Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:48

Suzanne F. schreef:
kara schreef:
Wat leuk helmab! Veel plezier

Ik had een minder protocol van de 13e
Geen naam of nummer van de jury, en wat tegenvallende punten.
Paard had last van de warmte en vliegen, vond het zelf wel goed winstpuntwaardig helaas dacht de jury er anders over 178

Staat er onder “paard met ruim voldoende kwaliteit” tja wat moet je daarmee?


Dat is een rare opmerking inderdaad. Komt nu vreemd over. Zet dan neer: Goed paard.
Nu lijkt het net als het paard ruim voldoende kwaliteit heeft maar de rijerij wat te wensen overlaat. Oftewel, aan het paard ligt het niet ofzo. >;)


Doet mij denken aan een normale wedstrijd van mij jaren geleden met een 3,5 jarig paard.
Jury had pauze terwijl we losrijden in de binnenbak en kon vanuit kantine daarin kijken (geen idee of die dat ook werkelijk deed). Losrijden ging lekker.
Daarna de proeven in de buitenbak gereden met drukte van paarden in de wei langs de ring (werden groepen gewisseld), mijn proeven gingen niet zo lekker.

Bij de prijsuitreiking bleek ik onder de 180 gehaald te hebben. Komt de jury uit zichzelf naar mij toe om te zeggen dat hij "echt klaar was gaan zitten om een 210 punten proef te zien, maar dat de galop erg tegenviel in de proeven. " :')

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:56

Ontzettend bedankt voor jullie opbeurende woorden.
Ben gewoon een twijfelaar, wedstrijden vond ik altijd leuk, maar misschien is het het ouder worden en het gevoel er is meer.
Ik werk me rot voor de paarden en doe alles voor ze, maar om dan vaak kritiek over me heen te krijgen op concours is zo’n tegenvaller

Alsof men met een bepaald type paard een andere verwachting heeft.
Werd me vroeger wel eens gezegd, als er een donkere de ring in komt gaan we er voor zitten en bij een vos tja het is maar een vos

De vos liep altijd beter dan goed, dus tegen de verwachting van de jury in. Nu heb ik een zwarte en die moet dus wel die verwachting waar maken en dat kan dus enkel tegenvallen

Ik had een proefje op M1 niveau gereden

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:59

kara schreef:
Ontzettend bedankt voor jullie opbeurende woorden.
Ben gewoon een twijfelaar, wedstrijden vond ik altijd leuk, maar misschien is het het ouder worden en het gevoel er is meer.
Ik werk me rot voor de paarden en doe alles voor ze, maar om dan vaak kritiek over me heen te krijgen op concours is zo’n tegenvaller

Alsof men met een bepaald type paard een andere verwachting heeft.
Werd me vroeger wel eens gezegd, als er een donkere de ring in komt gaan we er voor zitten en bij een vos tja het is maar een vos

De vos liep altijd beter dan goed, dus tegen de verwachting van de jury in. Nu heb ik een zwarte en die moet dus wel die verwachting waar maken en dat kan dus enkel tegenvallen

Ik had een proefje op M1 niveau gereden


Nou... ik rijd bijna altijd vossen, en tegen mijn vorige in geen enkele klasse iemand om mij heen en ik ben maar sporadisch ondergewaardeerd.
Kul dat een zwarte beter zou lopen omdat ie zwart is...

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:06

kara schreef:
Dat kan ik heel goed volgen PSvanLot

Maar dit was in mijn idee een loze ongefundeerde opmerking.

Aangezien ik van mezelf een twijfelaar ben is zo’n opmerking dan echt te veel, waardoor het glas half leeg is

Laatste tijd twijfel ik of ik überhaupt met wedstrijden door moet gaan, maakt even niet uit online of regulier.

Ik denk ook dat de opmerking niet zo negatief bedoeld is. Heb ook even in je profiel gespiekt. PSG classificeer je niet zomaar (ik ben er nog lang niet :')) en zou ik gewoon lekker bij jezelf blijven. Even kijken of je nog wat met de tips kan. Het is en blijft een jury sport, volgende keer beter! Dat van kleur heb ik ook nog nooit meegemaakt. Iedereen wordt wel eens een keer onder of overgewaardeerd. Part of the game.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:13

Dat van de kleur kwam de jury na afloop zelf tegen me vertellen. Vond het ook heel apart

Laat ik nu zelf gek op vossen zijn. Al heb ik dus nu 2 zwarte merries, waarvan 1 met 2 witte vlekke (eentje aan de linkerkant en eentje aan de rechterkant, beide net achter mn been)

Denk idd dat ik er zelf te zwaar aan til en gewoon te graag goed wil doen!

