Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:26

Ik denk dat het vooral jammer is dat het allemaal zo onduidelijk is.

Geen probleem dat we even moeten wachten, maar vaak is het al onduidelijk of het filmpje wel goed aangekomen is (want de melding dat hij succesvol geladen is krijg je sowieso of het nou goed is gegaan of niet). Vervolgens, na een aantal dagen wachten, heb je niks gehoord maar ook dus twijfels of het goed is gegaan.

Daarna ga je je afvragen of je filmpje wel goed genoeg is, want je hebt niks gehoord en dus ben je er nog steeds niet zeker van of het is aangekomen en of de kwaliteit voldoende is. Weer onzekerheid en dus weer ga je je afvragen of het allemaal wel goed gaat.

Vervolgens krijg je een e-mail waarin staat dat je proef is beoordeeld, je kijkt vol verwachting naar de uitslagen en daar staat vervolgens niks. Na een belletje met de knhs blijkt het dan dat de e-mail nog niet wil zeggen dat het allemaal al is verwerkt (dus de jury heeft er naar gekeken maar niks bekend nog.

Vervolgens krijg je een e-mail dat je proefje is afgekeurd omdat de kwaliteit onvoldoende is. Dit na 3 weken wachten en allemaal onduidelijkheden.

Het is natuurlijk een pilot maar het zou wel erg fijn zijn als je wat meer duidelijkheid hebt. Als ik ergens kan zien dat alles goed gegaan is (het insturen, de kwaliteit enz) maar dat de knhs het druk is en ik dus een week moet wachten vind ik dat geen probleem. Wellicht kunnen ze, als het systeem verder verbeterd kan worden, een soort programma maken zoals bij postnl. Dus je proefje is ontvangen, de kwaliteit is beoordeeld, proef is door de jury bekeken, punten worden verwerkt door de knhs, de uitslag staat online in mijn knhs, protocol staat online.

Ik denk dat heel veel mensen dan minder moeite hebben om te wachten en dat de klantenservice van mijn knhs dan ook wat meer lucht heeft.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:29

tammiebels schreef:
Caritas schreef:
Dat is niet zo hoor. Met dat online gebeuren kunnen ze niet je een klasse hoger zetten. Had ik ook, ik moest de ene annuleren en dan proberen in te schrijven voor de klasse hoger.


En daar hebben we hier dus geen enkel probleem mee gehad. Gewoon gemaild of de klasse omgezet kon worden en was dezelfde dag geregeld


Volgens mij was aan het begin dat ze je niet over konden zetten, maar dat dit nu wel kan. Aan het begin waren ze nog gebonden aan een x aantal starts per klasse en nu is dit niet meer zo dacht ik.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:30

Ik zit dit topic met verbazing te lezen en ik vraag me af of sommige mensen ook realiseren dat juryleden ook gewoon een privé leven en een baan hebben.

daffodil

Berichten: 10444
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:35

Ja ieder zijn mening idd maar als een verkoop zo belangrijk is dat dat blijkbaar direct moet gebeuren, wat maakt die klassering dan uit. Anders neem je toch gewoon even de tijd om je kind M te laten starten.

Het gaat ook niet alleen om jou dus het is niet persoonlijk bedoeld mijn opmerking maar ik gok zomaar dat meer dan de helft van de berichten hier gaat om het "wachten"....het gaat nou eenmaal anders dan gewoon starten. Ook dat wordt nog een toestand. Ik heb nu 6 meetmomenten ingepland en die gaan als een speer zo hard. Ik weet echt niet waar die gekte vandaan komt dat er perse gestart moet worden maar blijkbaar is dat een heel groot issue.

Ik denk dat jongens een wedstrijd...hoe belangrijk is dat nou. En als je dan de mogelijkheid hebt, ga dan niet zitten hakken op de mensen die het mogelijk maken, daar maak je geen vrienden mee maar je lost er ook niets mee op. Je creeert er ergernis mee en als die mensen die het nu wel mogelijk maken, ermee stoppen vanwege de negativiteit, waar sta je dan? Dan kun je niets meer. Beetje begrip en realiteitszin (nogmaals niet persoonlijk bedoeld) kan echt geen kwaad.

daffodil

Berichten: 10444
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:36

gr_roos schreef:
Ik zit dit topic met verbazing te lezen en ik vraag me af of sommige mensen ook realiseren dat juryleden ook gewoon een privé leven en een baan hebben.


