Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_E_

Berichten: 383
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:24

Heb zojuist mn punten terug van 25 juni. 176, echter mist het cijfer voor halthouden en groeten. Heb het na geteld, nu met 29 cijfers kom ik idd op 176. Dus normaal gesproken zou ik waarschijnlijk net een winstpuntje hebben gehad.
Heb de knhs ge-appt, hopelijk kunnen ze er nog wat mee!

kimwilliam

Berichten: 1175
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:29

naar mijn idee is het voor iedereen die wil genieten van zijn of haar paard een mooie mogelijkheid. als je erg gericht bent op de wedstrijden dan zal je zo door de klasses heen gaan en geen 'hinder"ervaren van deze mensen. het is mooi om mensen enthousiast te maken voordat ze eerst een trailer etc bijvoorbeeld ervoor moeten kopen. iedereen heeft zijn eigen doelen en plezier daarmee

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:37

Ik had het voor een hoop mensen wel fijn gevonden als het online starten mogelijk zou blijven. Wel met wat beperkingen/aanpassingen. Zoals een gedeelte online en gedeelte normaal, of noem maar iets. En ik snap dat het voor mensen hobby is, dat is het voor mij ook, maar je hebt ook mensen die voor de fun willen springen en ook die mogelijkheid niet hebben. Daar vind ik het wat krom van de KNHS de afgelopen tijd. Ik ben minder negatief gaan kijken naar het online starten, maar ik ben er ook geen 100% fan van. Alleen sluit je altijd een gedeelte uit van wedstrijden. En het online starten bljft in mijn ogen wel iets anders als een normale wedstrijd, juist vanwege alle omstandigheden.

Wat mij nog wel iets lijkt, maar wat volgens mij moeilijker te realiseren is, is een afvinklijst in de app. Je opent in de week van het event de app en moet daar een foto maken van het paspoort, de gegevens van de ruiter, een foto van het paard waar de aftekeningen op te zien zijn en daarna het rondje om het paard om neusriem en sporen enzovoorts te laten zien (met verplichting van hand tussen neusriem, maar dat vind ik op normale wedstrijd ook) en dan in de app ook filmen. Gewoon 1 keer filmen per event/proef en ook de mogelijkheid om af te groeten, want dat kan ook gewoon in het belang van het paard zijn :j

Ik snap ook dat het KWPN het niet overneemt, dat heeft weer hele andere redenen en heeft weinig te maken met de mogelijkheid om mensen te laten meedoen. Daar heeft het KWPN natuurlijk niks mee te maken.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:47

Hier wordt genoemd dat je 5x kan filmen.... maar hebben mensen die denken dat dat helpt, dat zelf wel eens gedaan?
5x dezelfde proef, daar wordt het echt niet beter van :Y)
Vaak is de 1e de beste.

Ik hoop dat het blijft, kijk eens wat een succes, elke keer 1600 starts, events zijn vol binnen een uur. Er is echt wel animo voor!

Maar ik ben ook blij dat we weer op pad mogen, die extra 'spanning' als bijvoorbeeld "er is nog 1 voor je, nu moet het gebeuren" dat geeft mij net wat meer focus :D

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:48

Ik denk dat een van de problemen van live in de app filmen is dat de meeste paarden niet staan in gebieden waar wifi/4G gebruikelijk en goed stabiel is.

Misschien moeten online punten gewoon voor 50% meetellen.


Zijn er al mensen die punten van 2 juli terug hebben? Niet dat ik ongeduldig wacht ofzo

Sanet

Berichten: 7984
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:09

Voor merries met veulens, mensen zonder vervoer, paarden die niet te laden zijn, mens en paard die onwijs veel stress krijgen van op wedstrijd zijn (met meerdere paarden inrijden, klapperende vlaggen etc) is het toch alleen maar mooi?
Wedstrijd is voor mij niet perse tussen witte hekjes met 100 andere mensen op een terrein. Ik rij zelf ook liever een kleine wedstrijd dan de hele grote. Dat kun je met gewone wedstrijden toch ook zelf kiezen?

