Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:14

Ja, punten van dochter zijn binnen. In haar M1 debuut 194,5. Helemaal blij mee!! Nu één dochter M1 en één M2. Leuk dat het oefenen loont. Maar dit weekend vooral de bossen lekker in geweest. Lekker weer en nog geen beestjes die irriteren, dus genieten.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:15

O mooie punten! Fijn.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:37

Psvanlot ik kreeg dit ook idd van mijn vereniging en of het een idee was om dit in de zomeravonden te organiseren. Maar ik zie nogal wat haken en ogen hoor. Heb je gelezen dat de jury en schrijver ook 1,5 m uit elkaar moeten zitten? Dat wordt wat.

Daarnaast kijk ik eigenlijk ook vanuit eigenbelang, ik ben degene die dat organiseert maar dan dus ook degene die eigenlijk met veel te veel mensen in contact kom. Daar zit ik dus niet op te wachten. Wij hebben echt een groot terrein maar dan nog, betalen, contact met de jury, proefjes ophalen, tellen, uitreiken/neerleggen, toiletten continu schoonmaken, kantine dichthouden maar wel vrijwilligers van eten/drinken voorzien, net zoveel vrijwilligers als anders nodig maar minder opbrengsten.
Als ik dan naar mezelf kijk, ik werk voornamelijk thuis, kom met bijna niemand in aanraking en vind dat eigenlijk wel helemaal prima. Handjevol mensen nu om me heen is goed, gaat goed en ik zit niet te wachten om urenlang met jan en allemaal op een terrein te zijn.

Los daarvan moet de gemeente ook meewerken idd.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:48

Het lijkt een beetje op de maas in de wet waar nu gebruikt van gemaakt wordt. Het is binnen het reglement mogelijk omdat er bij de FEI sprake moet zijn van een klassement en prijzen.
Dan vind ik de online optie prima omdat het wel in de geest is van thuis blijven en het corona beleid.
De optie nu van trainingswedstrijden vind ik niet passen omdat het toch samenscholing betreft op een locatie. Maar ik snap wel dat er meerdere belangen spelen en dat voor springruiters online geen optie is.

En ergens denk ik ook hoe moet je dit uitleggen aan mensen die niet in de paardensport zitten en thuis werken en niet naar de sportschool mogen. Dat kan toch zorgen dat de paardensport weer in een negatief daglicht komt te staan.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:50

daffodil schreef:
Psvanlot ik kreeg dit ook idd van mijn vereniging en of het een idee was om dit in de zomeravonden te organiseren. Maar ik zie nogal wat haken en ogen hoor. Heb je gelezen dat de jury en schrijver ook 1,5 m uit elkaar moeten zitten? Dat wordt wat.

Daarnaast kijk ik eigenlijk ook vanuit eigenbelang, ik ben degene die dat organiseert maar dan dus ook degene die eigenlijk met veel te veel mensen in contact kom. Daar zit ik dus niet op te wachten. Wij hebben echt een groot terrein maar dan nog, betalen, contact met de jury, proefjes ophalen, tellen, uitreiken/neerleggen, toiletten continu schoonmaken, kantine dichthouden maar wel vrijwilligers van eten/drinken voorzien, net zoveel vrijwilligers als anders nodig maar minder opbrengsten.
Als ik dan naar mezelf kijk, ik werk voornamelijk thuis, kom met bijna niemand in aanraking en vind dat eigenlijk wel helemaal prima. Handjevol mensen nu om me heen is goed, gaat goed en ik zit niet te wachten om urenlang met jan en allemaal op een terrein te zijn.

Los daarvan moet de gemeente ook meewerken idd.


Binnenkort zijn de eerste oefencrossen weer. Voor veel mensen ver rijden, voor ons bijv. 1,5 uur enkele reis. Dus 3 uur in de auto en dan loop je daar al gauw ook 2 uur rond. Er mag alleen een groom mee. Betaling is vooraf. Ik weet alleen niet of ze met rugnummers werken, die zou je dan wel op een secretariaat moeten afhalen.
Prijsuitreiking is er uiteraard niet.
Catering is er niet.
De toiletten.... die blijven dicht. De organisator heeft gezegd dat de deelnemers maar in de struiken moeten gaan zitten. Anders mocht het evenement niet doorgaan.

