Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:19

Ja ik vind van wel maar ik ben partijdig :D

Het is natuurlijk wel een wat grovere bodem dan de meeste buitenbanen maar goed daarom kun je er nog wel prima in rijden. Voor een wedstrijd rollen we m altijd.

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:22

Ik lees al een poosje mee en heb vanavond zelf een proef laten filmen.
Met het terugkijken zie ik dat we vergeten zijn de datum te zeggen.
Zou dit een probleem zijn?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:16

Je krijgt er wel een opmerking over, maar bij mij is het wel goed gegaan. Ik heb de datum even genoemd in het veld opmerkingen bij het insturen van het filmpje.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:36

Ik ben het ook een keer vergeten, heb in het opmerkingenveld de datum vernoemd en geen commentaar erop gekregen.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:54

Onze bijrijder had opgegeven voor 9juli, en gezien de hindernissen dan toch de bak uit moeten zelf ook nog maar opgegeven, was niet perse de bedoeling eigenlijk. Vanmorgen gefilmd, en beiden hebben we heeel erg fijn kunnen rijden. Voor mij nog wat kleine rommeltjes, kan merken dat ik wat minder heb gereden van de week. Maar toch weer echt vooruitgang met de vorige keer!
Heb ze gelijk ingestuurd, dus ik hoop op fanatieke jury's van de week :+

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:52

Ligt mijnKNHS er bij jullie ook uit?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:11

mijnknhs doet bij mij ook moeilijk. Ik heb vanmiddag een proefje gereden en ik was nét niet helemaal tevreden. Wel over het algemene beeld, want dat is al veel beter dan drie weken terug, maar er zitten toch wel een paar grove fouten in. Nu had ik meteen nog een poging gedaan, maar dat werd echt een ramp :+ Paard dacht alle oefeningen zelf al te weten, dus voordat ik moest afwenden om te wijken, kon ik bijna niet op de hoefslag blijven, aangaloperen ging overkruist en veeeeel te vroeg. Nu dacht ik nog een keer de proef te filmen, maar eigenlijk is dat onzin. Normaal heb je ook maar 1 poging en dus ga ik deze insturen. Wat ik wel wil doen, is meteen volgend weekend weer filmen. Ik probeer me dus in te schrijven voor de 16e, maar dat wil mijnknhs niet. De 23e heb ik ook nog staan.


[edit] Nu is het toch gelukt :) Nu dus drie weekenden achter elkaar 'wedstrijd' in de wei. Bij mij voelt het toch wel een beetje als een wedstrijd. Ik vlecht, was enz... en ik rijd los in de normale baan en kom dan mijn proefje rijden op het gras. Ik heb elke week nu ook les (eindelijk!) en dus hoop ik ook elke week wat verbetering te kunnen laten zien. Ik ben benieuwd!

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:15

JorisDy schreef:
Ligt mijnKNHS er bij jullie ook uit?

Ja. Vanochtend ook al.
Gisteren proefje voor de 9de al ingestuurd. Paard begint de proef ook al te kennen en begint inderdaad op de volte al te drammen dat hij wil galloperen. Zo jammer...
Iemand nog tips om dat te oefenen? Ik ging nu bij het losrijden juist op de x een paard keer terug naar stap maar echt helpen doet het nog niet.

xRoossie95

Berichten: 1380
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:01

Kan je trouwens nog in de week zelf opgeven voor de wedstrijd? Heb net een startpas aangevraagd en vraag me af of ik deze week ook nog zou kunnen. Moet het dan gewoon via de site kunnen als het nog kan? Of moet je dan sowieso mailen of iets?

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:09

xRoossie95 schreef:
Kan je trouwens nog in de week zelf opgeven voor de wedstrijd? Heb net een startpas aangevraagd en vraag me af of ik deze week ook nog zou kunnen. Moet het dan gewoon via de site kunnen als het nog kan? Of moet je dan sowieso mailen of iets?



