Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:10

Heb hem niet beoordeeld. Loopt ook volledig in de bandages met springschoenen

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:11

Ik biecht eerlijk op het gehele M2 doorgereden te zijn zonder ook maar 1 pas fatsoenlijke travers en zelden een keertwending voor een zes.....altijd lager. Ik weet nog dat ik een keer een zes kreeg en oprecht heel blij was en mijn instructeur, samen de (voor hem bekende) jury er heel hard om stond te lachen.

Pas in het Z snapte ik zelf meer van die oefeningen maar weet je, in een klasse blijven hangen waar je er niets mee hoeft, schiet ook niet op, dan kun je beter al lerend verder gaan.

Ik ga volstrekt opnieuw beginnen met mijn gisteren aangeschafte nieuwe paard! Blij mee en op termijn hoop ik lekker gewoon weer in de B te gaan beginnen maar ik heb geen haast!

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:18

daffodil schreef:
Ik biecht eerlijk op het gehele M2 doorgereden te zijn zonder ook maar 1 pas fatsoenlijke travers en zelden een keertwending voor een zes.....altijd lager. Ik weet nog dat ik een keer een zes kreeg en oprecht heel blij was en mijn instructeur, samen de (voor hem bekende) jury er heel hard om stond te lachen.

Pas in het Z snapte ik zelf meer van die oefeningen maar weet je, in een klasse blijven hangen waar je er niets mee hoeft, schiet ook niet op, dan kun je beter al lerend verder gaan.

Ik ga volstrekt opnieuw beginnen met mijn gisteren aangeschafte nieuwe paard! Blij mee en op termijn hoop ik lekker gewoon weer in de B te gaan beginnen maar ik heb geen haast!


Heel eerlijk begrijp ik dit niet omdat er in mijn ogen dan echt iets mis is met de basis en hoe het paard aan de hulpen staat. Ik leer jonge paarden al heel snel de hulpen voor het buigen en het naar binnen brengen van de achterhand. Vaak alleen nog in stap maar puur om ze dit aan te leren. Ze kunnen in stap dan op de volte al een enorme keertwending stappen met de juiste buiging en stelling. Het heeft allemaal te maken met controle over de schouder en het aan de hulpen staan. En alleen dan kan je een paard ook rechtrichten. Controle over de schouder, buiging en controle over de achterhand zijn cruciaal voor het correct scholen en rechtrichten van paarden. Dit kan je ze gewoon aanleren, al jong. Tegen de tijd dat ze sterk genoeg en oud genoeg zijn voor travers en appuyeren is dat dus ook totaal geen probleem meer.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:28

Dat mag, als ik terugkijk snap ik sommige dingen ook niet maar dat is waarom het een leertraject is. En er niets mis is met al doende leren. Ik geloof niet in perfectie en al helemaal niet in het werken met dieren waar je ook altijd afhankelijk bent van omstandigheden waar je geen invloed op hebt.

Ik heb van verschillende mensen les gehad en goed ook, maar heb pas echt geleerd door de jaren heen en nog steeds, je bent ook nooit uitgeleerd denk ik. Elk dier is anders maar elke persoon ook. Niet iedereen leert op dezelfde wijze en wat voor jou werkt, hoeft voor een ander niet te werken.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:38

Helemaal mee eens Daffodil.

Trouwens hoe klein schatten jullie de kans dat na de persconferentie dinsdag de echte wedstrijden weer door gaan?
Ik heb een wedstrijd as zaterdag gepland. Maar kan er toch eigelijk wel vanuit gaan dat deze ook geannuleerd wordt?

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:54

Dispar_Vulgo schreef:
Helemaal mee eens Daffodil.

Trouwens hoe klein schatten jullie de kans dat na de persconferentie dinsdag de echte wedstrijden weer door gaan?
Ik heb een wedstrijd as zaterdag gepland. Maar kan er toch eigelijk wel vanuit gaan dat deze ook geannuleerd wordt?


Ik verwacht dat er eerder meer maatregelen komen dan dat ze boel weer open gooien.
Ik sta nog op een wachtlijst voor komend weekend maar geloof niet dat het doorgaat.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:59

Meer mensen problemen met uploaden van video’s? Hij comprimeert wel, maar uploaden lukt niet... :(

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:59

Hier is het gister wel goed gegaan :j

PSvanLot

Berichten: 10154
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:05

Ik geloof niet dat we voor het nieuwe jaar nog weg gaan mogen...

xSannee

Berichten: 4355
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:07

Ik verwacht ook niet dat we alweer op pad mogen.

Mijn idee om eens een proefje in te sturen om te zien waar we staan is nog even op pauze gegaan omdat ik spontaan in quarantaine moest _O-

Maar als de online wedstrijden weer langer duren dan kan ik wellicht in november/december nog iets meedoen haha.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:09

Reken maar op geen wedstrijden. Ik kreeg al kritiek dat ik onze wedstrijd van 1 november ook al geannuleerd had maar ik was er klaar mee. Had ook zoiets van laat maar. Volgend jaar gaan we wel weer verder!