Iedereen bedankt nogmaals!!!

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:31

Niks om onzeker over te zijn Kara! En kleur heeft er echt niks mee te maken. Ik ben persoonlijk fan van donkere paarden maar met jureren maakt het me totaal niet uit welke kleur of welk ras er binnen komt. Als ze maar rijtechnisch fijn voor elkaar zijn.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:33

kara schreef:
Ontzettend bedankt voor jullie opbeurende woorden.
Ben gewoon een twijfelaar, wedstrijden vond ik altijd leuk, maar misschien is het het ouder worden en het gevoel er is meer.
Ik werk me rot voor de paarden en doe alles voor ze, maar om dan vaak kritiek over me heen te krijgen op concours is zo’n tegenvaller

Alsof men met een bepaald type paard een andere verwachting heeft.
Werd me vroeger wel eens gezegd, als er een donkere de ring in komt gaan we er voor zitten en bij een vos tja het is maar een vos

De vos liep altijd beter dan goed, dus tegen de verwachting van de jury in. Nu heb ik een zwarte en die moet dus wel die verwachting waar maken en dat kan dus enkel tegenvallen

Ik had een proefje op M1 niveau gereden



Sorry maar hier ben ik het totaal niet mee eens! Ik rij ook een vos eigenlijk heb ik altijd vossen en krijg juist veel complimenten hier over. Mijn instructrice is jury en die zei ook dat je soms bij een zwart/heel donker paard soms juist niet goed de bewegingen kan zien. Dus van dat het een vos is vind ik echt flauwekul. Sorry


Maar heb je dan thuis met online niet minder spanning? Merk dat aan mij zelf dat je dat veel minder heb.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:36

zo ook op je profiel gekeken *\o/* man dat ziet er geweldig uit!

Geniet van je paarden en het rijden! *D

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:42

Dank je wel!

Ben ook erg blij met mn dieren! Er ontbreekt er nog eentje in mn profiel, dat is een tweejarige, die helaas als veulen ataxie heeft gekregen. Zou mijn toekomst worden..hopelijk kan ik die ooit wel rijden/starten. Voor zo een zou online fantastisch zijn

Ik vind kleur zelf ook onzin!

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:55

kara schreef:
Dank je wel!

Ben ook erg blij met mn dieren! Er ontbreekt er nog eentje in mn profiel, dat is een tweejarige, die helaas als veulen ataxie heeft gekregen. Zou mijn toekomst worden..hopelijk kan ik die ooit wel rijden/starten. Voor zo een zou online fantastisch zijn

Ik vind kleur zelf ook onzin!


Geloof in je zelf en je paard! Mij hebben ze gezegd dat ik nooit met Flower kon rijden en haar moest laten inslapen... maar gevoel zei dat ik een oplossing moest vinden en ik rij nu sinds kort online wedstrijden met paard wat spuitje moest en niet mee te rijden vielt hahha

Dus geloof in je zelf!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:05

kara schreef:
Ontzettend bedankt voor jullie opbeurende woorden.
Ben gewoon een twijfelaar, wedstrijden vond ik altijd leuk, maar misschien is het het ouder worden en het gevoel er is meer.
Ik werk me rot voor de paarden en doe alles voor ze, maar om dan vaak kritiek over me heen te krijgen op concours is zo’n tegenvaller

Alsof men met een bepaald type paard een andere verwachting heeft.
Werd me vroeger wel eens gezegd, als er een donkere de ring in komt gaan we er voor zitten en bij een vos tja het is maar een vos

De vos liep altijd beter dan goed, dus tegen de verwachting van de jury in. Nu heb ik een zwarte en die moet dus wel die verwachting waar maken en dat kan dus enkel tegenvallen

Ik had een proefje op M1 niveau gereden


Wat heeft kleur nou weer met verwachtingen te maken? Ik denk dat het echt niet uit maakt, in het ergste geval zie je wel eens 'rassen discriminatie' jegens haflingers, tinkers, andere niet standaard WB rassen.
Maar nee, op een kleur is echt nog nooit gehoord (en ik schrijf veel bij diverse jury's). Als je vaak kritiek krijgt, kun je misschien eens kijken waar het aan scheelt en daar aan werken voor je weer op concours gaat...

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:12

Ach, zo ging ik een keer mijn proef in dat de jury daarvoor aan mij vroeg waarom ik toch met mijn pony tussen de paarden wil starten. Dan start je ook niet fijn meer. Maar over algemeen eindigen we bovenin de uitslagenlijst, dus alleen bij die jury denk ik het heeft geen zin om te starten.

