Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1175
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:29

Dispar_Vulgo schreef:
Eveline77 schreef:
Hoe hard wordt je in het M2 afgestraft voor een middendraf waarin pony gaat galopperen? Doet ze anders nooit. :')


Die van mij doet dat thuis ook wel eens, maar het is voor mij wel een reden om het filmpje opnieuw te doen :+
Ik vind dat wel een grote fout, net als verkeerde galop aanspringen, galopwissel in contra, aandraven in middenstaf, verkeerd rijden, etc. Dat vind ik toch dingen die in de M niet meer horen te gebeuren (en ook lastig zijn op zo'n kort stukje weer te corrigeren). Dus dan begin ik liever opnieuw :+



aan de andere kant op echte wedstrijd kan je het ook niet steeds overnieuw doen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:42

kincsem schreef:
Vandaag voor het eerst proefje opgenomen. Alleen nu kijk ik het terug en ziet het er op de film wel erg braaf uit. Met andere woorden voor mijn gevoel geeft mijn paard bij uitgestrekte draf en galop echt wel gas, maar op film lijkt dat best minimaal (het is van nature ook geen grote beweger). Best wel confronterend dat het gevoel dan niet overeenkomt met wat je ziet. Volgende ronde voor mijn gevoel maar met extra impuls rijden.


Ik heb precies hetzelfde. En mijn paardje toont al zo "braaf". Ga vanavond weer opnemen en dan flink gas geven :D

Eef_Bam

Berichten: 4118
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:48

Levita schreef:
kincsem schreef:
Vandaag voor het eerst proefje opgenomen. Alleen nu kijk ik het terug en ziet het er op de film wel erg braaf uit. Met andere woorden voor mijn gevoel geeft mijn paard bij uitgestrekte draf en galop echt wel gas, maar op film lijkt dat best minimaal (het is van nature ook geen grote beweger). Best wel confronterend dat het gevoel dan niet overeenkomt met wat je ziet. Volgende ronde voor mijn gevoel maar met extra impuls rijden.


Ik heb precies hetzelfde. En mijn paardje toont al zo "braaf". Ga vanavond weer opnemen en dan flink gas geven :D


Ik heb hetzelfde, dit weekend voor het eerst weer echt op wedstrijd, ben benieuwd of we dan wel een 7 kunnen scoren voor de middendraf, ik ben eigenlijk overtuigd van wel.

pol013

Berichten: 9011
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:58

oji schreef:
bruine schreef:
Iedereen moet gewoon lekker doen wat goed voelt , uiteindelijk draait het om het plezier toch :)

Die vlieger gaat niet helemaal op. Een bepaalde klasse vertegenwoordigd ook een bepaalde fokwaarde en verkoopwaarde voor het paard. Ook de punten die met nakomelingen van een merrie worden gereden tellen mee in de waarde voor de merrie.
Dat maakt dat het dus niet vrijheid blijheid is, maar dat het ergens voor dient te staan.


ik heb ruinen.... ik verkoop ze niet..... het is een (spring)paard met zangersheide papieren......de merrie is al overleden......

En het ligt er maar net aan wat jouw definitie/motivatie is om op wedstrijd te gaan. Die kun je niet klakkeloos aan een ander opleggen.
En die word ook niet ondersteund door de richtlijnen van de KNHS en de protocollen. Daar is nergens een onderdeel opgenomen; gedrag op vreemd terrein/ gedrag tussen vreemde paarden/ stress bestendigheid tijdens transport/ capaciteit van de ruiter om om te gaan met deze omstandigheden etc etc. Dat dat vaak (maar zeker niet altijd) omstandigheden zijn die spelen maken ze nog geen voorwaarden.

Mij kan het klassement gestolen worden. Ik wil een fijne proef kunnen rijden en mijn paard zo min mogelijk stress laten ervaren/ zo veel mogelijk harmonie bereiken (waarbij een wezenlijk onderdeel daarvan is om hem juist gedoseerd wel bloot te stellen aan stressvolle omstandigheden) maar wedstrijden in de traditionele vorm hebben daarbij niet altijd en perse een rol.