Ik vind het alleen maar goed. Zij die daar misbruik van maken, zouden dat op wedstrijd ook gewoon doen. Ik ben nog nooit om identificatie van mezelf gevraagd. Paard ook maar enkele keren gecontroleerd (zeker nu jury’s niet meer naar paspoorten kijken).

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:24

Ik ga niet uit van topsport Dadoffil, ik rij ook puur voor hobby.

Ik ga ook niet uit van het slechtste van de mens, ik vind gewoon dat wedstrijden en winstpunten voor een bepaalde waarde moeten staan en dat in de dressuur die waarden voor een heel groot deel los worden gelaten. En waarom wel voor de dressuur en niet voor het springen, eventing. Waarom wordt er ineens zo'n uitzonderingspositie gemaakt voor de dressuurruiters gemaakt, terwijl die het feitelijk al het makkelijkst van allemaal hadden om wedstrijden te starten. Dat voor dressuurruiters de normen om punten te halen al het laagst lagen en de klassering al het meest gedevalueerd was.

En wat betreft afgroeten, als het in het welzijn van paard en/of ruiter is heb ik geen enkel probleem met afgroeten. Vooral doen dan....maar wat ik toch het meeste zie en ook hier op Bokt veel lees, is afgroeten voordat de laatste A-C lijn opgereden wordt. Dat heeft niets met welzijn te maken, dan wil je de gewoon de consequenties van je slechte proef niet aanvaarden.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:26

Marjolein schreef:
Zijn er al mensen die punten van 2 juli terug hebben? Niet dat ik ongeduldig wacht ofzo

Ik niet. Zondag ingestuurd.

_E_ schreef:
Heb zojuist mn punten terug van 25 juni. 176, echter mist het cijfer voor halthouden en groeten. Heb het na geteld, nu met 29 cijfers kom ik idd op 176. Dus normaal gesproken zou ik waarschijnlijk net een winstpuntje hebben gehad.
Heb de knhs ge-appt, hopelijk kunnen ze er nog wat mee!

Hopeijk heb je snel antwoord, een winstpunt is altijd fijner haha.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:36

oji schreef:
En waarom wel voor de dressuur en niet voor het springen, eventing. Waarom wordt er ineens zo'n uitzonderingspositie gemaakt voor de dressuurruiters gemaakt, terwijl die het feitelijk al het makkelijkst van allemaal hadden om wedstrijden te starten. Dat voor dressuurruiters de normen om punten te halen al het laagst lagen en de klassering al het meest gedevalueerd was.


Uhmm... Hoe zie je dat voor je.. thuiswedstrijd springen / eventing????

Lijkt me nogal logisch dat ze voor de dressuur dit wel doen en voor de rest niet. Omdat het voor de dressuur simpelweg wel mogelijk is, en voor de rest niet.

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:51

Ik vind het passen bij de tijd en sjoemelaars lopen vanzelf wel tegen de lamp. Volgens mij heeft dit online rijden er ook voor gezorgd dat springruiters nu wat dressuur mee pakken. En ik denk dat behalve mensen met beperkte middelen dit ook een mooie combi kan zijn (online en op concours) voor mensen met weinig tijd door werk en gezin

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:02

Zo, ik heb net weer een plukje L2 terug gestuurd.

Voor wat betreft de discussie over de waarde van online proeven ben ik het voornamelijk met Daffodil eens.

Ik lees dat bepaalde waarden die zouden bepalen of je een winstpunt krijgt of niet losgelaten worden bij het online rijden waardoor de waarde van de winstpunt vermindert. Als ik zo eens mijn beoordelingcriteria bekijk zie ik niet welke dat zouden zijn eerlijk gezegd.
Aan iedere vorm van wedstrijdrijden zitten voor- en nadelen. Waar je IRL nog wel eens in het voordeel van de ruiter punt als je twijfelt (sprong ie nou om en weer terug of niet?) spoel je nu ff terug om het nogmaals te bekijken. Je punt dus veel meer wat je daadwerkelijk ziet en echte grijze gebieden doordat iets heel snel gebeurt of heel snel hersteld wordt (met bijbehorend voordeel, want punten in het voordeel van de ruiter is ons geleerd) heb je nu niet. Je ziet (en vaak hoort) veel meer dan IRL.

