Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:22

Evelien_MG schreef:
Leuk leuk! Ik heb me ook voor beide opgegeven.

Er staat me iets van bij dat je max 5 winstpunten per klasse online mag behalen. Weet iemand of dit klopt?



Nee is onbeperkt. Was een suggestie van bokkers maar voor nu gaat het door zoals in het begin.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:27

Ik heb me ingeschreven voor het evenement van volgende week. 2 weken terug op wedstrijd geweest & 199 punten in de B gereden dus nu toch maar online de overstap naar het L1 maken. Ik ben benieuwd, heb er zin in :)

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:34

SweetVanille schreef:
Evelien_MG schreef:
Er staat me iets van bij dat je max 5 winstpunten per klasse online mag behalen. Weet iemand of dit klopt?


Nee is onbeperkt. Was een suggestie van bokkers maar voor nu gaat het door zoals in het begin.


Dankje voor de snelle reactie!

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:39

Het gaat nu dus door zoals het was, heeft iemand enig idee of dat ook geldt voor de wedstrijdoutfit? Dat was natuurlijk in het begin niet verplicht... of is dat nu wel gewoon de bedoeling?

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:57

linda2008 schreef:
Het gaat nu dus door zoals het was, heeft iemand enig idee of dat ook geldt voor de wedstrijdoutfit? Dat was natuurlijk in het begin niet verplicht... of is dat nu wel gewoon de bedoeling?



Nee alles is volgens dezelfde regels. Staat op de Fb van knhs :)

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:01

Hebben jullie nog tips voor de M1-18 qua filmen? Is mijn eerste keer dat ik een online proefje ga opnemen. Bij mij op stal begint het glas en de kantine achter de C en aangezien daar ook het achterwaarts gaan is

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:01

Ik kan niet wachten om mijn nieuwe jasje aan te doen, dus ik ga denk ik voor de eerste keer in mijn apenpakkie :+

Even bedenken of ik ga knotten ja of nee, vind t wel leuk maar als ik wekelijks proefjes zou gaan rijden heb ik daar geen zin in :+

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:01

SweetVanille schreef:
linda2008 schreef:
Het gaat nu dus door zoals het was, heeft iemand enig idee of dat ook geldt voor de wedstrijdoutfit? Dat was natuurlijk in het begin niet verplicht... of is dat nu wel gewoon de bedoeling?



Nee alles is volgens dezelfde regels. Staat op de Fb van knhs :)


Zou fijn zijn :D (Ik vind een vestje toch altijd comfortabeler dan een jasje :o )

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:02

SweetVanille schreef:
Evelien_MG schreef:
Leuk leuk! Ik heb me ook voor beide opgegeven.

Er staat me iets van bij dat je max 5 winstpunten per klasse online mag behalen. Weet iemand of dit klopt?



Nee is onbeperkt. Was een suggestie van bokkers maar voor nu gaat het door zoals in het begin.

Nou dit was geen suggesties van bokkers hoor! Maar het advies van het dressuurforum aan de KNHS. Nu de wedstrijden zijn afgelast hanteren ze toch maar gewoon het oude systeem.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:31

linda2008 schreef:
Het gaat nu dus door zoals het was, heeft iemand enig idee of dat ook geldt voor de wedstrijdoutfit? Dat was natuurlijk in het begin niet verplicht... of is dat nu wel gewoon de bedoeling?

Nee, hoeft niet! :D

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:01

Dat kan, heb het alleen hier meerdere keren voorbij zien komen als optie.

xRoossie95

Berichten: 1380
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:39

heyhallohey schreef:
Hebben jullie nog tips voor de M1-18 qua filmen? Is mijn eerste keer dat ik een online proefje ga opnemen. Bij mij op stal begint het glas en de kantine achter de C en aangezien daar ook het achterwaarts gaan is


Volgens mij was het niet de bedoeling om achter glas te filmen? Dan moest je je bak verkleinen en in de bak filmen. Paard/ruiter mag geen moment het (midden van het) beeld uit gaan

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:17

xRoossie95 schreef:
heyhallohey schreef:
Hebben jullie nog tips voor de M1-18 qua filmen? Is mijn eerste keer dat ik een online proefje ga opnemen. Bij mij op stal begint het glas en de kantine achter de C en aangezien daar ook het achterwaarts gaan is


Volgens mij was het niet de bedoeling om achter glas te filmen? Dan moest je je bak verkleinen en in de bak filmen. Paard/ruiter mag geen moment het (midden van het) beeld uit gaan


Dat kan idd ook nog, thanks!
Had al bedacht dat het wel vanuit het raam van de kantine kan, maar moet dan even kijken of ik het achterwaarts wel volledig kan laten zien.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:26

heyhallohey schreef:
Dat kan idd ook nog, thanks!
Had al bedacht dat het wel vanuit het raam van de kantine kan, maar moet dan even kijken of ik het achterwaarts wel volledig kan laten zien.