Ook dit, het kost ook voor juryleden meer tijd he. NOrmaal beoordeel ik er 8 in een uur en dat haal ik nu echt niet.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:36

Vanochtend geprobeerd in te schrijven weer te laat... tot nu toe maar 1 gelukt

daffodil

Berichten: 10444
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:40

Sita_xx schreef:
Vanochtend geprobeerd in te schrijven weer te laat... tot nu toe maar 1 gelukt


Dit vind ik denk ik vervelender. Daar zou een ander systeem voor moeten komen. Daar loop ik nu met onze meetmomenten ook tegenaan. De snelste of degene met de meeste mazzel heeft ingeschreven en een ander vist achter het net. Handmatig kan ik dan nog zeggen joh jij staat er al 3x op, laat een ander ook starten maar dat gaat hier dus niet.

Ik snap ook wel dat de capaciteit er niet naar is om dit te verhogen want achter de schermen wordt het dan nog meer maar er is teveel vraag voor het aanbod.

Sharnelle

Berichten: 19
Geregistreerd: 03-06-20
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:44

Ik heb voor de 28e meegedaan in de B, voor het eerst met dit paard. Dus ben erg benieuwd wat de punten zijn. Zaterdag de 23e mijn proef ingestuurd.
Ik had van te voren al gelezen dat door de drukte er langer over heen ging om de uitslag te krijgen dus ik wacht het gewoon lekker rustig af! :D

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:51

In het intro filmpje, wordt verteld: binnen 3 dagen heb je de uitslag.

Dit klopt dus niet met de praktijk?

Ben ook benieuwd naar de Z-pilot. Mijn paard heeft een blessure gehad, dus geen startpas meer, een keer thuis een proefje rijden maakt de drempel wel wat lager, wie weet komen we op de manier toch nog ooit de ring in!

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:52

daffodil schreef:
Sita_xx schreef:
Vanochtend geprobeerd in te schrijven weer te laat... tot nu toe maar 1 gelukt


Dit vind ik denk ik vervelender. Daar zou een ander systeem voor moeten komen. Daar loop ik nu met onze meetmomenten ook tegenaan. De snelste of degene met de meeste mazzel heeft ingeschreven en een ander vist achter het net. Handmatig kan ik dan nog zeggen joh jij staat er al 3x op, laat een ander ook starten maar dat gaat hier dus niet.

Ik snap ook wel dat de capaciteit er niet naar is om dit te verhogen want achter de schermen wordt het dan nog meer maar er is teveel vraag voor het aanbod.


Jaa je moet echt gelijk om 9 uur telefoon in de hand en inschrijven anders kom je er niet bij

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:58

@renee16: de termijn is veranderd naar 5 werkdagen, dus wat in het introfilmpje staat klopt niet meer. Dat was eerst wel zo maar met zoveel starts en wat haken&ogen ook gewoon niet meer haalbaar.

Ik heb mijn protocol van de 21ste en hele lieve en terechte feedback onderaan gekregen van het jurylid. Protocol moet helaas wel terug naar de KNHS, er mist 1 cijfer en dat zou ik wel graag nog krijgen :j

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:59

Natuurlijk heeft iedereen het liefst zo snel mogelijk zijn/haar punten terug, maar vind zelf dat veel mensen ook wel erg ongeduldig (lijken) te zijn. Het is allemaal handwerk, wat een hoop tijd kost en natuurlijk gaat er ook wel eens iets mis. Als er dan ook nog een systeemfout tussendoor komt al helemaal. Ik ben al blij dat starten op deze manier kan en de knhs en alle juryleden dit mogelijk maken.

Het filmen zelf vind ik vervelender. M'n telefoon werkte de laatste 2x steeds niet mee. De vorige keer stopte hij steeds met filmen en bleek m'n geheugen vol te zijn, maar uiteindelijk toch gelukt. Gisteren gefilmd voor de 4e, stopte hij weer een aantal keer met filmen. Later dacht ik er 2 goed gefilmd te hebben, kom ik thuis heeft ie beide proeven maar half gefilmd >;) Vanavond wagen we dan maar weer een poging. Ik hoop dat ie het nu wel doet, anders is de lol er wel vanaf.

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:17

MisticRider schreef:
FriesWytske schreef:
Hebben er al mensen die mee doen aan de Z-pilot hun punten?


ik nog niet en ik ben reuze nieuwsgierig! Ook ben ik erg benieuwd hoe jury leden het ervaren hebben om zo de klasse Z te moeten beoordelen, of ze het vinden "werken" ?


Hier hetzelfde.

En ja, ik weet dat juryleden naast dit nog een normale baan hebben. Was gewoon nieuwsgierig of er al iemand punten had. Is niks mis mee. Ga echt niet zoals sommige in dit topic tig keer op mijn KNHS kijken of de punten al bekend zijn. Heb ik niet eens tijd voor.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:18

Dankjewel daffodil voor je duidelijk uitleg hoe het achter de schermen bij knhs allemaal werkt. Nog wel een vraag wbt het wachten. Mijn proefje voor de 21ste moest ik opnieuw insturen dit heb ik de 22ste gedaan. Ik heb nog geen uitslag daarvan terug. Zou ik dan vandaag de knhs appen omdat er kans is dat de 2de keer insturen ook mislukt is of zeggen jullie wacht nog maar even een paar dagen want filmpjes die opnieuw ingestuurd worden duren langer en tot welke dag zou ik dan wachten?

