Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1561
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:14

PSvanLot schreef:
Ik heb ook nog niets gehoord over regiokampioenschappen?


Die in ZH gaan door in september. Zonder selectie, dus vrije inschrijving met een maximum inschrijvingen per rubriek. Wel in aangepaste vorm, gezien de 1,5 meter in september ook vast nog wel aan de orde zal zijn.

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:47

Padoertje schreef:
PSvanLot schreef:
Ik heb ook nog niets gehoord over regiokampioenschappen?


Die in ZH gaan door in september. Zonder selectie, dus vrije inschrijving met een maximum inschrijvingen per rubriek. Wel in aangepaste vorm, gezien de 1,5 meter in september ook vast nog wel aan de orde zal zijn.


Dit dus. Degene die mee willen doen moeten dus meteen inschrijven als de inschrijving open is als ze zeker willen zijn van een startplek. Ik moet nog eens kijken wanneer het allemaal is, ik ben bang dat het te vroeg komt. :')

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:09

Heb de punten terug van 2 juli. 179 punten. Had zelf ook wel net wel of net niet winst verwacht. Maar wel een heel vervelend gevoel aan het protocol zo. Lijkt echt alsof de jury mij het winstpunt niet gunde.

De ene middengalop schrok hij, dus terecht een 4,0. De andere vond ik netjes gaan. Had ik misschien meer kunnen markeren, maar dan dus ook een 4,0. Vind ik niet kloppen dat 1 totaal verpestte hetzelfde cijfer krijgt als iets wat wel netjes ging. En dat was nog niet eens het enige maar wel diegene die het best even snel toe te lichten is.

Nouja, we doen er niks aan. Maar vind het wel wat oneerlijk voelen zo.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:17

Helaas blijft het een jurysport, ik had dit keer ook krap aan een winstpuntje (182,5), had ook wel iets meer verwacht, maar kan me ook wel vinden in wat de jury aangeeft.
Dat hou je toch, 100% objectief zal de sport nooit zijn.

Padoertje
Berichten: 1561
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:17

MyWishMax schreef:
Dit dus. Degene die mee willen doen moeten dus meteen inschrijven als de inschrijving open is als ze zeker willen zijn van een startplek. Ik moet nog eens kijken wanneer het allemaal is, ik ben bang dat het te vroeg komt. :')


https://www.knhszuidholland.nl/regiokampioenschappen/
Dressuur paarden B/M2 in het weekend van 26/27 september in Heerjansdam. 19/20 sept Z t/ ZZL in Rotterdam.

Ik ben er niet bij helaas |( Cokes staat dan nog in revalidatie, die wordt woensdag bij de DAP geopereerd. Misschien dat mijn dochter een 5 jarige die ze voor de eigenaar rijdt mee kan nemen. Rondje in de B, nog leuk ook als je weet dat ze goede kans maken om te mogen overkampen naar de zondag 8-)

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:23

Dat is balen urosa! Ik herken het gevoel, maar je doet er inderdaad niks aan. Stond er wel commentaar bij die punten?

Ondertussen heeft de KNHS gezegd achter mijn proef van 11 juni aan te gaan (ben benieuwd waar die is gebleven :?) en had ik vannacht heel levensecht gedroomd dat ik er een mooie score voor terug kreeg haha.. Was even balen vanochtend :+

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:26

Caaroo schreef:
Dat is balen urosa! Ik herken het gevoel, maar je doet er inderdaad niks aan. Stond er wel commentaar bij die punten?

Ondertussen heeft de KNHS gezegd achter mijn proef van 11 juni aan te gaan (ben benieuwd waar die is gebleven :?) en had ik vannacht heel levensecht gedroomd dat ik er een mooie score voor terug kreeg haha.. Was even balen vanochtend :+


Erg hé, dat je er op een gegeven moment over gaat dromen als het lang duurt. :j :') Ik had op een gegeven moment de ene nacht een droom met een hele hoge score en de andere nacht een droom met een hele lage score. 8)7

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:27

Padoertje schreef:
MyWishMax schreef:
Dit dus. Degene die mee willen doen moeten dus meteen inschrijven als de inschrijving open is als ze zeker willen zijn van een startplek. Ik moet nog eens kijken wanneer het allemaal is, ik ben bang dat het te vroeg komt. :')


https://www.knhszuidholland.nl/regiokampioenschappen/
Dressuur paarden B/M2 in het weekend van 26/27 september in Heerjansdam. 19/20 sept Z t/ ZZL in Rotterdam.

