Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:48

Bij de Gelderse heb je volgens mij al een sportpredikaat bij M1+5. Dus daarvoor zouden online punten niet tellen.

Ik snap niet dat het kfps het accepteert. Online starten is zo fraudegevoelig. Een jury kan nooit zien of de Friese merrie ook degene is die in het paspoort staat. Op concours kan er tenminste nog op de chip gecontroleerd worden.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:49

En hoe vaak wordt de chip op concours gecheckt???

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:57

Het risico dat het kan, zal een deel vd ruiters tegenhouden om te frauderen.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:58

Klopt maar ben je sowieso niet verkeerd bezig als je wil frauderen. En daarnaast als je er mee bezig bent om te willen frauderen dan vind je altijd wel een manier....
Thuis of op locatie

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:59

vur schreef:
Snap het toch wel enigszins. Het is niet vergelijkbaar met echte wedstrijden.


Helemaal mee eens. Super fijn alternatief voor mensen die wellicht geen trailer hebben of om andere redenen niet op pad kunnen, maar niet te vergelijken met een gewone wedstrijd, en daarom imo logisch dat het niet meetelt. Wel vind ik dat het van te voren duidelijk gecommuniceerd had moeten worden door de KNHS, nu zijn een hoop combinaties blij gemaakt met een dooie mus. Dat is niet fair.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:13

Vraagje hier, ik heb al een aantal pagina's doorgelezen, maar kon niets erover terug vinden.

Nu ben ik net begonnen met mijn jonge paard en dacht ik ga een paar keer een B proefje starten, mooi om te oefenen. Nu valt het me op dat we echt een heel aantal minuten stil moeten staan, voorstellen, papieren laten zien, rondje rond het paard, bit, sporen etc.
Hmmm paard is echt even niet meer actief.

Mag je nu nog een of twee rondjes rijden?
Ik ben weggestapt, aangedraafd en meteen binnen gekomen, echt niet optimaal dus.
Ik een echte proef, rij je (zeker in de lagere klasses) even een paar rondjes. Wellicht mag dat met het online event ook, weet iemand dat?

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:15

Als je wil frauderen vind je wel een manier inderdaad. Maar als je er een predikaat mee kan verdienen is de verleiding groter om te gaan frauderen. Dan is het onlinestarten echt een ideale manier.

PSvanLot

Berichten: 10176
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:26

Bo_San schreef:
Vraagje hier, ik heb al een aantal pagina's doorgelezen, maar kon niets erover terug vinden.

Nu ben ik net begonnen met mijn jonge paard en dacht ik ga een paar keer een B proefje starten, mooi om te oefenen. Nu valt het me op dat we echt een heel aantal minuten stil moeten staan, voorstellen, papieren laten zien, rondje rond het paard, bit, sporen etc.
Hmmm paard is echt even niet meer actief.

Mag je nu nog een of twee rondjes rijden?
Ik ben weggestapt, aangedraafd en meteen binnen gekomen, echt niet optimaal dus.
Ik een echte proef, rij je (zeker in de lagere klasses) even een paar rondjes. Wellicht mag dat met het online event ook, weet iemand dat?


Ja hoor dat mag zeker. Geen probleem. Of je laat je filmer langzaam naar der plek lopen. Dan heb je al een stuk te pakken natuurlijk.

Sanet

Berichten: 7984
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:27

Friezen rijder hier. Ik heb maar 1 chip controle gehad ooit, en dat was pas in de subtop.
Na heel wat jaren wedstrijden rijden.
Ook op Friezen wedstrijden, waar alles zwart is, echt niet meer controles ofzo.
Dus tsja...

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:48

Hier ook een Friezen rijder. En ben op de regiokampioenschappen na nog maar 1 keer op de chip gecontroleerd.

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:55

Zowel mijn kinderen als ik zelf hebben jaren lang wedstrijden gereden en echt nooit is de chip of zelfs het paspoort gecontroleerd, dus het hele zogenaamde fraude gevoeligheid betreft dit snap ik niet .

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:02

Het gaat trouwens niet zo zeer om Friese, maar dat is een makkelijk voorbeeld. Met losrijden kan je ook genoeg trucen uithalen die je op een voorterrein niet zo doen.

Maar het is dus even makkelijk om op een concours te frauderen als online?

Ik ben voorstander van online rijden. Maar ik vraag me af of je er predikaten (waardoor je paard meer waard wordt)aan moet gaan hangen.