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:10

linda2008 schreef:
Meer mensen problemen met uploaden van video’s? Hij comprimeert wel, maar uploaden lukt niet... :(

Misschien helpt het om alleen de paardrijden.nl app open te hebben en de rest allemaal weg

Dit hielp bij mij vorige keer

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:13

ynskek schreef:
Hier is het gister wel goed gegaan :j

Ik moest kennelijk mijn telefoon even opnieuw opstarten :o maar het is gelukt :j

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:19

Ik heb 1 paard tot eind m2 zonder een pas achterwaarts te gaan gereden. Beest ging steeds staken of niet meer vooruit dus om de rust te bewaren het overgeslagen. Liep dan nog rustig 2 wp per proef. Heb wel vaak een jury uit de auto gehad met de vraag of ik wist dat je ook achterwaarts moest :D

Alle proeven zijn beoordeeld. Wel vaak een 1 uitgedeeld voor de kw of travers. Was deze keer wel slecht. Punten varieerde van 161 tot 211. Van 1 tot 9 dus wel lekker gevarieerd. Bij de laatste 3 waren de video’s wel heel traag. Steeds vastlopen.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:45

Ik vraag me van sommige juryleden hier echt af of jullie er nog lol in hebben.

Het is begrijpelijk dat er een bepaalde mate van kundigheid verwacht wordt in een bepaalde klasse. Maar het is ook begrijpelijk dat het op wedstrijd niet altijd zo gaat als thuis.
Er zit dan een verschil in "helaas, ik moet laag punten omdat ik dit opmerk, maar veel succes", en in "mijn god, wat loop jij te kloten, wat doe je hier?".

Ik krijg echt een hele nare bijsmaak van sommige opmerkingen. Is het echt niet te begrijpen dat we hier niet allemaal de handigheid hebben om op wedstrijd op het zelfde niveau als thuis te rijden? Moeten er dan zulke denegerende opmerkingen gemaakt worden?

Ik zou het fijn vinden als de jury('s) een momentje willen pakken om te bedenken wat dit soort opmerkingen doen met mensen die al last van wedstrijdstress hebben. Die toch proberen te starten, maar door de stress gaat de proef in de soep.
Dit gaat alleen maar beter door het te blijven doen, kilometers maken. En iedere klasse begint dit opnieuw.
Jullie hoeven hier geen rekening mee te houden in de punten, maar misschien wel in de opmerkingen die online gezet worden. Niet iedereen is een topruiter, laat ruiters in hun waarde.

Dit is iets wat al vanaf het begin van het topic speelt, dus niet alleen de laatste pagina's.

Overigens, de jury ('s) die gewoon vriendelijk tips delen, Super fijn!

Suzanne F, als ik jou even bij naam mag noemen en als voorbeeld mag pakken? Ik vind jou normaliter ontzettend fijn reageren en bruikbare tips geven. In dit topic echter denk ik dat het misschien handiger is om er niet gelijk vanuit te gaan dat iedereen het gevoel en handigheid heeft. Sommige mensen leren door het te doen, en daar is helemaal niets mis mee.

PSvanLot

Berichten: 10154
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:55

Utixo schreef:
Ik vraag me van sommige juryleden hier echt af of jullie er nog lol in hebben.

Het is begrijpelijk dat er een bepaalde mate van kundigheid verwacht wordt in een bepaalde klasse. Maar het is ook begrijpelijk dat het op wedstrijd niet altijd zo gaat als thuis.
Er zit dan een verschil in "helaas, ik moet laag punten omdat ik dit opmerk, maar veel succes", en in "mijn god, wat loop jij te kloten, wat doe je hier?".

Ik krijg echt een hele nare bijsmaak van sommige opmerkingen. Is het echt niet te begrijpen dat we hier niet allemaal de handigheid hebben om op wedstrijd op het zelfde niveau als thuis te rijden? Moeten er dan zulke denegerende opmerkingen gemaakt worden?

Ik zou het fijn vinden als de jury('s) een momentje willen pakken om te bedenken wat dit soort opmerkingen doen met mensen die al last van wedstrijdstress hebben. Die toch proberen te starten, maar door de stress gaat de proef in de soep.
Dit gaat alleen maar beter door het te blijven doen, kilometers maken. En iedere klasse begint dit opnieuw.
Jullie hoeven hier geen rekening mee te houden in de punten, maar misschien wel in de opmerkingen die online gezet worden.
Niet iedereen is een topruiter, laat ruiters in hun waarde.

Dit is iets wat al vanaf het begin van het topic speelt, dus niet alleen de laatste pagina's.

Overigens, de jury ('s) die gewoon vriendelijk tips delen, Super fijn!

Suzanne F, als ik jou even bij naam mag noemen en als voorbeeld mag pakken? Ik vind jou normaliter ontzettend fijn reageren en bruikbare tips geven. In dit topic echter denk ik dat het misschien handiger is om er niet gelijk vanuit te gaan dat iedereen het gevoel en handigheid heeft. Sommige mensen leren door het te doen, en daar is helemaal niets mis mee.



Ten eerste, je reageert nooit in dit topic en vindt het nu nodig om iemand persoonlijk aan te spreken?

