Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:31

je mag mij pb- en met je combinatienummer hoor, kijk ik of je er bij mij tussenzat!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:32

Wie van jullie heeft er al een meetmoment gereden, wanneer dan en zijn die punten al zichtbaar in je 'mijnklasseringen'? Kennis heeft op 7 juni gereden op een meetmoment en nog niet te zien in 'mijnklasseringen'. Uitslagenlijst van startlijsten.nl gehaald en willekeurige andere paarden ingevoerd op paardenzoeker en bij enkele staat er iets bij van deze maand (online event, waarschijnlijk) maar niets van 7 juni.

Jaxxie

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:33

hopelijk zat ik dan toevallig bij Daffodil en komt het eraan.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:35

Ik heb ook punten voor 11 juni in L1 terug! Fijn protocol en ik ben zeker tevreden met 193,5. Ik had wel een vraagje en er zijn hier vast mensen die hier een goed antwoord op kunnen geven. Ik weet dat vroeger hals strekken op kniehoogte moest en dat dat tegenwoordig is tussen knie en boeghoogte. Maar wat moet er eigenlijk tussen knie en boeghoogte zijn? Paard vond halsstrekken altijd erg lastig maar de laatste weken is het kwartje echt gevallen en heeft hij een hele fijne voorwaartsneerwaartse drang waardoor ik nu voor het eerst ook wel echt tevreden was over het halsstrekken tijdens de proef. Maar helaas toch een 5,5 met als commentaar meer dalen dus wellicht heb ik het zelf gewoon verkeerd begrepen haha.

Dancer

Berichten: 2147
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:35

daffodil schreef:
je mag mij pb- en met je combinatienummer hoor, kijk ik of je er bij mij tussenzat!


PB gestuurd :D

Jaxxie

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:37

daffodil schreef:
je mag mij pb- en met je combinatienummer hoor, kijk ik of je er bij mij tussenzat!


ik heb je een pb gestuurd

_Lorette_

Berichten: 12117
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:44

Ik was blij met 192,5 in de M2. Zeker omdat ze 2 proeven ervoor nog L1 liep.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:46

Rainer schreef:
Ik heb ook punten voor 11 juni in L1 terug! Fijn protocol en ik ben zeker tevreden met 193,5. Ik had wel een vraagje en er zijn hier vast mensen die hier een goed antwoord op kunnen geven. Ik weet dat vroeger hals strekken op kniehoogte moest en dat dat tegenwoordig is tussen knie en boeghoogte. Maar wat moet er eigenlijk tussen knie en boeghoogte zijn? Paard vond halsstrekken altijd erg lastig maar de laatste weken is het kwartje echt gevallen en heeft hij een hele fijne voorwaartsneerwaartse drang waardoor ik nu voor het eerst ook wel echt tevreden was over het halsstrekken tijdens de proef. Maar helaas toch een 5,5 met als commentaar meer dalen dus wellicht heb ik het zelf gewoon verkeerd begrepen haha.


Het cijfer voor halsstrekken bestaat niet alleen uit hoe laag je paard komt. In principe gaat het om de neus als we het hebben over de hoogte tussen knie en boeg. Maar als hij heel kort even naar beneden "dipt" en meteen weer terug veert, of onrustig is, of wel zakt maar de neus opkrult, of wel zakt maar de hand niet volgt (verbinding kwijt,teugels los) zak je ook al in punten. En dat zijn dan nog de punten waarbij ik het heb over het aanleuningsstukje van het halsstrekken. Want er kan nog zo veel meer mis gaan, de lijn die gereden wordt, het tempo, de balans etc.

Iris_123
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:47

Jaxxie schreef:
Zijn er al mensen die uitslag van het M2 van 4 juni binnen hebben?
Door alle berichten van gisteren en vandaag word ik toch nieuwsgierig, maar helaas nog niets bij mij.


Ik had de punten gisteren al gekregen.

saltshaker23
Berichten: 177
Geregistreerd: 22-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:51

Caritas schreef:
Wie van jullie heeft er al een meetmoment gereden, wanneer dan en zijn die punten al zichtbaar in je 'mijnklasseringen'? Kennis heeft op 7 juni gereden op een meetmoment en nog niet te zien in 'mijnklasseringen'. Uitslagenlijst van startlijsten.nl gehaald en willekeurige andere paarden ingevoerd op paardenzoeker en bij enkele staat er iets bij van deze maand (online event, waarschijnlijk) maar niets van 7 juni.


