Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:57

stalleke schreef:
MerleSimone schreef:
Nou, ik heb eindelijk wat verduidelijking via de app.

Hoi Simone,
Ik ben voor je op zoek gegaan, helaas hebben we je proefje naar een jury gestuurd maar niet terug ontvangen. Ik zet hem nu voor je klaar en hij gaat er vandaag nog uit. Groetjes, ****

Dus het ligt niet bij de KNHS, hoewel ik wel vind dat ze daar misschien al eerder hadden kunnen ingrijpen. Maar misschien een gevalletje veel te veel proeven om nog vinger aan de pols te kunnen houden.

Ik hoop dat die vandaag nog bij een jurylid terecht komt en ik dan woensdag of donderdag m'n uitslag kan verwachten! @Rosanne misschien is dit bij jou ook? Omdat we beide M1 startten.



Ik heb nu een hele lading M1 proeven ontvangen met oude data. Misschien zit je hier tussen allebei. Als iemand wat wil weten mag je mij ook altijd een pb sturen met combinatie nummer



Ohh zo zo fijn zijn als je mij zou hebben, dan weet ik tenminste waar de proef is gebleven :P.
Heb je een PB gestuurd :)

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:02

Ik vloog door het inschrijven heen! Ging eindelijk in 1x goed :D

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:03

Ja ik ook! 1 minuutje, nergens wachten.
Misschien toch inderdaad minder aanmeldingen nu, of ik was vroeg (8.59)

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:03

SweetVanille schreef:
Ik vloog door het inschrijven heen! Ging eindelijk in 1x goed :D

Ik ook ging super soepel.
Ik heb mij alvast voor L1 ingeschreven. Ik heb voor morgen nog een B-proef ingestuurd en vrijdag doe ik nog een keer B en ik neem aan dat ik dan de punten voor het L wel heb.

NoekAa_

Berichten: 1465
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:09

Inschrijven ging soepel! Zou wel graag zo langzamerhand m'n score van 4 juni terugkrijgen :+ Was niet zo'n beste proef dus voelt nu vooral als uitgestelde teleurstelling :')

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:10

Ik ging er redelijk snel doorheen maar toch weer het event twee keer in m'n winkelwagen.
@Marrit, maar je mag toch niet inschrijven voor een klasse waarin je nog niet startgerechtigd bent? Dan had je beter voor de B kunnen inschrijven en dan de klasse wijzigen zodra je wél daadwerkelijk L1 startgerechtigd bent. Zo meteen wordt je aanvraag afgewezen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:20

Bij mij was het ook in 1 min gedaan! Helemaal verbaasd zo soepel :D

Gisteren proefjes opgenomen voor de 18e, mijn 1e keer. Ik ben benieuwd :) We reden L2 na een hele lange pauze. Het is nog lang niet voldoende maar ik zit er weer op en we rijden weer en daar ben ik ook gewoon trots op. En dan hoop ik het de volgende keer weer te kunnen verbeteren en zo weer terug naar ons oude niveau te werken.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:23

Caritas schreef:
Ik ging er redelijk snel doorheen maar toch weer het event twee keer in m'n winkelwagen.
@Marrit, maar je mag toch niet inschrijven voor een klasse waarin je nog niet startgerechtigd bent? Dan had je beter voor de B kunnen inschrijven en dan de klasse wijzigen zodra je wél daadwerkelijk L1 startgerechtigd bent. Zo meteen wordt je aanvraag afgewezen.

Oh zou kunnen dan schrijf ik mij vanmiddag opnieuw in. Ik dacht dat dat wel kon, maar je niet mag deelnemen aan een klasse waarin je nog net mag starten.

Edit: Ik heb mijn inschrijving geannuleerd en bij de B ingeschreven.
Laatst bijgewerkt door xmarritw op 17-06-20 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:26

Worden de filmpjes eigenlijk random verdeeld door de KNHS, landelijk? Of is dit nog regionaal?

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:32

Gefeliciteerd Dwensink! Jij bent de klasse zo door gevlogen zo te zien :D

Fijn dat je nu wel tevreden bent met je punten dispar_vulgo. Werkt in ieder geval motiverend en ook erg mooie punten. En ook jij gefeliciteerd met je laatste winstpunten, op naar de volgende klasse :)

Ik heb me net ook ingeschreven en heb verder geen problemen gehad. Ik had me de vorige keer ook ingeschreven voor een klasse hoger dan dat ik mocht. 2x al zelfs. Dit werd gwn op definitief gezet. Ik had nog 3 proefjes ervoor en had nog 1 wp nodig, dus het was meer met het idee van anders moeten ze het nog wijzigingen. Anders misschien ook, maar de kans was vrij groot dat ik m'n punten dan al zou hebben (was ook zo). Ik zou het dus gewoon zo laten :) je kan het altijd terug wijzigen als je die klasse nog niet mag starten.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:41

Ik schrijf me vandaag niet in, heb dat weekend al een meetmoment. Maar voelt wel even gek :')

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:43

DesertOrchid schreef:
Worden de filmpjes eigenlijk random verdeeld door de KNHS, landelijk? Of is dit nog regionaal?

Gewoon random
Het valt me op dat het meestal bij elkaar liggende combinatienummers zijn uit die bepaalde klasse. Maar soms heb ik ook 'rommel' en dan is het alles door elkaar. Meestal filmpjes die voor 2e keer ingestuurd zijn ivm kwaliteit oid

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:50

urosa schreef:
Ik schrijf me vandaag niet in, heb dat weekend al een meetmoment. Maar voelt wel even gek :')


Ik heb dit weekend een meetmoment en heb me ook uitgeschreven voor online event van morgen en volgende week donderdag.
Wel op tijd afgemeld zodat anderen nog mee kunnen doen!