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:27

Ik heb mijn protocol terug voor de 28e, fijne jury met veel commentaar en terechte punten. Ik vroeg me alleen van 1 dingetjes af wat ermee bedoelt wordt en er vast hier iemand die dat weet. Wat wordt er bedoelt met let er op dat paard blijft sporen?

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:31

Rainer schreef:
Ik heb mijn protocol terug voor de 28e, fijne jury met veel commentaar en terechte punten. Ik vroeg me alleen van 1 dingetjes af wat ermee bedoelt wordt en er vast hier iemand die dat weet. Wat wordt er bedoelt met let er op dat paard blijft sporen?


Dat je paard netjes zijn achterbleven in het spoor van zijn voorhoeven zet, dus niet scheef is.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:39

MarryAnneR schreef:
Rainer schreef:
Ik heb mijn protocol terug voor de 28e, fijne jury met veel commentaar en terechte punten. Ik vroeg me alleen van 1 dingetjes af wat ermee bedoelt wordt en er vast hier iemand die dat weet. Wat wordt er bedoelt met let er op dat paard blijft sporen?


Dat je paard netjes zijn achterbleven in het spoor van zijn voorhoeven zet, dus niet scheef is.

Aah dankjewel! Ja dat klopt ook helemaal, paard gooit zijn achterhand graag opzij sinds hij de travers snapt haha

Suzanne F.

Berichten: 49298
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:42

Rainer schreef:
Ik heb mijn protocol terug voor de 28e, fijne jury met veel commentaar en terechte punten. Ik vroeg me alleen van 1 dingetjes af wat ermee bedoelt wordt en er vast hier iemand die dat weet. Wat wordt er bedoelt met let er op dat paard blijft sporen?


Dat ie normaal blijft doen en niet uit zijn stekker gaat. :+

Nee inderdaad, dat het paard met de achtervoeten in het spoor van de voorvoeten treedt. Dus als je van voren of van achter kijkt dat je maar 2 benen ziet zeg maar.

swatch
Berichten: 1385
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:45

Ik zat op het paard vanochtend en dus ook het inschrijven gemist. (Maar wel heel fijn gereden)
Wanneer zouden ze dan de nieuwe events erop zetten?
Heb ik een jaarstartkaart genomen en dan kun je niet eens meer inschrijven zo snel dat alles vol zit nu.

Carolyn8
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:46

xmarritw schreef:
Dankjewel daffodil voor je duidelijk uitleg hoe het achter de schermen bij knhs allemaal werkt. Nog wel een vraag wbt het wachten. Mijn proefje voor de 21ste moest ik opnieuw insturen dit heb ik de 22ste gedaan. Ik heb nog geen uitslag daarvan terug. Zou ik dan vandaag de knhs appen omdat er kans is dat de 2de keer insturen ook mislukt is of zeggen jullie wacht nog maar even een paar dagen want filmpjes die opnieuw ingestuurd worden duren langer en tot welke dag zou ik dan wachten?

Zou nog even wachten. Ik heb pt van 21e ook nog niet ontvangen. Verwacht dat het deze week wel komt.

elin2412
Berichten: 59
Geregistreerd: 14-07-14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:58

Ik kreeg net een mail van knhs met excuus voor de vertraging voor 21/28 mei en voor 4 juni. Ze hebben technische problemen zoals daffodil al zei.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:58

Zojuist een e-mail ontvangen van de KNHS dat de uitslagen van 21/28 mei en 4 juni vertraging oplopen vanwege technische issues waardoor de juryleden de proeven niet konden beoordelen.
Fijn dat ze even een mailtje hebben gestuurd, dan ligt het (waarschijnlijk) niet aan de ingezonden video :)

Carolyn8
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:06

Rosanna1990 schreef:
Zojuist een e-mail ontvangen van de KNHS dat de uitslagen van 21/28 mei en 4 juni vertraging oplopen vanwege technische issues waardoor de juryleden de proeven niet konden beoordelen.
Fijn dat ze even een mailtje hebben gestuurd, dan ligt het (waarschijnlijk) niet aan de ingezonden video :)

Idd fijn dit bericht

Padoertje
Berichten: 1553
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:25

elin2412 schreef:
Ik kreeg net een mail van knhs met excuus voor de vertraging voor 21/28 mei en voor 4 juni. Ze hebben technische problemen zoals daffodil al zei.


Hier ook net een mail ontvangen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:31

Rest alleen nog de vraag: hoe lang duurt het voor je iets hoort als je filmpje niet goed is doorgekomen of als het beeld van onvoldoende kwaliteit is.