Hoe dan ook, ik ben al lang blij dat zoiets weer mogelijk is.
Wat de jury betreft, voor dressuur zou je ook nog kunnen kijken naar punten invoeren op de computer. Via je wifi of via een USB stick de punten terug bezorgen bij het secretariaat. Jury online betalen, en dan hoef je geen contact te hebben.
Alleen de 1,5 meter tussen de jury en de schrijver daar moet je dan nog wel iets op bedenken.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:52

Scum schreef:
Alleen de 1,5 meter tussen de jury en de schrijver daar moet je dan nog wel iets op bedenken.

Instructiesetje? Jury in hokje, schrijver buiten het hokje.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:56

Caritas schreef:
Scum schreef:
Alleen de 1,5 meter tussen de jury en de schrijver daar moet je dan nog wel iets op bedenken.

Instructiesetje? Jury in hokje, schrijver buiten het hokje.


Batterijen gaan niet zo lang mee. Jury een familielid laten meenemen, dat kan wel. Je zou de coupon ook kunnen mailen of foto daarvan via Whatsapp doorsturen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:02

Nou misschien kortzichtig van mijn kant maar voor dressuurwedstrijden zie ik de noodzaak niet in, je kunt prima online starten. Ik ben vooralsnog niet genegen om hier wat mee te doen......rot voor de vereniging maar om eerlijk te zijn levert t weinig op want veel minder starts maar wel alle vrijwilligers. Geen kantine opbrengsten maar wel de kosten. En dan nog de hoeveelheid mensen waar ik persoonlijk niet op zit te wachten. Ik wacht wel tot septebmer. Ik zie echt geen voordelen hoor.

Als jury ga ik hier zeker niet aan meewerken, heb geen inwonend familielid, ben slechthorend dus alle opties om via een instructiesetje/telefoon etc te werken, zie ik niet zitten en ik vind het ook gewoon niet nodig. Er is een prima alternatief.

Voor springen/crossen/mennen snap ik het wel hoewel ik het nog steeds op het randje vind. Waarom zou de sportschool niet open mogen en dit mag wel? Het is net zo goed sporten.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:05

Absoluut. Ik hoop ook dat de online events voor dressuur blijven bestaan.
Voor springen en eventing is dit voor het moment wel mooi. Het is ook gemakkelijk om bij een SGW veel afstand van anderen te houden.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:09

swatch schreef:
Caritas schreef:
Instructiesetje? Jury in hokje, schrijver buiten het hokje.


Batterijen gaan niet zo lang mee. Jury een familielid laten meenemen, dat kan wel. Je zou de coupon ook kunnen mailen of foto daarvan via Whatsapp doorsturen.

Mijn set gaat rustig 6 uur mee hoor.
Maar goed er zitten nog wel wat haken en ogen aan. Moet echt nog wel wat uitgewerkt worden voor dit kan.
Ik zou wel graag willen organiseren en starten.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:13

Bedoelt swatch niet de batterij van de laptop? Ik heb hier zelf vaker mee gejureerd. De ene keer gaat het 4 uur mee. Op de kampioenschappen was deze na 3 uur leeg en toen moesten we op papieren protocollen verder gaan.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:16

Als deelnemer sta ik momenteel ook niet te springen om op pad te gaan. Vind het een bepaalde scheefheid.
Bijv vanuit mijn werk wordt alles gefaciliteerd om thuis te werken en dan zou ik wel op pad gaan voor een concours. Dat vind ik niet gepast.
Laat mij maar als dressuurruiter online rijden.
En als alles vanaf september weer mag kijk ik dan wel weer, eerst maar zien hoe alles zich ontwikkeld als de regels iets versoepeld worden, ik hoef niet voorop te lopen....

Snap wel dat de springruiters ook iets willen, wellicht zijn dit soort wedstrijden daar een uitkomst voor??

En ach een paard vind iets minder fanatiek trainen volgens mij ook niet zo erg....

Sanet

Berichten: 7970
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:16

Ja leuk, online wedstrijden, maar tot en met de M2, en alle andere klasses dan?

roosje78

Berichten: 2262
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:21

Sanet schreef:
Ja leuk, online wedstrijden, maar tot en met de M2, en alle andere klasses dan?

Plus 1.

Ja, er is een mogelijkheid voor het insturen van een trainingsfilmpje a 50 euro. Dat is wel wat anders dan een proefje in sturen a 7.50 euro.

