Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:30

Fijn om te lezen dat er meer paarden zijn die te veel meedenken. Ik vind dat erg lastig! De Fries gaat overal al te vroeg van de hoefslag af en het is heel lastig te begrenzen. De vorige keer bedacht ze ook zelf waar ze moest galopperen, beetje jammer dat ze daardoor overkruist ging :roll:

In de proeven vind ik wel lastige stukken zitten. In de L2 zijn er twee proeven waar ik het hals strekken heel lastig vond en in de proef van de L1 nu vind ik het galopstuk lastig. We rijden geen volte in galop maar we gaan in de rechter galop wel de diagonaal op en óp de diagonaal moet je terug naar draf. Ik heb heel veel proefjes bekeken en maar één van die ruiters deed die lijn een beetje acceptabel.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:41

die oude z2 proeven dragen niets bij aan de africhting op z2 nivo... door zo op zulke voltes en zigzagjes te moeten trainen rijd je paarden alleen maar naar blessures toe.

dat is het hele ding met lastige proeflijnen. Het draagt niet bij aan de africhting en het gymnastiseren. Je ziet dat ruiters net zo lang die lijntjes door ploeteren totdat het een beetje acceptabel gaat. Terwijl het idee achter een Z2 paard is dat hij in een bepaalde graad van verzameling door de zijgangen in draf en galop, de keertwendingen in stap en in galop een enkele wissel kan maken. Naast de verruimingen en het halthouden en achterwaarts natuurlijk.

daffodil schreef:
En anders lekker in de B beginnen, ik snap soms ook niet waarom er perse gelijk maar hoger gestart moet worden. Het lijkt mij zalig om lekker in de B en daarna L1 rond te kunnen kachelen. Gewoon een paard een beetje ervaring op laten doen.

Moet je wel B en L1 mogen starten. Ik train vaak veel verder door en als ik dan eens in het L2 begin verbaasd het me dat er van die lijnen inzitten die zelfs met een paard die al afgericht is op Z nivo nog aardig lastig zijn. Laat staan als je met een groen en gespannen paard op de middellijn de overgang van stap naar draf moet maken.

xRoossie95

Berichten: 1386
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:37

Maakt het trouwens uit met welk 'paardrijden.nl' account je je proefje inlevert? Mijn proef is vandaag met de telefoon van mn zus gefilmd aangezien die het beter op beeld kreeg. Maar moet ik dan alles via wetransfer over zetten, of kan zij ook met haar account van paardrijden.nl mijn proef inleveren?

Marjolein

Berichten: 11643
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 00:01

Volgens mij niet. Je geeft toch ook je combinatie nummer en betalingscode op.

M_arjolein

Berichten: 1455
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 06:34

Dat maakt niks uit van het account ik heb ook een proef ingestuurd voor een vriendin via mijn account.

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:34

Net mn punten terug van 9 juli. Had geen dikke punten verwacht want zaten wat fouten in. En op die onderdelen snap ik de punten ook wel. Maar andere onderdelen gingen gewoon goed. En ook daar allemaal 6jes. Waar een 6,5 of 7 zeker op zn plaats was geweest. Bv halstrekken netjes de gehele volte tot kniehoogte, mooi constant. 6. Zou niet weten hoe dat beter kon. Daar kan ik niet zo goed tegen. Op de middenstap e.d wel een 7,5. Maar onder de streep op onderdeel stap 6. Heb dan liever 7ens en 4en dan 6jes en 5en. :(

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:46

Sita_xx schreef:
Net mn punten terug van 9 juli. Had geen dikke punten verwacht want zaten wat fouten in. En op die onderdelen snap ik de punten ook wel. Maar andere onderdelen gingen gewoon goed. En ook daar allemaal 6jes. Waar een 6,5 of 7 zeker op zn plaats was geweest. Bv halstrekken netjes de gehele volte tot kniehoogte, mooi constant. 6. Zou niet weten hoe dat beter kon. Daar kan ik niet zo goed tegen. Op de middenstap e.d wel een 7,5. Maar onder de streep op onderdeel stap 6. Heb dan liever 7ens en 4en dan 6jes en 5en. :(


Staat er bij de 6en wel commentaar of dat ook niet?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:47

Hier ook eens een proef gehad met vijf woorden aan commentaar, alleen maar zessen en één vijf en één zeven... Met als slotcommentaar, leuk paard.

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:53

ynskek schreef:
Sita_xx schreef:
Net mn punten terug van 9 juli. Had geen dikke punten verwacht want zaten wat fouten in. En op die onderdelen snap ik de punten ook wel. Maar andere onderdelen gingen gewoon goed. En ook daar allemaal 6jes. Waar een 6,5 of 7 zeker op zn plaats was geweest. Bv halstrekken netjes de gehele volte tot kniehoogte, mooi constant. 6. Zou niet weten hoe dat beter kon. Daar kan ik niet zo goed tegen. Op de middenstap e.d wel een 7,5. Maar onder de streep op onderdeel stap 6. Heb dan liever 7ens en 4en dan 6jes en 5en. :(


Staat er bij de 6en wel commentaar of dat ook niet?