Het nog een keer opnemen zie ik niet als probleem. Als je vaak je proef opnieuw moet doen is dat a strontvervelend voor jezelf en b denk ik dat de meeste ruiters zich dan ook wel beseffen dat ze er misschien nog niet helemaal klaar voor zijn. De ruiters die dat niet beseffen gaan IRL ook wekelijks op pad, rijden 2 - 4 proeven in een weekend, gaan ook doordeweek nog eens op pad en uiteindelijk halen ze een keer een puntje en vermelden dat uitgebreid op FB. Daar verandert online of offline niets aan.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:34

Ik denk dat de mogelijkheid om ook online te starten voor dressuurruiters ook juist de objectiviteit van de beoordeling kan verbeteren (staat in ieder geval niet ter discussie), omdat je niet met het (regionale) competitie element te maken hebt.

Daardoor wordt je sec beoordeeld op het feit of jij en je paard het niveau beheersen.

Daarnaast ga ik ook met daffodil mee.

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:48

daffodil schreef:
In jouw ogen zou het topsport moeten zijn, in mijn ogen is het hobby. Daar zit het grote verschil en dat maakt dus ook dat ik het op alle fronten oneens ben met je.


Precies dat!

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:57

Wat ik trouwens zelf ook een groot pluspunt vind is dat je nu beroordeeld door jurys vanuit het hele land... Ik krijg nog wel eens te horen dat het niveau hier (zuid holland) lager ligt en er makkelijker punten worden gegeven dan in de rest van het land. Zelf heb ik 7x online mee gereden, dochter 8 of 9x. En we hebben jurys uit alle provincies gehad en de punten waren eigenlijk gewoon zoals verwacht. Dus zo extreem zal het hier in zuid holland dan niet zijn. Toch leuk om te weten.

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:20

Eveline77 schreef:
Wat ik trouwens zelf ook een groot pluspunt vind is dat je nu beroordeeld door jurys vanuit het hele land... Ik krijg nog wel eens te horen dat het niveau hier (zuid holland) lager ligt en er makkelijker punten worden gegeven dan in de rest van het land. Zelf heb ik 7x online mee gereden, dochter 8 of 9x. En we hebben jurys uit alle provincies gehad en de punten waren eigenlijk gewoon zoals verwacht. Dus zo extreem zal het hier in zuid holland dan niet zijn. Toch leuk om te weten.


Dat zeggen ze idd wel eens vaker :j Ik zit vlakbij jou (dezelfde kring ook nog), maar merk bij normale grotere wedstrijden en kampioenschappen ook geen verschil. Ja, er is in brabant bijvoorbeeld meer concurrentie bij kampioenschappen, maar qua punten/beoordelingen merk ik geen verschil.

Dat vind ik trouwens ook een pluspunt aan online hoor :j De afwisseling van juryleden zonder dat de vereniging zich scheel betaald en de jury langer in de auto zit om er te komen dan om te jureren, haha.

Capriootje

Berichten: 6771
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:40

Ik heb door omstandigheden een paar keer overgeslagen en nu net ingestuurd voor 2/7. Miste stiekem het checken voor punten, best erg :=

Niet onze beste proef maar wel prima. Sommige onderdelen beter als de vorige 2 keren en andere weer wat minder. Benieuwd naar het commentaar! :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10451
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:37

Ik heb er net ook weer een stel terug gestuurd. Tijd om zo naar bed te gaan geloof ik :)

CharleyT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 06:55

oji schreef:
Ik ga niet uit van topsport Dadoffil, ik rij ook puur voor hobby.

Ik ga ook niet uit van het slechtste van de mens, ik vind gewoon dat wedstrijden en winstpunten voor een bepaalde waarde moeten staan en dat in de dressuur die waarden voor een heel groot deel los worden gelaten. En waarom wel voor de dressuur en niet voor het springen, eventing. Waarom wordt er ineens zo'n uitzonderingspositie gemaakt voor de dressuurruiters gemaakt, terwijl die het feitelijk al het makkelijkst van allemaal hadden om wedstrijden te starten. Dat voor dressuurruiters de normen om punten te halen al het laagst lagen en de klassering al het meest gedevalueerd was.