Ik ben er niet bij helaas |( Cokes staat dan nog in revalidatie, die wordt woensdag bij de DAP geopereerd. Misschien dat mijn dochter een 5 jarige die ze voor de eigenaar rijdt mee kan nemen. Rondje in de B, nog leuk ook als je weet dat ze goede kans maken om te mogen overkampen naar de zondag 8-)


Ah nee, dat meen je niet?! Sterkte en beterschap voor hem!
Ik mag nu opbouwen naar oude niveau, maar nog wel een flink stuk te gaan dus. Ik weet niet of dat binnen 2 maanden lukt en ik ga niet als ik geen kans maak om over te kampen haha.
Wat leuk voor dochter! En ik snap jullie, daarom deed ik ook mee in de b en l1 daarna haha, succes alvast!

PSvanLot

Berichten: 10176
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:30

urosa schreef:
Heb de punten terug van 2 juli. 179 punten. Had zelf ook wel net wel of net niet winst verwacht. Maar wel een heel vervelend gevoel aan het protocol zo. Lijkt echt alsof de jury mij het winstpunt niet gunde.

De ene middengalop schrok hij, dus terecht een 4,0. De andere vond ik netjes gaan. Had ik misschien meer kunnen markeren, maar dan dus ook een 4,0. Vind ik niet kloppen dat 1 totaal verpestte hetzelfde cijfer krijgt als iets wat wel netjes ging. En dat was nog niet eens het enige maar wel diegene die het best even snel toe te lichten is.

Nouja, we doen er niks aan. Maar vind het wel wat oneerlijk voelen zo.


Het zou prima zo kunnen zijn dat je paard de ene keer voor een 7 vertrekt, schrikt en een 4 overhoudt en de andere keer niet genoeg overgang laat zien en te weinig verzuimd

Dan zit je om 2 verschillende redenen aan eenzelfde cijfer.

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:34

FriesWytske schreef:
Caaroo schreef:
Dat is balen urosa! Ik herken het gevoel, maar je doet er inderdaad niks aan. Stond er wel commentaar bij die punten?

Ondertussen heeft de KNHS gezegd achter mijn proef van 11 juni aan te gaan (ben benieuwd waar die is gebleven :?) en had ik vannacht heel levensecht gedroomd dat ik er een mooie score voor terug kreeg haha.. Was even balen vanochtend :+


Erg hé, dat je er op een gegeven moment over gaat dromen als het lang duurt. :j :') Ik had op een gegeven moment de ene nacht een droom met een hele hoge score en de andere nacht een droom met een hele lage score. 8)7


I'm not alone!! Dit is ook al de 2e keer dat ik erover droom, kan echt niet :+ Ik droomde dat ik 210 punten had gekregen met heel gemene opmerkingen op het protocol :')

Padoertje
Berichten: 1561
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:35

MyWishMax schreef:
Ah nee, dat meen je niet?! Sterkte en beterschap voor hem!
Ik mag nu opbouwen naar oude niveau, maar nog wel een flink stuk te gaan dus. Ik weet niet of dat binnen 2 maanden lukt en ik ga niet als ik geen kans maak om over te kampen haha.
Wat leuk voor dochter! En ik snap jullie, daarom deed ik ook mee in de b en l1 daarna haha, succes alvast!


Thnx! Ja, ze rijdt een merrie in het L1 en had daarmee 70% gereden de eerste keer, dus dat is misschien ook wel een optie. En ze heeft die 5 jarige, maar die is 1,82 en dat is in een 20x40 best veel stuurwerk :') Voor de ervaring is een rondje in het B met de regio dan wel erg leuk om te doen. Ach, misschien mogen we ze allebei wel meenemen :D
Hoop dat jullie snel weer op niveau zijn. Hoop je nog een keer tegen het lijf te lopen op wedstrijd straks.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:46

PSvanLot: bedankt voor nog wat extra toelichting!