Ik zou zelf maar denken: ze vinden dat ik een goed paard heb :).

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:23

Ik snap die kleur opmerking wel in de tijd dat je allemaal van die luxe poppetjes in donkerbruin of zwart had. Andere kleuren zag je erg weinig toen. Dan kwam er zo'n chique ding naar binnen in mooi kleurtje met leuke bewegingen en ga je automatisch zitten omdat je hoge verwachtingen hebt.

Dat betekent niet dat dat ook uitkomt en een andere kleur slechter loopt, maar paar jaar geleden had je gewoon heel veel goede paarden die allemaal donker waren haha. Nu zie je ook weer heel veel vossen ( wat ik het mooiste vind)
En heel eerlijk, bij een mooie combinatie ga ik ook eens extra kijken. Dat valt niet altijd mee, ze maken de verwachtingen niet altijd waar en andersom kan dat simpelere dier juist een geweldige proef neerzetten.

Niet onzeker raken van 1 jury. Die opmerking zou ik idd meer uitleg bij verwachten, waardoor die duidelijker is. Ruim voldoende kwaliteit, vandaag miste dit en dat. Dat geeft een heel ander gevoel.

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:24

Stond er verder niks bij Kara? Alleen die opmerking? En bij de onderdelen dan?

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:26

Lekker door blijven starten Kara! Opmerking naast je neer leggen en door :j

Ik heb vanochtend mijn eerste M1 proefje opgenomen en ik ben echt heel tevreden *\o/* Er moet nog een hoop gebeuren om een echt sterke proef neer te zetten, maar het beeld was fijn. Hij liep ook best lekker door zo zonder zweep dus je ziet de hele proef een grote glimlach op mijn gezicht :D Straks voor de grap zelf de proef punten en ik hoop rond de 175 uit te komen. Daar ben ik voor nu erg blij mee.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:30

Wat fijn Kirsten!

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:44

Kara, ik had net zoiets. Ik werd daar ook onwijs onzeker van.....

Hier het online event van volgende week opgegeven in het L2 en ga het meetmoment nog wel in het L1 rijden denk ik... tenzij ik mij bedenk dan start ik die ook gewoon in het L2 als ik dat nog kan omzetten :)) .

Vandaag fijn getraind dus dat geeft weer wat moed!

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:40

Even een vraagje aan de online rijders hier :D

Ik wil mij opgeven voor de klasse Z1 (ik weet dat het niet voor puntenregistratie is) maar klopt het dat je in het Z1 stukjes moet inzoomen en dat er wel voorgelezen mag worden?

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:22

Klopt. Voorlezen mag al weer een tijdje en in het Z moet je inzoomen omdat je anders de oefeningen niet kunt zien op 60m

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:48

Iemand al punten terug van het meetmoment van de 20e? Ik heb die meegereden als oefening voor mn wedstrijd op locatie maar die is inmiddels al geweest ;).

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:10

Dee_Es schreef:
Iemand al punten terug van het meetmoment van de 20e? Ik heb die meegereden als oefening voor mn wedstrijd op locatie maar die is inmiddels al geweest ;).

Ja ik had m’n punten dinsdag geloof ik al terug...
hoe is de wedstrijd op locatie gegaan?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:15

Ik heb net L1 gefilmd maar als ik zelf terug kijk mis ik echt impuls terwijl dit volgens omstanders real live niet is. Zijn er meer die dit zo ervaren? Net of er een slowmotion proef gereden wordt

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:17

friesam schreef:
Ik heb net L1 gefilmd maar als ik zelf terug kijk mis ik echt impuls terwijl dit volgens omstanders real live niet is. Zijn er meer die dit zo ervaren? Net of er een slowmotion proef gereden wordt


En hij speelt niet net een tikkie trager af?
Op video kan sowieso wel wat vertekenen hoor.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:50

friesam schreef:
Ik heb net L1 gefilmd maar als ik zelf terug kijk mis ik echt impuls terwijl dit volgens omstanders real live niet is. Zijn er meer die dit zo ervaren? Net of er een slowmotion proef gereden wordt


Daar had ik ook erg last van. Met name in galop, want daarin heeft hij niet zoveel knieactie. Ik ben daarna toch met extra impuls gaan rijden en daardoor gingen de punten wel omhoog.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:30

Dee_Es schreef:
Iemand al punten terug van het meetmoment van de 20e? Ik heb die meegereden als oefening voor mn wedstrijd op locatie maar die is inmiddels al geweest ;).


Ik heb vrijdag de 14e ingeleverd en ook nog geen punten...