Hoi, ik heb zondag 14 Juni een meetmoment gereden, en hij stond op maandag al op mijn klassering.

De online wedstrijd van 11 Juni is er zelf nog niet.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:56

WenK schreef:
Het cijfer voor halsstrekken bestaat niet alleen uit hoe laag je paard komt. In principe gaat het om de neus als we het hebben over de hoogte tussen knie en boeg. Maar als hij heel kort even naar beneden "dipt" en meteen weer terug veert, of onrustig is, of wel zakt maar de neus opkrult, of wel zakt maar de hand niet volgt (verbinding kwijt,teugels los) zak je ook al in punten. En dat zijn dan nog de punten waarbij ik het heb over het aanleuningsstukje van het halsstrekken. Want er kan nog zo veel meer mis gaan, de lijn die gereden wordt, het tempo, de balans etc.

Dat begrijp ik ja. Jammer in dit geval het commentaar dan niet specifiek genoeg is om te begrijpen waar het nu over ging. Paard loopt constant op 1 hoogte met neus zo’n 5 cm boven de knie, maar deed wel 3 passen over om hier te komen dus verwacht dat dat dan sneller had gemoeten in dit geval. Gaan we daar weer verder mee oefenen, ik vind snel losgooien nog een beetje spannend tijdens te proef. :D

Dank voor je uitgebreide antwoord!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:57

Losgooien ook zeker niet doen want hij moet je hand volgen :D

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:57

Vind het toch bijzonder dat sommige al resultaat hebben van 11 juni en andere nog wachten op de uitslag van 21 mei. Hoe kan dat? Vind het ook niet zo netjes. Snap dat het druk is maar je betaalt voor de proef en als er 3-5 werkdagen wordt aangegeven, vind ik wachten op 21 mei eigenlijk echt niet kunnen.

_Lorette_

Berichten: 12117
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:00

Ik heb ook te doen met de ruiters die wachten op het resultaat van 21 mei. Dan moet je wel veel geduld opbrengen.

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:04

Het lijkt mij vooral vervelend als je de overstap naar een andere klasse zou willen maken... Ik heb twee weken niet meegedaan. Wacht wel op punten van de 11de, maar die heb ik pas de 11de toegestuurd. Voor de 18de heb ik gisteren ook een filmpje opgestuurd, onder het mom van hoe sneller die er is hopelijk beetje optijd punten terug whaha.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:07

vaaleriee schreef:
Vind het toch bijzonder dat sommige al resultaat hebben van 11 juni en andere nog wachten op de uitslag van 21 mei. Hoe kan dat? Vind het ook niet zo netjes. Snap dat het druk is maar je betaalt voor de proef en als er 3-5 werkdagen wordt aangegeven, vind ik wachten op 21 mei eigenlijk echt niet kunnen.


Ik vind dit dus ook niet zo netjes. En met elke keer de boodschap dat het nog wat meer dagen gaat duren kun je ook niet veel. Leg de deelnemers dan tenminste uit waarom het zo lang duurt.
Is denk ik na zo'n lange wachttijd wel het minste wat je kunt doen.
Mijn geduld (en plezier hierin) is nu wel een beetje weg, daarom gaan weer lekker meedoen aan de meetmomenten :), heb je wel gelijk je punten ;)

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:08

Ja ik vind dat ook wel erg lang.....dus dan vraag ik me toch af waar dat fout gaat. En of de KNHS bijvoorbeeld een max termijn hanteert naar juryleden. Ik stuur eigenlijk altijd mijn partij snel terug maar goed als dat dan niet gebeurt, wordt daar nog achteraan gezeten.

21 mei is wel heel lang ja. Dan moet er iets niet goed gegaan zijn. MAar dat kan dus op heel veel manieren.....

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:10

Rosanna1990 schreef:
Mijn geduld (en plezier hierin) is nu wel een beetje weg, daarom gaan weer lekker meedoen aan de meetmomenten :), heb je wel gelijk je punten ;)



Moet er wel plek zijn, hier wordt er bijna om gevochten. Had de inschrijving echt al snel dichtgezet maar wordt een soort nijdig gemaild waarom iemand niet op de startlijst staat. Krijg ook echt nu veel meer mails dan voorheen bij gewone wedstrijden.