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:51

Even een stomme vraag.. je doet toch eerst het rondje om het paard en voorstellen, dan het paspoort filmen en dan de proef (alles aaneengesloten)? Tot nu toe steeds zo gedaan en ik dacht dat het goed was maar ik kreeg nu als opmerking op mijn protocol dat ik eerst het paspoort had moeten laten zien en daarna pas voorstellen.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:54

Muronia schreef:
Even een stomme vraag.. je doet toch eerst het rondje om het paard en voorstellen, dan het paspoort filmen en dan de proef (alles aaneengesloten)? Tot nu toe steeds zo gedaan en ik dacht dat het goed was maar ik kreeg nu als opmerking op mijn protocol dat ik eerst het paspoort had moeten laten zien en daarna pas voorstellen.


Klopt, je moet eerst het paspoort filmen zodat ze ook de aftekeningen kunnen lezen en dan het rondje om het paard zodat ze kunnen zien dat het klopt.

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:57

Oh oeps.. dat wist ik dus niet. Nemen we mee voor de volgende keer.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:08

Wat wij doen is dat degene die filmt begint met welke dag het is en welke combinatie er komt en dan het paspoort filmt en dan het rondje om het paard.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:09

De video moet starten met het opnoemen van de datum, het opnoemen van het combinatienummer, daarna wordt het paardenpaspoort met de pagina’s in het paardenpaspoort waarop de identificatiegegevens van het paard duidelijk zichtbaar zijn (naam, levensnummer, chipnummer, kleur, aftekeningen paard) in beeld gebracht en loopt de filmer een rondje om het paard om alle aftekeningen in beeld te brengen. Daarbij moeten ook de sporen in beeld gebracht worden en de zijkant van het hoofd waarbij het bit (bitringen) en neusriem in beeld gebracht wordt. Daarna kan de proef begonnen worden.

Al begin ik zelf met het filmen van het paspoort, daarna de ruiter in beeld met het voorstellen erbij. Dat vind ik handiger. Want anders film je eerst de combinatie, dan naar het paspoort, dan weer terug naar de combinatie.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:11

Rosanna1990 schreef:
Muronia schreef:
Even een stomme vraag.. je doet toch eerst het rondje om het paard en voorstellen, dan het paspoort filmen en dan de proef (alles aaneengesloten)? Tot nu toe steeds zo gedaan en ik dacht dat het goed was maar ik kreeg nu als opmerking op mijn protocol dat ik eerst het paspoort had moeten laten zien en daarna pas voorstellen.


Klopt, je moet eerst het paspoort filmen zodat ze ook de aftekeningen kunnen lezen en dan het rondje om het paard zodat ze kunnen zien dat het klopt.



Dat is niet zo.
In de bepalingen staat eerst voorstellen en daarna paspoort filmen en rondje om het paard.

Is het nou zo moeilijk voor iedereen om eerst de bepalingen te lezen?

kimwilliam

Berichten: 1172
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:14

ik ben vergeten de sporen en het bit van dichtbij te filmen......... is dit erg?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:19

Mijn filmer doet vanaf de tweede wedstrijd al zeggen wie ik ben, wie het paard is, combinatienummer, welke proef we gaan rijden en welke datum het is. Daarna filmt ze het paspoort en daarna rondje paard. Eerste keer deed ik het voorstellen zelf maar da's echt slecht te verstaan buiten tenzij je hard schreeuwt.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:22

Haha, volgens mij doet iedereen het een beetje anders. Zou de volgorde echt uitmaken?
Ik heb op mijn filmpje eerst mijn naam + gegevens paard en combinatie enzo op een briefje in beeld, mijn filmert leest dit op, ook de datum noemt hij. Dan gaat hij naar die twee pagina's in het paspoort, dan rondje om mij heen. Dan mijn laarzen, dan het bit en daarna begin ik.

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:23

swatch schreef:
Dat is niet zo.
In de bepalingen staat eerst voorstellen en daarna paspoort filmen en rondje om het paard.

Is het nou zo moeilijk voor iedereen om eerst de bepalingen te lezen?


Lijkt mij niet al te moeilijk, mijn vriend zonder enige ervaring met paarden of proefjes rijden/filmen heb ik de volgorde uitgelegd en dat is gewoon in een keer goed gegaan...

Foutje kan gebeuren natuurlijk, maar doe dan gewoon het hele spul opnieuw.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:26

Wij hebben voor het eerst meegedaan de 11e en we hebben de punten nu al terug. *\o/* Onze eerste keer L2 en een winstpunt gereden. *\o/*
Voor de 18e heb ik ook ingestuurd, we hadden wat gedoe met filmen, dus niet onze beste proef ingestuurd (te mat), maar ja, op echte wedstrijden rijden we ook niet altijd goed. :=

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:30

stitchlover schreef:
swatch schreef:
Dat is niet zo.
In de bepalingen staat eerst voorstellen en daarna paspoort filmen en rondje om het paard.

Is het nou zo moeilijk voor iedereen om eerst de bepalingen te lezen?


Lijkt mij niet al te moeilijk, mijn vriend zonder enige ervaring met paarden of proefjes rijden/filmen heb ik de volgorde uitgelegd en dat is gewoon in een keer goed gegaan...

Foutje kan gebeuren natuurlijk, maar doe dan gewoon het hele spul opnieuw.


@swatch, ik ging alleen in op het paspoort verhaal, dus voor het rondje of na het rondje paspoort filmen. En dan wel voor, maar inderdaad, als je de instructiefilmpjes kijkt in de paardrijden.nl app is het volgens mij redelijk duidelijk.