Daarbij zit een jurylid echt wel of een oefening mislukt, of niet beheerst wordt.

Het maakt niets uit wat ik als jury denk, als ik het op de coupon maar goed verwoord. Mijn persoonlijke mening doet er niet toe. Je plaatst een opmerking passend bij de oefening en het cijfer wat je daarbij plaatst.

Naar mijn mening ga je over naar een volgende klasse omdat je daar naartoe getraind hebt en je er klaar voor bent. Niet omdat je 70% rijd in een lagere klasse.

Daarvoor hoef ik geen 'momentje te pakken...'

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:01

Wat een vriendelijkheid. Ik spreek Suzanne niet persoonlijk aan, ik heb het er nergens over dat ik haar persoonlijk daarmee bedoel. Ik heb in het verleden echt hele fijne, bruikbare tips gehad in een topic van haar, dus geen haat. Ik maakte slechts een voorbeeld.

Ik probeer slechts aan te geven hoe het over kan komen bij sommige ruiters. Dat ik niet reageer betekend niet dat ik niet meelees, ik heb zelf niet online gestart, maar vond het een leuk topic.
Het valt me nu alleen op dat er in dit topic denegerende opmerkingen gemaakt worden, en het lijkt me niet de bedoeling van het jury zijn dat mensen niet meer durven. Iets wat wel een reëele optie is bij mensen met veel spanning.

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:23

Het is in ieder geval niet denigrerend bedoeld, maar als verbeterpunt of tip. Doe ermee wat je wilt. Dit is wat er op wedstrijd dus ook veel gebeurt. De jury krijgt de zwarte Piet toegespeeld want die is streng en/of negatief. Nee, de jury is realistisch en geeft aan wat ze ziet. Aan jouzelf of je daar iets mee wilt doen.
Ik weet zeker dat de jury’s hier plezier hebben in wat ze doen, anders deden ze het niet meer. Want voor de verdiensten of de waardering hoef je het niet te doen.

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:41

Ik krijg gewoon net mijn punten op mijn knhs... in het weekend blijven refreshen helpt dus echt...
Helaas 179.5 voor ons L1 debuut, beetje zuur maar ik wist dat het erom ging hangen en ik snap het commentaar.

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:52

Eveline77 schreef:
Ik krijg gewoon net mijn punten op mijn knhs... in het weekend blijven refreshen helpt dus echt...
Helaas 179.5 voor ons L1 debuut, beetje zuur maar ik wist dat het erom ging hangen en ik snap het commentaar.


banketstaaf punten. Ik heb ze ook wel eens zo gehad.

Nu 187,5 in het L1, nu 9 winstpunten en de proef voor 29 okt net ingestuurd. Hopenlijk de laatste L1.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:08

Ik snap de opmerkingen van Utixo wel. Ook ik vind dat er soms wel erg kort door de bocht geoordeeld wordt over een oefening die niet beheerst wordt. Een proef bestaat niet uit 1 oefening........en nogmaals we zijn er om te leren he, niet om iets perfect te laten zien.

Daarnaast stellen dat je echt wel kunt beoordelen of iets niet beheerst wordt of simpelweg mis gaat, vind ik best wel een uitdaging. Ik denk niet dat je dat in 7 minuten altijd maar zo kunt beoordelen, nogmaals er zijn altijd factoren die je niet kunt beinvloeden als ruiter.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:34

Helemaal eens met Daffodil en wat leuk een nieuw paard, wat meer info :D ?

Ik snap ook wel wat Utixio zegt :o

Eveline77, wat zuur zo'n half puntje! Maar alsnog echt geen verkeerde score voor een debuut, volgende keer beter.

Ik heb vandaag weer gefilmd, keertwendingen gingen iets beter maar weer wat stomme rommeltjes (alla, nou dat doet ie in training altijd zo mooi, waarom nu niet? }:0 ) dus denk weer geen winst. Hij loopt thuis de proeven altijd minder fijn en lijkt erop dat ik het in de L2/M1 wat makkelijker kon opvangen. Vind het ook niet erg, we zijn de klasses al doorgevlogen en vind het tof M2 te starten al :D Ga het nu meer zien als voorbereiding als we weer op pad gaan.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:34

Ik heb via Pb heel fijn leer materiaal gehad van suzanne <3

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:38

urosa schreef:
Helemaal eens met Daffodil en wat leuk een nieuw paard, wat meer info :D ?


Nou ehhhh....ik stap over van mijn 1.84 hoge nrpser naar een haflinger van 1.55. Heerlijk voorwaarts dier met goeie gangen, 8 jaar jong dus nog een hoop te leren maar superveel zin in. Hoop er net zo'n veelzijdig dier van te maken als mijn oude paard is geworden!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:39

Eveline77 schreef:
Ik krijg gewoon net mijn punten op mijn knhs... in het weekend blijven refreshen helpt dus echt...
Helaas 179.5 voor ons L1 debuut, beetje zuur maar ik wist dat het erom ging hangen en ik snap het commentaar.


O dat zijn echt zure punten. Ik heb het ook weleens gehad helaas.