En je geld vergelijking gaat juist heel mooi op. De echte 'waarde' van jouw euro fluctueert ook hoor.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 02-07-20 11:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49346
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:03

Eveline77 schreef:
Hoe hard wordt je in het M2 afgestraft voor een middendraf waarin pony gaat galopperen? Doet ze anders nooit. :')


Dat ligt eraan. Als je een super middendraf liet zien en ze 1 pas galoppeert en meteen doorgaat in de super middendraf dan is het 5 of 5,5. Misschien als het echt heel geweldig is allemaal qua aanleuning, verruimen, balans en het is echt een mini tactfoutje dat je nog een 6 kan krijgen.
Maar hoe meer galop, hoe lager je cijfer. En als ze dan ik nog tegen de hand komt of niet aan been is of ander verzet toont dan wordt het steeds lager.
Kan dus tussen een 1 en een 6 zitten. Maar een onvoldoende is het eigenlijk altijd omdat het een tactonderbreking is.

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:05

Dispar_Vulgo schreef:
Eveline77 schreef:
Hoe hard wordt je in het M2 afgestraft voor een middendraf waarin pony gaat galopperen? Doet ze anders nooit. :')


Die van mij doet dat thuis ook wel eens, maar het is voor mij wel een reden om het filmpje opnieuw te doen :+
Ik vind dat wel een grote fout, net als verkeerde galop aanspringen, galopwissel in contra, aandraven in middenstaf, verkeerd rijden, etc. Dat vind ik toch dingen die in de M niet meer horen te gebeuren (en ook lastig zijn op zo'n kort stukje weer te corrigeren). Dus dan begin ik liever opnieuw :+

Dat zou bij mij wel afhangen van de rest van de proef. Als dit de enigste fout is dan zou ik me niet overdoen. Dat zou je in de rest van de proef makkelijk compenseren.

Ik heb mij L1 proef wel overgereden afgelopen week. Ik had en een dribbel in de middenstap, aanspringen in galop op een stukje volte en een beroerd stuk wijken. De tweede proef was zonder grote fouten dus die heb ik ingestuurd.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:10

Ik sta er een beetje versteld dat er verschillende bokkers aangeven dat ze nog een keer filmen?
Filmen jullie dan voor hetzelfde event opnieuw? Of als een onderdeel niet goed gaat dan opnieuw de proef beginnen? Dat is toch jezelf voor de gek houden... En dan snap ik dat deze pilot ook eindigd na 1 september.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:13

Esssther schreef:
Ik sta er een beetje versteld dat er verschillende bokkers aangeven dat ze nog een keer filmen?
Filmen jullie dan voor hetzelfde event opnieuw? Of als een onderdeel niet goed gaat dan opnieuw de proef beginnen? Dat is toch jezelf voor de gek houden... En dan snap ik dat deze pilot ook eindigd na 1 september.

Op wedstrijd rij je toch ook 2 proeven?
Op zich wordt je alleen maar handiger door eens de boel te herhalen.

Suzanne F.

Berichten: 49346
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:18

Esssther schreef:
Ik sta er een beetje versteld dat er verschillende bokkers aangeven dat ze nog een keer filmen?
Filmen jullie dan voor hetzelfde event opnieuw? Of als een onderdeel niet goed gaat dan opnieuw de proef beginnen? Dat is toch jezelf voor de gek houden... En dan snap ik dat deze pilot ook eindigd na 1 september.


Je kan toch 5 X achter elkaar de proef rijden en de beste uitzoeken en insturen?
Dit is ook een van de redenen dat het KWPN de resultaten niet erkent. Er is weinig echt wedstrijdelement aan. Het is in de training een proef rijden, dat is echt heel wat anders dan op wedstrijd.

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:24

Ik rij in elk geval de proef uit en ik ben niet van plan om meer dan 2 keer te filmen. Dan is ze echt wel op en worden de proeven er niet beter op.

Als er grote fouten inzitten dan rij ik opnieuw. De jury hoeft mij echt geen 3 te geven zodat ik leer om tijdens de middenstap niet aan te draven of als ze op het verkeerde moment aanspringt in galop. Dat weet ik zelf ook echt wel. Als ik zeker weet dat er geen winstpunt in zit voor die proef stuur ik hem ook niet in, de mening van de jury is dan leuk maar dan heeft het meer zin om hem naar mijn juf te sturen. Die kan mij beter helpen dan 3 getypte regels. Zonde van de tijd van het jurylid.
Mijn filmer zou echt gek worden als ik elke dag 2 keer een proef wil opnemen. Dus ik vraag me af in welke situatie dat wel handig is. Dus misschien hou ik mezelf wel voor de gek, maar ach als je het niveau echt niet hebt dan maakt het niet uit hoe vaak je het proefje rijdt.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:34

Ik film ook echt geen twee keer. Paard wordt kriebelig, voor de filmer is het vervelend waardoor ik ook kriebelig wordt.
Mijn mening is op concours kan het ook fout gaan. Ik doe mn best en dat is het dan ook!