Lijkt me lastig aangezien je ook moet voorstellen en rondje om het paard moet lopen.

Edit: Wat wij trouwens hebben gedaan is de bak omdraaien, C zit bij ons normaal op de muur. Nu konden we filmen in de deuropening :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10451
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:58

Ook ik heb mij maar eens opgegeven voor 29 oktober. Ik had afgelopen zondag voor het eerst in tijden weer eens zullen starten maar dat ging dus helaas niet door. Ik had voor die ene keer een dag startpas en deze is nu omgezet naar het event van 29 oktober.

Ik ken de proef zo goed als uit mijn hoofd inmiddels dus ik ben heel benieuwd. Ik moet nog 1 puntje in het L2 voor ik naar het M mag met hem. Als we die ene punt gehaald hebben start ik ook voorlopig niet meer om door te trainen op de galop onderdelen voor het M. Schouderbinnenwaarts en travers zitten er al goed in.

Ook als jury heb ik mij weer opgegeven en ik ben heel benieuwd naar wat ik deze ronde allemaal weer te zien krijg.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:17

xRoossie95 schreef:
Zal het ook goed genoeg zichtbaar zijn als je 's avonds buiten met (goede) bakverlichting rijd? In het donker is toch altijd anders, hoe goed je lampen ook zijn

En zijn de regels ook nog hetzelfde? Geen wedstrijd tenue nodig? :D
Moet anders even gaan zoeken maar misschien heeft iemand anders het al gelezen ergens?



Vrees van niet

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:40

Als je lampen niet goed genoeg zijn, dan moet je toch overdag zien te filmen. Het moet wel zichtbaar zijn voor de jury :D

En wat je in de M1 bij het achterwaarts kunt doen is net wat eerder afwenden en dat je hem niet op de hoefslag doet maar op de ac lijn. Dan is het makkelijker om in beeld te blijven als de filmer niet verder naar achteren kan.

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:40

Bij kunstlicht buiten en in een donkere binnenhal lijkt me niet te doen nee... Dan zie je echt niks.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10451
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:47

je kan een keer proefdraaien met filmen in de avond. Dat terug kijken op de PC en er goed op letten of de benen van je paard zichtbaar blijven op de film...

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:49

ik zou daarbij wel rekening houden dat de kwaliteit nog een stukje achteruit gaat na uploaden naar paardrijden.nl enz.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10451
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:53

Ik zou hem inderdaad terugkijken via de PC en wellicht is naar Youtube zetten onder prive nog wel het beste om dat te vergelijken

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:29

linda2008 schreef:
ik zou daarbij wel rekening houden dat de kwaliteit nog een stukje achteruit gaat na uploaden naar paardrijden.nl enz.


Ja dat is een goede!
Ik filmde altijd gewoon overdag in de buitenbak, dus prima licht en met een normaal bruin paard. Maar heb toch wel eens de opmerking gekregen dat de jury het slecht kon zien achterin.
Met uploaden wordt de kwaliteit echt veel slechter.

PSvanLot

Berichten: 10175
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:31

Houd er ook rekening mee dat de kwaliteit van de filmpjes erg achteruit gaat als de KNHS ze doorstuurt naar de juryleden.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:14

Flicka12 schreef:
heyhallohey schreef:
Dat kan idd ook nog, thanks!
Had al bedacht dat het wel vanuit het raam van de kantine kan, maar moet dan even kijken of ik het achterwaarts wel volledig kan laten zien.

Lijkt me lastig aangezien je ook moet voorstellen en rondje om het paard moet lopen.

Edit: Wat wij trouwens hebben gedaan is de bak omdraaien, C zit bij ons normaal op de muur. Nu konden we filmen in de deuropening :)


Hebben jullie dan ook de letters aangepast, of zo gelaten en bij de opmerkingen gemeld?

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:32

Letters aangepast! Letters uitgeprint en er overheen geplakt