Bij de meesten niet. M-f middengalop: mooi verruimd iets eerder terugnemen: 5
Ligt t dan aan mij dat ik dat dan streng vind met dat commentaar erachter?
De 4,5 en 5 op een paar andere onderdelen snap ik echt wel. Die had ik ook wel verwacht.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:55

Sita_xx schreef:
ynskek schreef:
Sita_xx schreef:
Net mn punten terug van 9 juli. Had geen dikke punten verwacht want zaten wat fouten in. En op die onderdelen snap ik de punten ook wel. Maar andere onderdelen gingen gewoon goed. En ook daar allemaal 6jes. Waar een 6,5 of 7 zeker op zn plaats was geweest. Bv halstrekken netjes de gehele volte tot kniehoogte, mooi constant. 6. Zou niet weten hoe dat beter kon. Daar kan ik niet zo goed tegen. Op de middenstap e.d wel een 7,5. Maar onder de streep op onderdeel stap 6. Heb dan liever 7ens en 4en dan 6jes en 5en. :(


Staat er bij de 6en wel commentaar of dat ook niet?


Bij de meesten niet. M-f middengalop: mooi verruimd iets eerder terugnemen: 5
Ligt t dan aan mij dat ik dat dan streng vind met dat commentaar erachter?
De 4,5 en 5 op een paar andere onderdelen snap ik echt wel. Die had ik ook wel verwacht.


Dan is het wel lastig ja. Ik probeer zelf ook te motiveren waarom iets een 6 is en geen 7. Dat zegt niet dr bij mij van de 30 regels alles commentaar heeft maar ik probeer wel zoveel mogelijk mee te geven

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:56

Sakura789 schreef:
Hier ook eens een proef gehad met vijf woorden aan commentaar, alleen maar zessen en één vijf en één zeven... Met als slotcommentaar, leuk paard.


Hier vriendelijk gereden proef als slotcommentaar

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:56

Sita_xx schreef:
Net mn punten terug van 9 juli. Had geen dikke punten verwacht want zaten wat fouten in. En op die onderdelen snap ik de punten ook wel. Maar andere onderdelen gingen gewoon goed. En ook daar allemaal 6jes. Waar een 6,5 of 7 zeker op zn plaats was geweest. Bv halstrekken netjes de gehele volte tot kniehoogte, mooi constant. 6. Zou niet weten hoe dat beter kon. Daar kan ik niet zo goed tegen. Op de middenstap e.d wel een 7,5. Maar onder de streep op onderdeel stap 6. Heb dan liever 7ens en 4en dan 6jes en 5en. :(


Tijd voor een meetmoment/wedstrijd. Dan kun je gewoon even op de jury afstappen en vragen om uitleg.

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:57

Haha jaa ik heb liever commentaar bij een 6 dan bij een 4. Meestal heb je bij een 4 zelf ook wel door dat t echt niet goed was. En de ene jury wil net weer wat anders zien dan een ander. Maar dan nog vind ik de onderdelen die goed gingen hier streng gejureerd.

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:58

CharleyT schreef:
Sita_xx schreef:
Net mn punten terug van 9 juli. Had geen dikke punten verwacht want zaten wat fouten in. En op die onderdelen snap ik de punten ook wel. Maar andere onderdelen gingen gewoon goed. En ook daar allemaal 6jes. Waar een 6,5 of 7 zeker op zn plaats was geweest. Bv halstrekken netjes de gehele volte tot kniehoogte, mooi constant. 6. Zou niet weten hoe dat beter kon. Daar kan ik niet zo goed tegen. Op de middenstap e.d wel een 7,5. Maar onder de streep op onderdeel stap 6. Heb dan liever 7ens en 4en dan 6jes en 5en. :(


Tijd voor een meetmoment/wedstrijd. Dan kun je gewoon even op de jury afstappen en vragen om uitleg.

Klopt. Maar ben vooral springruiter, die af en toe een dressuurwedstrijdje erbij pakt. En nu zijn er in de buurt sinds vorige week weer springwedstrijden. Dus pas in oktober gaan we weer verder met dressuur

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:00

Sita_xx: vervelend zeg! Klinkt inderdaad wat streng zo. Snap je frustratie ook goed. Had het toevallig ook met mijn laatste online event. Als die bij mij dan gezakt is bij een dergelijke beoordeling probeer ik altijd nog wat kleins te vinden waar ik dan wel wat aan heb. Maar geen leuke ervaring zo, hopelijk volgende keer bter!

Annetje: dat is wel een lastige lijn inderdaad. Zit ook in 1 L2 proef, die van mij wilde door galopperen dus was ook geen mooie overgang :') Maar dat is wel goed te oefenen.