Caaroo schreef:
Dat is balen urosa! Ik herken het gevoel, maar je doet er inderdaad niks aan. Stond er wel commentaar bij die punten?

Ondertussen heeft de KNHS gezegd achter mijn proef van 11 juni aan te gaan (ben benieuwd waar die is gebleven :?) en had ik vannacht heel levensecht gedroomd dat ik er een mooie score voor terug kreeg haha.. Was even balen vanochtend :+

Stond wel commentaar bij de punten, maar met weinig woorden. Bij de middengalop die bv naar mijn gevoel hoger had moeten zijn 4,0 en dan weinig verschil. Bij de middengalop waar hij schrok 4,0 en dan spanning.

Maargoed het blijft een jurysport inderdaad! Positieve keerzijde, zo belabberd heb ik echt nog nooit gereden (buren met bladblazer, introvert paard dat al paar keer geschrokken was en naar binnen sloeg), en dan toch nog bijna winst :') En denk ook dat dit bij een andere jury wel winst had kunnen zijn. Maar we gaan DOOORRR. Zondag naar meetmoment, en dat vind ik nu even extra fijn haha.

Rosanna1990: gefeliciteerd met je winstpunt! Ik had ook een keer 182 terwijl ik hoger had verwacht, maar dat is toch beter te dealen dan zo 1 punt naast winst rijden :')

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:00

Sanet schreef:
Voor merries met veulens, mensen zonder vervoer, paarden die niet te laden zijn, mens en paard die onwijs veel stress krijgen van op wedstrijd zijn (met meerdere paarden inrijden, klapperende vlaggen etc) is het toch alleen maar mooi?
Wedstrijd is voor mij niet perse tussen witte hekjes met 100 andere mensen op een terrein. Ik rij zelf ook liever een kleine wedstrijd dan de hele grote. Dat kun je met gewone wedstrijden toch ook zelf kiezen?

Ik vind het alleen maar goed. Zij die daar misbruik van maken, zouden dat op wedstrijd ook gewoon doen. Ik ben nog nooit om identificatie van mezelf gevraagd. Paard ook maar enkele keren gecontroleerd (zeker nu jury’s niet meer naar paspoorten kijken).


Ik ben het helemaal met je eens.
Er zouden echt veel meer mensen kunnen genieten van de sport dan nu het geval is. Het zou gezien moeten worden als een verrijking ipv een verarming van de sport!

In mijn leven heb ik verschillende fases meegemaakt. Als jong meisje heb ik bij een boerenfokker paarden gereden. Ik trainde ze dressuurmatig, maar op wedstrijd kon ik niet omdat ik geen vervoer had. En altijd veulens aan de voet was sowieso niet handig om op pad te gaan. Later kreeg ik een eigen paard en eigen vervoer. Maar toen ik kindjes kreeg vond ik het niet leuk om ze steeds weg te moeten brengen (ze werden ook al weggebracht als ik moest werken). Toen ik stopte met wedstrijden vanwege mijn kinderen voelde ik pas wat ik mijn paard had aangedaan. Mijn paard heeft altijd zoveel stress gehad, achteraf denk ik wat heb ik haar aangedaan omwille van mijn eigen ego en ambitie. Ook de uren die ze op de trailer heeft moeten doorbrengen in een hokje van een paar m2. En de wedstrijden in de bloedhitte van 30 graden. Wat mij betreft zijn online proeven een stuk diervriendelijker en juist in deze tijd dat er zoveel kritiek is op de paardensport zou de KNHS er toch gevoelig voor moeten zijn.

De wereld verandert, laten we daar in meegaan. Niet stug vasthouden wat er was...en hoe het zou moeten omdat het altijd al zo was.

pol013

Berichten: 9012
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:01

Ik ben blij dat de juryleden die hier zitten ook een positiever beeld kunnen schetsen van de sport dan oji hier doet. Als het echt zo naar was zou ik er bijna acuut mee willen stoppen. Maar zo te horen zijn er veel meer mensen die er in staan zoals ik.
en helemaal eens met manubres.