De inschrijving wordt een week van te voren gesloten. Dus voor 9/7 kan je je niet meer inschrijven, maar wel voor 16/7. Dit staat ook bij de wedstrijden aangegeven in mijnknhs :)

xRoossie95

Berichten: 1380
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:12

Ja vroeg het mij af aangezien er wel staat
" Bijschrijvingen t/m: 9-7-2020 07:00"

Dus vroeg me af hoe die bijschrijvingen dan werken.
Heb nu na een uur wel eindelijk voor de andere weken kunnen inschrijven (pff wat traag zeg)

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:17

xRoossie95 schreef:
Ja vroeg het mij af aangezien er wel staat
" Bijschrijvingen t/m: 9-7-2020 07:00"

Dus vroeg me af hoe die bijschrijvingen dan werken.
Heb nu na een uur wel eindelijk voor de andere weken kunnen inschrijven (pff wat traag zeg)


Oh bijschrijven weet ik niet.. misschien kan dat inderdaad via een mailtje?

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:17

xRoossie95 schreef:
Ja vroeg het mij af aangezien er wel staat
" Bijschrijvingen t/m: 9-7-2020 07:00"

Dus vroeg me af hoe die bijschrijvingen dan werken.
Heb nu na een uur wel eindelijk voor de andere weken kunnen inschrijven (pff wat traag zeg)


Zolang je nog kunt inschrijven is het event nog mogelijk.

xRoossie95

Berichten: 1380
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:23

wythlove schreef:
xRoossie95 schreef:
Ja vroeg het mij af aangezien er wel staat
" Bijschrijvingen t/m: 9-7-2020 07:00"

Dus vroeg me af hoe die bijschrijvingen dan werken.
Heb nu na een uur wel eindelijk voor de andere weken kunnen inschrijven (pff wat traag zeg)


Zolang je nog kunt inschrijven is het event nog mogelijk.


Dus als je niks kan selecteren zal alles gewoon vol zitten?

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:31

Dat is wat ik vermoed. Maar je kint er een mailtje aan wagen.

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:45

Ik had gisteren ook m'n punten terug. Ondanks dat ik eindelijk lekker had gereden, geen winstpunt. 177,5. Ik vond het er op de film wat lauw uit zien ook, terwijl ik van de filmer kreeg te horen dat het lekker actief gereden was. Het komt toch anders over op de film. Nu donderdag voor het eerst op pad. Hopelijk kan ik mijn zenuwen onder controle houden. Daarna ga ik kijken of ik überhaupt nog door ga met wedstrijden rijden,....

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:04

Suzan_bobar schreef:
Ik had gisteren ook m'n punten terug. Ondanks dat ik eindelijk lekker had gereden, geen winstpunt. 177,5. Ik vond het er op de film wat lauw uit zien ook, terwijl ik van de filmer kreeg te horen dat het lekker actief gereden was. Het komt toch anders over op de film. Nu donderdag voor het eerst op pad. Hopelijk kan ik mijn zenuwen onder controle houden. Daarna ga ik kijken of ik überhaupt nog door ga met wedstrijden rijden,....

Was dat dan ook het commentaar van de jury? Dat het actiever moest?

En ik denk dat je ook nog voor de wedstrijd van deze week op kunt geven. Misschien even bellen of via Whatsapp/ Messenger iets sturen?

americano
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:03

ach de Jury's en punten het blijft toch een jury sport! dat merk ik ook wel eens met mijn PRE. maar zolang ik mijn doel maar op wedstrijd haal ben ik tevreden!

gister naar een meetmoment geweest en de eerste proef (proef 13) ging heel fijn voor mijn gevoel en had wel een winstpunt verwacht hier had ik 175 punten. jammer genoeg geen commentaar op de protocol waardoor ik niet weet wat er niet goed ging. en ook alleen maar 5/6 jes. Tweede proef (proef 14) was hij leeg. had iets te lang ingereden. waardoor het slordig werd. hier had ik 191 punten terwijl ik geen winstpunt had verwacht!

al met al heel tevreden want hij heeft zich gedragen en ondanks de wind en regen was hij (en ik) redelijk ontspannen.

wel grappig vorige week online meet moment proef 14 gereden en ook 191 punten behaald.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:05

americano schreef:
ach de Jury's en punten het blijft toch een jury sport! dat merk ik ook wel eens met mijn PRE. maar zolang ik mijn doel maar op wedstrijd haal ben ik tevreden!