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik laatst wel overnieuw ben begonnen, dat was om dat er in de storm een tak van een boom waaide. Mijn filmer stopte omdat zij schrok van wat er gebeurde. Dus toen maar overnieuw begonnen

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:36

Ik heb in het begin wel standaard 2 keer opgenomen, maar niet omdat er iets in de 1e fout ging of zo. Normaal rijd je inderdaad ook 2 proeven en ik wilde met dit (nieuwe) paard weleens experimenteren hoe verschillend rijden er op film uit zou zien. Ik krijg soms te horen dat ik te "braaf" rijd, dus ik reed de tweede proef dan bewust wat gedurfder (en voor mijn gevoel veel slordiger). Super leerzaam om de twee proeven daarna dan naast elkaar te leggen!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:47

Marjolein schreef:
Ik rij in elk geval de proef uit en ik ben niet van plan om meer dan 2 keer te filmen. Dan is ze echt wel op en worden de proeven er niet beter op.

Als er grote fouten inzitten dan rij ik opnieuw. De jury hoeft mij echt geen 3 te geven zodat ik leer om tijdens de middenstap niet aan te draven of als ze op het verkeerde moment aanspringt in galop. Dat weet ik zelf ook echt wel. Als ik zeker weet dat er geen winstpunt in zit voor die proef stuur ik hem ook niet in, de mening van de jury is dan leuk maar dan heeft het meer zin om hem naar mijn juf te sturen. Die kan mij beter helpen dan 3 getypte regels. Zonde van de tijd van het jurylid.
Mijn filmer zou echt gek worden als ik elke dag 2 keer een proef wil opnemen. Dus ik vraag me af in welke situatie dat wel handig is. Dus misschien hou ik mezelf wel voor de gek, maar ach als je het niveau echt niet hebt dan maakt het niet uit hoe vaak je het proefje rijdt.


Precies dit.
Ik kan prima een 'foutloze' proef rijden, waar ik dan juist graag feedback krijg op de kleinere nuances. Dus waarom zou ik dan een proef met grote fouten insturen en de jury de dingen noemt die ik toch al weet ('taktfout', 'springt in galop aan', 'storing' etc).
KNHS heeft nergens in de reglementen staan dat je niet je proefje opnieuw mag doen, dat is de interpretatie/'regel' van mensen zelf. Prima hoor als dat voor hun werkt, maar voor mij niet.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:52

Eveline77 schreef:
Hoe hard wordt je in het M2 afgestraft voor een middendraf waarin pony gaat galopperen? Doet ze anders nooit. :')

Dit had ik dus ook in een proef voor het L2, maar het was een halve galoppas, commentaar taktfout en leverde mij een 5 op. Ik had voor die proef nog 194 punten gehaald. Als de rest goed gaat kun je wel wat onvoldoendes veroorloven.

Ik film altijd maar 1 dag, en wil wel eens overnieuw beginnen, maar max 2x. En dan lever ik gewoon die proef in. Heb voor event 2 juli nu misschien geen winstpunt doordat de buren niet mee wilde werken met hun bosmaaier, maar dat is dan maar zo. Train dan liever de andere dagen weer goed door voor het volgende event. Of in dit geval dan meetmoment van zondag.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:57

Als je middendraf fout gaat en de rest van je proef prima tot goed.. het is maar een onderdeel dus ik zou me daar niet zo druk om maken :)

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:01

Ik denk dat tijden veranderen...en dat het mooi zou zijn als de online proeven blijven bestaan. Ik heb het KNHS ook een mail geschreven voor het behoud ervan.

Misschien dat er een paar aanpassingen mogelijk zijn om iedereen tevreden te houden. Dat er bijvoorbeeld een verschil komt tussen online punten en punten behaald op locatie. Of dat je thuis meer winstpunten nodig hebt om over te gaan naar de volgende klasse, dan op locatie.
Verder is het misschien eerlijk dat je een app krijgt die je maar 1x kan gebruiken. De proef kan dan maar 1x gefilmd worden en anders is het pech.

Ik denk dat paarden in een vertrouwde omgeving vaak veel beter laten zien wat ze kunnen en geeft het een beter beeld van een combinatie. Hoe eerlijk is het als een paard een hele mooie proef kan, maar door stress (van meestal de ruiter) er in de proef zelf niks van bakt?