PSvanLot

Berichten: 10176
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:03

Frauderen online is heel eenvoudig. Bij zo enorm veel combinaties zijn de aftekeningen niet ingevuld.

Ik kan dan echt ieder paard voor me hebben.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:16

Mijn paard heeft vanmorgen bij het voorstel rondje er ook een potje van gemaakt (achteruit en omhoog) maar heb het toch ingestuurd er zaten vliegen en dazen (ondanks spray) proef zelf ging wel lekker

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:19

friesam schreef:
Mijn paard heeft vanmorgen bij het voorstel rondje er ook een potje van gemaakt (achteruit en omhoog) maar heb het toch ingestuurd er zaten vliegen en dazen (ondanks spray) proef zelf ging wel lekker


Spray voor de muggen gebruik ik nog maar sporadisch. Gebruik dan liever azijn. Helpt veel beter, ook als het paard gezweet heeft. Plus dan kun je hem ook echt overal insmeren. Terwijl je met spray altijd wel een stukje vergeet.

Anoniem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:18

Maar wat betreft het niet meetellen van punten bij het KWPN: stel, je rijdt online door de klasse M1/2 en start daarna Z op fysieke wedstrijd. Dan hebben de punten daarvoor toch alsnog geteld?
Dus tellen de punten wel weer, vanaf het moment dat het eerstvolgende punt op wedstrijd is gehaald.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:22

Wij hebben al wel een heel aantal keer chip controle gehad, maar dat was vooral op de regio en op de hippiade. Op reguliere wedstrijden eigenlijk nooit.

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:29

Fellor schreef:
Maar wat betreft het niet meetellen van punten bij het KWPN: stel, je rijdt online door de klasse M1/2 en start daarna Z op fysieke wedstrijd. Dan hebben de punten daarvoor toch alsnog geteld?
Dus tellen de punten wel weer, vanaf het moment dat het eerstvolgende punt op wedstrijd is gehaald.


Dat komt dan een beetje op het zelfde neer als in 1x Z starten omdat je zelf al hoger hebt gereden.
Een Z paard hoeft zeker geen ervaren wedstrijd paard te zijn.

swatch
Berichten: 1385
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:42

Ik zie nu dat de tekst iets is aangepast. De online behaalde punten na 1 juli tellen niet mee bij het KWPN.

PSvanLot

Berichten: 10176
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:35

swatch schreef:
Ik zie nu dat de tekst iets is aangepast. De online behaalde punten na 1 juli tellen niet mee bij het KWPN.


Dat staat er volgens mij niet...
Afbeelding

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:45

Dat is nog een verouderd bericht

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10176
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:48

A oké. Maar je kon sowieso geen winstpunten in het Z rijden.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:58

Heeft iemand al eens de klasse laten omzetten? Heb zojuist bij een meetmoment nog een extra winstpunt gereden en zou graag online een klasse omhoog willen gaan Zelf krijg ik dit mijn mijnknhs niet aangepast. Heeft iemand dit al geprobeerd? Moet dit via de mail, whatsapp of is er een makkelijkere manier?

Sjolvir

Berichten: 25288
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:09

ginatje schreef:
Wij hebben al wel een heel aantal keer chip controle gehad, maar dat was vooral op de regio en op de hippiade. Op reguliere wedstrijden eigenlijk nooit.


Dat dus op districts mennen, altijd controle, inder het zadl volgens mji ook wel de kring kampioenshcappen en regio, zover ik me kan herinneren.

Bji de fjorden hebben ze iegen proeven voor promoties en moet je diploma rjiden. Daar altijd chip controle.
En naast eigen sport prestatie systeem, knhs prestatie sytseem sinds paar jaar.

En online neit ideaal, maar ken zat "sportprespatie" KWPN ers dei keer gestart zjin door handige broodriuter op liefst eigen terrein voor de punten en dan pas inschrjiven als bekend is wekle jury er is. Is dan de vraag voor wie het predikaat is, de riuter of het paard }> .

Carolyn8
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:25

DewiFoto schreef:
Heeft iemand al eens de klasse laten omzetten? Heb zojuist bij een meetmoment nog een extra winstpunt gereden en zou graag online een klasse omhoog willen gaan Zelf krijg ik dit mijn mijnknhs niet aangepast. Heeft iemand dit al geprobeerd? Moet dit via de mail, whatsapp of is er een makkelijkere manier?

Via whatsapp ging bij mij snel en fijn toen ik een wijziging had.