En wat betreft afgroeten, als het in het welzijn van paard en/of ruiter is heb ik geen enkel probleem met afgroeten. Vooral doen dan....maar wat ik toch het meeste zie en ook hier op Bokt veel lees, is afgroeten voordat de laatste A-C lijn opgereden wordt. Dat heeft niets met welzijn te maken, dan wil je de gewoon de consequenties van je slechte proef niet aanvaarden.


Weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar mijn persoonlijke ervaring (gemiddeld zo'n 30 wedstrijden per jaar jureren) dat het afgroeten zoals jij het benoemt, zelden gebeurt. En dan nog, het is toegestaan, en de deelnemer hoeft mij geen reden te geven voor het afgroeten. Je schetst een negatief beeld van de dressuur die ik niet herken.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:13

hallo allemaal nou heb gisteren startpas aangevraagd en gelijk paar wedstrijden opgegeven. Zin in na 10 jaar wedstrijd hahah. Voor mij zou het zn uitkomst zijn als dit blijft. Mijn paard is niet te vervoeren en heeft met andere paarden wel merrie gedrag. Heb nu sinds tijdje zelf een rijbak thuis en dat geeft mijn paard zo veel rust. Nu nog starten en ik ben blij mens.

Moet je met online wedstrijd in wedstrijd kleding en je paard invlechten?

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:22

Gisteren punten van 25 juni teruggekregen. We hadden 20 juni ingestuurd.
Enorm volgeschreven protocol met veel tips (tips en commentaar op 25 van de 30 onderdelen) en dat is echt superfijn!
Ze had 195 punten in L2 pony's en wachten nu nog op uitslag van 2/7, die hebben we 28 juni ingestuurd.
Voorlopig even de laatste. Er is nog een meetmoment en een wedstrijd in juli bij ons op stal en aangezien de regiokampioenschappen doorgaan eind september starten we even niet meer online.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:35

helmab schreef:
hallo allemaal nou heb gisteren startpas aangevraagd en gelijk paar wedstrijden opgegeven. Zin in na 10 jaar wedstrijd hahah. Voor mij zou het zn uitkomst zijn als dit blijft. Mijn paard is niet te vervoeren en heeft met andere paarden wel merrie gedrag. Heb nu sinds tijdje zelf een rijbak thuis en dat geeft mijn paard zo veel rust. Nu nog starten en ik ben blij mens.

Moet je met online wedstrijd in wedstrijd kleding en je paard invlechten?


Op paardrijden.nl vind je alle info :D

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:54

Ik had eerste proef terug waar ik punten niet helemaal kon rijmen, maar dat maakt niet uit. Volgende beter.

Wat een verschillende denkwijzen over wedstrijden rijden zie ik voorbij komen. Zo zie je maar dat in de dressuur alleen al op allerlei manieren gekeken wordt. Ik doe het voor mijn plezier, met mij de meeste denk ik.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:58

ukkiepuk schreef:
Gisteren punten van 25 juni teruggekregen. We hadden 20 juni ingestuurd.
Enorm volgeschreven protocol met veel tips (tips en commentaar op 25 van de 30 onderdelen) en dat is echt superfijn!
Ze had 195 punten in L2 pony's en wachten nu nog op uitslag van 2/7, die hebben we 28 juni ingestuurd.
Voorlopig even de laatste. Er is nog een meetmoment en een wedstrijd in juli bij ons op stal en aangezien de regiokampioenschappen doorgaan eind september starten we even niet meer online.


Regiokampioenschappen voor de dressuur of voor springen?
In deze regio is helaas nog helemaal niks bekend. Maar als het in andere regio's wel door gaat, dan zal het in alle regio's toch door moeten gaan? Voor de eerlijkheid?

PSvanLot

Berichten: 10176
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:03

Ik heb ook nog niets gehoord over regiokampioenschappen?

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:05

Bij ons waren alle selecties anders al geweest nu, dus ben bang dat dat hier niet meer doorgaat :)