Meedenken is ook lastig, die van mij wordt dan ook stug en koppig. Maar denk ook omdat ie dan denkt, daar gaan we weer. ZUCHT. Dit ken ik nu wel. Als hij echt zelf gaat aanspringen probeer ik dan in training die lijnen ook mee te pakken en dan juist na zo'n lijn eens een overgang naar stap te maken of door te draven. Helpt altijd wel wat :+

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:07

Maar een goede middenstap wil niet zeggen dat de stap zelf ook meer dan voldoende is. Dus die 2 onderdelen vergelijken moet je niet doen.
Bij halsstrekken telt er meer dan alleen het halsstrekken he? Hoe is het figuur gereden, blijft het tempo en activiteit hetzelfde en nog tig dingen.
Wat staat er bijvoorbeeld bij de onderste onderdelen?
Blijkbaar vond de jury dat je voornamelijk voor 6jes reed. Je kan wel liever een 4 en een 7 hebben, maar als de jury het dat niet waard vond? Je werd wel beloond voor goede onderdelen, want middenstap is een goed cijfer.

Niemand hier kan oordelen of het streng (Of soepel) beoordeeld is, want niemand heeft de proef en het protocol gezien. Ja, commentaar bij 6en is ook fijn, maar als het algemene beeld gewoon wat mist heb je meer aan een opmerking onderaan daarover. Maar die moet er dan wel zijn, dat wel.

Marjolein

Berichten: 11643
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:20

Om welke klasse gaat het? In een hogere klasse snap ik dat je op tijd terug moet na de middengalop, dan is een 6 best te verklaren. Misschien was het gewoon een 6jes proef, die heb je er ook af en toe tussen zitten.

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:27

Ook in het l1 of l2 snap ik dat je een lager cijfer krijgt bij te laat terug rijden. Alleen ligt het er aan wat je te laat vindt. Als je nog niet terug bent in de hoek en die daarvoor gebruikt vind ik een 5 wel terecht bijvoorbeeld.

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:35

Kun je gewoon 4k 60fps filmen? Of is dat te zwaar met uploaden? Ik zag dat dit al eens is besproken maar ik kan geen uitkomst vinden van waar je nu het beste op kunt filmen :o :=

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:53

linda2008 schreef:
Kun je gewoon 4k 60fps filmen? Of is dat te zwaar met uploaden? Ik zag dat dit al eens is besproken maar ik kan geen uitkomst vinden van waar je nu het beste op kunt filmen :o :=


Mijn ervaring is dat 4K het systeem niet aankan.. HD gaat beter :j

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:53

Marjolein schreef:
Om welke klasse gaat het? In een hogere klasse snap ik dat je op tijd terug moet na de middengalop, dan is een 6 best te verklaren. Misschien was het gewoon een 6jes proef, die heb je er ook af en toe tussen zitten.


L1. Figuren waren gewoon netjes. Ik had alleen een storing in de 2 x wijken. En de galop sprong ze verkeerd aan. Dus dat dat 4en waren was terecht. Stap van dit paard is ontZettend goed. En daar krijgt ik ook altijd een 7-8 voor. En ook de onderdelen qua stap die er in de proef zitten waren nu goed. Alleen het stapcijfer dus niet.

En tuurlijk moet je ook duidelijk terugnemen( dit was bij mij bij In de hoek en niet bij f) maar de verruiming was zoals de jury zegt erg mooi. Dus dan is een 5 wel erg streng.

Al mn proeven die ik online gereden heb heb ik ook zelf beoordeeld. En bij alle proeven werd ik tot nu toe minimaal 6 punten hoger gejureerd dan dat ik mezelf jureerde. Bij deze was dat 8 punten lager dan ik mezelf jureerde.

Maar klaar niks aan te doen. Andersom komt ook wel voor dus dan compenseert dat weer

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:54

MyWishMax schreef:
Ook in het l1 of l2 snap ik dat je een lager cijfer krijgt bij te laat terug rijden. Alleen ligt het er aan wat je te laat vindt. Als je nog niet terug bent in de hoek en die daarvoor gebruikt vind ik een 5 wel terecht bijvoorbeeld.


M-f verruimen is het toch? Dan moet je na f terug lijkt mij?

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:09

L1 is enkele sprongen middengalop, dus bij F alweer terug zijn in arbeidsgalop en niet pas in de hoek.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:13

Ik heb ook mn punten terug van de 9e en we hebben 183 waar ik heel erg blij mee ben!

Ik heb een hele tijd niet kunnen rijden en ben nog niet zo lang geleden weer begonnen en zijn toen van 174.5 naar 180 naar 183 gegaan en nu nog wachten op de punten van deze week. Ik merk dat ze sterker wordt en het is heel leuk om zo dit terug te zien ookal zeggen de punten ook dat ernog heel veel ruimte voor verbetering is natuurlijk. Maar we zijn ook nog lang niet op ons oude niveau.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:14

Hier ook weer 2 winstpunten in de pocket! 9 juli - L1 paarden.
Wel bar weinig commentaar, maar vooruit.

Nu 3 L1 proefjes gereden, alle vergelijkbare proefjes, en de punten verschillen tussen de 195 en 199,5 dus we zijn mooi constant. Echt blij mee :)