gister naar een meetmoment geweest en de eerste proef (proef 13) ging heel fijn voor mijn gevoel en had wel een winstpunt verwacht hier had ik 175 punten. jammer genoeg geen commentaar op de protocol waardoor ik niet weet wat er niet goed ging. en ook alleen maar 5/6 jes. Tweede proef (proef 14) was hij leeg. had iets te lang ingereden. waardoor het slordig werd. hier had ik 191 punten terwijl ik geen winstpunt had verwacht!

al met al heel tevreden want hij heeft zich gedragen en ondanks de wind en regen was hij (en ik) redelijk ontspannen.

wel grappig vorige week online meet moment proef 14 gereden en ook 191 punten behaald.



Kan het zijn dat hij in proef 2 wat meer rust in zijn lopen had? Dat is vaak de issue bij PRE’s. Had die van mij ook wel wat last van. Hij maait niet maar hij wilde dan vooral te snel, jury’s beschouwen dat vaak als spanning. Wellicht zijn je punten in de tweede proef daarom hoger?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:19

Mensen met winstpunten weer gefeliciteerd! Wij hadden vandaag voor het eerst meetmoment en dat was echt genieten <3 Helaas ging hij wel bij het losrijden 2x helemaal uit zijn plaat. Echt een wonder dat ik bleef zitten :') dus losrijden ging niet zoals gepland. In de proef was hij er echter weer en samen het maximale eruit gehaald onder deze omstandigheden. 196,5 en 191,5 en daarmee 3 winstpunten rijker :D

Bevalt mij beter als online :j , had overigens 2 ringen, dus verschillende jury's. Qua punten ligt de lijn wel vrij gelijk, maar op pad gaan brengt toch meer.

Kreeg nog van een omstander te horen dat ze zo blij was om te zien dat er nog mensen duidelijk zoveel plezier hebben in wedstrijd rijden en zo happy afstappen haha.

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:35

Mooie punten Urosa!

Ik heb vandaag mijn proefje voor 9 juli opgenomen. Ze liep heel fijn, dus ben erg tevreden met de proef. Ben benieuwd naar de punten. :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:45

Ik ook vandaag maar waaide en regende er zowat af.

Volgende week maar eens op vreemd terrein 2 proeven voor meetmoment en nog een online, maar paard begint de proef te veel te kennen (nu 4x gereden)

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:19

Ik heb ook vandaag voor 9 juli opgenomen. Niet onze beste proef, maar gezien de wind en hoe afgeleid hij was kan ik niet anders dan tevreden zijn. Ik had voor dit event van te voren wel als doel gesteld om richting de 190 rijden (in het L2), maar dat proberen we over 2 weken dan gewoon :D

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:29

Haha volgens mij hadden we vandaag allemaal het zelfde probleem. Hier ook gefilmd met veel wind en regen. Niet onze beste proef paard vond het niet leuk beetje alle of niks, maakte ik een ophouden stonden we stil gaf ik iets been vlogen we naar voren :Y)

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:44

Buxy schreef:
Haha volgens mij hadden we vandaag allemaal het zelfde probleem. Hier ook gefilmd met veel wind en regen. Niet onze beste proef paard vond het niet leuk beetje alle of niks, maakte ik een ophouden stonden we stil gaf ik iets been vlogen we naar voren :Y)


Niet de meest ideale weersomstandigheden haha :Y)

‘Jureren’ jullie ook elke keer je eigen proef? Ik vind dat ontzettend leuk en leerzaam. Heb verder helemaal geen opleiding ervoor gehad, maar ik vergelijk het met gegeven punten van vorige proeven. Ik ben wel altijd lekker streng met het geven van de punten, zodat het echte resultaat nooit zwaar tegenvalt :Y) Tot nu toe zat ik met de online proeven gemiddeld 2 punten onder de daadwerkelijke punten dus dat is heel mooi! Voor de proef van vandaag kwam ik ongeveer op 184 uit dus ik mag niet meer klagen over de proef van mezelf haha