Om verder die discussie te voeren zou je naar de kern moeten gaan wat de waarde van een wedstrijd zou moeten zijn. Wil je op een wedstrijd meten of iemand goed bezig is met het juiste trainen van zijn paard? Of wil je meten of een paard genoeg stress bestendig is?

Als dat laatste het doel is dan snap ik dat mensen vinden dat je thuis geen winstpunt kan en mag behalen. Maar voor mij is dat laatste niet het belangrijkste. Misschien voor het KWPN, omdat het volgens hen wat zou zeggen over het karakter van het paard. Maar er zijn genoeg paarden die even een korte tijd door een professional klaargestoomd worden voor een Z proef en dan 1x op wedstrijd gaan en het keurpredicaat of sportpredicaat krijgen. Dat die paarden daarna vaak zo overvraagd zijn en niet meer onder een normale ruiter te rijden zijn is niet van belang. Dus ik wil er mee zeggen dat hoe het nu gaat ook absoluut niet waterdicht en heilig is.
Laatst bijgewerkt door manubres op 02-07-20 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:03

Dispar_Vulgo schreef:
Marjolein schreef:
Ik rij in elk geval de proef uit en ik ben niet van plan om meer dan 2 keer te filmen. Dan is ze echt wel op en worden de proeven er niet beter op.

Als er grote fouten inzitten dan rij ik opnieuw. De jury hoeft mij echt geen 3 te geven zodat ik leer om tijdens de middenstap niet aan te draven of als ze op het verkeerde moment aanspringt in galop. Dat weet ik zelf ook echt wel. Als ik zeker weet dat er geen winstpunt in zit voor die proef stuur ik hem ook niet in, de mening van de jury is dan leuk maar dan heeft het meer zin om hem naar mijn juf te sturen. Die kan mij beter helpen dan 3 getypte regels. Zonde van de tijd van het jurylid.
Mijn filmer zou echt gek worden als ik elke dag 2 keer een proef wil opnemen. Dus ik vraag me af in welke situatie dat wel handig is. Dus misschien hou ik mezelf wel voor de gek, maar ach als je het niveau echt niet hebt dan maakt het niet uit hoe vaak je het proefje rijdt.


Precies dit.
Ik kan prima een 'foutloze' proef rijden, waar ik dan juist graag feedback krijg op de kleinere nuances. Dus waarom zou ik dan een proef met grote fouten insturen en de jury de dingen noemt die ik toch al weet ('taktfout', 'springt in galop aan', 'storing' etc).
KNHS heeft nergens in de reglementen staan dat je niet je proefje opnieuw mag doen, dat is de interpretatie/'regel' van mensen zelf. Prima hoor als dat voor hun werkt, maar voor mij niet.


*komt uit de meeleeshoek*
Maar tijdens de normale proeven kun je toch ook niet zeggen dit ging niet dus beoordeel hem maar niet? Of dat je halverwege de proef zegt er zitten zoveel fouten in, ik verlaat de ring. Dan maak je je proef toch ook af?

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:12

@MISTRAL94 Tijdens de normale wedstrijden kun je gewoon afgroeten als je denkt dat de proef heel slecht ging. Heb ik afgelopen zondag nog gedaan, omdat ik voelde dat mijn paard op ontploffen stond. Omdat iemand het nodig vond om tijdens mijn proef het omgewaaide hekje weer overeind te zetten. En dat hekje was niet de rijbaan ingewaaid. Maar de andere kant op.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:20

Precies wat Manubres zegt er zou eigenlijk gefilmd moeten worden vanuit een App. En misschien kan er nog iets gedaan worden aan het inzoomen, want nu is het achter in de baan best lastig te zien.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:22

Ik heb mijn proef ook 2x opgenomen en toch de eerste ingestuurd..Daar zaten ook wat foutjes in maargoed dat zal ook gebeuren als we op wedstrijd gaan.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:34

Maar aan de andere kant de jury kan nu toch ook terug spoelen en opnieuw bekijken wat in een andere wedstrijd ook niet zou kunnen. Dus aan beide kanten zitten bepaalde voordelen die met een ‘gewone’ proef niet zou kunnen.

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:08

MISTRAL94 schreef:
*komt uit de meeleeshoek*
Maar tijdens de normale proeven kun je toch ook niet zeggen dit ging niet dus beoordeel hem maar niet? Of dat je halverwege de proef zegt er zitten zoveel fouten in, ik verlaat de ring. Dan maak je je proef toch ook af?