Ik heb wel een serieuze vraag: ik heb nu meerder keren beeld gezien van de L2 proeven.
ten eerste jezus wat is dat saai :+
Ten tweede (en ook mijn vraag) is middendraf op de diagonaal van je af en middengalop op de volte niet best moeilijk beoordelen? En is dat op video lastiger dan in het echt?

Ik heb nu zelf al een paar keer gehad dat het best goed voelde, toch minimaal voor een 6/7 (en die kreeg ik ook) maar ik zie op beeld bijna niets gebeuren :O
Ik probeer al beter te markeren. Eerst even terug, echt vooruit, dan weer echt terug, en dan weer naar normaal arbeidstempo. (En we kunnen het zeker beter dan in de proef.) Maar ik zie niks :')

Ik bedoel het als oprechte vraag. ik werk thuis braaf verder om te verbeteren Zijn die lijnen nou gewoon zo veel moeilijker te beoordelen?

Ik kan me voorstellen dat deze overgang veel makkelijk te beoordelen zijn op de diagonaal naar je toe of langs de lange zijde. Dan kijk je er beter op, zonder dat de wending het beeld 'vertekend' doordat je steeds in een andere hoek op het paard kijkt. En ik vraag me dan af waarom ze nu juist deze proef uitgekozen hebben voor het online rijden.
Maar misschien heb ik gewoon geen goed jury oog. Dat kan ook natuurlijk.

Capriootje

Berichten: 6771
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:03

Ik zit ook een beetje met die middengalop op lange zijde van de C af in het L1. Mijn (spring)paard kan echt heel makkelijk verruimen en sluiten maar rijd net aan 6'en en op film is het ook gewoon amper te zien. Ik weet wat hij doet en heb ook na de proef even vanaf de zijkant laten filmen en dan is het in mijn ogen echt wel meer waard dan een 6 maar zolang het wel een voldoende is maak ik me er maar niet te druk om.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:05

Pol013, dat idee heb ik ook! Ook in proef 14 inderdaad.
Nu heeft mijn paard niets extra's in haar gangen, ik heb er wel echt hard op geoefend en ik voel steeds meer verschil, maar op film lijkt het verruimen zelf en het markeren zo minimaal. :')

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:09

Volgens mij zijn dat soort lijnen op film gewoon moeilijker dan in het echt. Ik heb de galop nog echt niet voor elkaar en rijd geen middengalop, toch heb ik twee keer op mijn protocol gehad 'meer terugrijden' na de middengalop :+ Misschien dat ze stiekem op de lange zijde ietsjes harder gaat dan op de korte zijde, maar ik rijd het er in elk geval niet in.

Verder eens met manubres. Ik baal ervan dat het paard straks weer op de trailer mee MOET. Dat vindt ze echt niks en daardoor heb ik ook minder zin in wedstrijd. Daar zijn is niet het probleem, ander terrein ook niet, maar paard vind de trailer wel echt een probleem.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:11

Ik herken dat ook wel in proef 14 inderdaad! Nu ben ik sowieso al geen fan van op de volte verruimingen in galop. Goed voor de balans in training, maar heb liever proef 11 en 12. (ligt natuurlijk ook beetje aan type paard wat beter past) Voor mij helaas zondag op meetmoment ook weer 13 en 14.

Annetje schreef:
Volgens mij zijn dat soort lijnen op film gewoon moeilijker dan in het echt. Ik heb de galop nog echt niet voor elkaar en rijd geen middengalop, toch heb ik twee keer op mijn protocol gehad 'meer terugrijden' na de middengalop :+ Misschien dat ze stiekem op de lange zijde ietsjes harder gaat dan op de korte zijde, maar ik rijd het er in elk geval niet in.

_O-

manubres: zo had ik het nog niet bekeken, maar qua paardenwelzijn zijn er inderdaad ook best wat pro's.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:19

Dispar_Vulgo schreef:
ukkiepuk schreef:
Gisteren punten van 25 juni teruggekregen. We hadden 20 juni ingestuurd.
Enorm volgeschreven protocol met veel tips (tips en commentaar op 25 van de 30 onderdelen) en dat is echt superfijn!
Ze had 195 punten in L2 pony's en wachten nu nog op uitslag van 2/7, die hebben we 28 juni ingestuurd.
Voorlopig even de laatste. Er is nog een meetmoment en een wedstrijd in juli bij ons op stal en aangezien de regiokampioenschappen doorgaan eind september starten we even niet meer online.