Ook voor onze vereniging ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden voor het organiseren van een trainingwedstrijd. Onze hokjes zijn vrij groot en met een scherm tussen de jury en de schrijver heb je ook weer een stukje veiligheid.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:32

Sanet schreef:
Ja leuk, online wedstrijden, maar tot en met de M2, en alle andere klasses dan?


Vooral omdat het bij 20x60 niet te zien is zonder inzoomen.
Ze gaan nu een pilot draaien met wel inzoomen om te zien of dat wat is. De eisen zijn dan wel wat hoger. De ring moet gemarkeerd zijn met hekjes in de hoeken.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:28

PSvanLot schreef:
Sanet schreef:
Ja leuk, online wedstrijden, maar tot en met de M2, en alle andere klasses dan?


Vooral omdat het bij 20x60 niet te zien is zonder inzoomen.
Ze gaan nu een pilot draaien met wel inzoomen om te zien of dat wat is. De eisen zijn dan wel wat hoger. De ring moet gemarkeerd zijn met hekjes in de hoeken.

Dan nog niet voor punten ivm de predicaten.

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:41

De KNHS gaat niet over predicaten.

De eisen daarvan zijn opgesteld door de verschillende stamboeken

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:42

Ja maar de KNHS geeft dat wél als reden waarom Z niet voor winstpunten is/gaat zijn. Dat er dan door veel stamboeken vanaf Z predicaten aan gehangen kunnen worden.

Sanet

Berichten: 7970
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:43

Andere stamboeken al bij de M, dus dat is dan toch ook weer een rare reden?

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:44

Yvank_ schreef:
Ja maar de KNHS geeft dat wél als reden waarom Z niet voor winstpunten is/gaat zijn. Dat er dan door veel stamboeken vanaf Z predicaten aan gehangen kunnen worden.


Waar lees je dat?

Ik zag nl alleen iets voorbij komen, of het duidelijk genoeg was om te beoordelen, als er ingezoomd wordt

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:45

Tja dat hebben meer mensen inderdaad ook gezegd ja. Maar ik vermoed dat de KNHS voornamelijk doelt op het KWPN en NRPS.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:46

Nibbit schreef:
Yvank_ schreef:
Ja maar de KNHS geeft dat wél als reden waarom Z niet voor winstpunten is/gaat zijn. Dat er dan door veel stamboeken vanaf Z predicaten aan gehangen kunnen worden.


Waar lees je dat?

Ik zag nl alleen iets voorbij komen, of het duidelijk genoeg was om te beoordelen, als er ingezoomd wordt

Dit geven ze zelf aan op mail/whatsapp als je vraagt waarom Z niet voor winstpunten is.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:50

Dat is toch ook raar eigenlijk?
Het gaat er toch om dat de paarden een bepaald niveau (minimaal 60% in de klasse Z) kunnen lopen?
Dat is aantoonbaar met video nu. Hoe zou dit dan anders zijn dan Z op een eigen accommodatie starten?
Het blijft toch een beetje dubbel. We vinden het een eerlijk systeem, maar niet eerlijk genoeg voor de Z klasse. Als het erom gaat dat paarden op een andere locatie zouden moeten kunnen starten dan is dat voor de fokkerij toch niet een belangrijk punt?
Dat hij niet de trailer op wil, lijkt me niet erfelijk. En qua karakter... als ze netjes Z lopen zijn ze ook niet zo heel vervelend.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:54

M.i. zouden ze nieuwe Z proeven voor een 20x40 bak mogen uitschrijven. Dan zijn ze goed te beoordelen op film. Gooi er wat meer wissels in en dan kun je ook het kaf van het koren scheiden. Gewoon denken in oplossingen :D

(Bij wijze van, niet dat de wissels de graadmeter zijn van de Z proeven )
Laatst bijgewerkt door swatch op 18-05-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:56

swatch schreef:
M.i. zouden ze nieuwe Z proeven voor een 20x40 bak mogen uitschrijven. Dan zijn ze goed te beoordelen op film. Gooi er wat meer wissels in en dan kun je ook het kaf van het koren scheiden. Gewoon denken in oplossingen :D

Die hoef je niet uit te schrijven die zijn er namelijk allang :) alleen mag je deze van de KNHS dus niet hiervoor gebruiken. Als je mee wil doen in het Z HC dan moet het wel de 20*60 in een exacte 20* 60 bak zijn.