Wij hebben ook echt maar beperkt plek met de meetmomenten en moeten echt even gaan zien hoe het loopt. DAarnaast moet je wel voldoende vrijwilligers hebben die dit op willen pakken. Ik zelf wil er namelijk niet ter plekke zijn, mij te veel mensen maar goed ik regel dan wel al alles achter de schermen dus dat kost al genoeg tijd ook.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:10

daffodil schreef:
Ja ik vind dat ook wel erg lang.....dus dan vraag ik me toch af waar dat fout gaat. En of de KNHS bijvoorbeeld een max termijn hanteert naar juryleden. Ik stuur eigenlijk altijd mijn partij snel terug maar goed als dat dan niet gebeurt, wordt daar nog achteraan gezeten.

21 mei is wel heel lang ja. Dan moet er iets niet goed gegaan zijn. MAar dat kan dus op heel veel manieren.....

Dat is super fijn.

Snap ook niet wat er fout gaat. Je zou toch denken dat ze zorgen dat degene die het langst wachten, hun punten als eerste moeten krijgen en eerst de achterstand wegwerken voor ze aan nieuwe inzendingen beginnen? Maar ik zal wel te makkelijk denken.
Vind het hoe dan ook niet netjes.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:16

Nou ja ze kunnen de oudste wel als eerste verstuurd hebben maar misschie n een fout in de linkjes, of het filmpje is onduidelijk of de jury heeft ze niet ontvangen of niet teruggestuurd of wel teruggestuurd maar de knhs heeft ze niet ontvangen. Daarom zeg ik, er kan zoveel foutgaan. Misschien is het opvolgsysteem onvoldoende. En dan komen er combinaties tussen wal en schip.

MyWishMax

Berichten: 25479
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:20

daffodil schreef:
Nou ja ze kunnen de oudste wel als eerste verstuurd hebben maar misschie n een fout in de linkjes, of het filmpje is onduidelijk of de jury heeft ze niet ontvangen of niet teruggestuurd of wel teruggestuurd maar de knhs heeft ze niet ontvangen. Daarom zeg ik, er kan zoveel foutgaan. Misschien is het opvolgsysteem onvoldoende. En dan komen er combinaties tussen wal en schip.


En ik weet ook niet of ze een overzicht hebben van mensen die nog geen uitslag hebben. Maar ik snap ook wel dat ze niet alles on hold zetten. Dan heb je een x aantal juryleden die wel tijd hebben, maar niks krijgen omdat er een klein percentage nog geen uitslag heeft.
Dan kan je beter een week geen online event laten plaatsvinden en alles wegwerken, maar mensen die later ingestuurd hebben laten wachten, maar ook gewoon betaald hebben, laten wachten omdat er ergens wat fout is gegaan snap ik ook niet dat mensen dat willen. Als combinatie A ergens kwijt is, moeten B, C en D dan bij de KNHS blijven liggen terwijl die al helemaal klaar zijn om ingevoerd te worden? Waarom zou je anderen net zo'n lange wachttijd gunnen als je het zelf ook al vervelend vindt?

Aan de andere kant zou ik voor 21 mei ook echt niet meer mailen of appen, maar bellen en aan de telefoon blijven tot ze erachter zijn wat er fout is gegaan O:) Sowieso appen of mailen zou ik pas doen als er na 10 werkdagen nog niks is, ze zullen ook enorm veel werk hebben aan alle appjes en mailtjes.

MerleSimone

Berichten: 5734
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:28

Nou, ik heb eindelijk wat verduidelijking via de app.

Hoi Simone,
Ik ben voor je op zoek gegaan, helaas hebben we je proefje naar een jury gestuurd maar niet terug ontvangen. Ik zet hem nu voor je klaar en hij gaat er vandaag nog uit. Groetjes, ****

Dus het ligt niet bij de KNHS, hoewel ik wel vind dat ze daar misschien al eerder hadden kunnen ingrijpen. Maar misschien een gevalletje veel te veel proeven om nog vinger aan de pols te kunnen houden.

Ik hoop dat die vandaag nog bij een jurylid terecht komt en ik dan woensdag of donderdag m'n uitslag kan verwachten! @Rosanne misschien is dit bij jou ook? Omdat we beide M1 startten.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:37

Ik heb een beetje het idee dat ze het overzicht een beetje kwijt zijn := En dat snap ik wel met zo'n omvang :Y)

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:40

Kan je ook al de middag na het insturen vragen of het filmpje is aangekomen?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:47

xmarritw schreef:
Kan je ook al de middag na het insturen vragen of het filmpje is aangekomen?

Ik heb dat 1 1seconde na het insturen gevraagd en vrij vlot antwoord gehad.