Regiokampioenschappen voor de dressuur of voor springen?
In deze regio is helaas nog helemaal niks bekend. Maar als het in andere regio's wel door gaat, dan zal het in alle regio's toch door moeten gaan? Voor de eerlijkheid?



Wij gaan naar het regiokampioenschap pony's dressuur van zuid holland op 27 sept. Voor de pony's is het altijd een vrije inschrijving geweest zowel kring als regio, dus voor ons veranderd er niets.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:21

Punten van 2 juli ook terug! Weer een mooie winstpunt erbij, 188. Grappig wel dat ze bij de vorige proef complimenten kreeg over de mooie aanleuning en dat ze afgelopen proef (met dezelfde mate van aanleuning, neus voor de loodlijn en stabiel) een opmerking krijgt dat de aanleuning beter kan :D

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:39

manubres schreef:
Toen ik stopte met wedstrijden vanwege mijn kinderen voelde ik pas wat ik mijn paard had aangedaan. Mijn paard heeft altijd zoveel stress gehad, achteraf denk ik wat heb ik haar aangedaan omwille van mijn eigen ego en ambitie. Ook de uren die ze op de trailer heeft moeten doorbrengen in een hokje van een paar m2. En de wedstrijden in de bloedhitte van 30 graden. Wat mij betreft zijn online proeven een stuk diervriendelijker en juist in deze tijd dat er zoveel kritiek is op de paardensport zou de KNHS er toch gevoelig voor moeten zijn.

De wereld verandert, laten we daar in meegaan. Niet stug vasthouden wat er was...en hoe het zou moeten omdat het altijd al zo was.


Dat was jouw paard, die van mij heeft geen last van stress in een trailer of op wedstrijd. Dus diervriendelijker? Ja, voor sommige wel, voor anderen maakt het geen verschil. Ik heb nooit paard uren op een trailer laten staan, ik huur een stal, sta er naast te grazen of breng ze naar huis, of gestart in 30 graden. Dat laatste kan nu nog steeds gebeuren, want je hebt nog steeds warme dagen waar op mensen hun filmpje opnemen.

Dat zijn altijd keuzes geweest en konden voor de online proeven al ontweken worden.

Die lijnen van de l2 proef zijn in het echt ook rottig om te zien, maar op film wel veel erger ja. Helaas. Jammer dat die proef gekozen is dus, net als het bij c hh en achterwaarts. Ik ben wel benieuwd waarom er voor deze proeven gekozen is en of ze het zouden aanpassen als het zou blijven bestaan

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:48

Ik heb woensdagavond het filmpje van het evenement van 2 juli ingestuurd en ergens een beetje spijt :p. Het was namelijk een erg rommelig en gehaast proefje. Ben nu ook best zenuwachtig voor de uitslag :=.

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:54

Gefeliciteerd met de punten! En voor andere balen dat het niet helemaal ging zoals verwacht!

Wij hebben ook de punten binnen, 198. Dit was gelijk onze laatste keer B. Vanaf deze week starten wij in het L.. ben heel benieuwd. Proef net gezien ik verwacht wel dat deze ons beter ligt...

Tilmar

Berichten: 3324
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:59

Ik ben benieuwd of ik nog wat proefjes krijg! Ben net terug van vakantie, dus had me voor het weekend beschikbaar gezet.

En... Ik kan me in de eerste week van september nog opgeven als jury!! *\o/* dus wie weet!

Iedereen weer gefeliciteerd met de punten!
Voor de ruiters zonder punten: hopelijk kan je wat met het commentaar, volgende keer beter!

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:13

Ik had vorige week heel snel zowel de punten als de coupon van 25 juni, op de vrijdagmiddag. Maar hij staat nog steeds, nu een week later, op i.a.v. verwerking? Andere keren ging dat echt heel snel, raar.