Als het erg is dan groet ik af. Nu heb ik de mogelijkheid om opnieuw op te nemen. Voordeel van onlineproeven rijden. Daarom ben ik wel van mening dat het niet gelijk staat aan op concours gaan.

Wat ik me afvraag, de KNHS had dit concept duidelijk op de plank liggen. Anders heb je het niet zo snel online en draaiend. Zullen ze dit nu toch op een of andere manier toch in willen blijven zetten. Het is natuurlijk wel een hele mooie testcase geweest. Als je het nu terug draait is er geen man overboord en accepteert iedereen dit gewoon. Mooi proefballonnetje en ik ben benieuwd hoe ze ermee verder gaan.

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:51

Wat ze volgens mij op de plank hadden liggen was de mogelijkheid om on line en proef op te sturen en te laten beoordelen door een jury ter lering ende vermaeck, maar niet voor winstpunten. Dat zou ik ook gewoon helemaal prima en zelfs wel leuk vinden. Het is puur het winstpunten deel in de on line proeven waar ik op tegen ben. Maar het is denk ik ook juist puur het winstpunten deel wat het zo'n groot succes maakt, want anders was het 'we all ride' concept van de hoefslag wel net zo'n overweldigend succes.

Overigens groet ik om dezelfde principes dus ook nooit af omdat ik dat eigenlijk net zo goed een soort van competitie vervalsing vind. Is een paard kreupel of wordt de situatie echt gevaarlijk omdat je paard totaal flipt, dan moet er uiteraard afgegroet kunnen worden. Maar af kunnen groeten omdat je bang bent voor verliespunten zou van mij dus ook afgeschaft mogen worden. Als je bereid bent winstpunten te pakken als je die verdient, moet je in mijn ogen ook bereid zijn verliespunten te pakken als je die verdient.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:15

Ook hier ben ik het niet met je eens Oji, het afgroeten is een maatregeln die in eerste instantie in het belang van de dieren genomen is. Een dier hoeft niet altijd kreupel of staatsgevaarlijk te zijn om in een situatie te komen dat het beter is om af te groeten. Er zijn ook dieren die op een andere manier afsluiten, stress krijgen en ruiters net zo goed. Ik vind het een heel fijne regel en ben blij dat deze bestaat. Soms is het in niemands belang om door te rijden. Nog los van de verliespunten want zo snel krijg je die helemaal niet, dan moet je het wel heel bont maken!

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je zo enorm hamert op dat de regels in jouw ogen veel strakker moeten, het online starten voor winstpunten niet zo moeten kunnen etc. Jij gaat volgens mij echt van het allerslechtste in mensen uit. Dan heb je het echt slecht in de paardensport want daar wordt aan de lopende band gesjoemeld. Juist in de tak waar jij het over hebt, de handel! 1x een paard in het Z uitbrengen, verder nooit iets gedaan of gezien en het paard is Z geklasseerd.

Ik zie dat probleem dus echt niet. Niet iedereen is bezig om hoog in de sport te komen of om hoge resultaten te halen om een paard zo duur mogelijk te kunnen verkopen. Dat jij dat bent, is prima maar gun een ander zijn hobby gewoon. Een hobby waarin het mogelijk moet zijn om een keer te kunnen starten. Waar het geen reet uitmaakt of je wint of niet maar het meedoen an sich leuk genoeg is en het een kadootje is om een paar winstpunten te halen en wellicht 1 of 2 klasses hoger te komen. Een hobby waarbij mensen een paard van jongsafaan tot aan de laatste dag gewoon houden in plaats van weg te doen om geld te verdienen. Een hobby die al geld zat kost en waar mensen soms niet de mogelijkheid hebben om een auto en trailer aan te schaffen of te huren maar die het wel leuk vinden om een wedstrijd te rijden. Die mensen zijn er meer hoor, meer dan jij misschien denkt.

In jouw ogen zou het topsport moeten zijn, in mijn ogen is het hobby. Daar zit het grote verschil en dat maakt dus ook dat ik het op alle fronten oneens ben met je.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:20

Fijne post daffodil.

Visie KNHS:
Citaat:
Wij geloven dat een goede verbinding tussen ruiter en paard leidt tot wederzijds geluk, meer plezier en betere sportprestaties.


Volgens mij streeft de sportbond dat na en kan het nu veel meer mensen bereiken.