Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:52

elin2412 schreef:
Dit kreeg ik van knhs

Goedemiddag,

De uitslag is met 3 a 6 werkdagen na het insturen van het filmpje verwerkt. Het kan soms wat langer duren, maar we doen ons best alles zo snel mogelijk te verwerken.

Groeten


Dat is toch een keurig tijdsbestek?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:54

En toch had ook ik gehoopt om vandaag al de uitslag te zien. :=

elin2412
Berichten: 59
Geregistreerd: 14-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:57

Dat is het zeker.

PSvanLot schreef:
elin2412 schreef:
Dit kreeg ik van knhs

Goedemiddag,

De uitslag is met 3 a 6 werkdagen na het insturen van het filmpje verwerkt. Het kan soms wat langer duren, maar we doen ons best alles zo snel mogelijk te verwerken.

Groeten


Dat is toch een keurig tijdsbestek?

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:58

Gehoopt had ik het ook. Maar ik ben gewoon te nieuwsgierig en vind het dan ‘jammer’ dat ik het hele weekend nog moet wachten. :+ Wat een luxeprobleem ook eigenlijk.
Ik heb nog geen jury uit dit topic gehad. Dat lijkt me ook wel leuk trouwens.

En wat betreft de discussie over de moeilijkheidsgraad thuis. Nou ik vind het thuis net zo moeilijk als op wedstrijd. Ik heb thuis net zo veel spanning en mijn paard voelt dat veel te goed aan. :(:) Dus voor mij geen verschil.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:01

Hopen mag natuurlijk maar elke dag vragen naar de uitslag terwijl de eventdatum 1 dag voorbij is, is wat overdreven.

Ik moet dan gelijk denken aan mensen die bij het wedstrijdsecretariaat direct na afloop van hun eigen proef komen vragen hoe laat de prijsuitreiking is, terwijl ze op de startlijst kunnen zien hoe groot hun groep is en er dan nog 4 mensen moeten starten ofzo.

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:28

Ik heb wel mijn punten maar nog geen protocol, had die gehoopt voor het weekend te hebben zodat ik die punten mee kon nemen :).. Maar ik vind dat ze t echt keurig doen.

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:41

Had het niet verwacht, maar vanochtend had ik al de punten van het proefje dat ik woensdag ingestuurd heb, super snel! Was zelf niet tevreden over het filmpje, een weken geleden liep mijn paard nog ontzettend fijn, maar op dit moment hebben we even een dipje. Met zeer terecht commentaar en 180 punten (hoger dan ik verwacht had) ben ik best blij. Inderdaad grappig dat ondanks de compleet andere setting het nog steeds wel echt als een wedstrijd voelde en me ook dezelfde trainingsmotivatie geeft als een reguliere wedstrijd.

Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 00:34

Ik zou meer gebruik maken van mijn startkaart als er naast de wedstrijden op ander terrein ook de online wedstrijden blijven. Dit ook omdat ik voor een wedstrijd op ander terrein vrij moet vragen en vervoer/chauffeur moet regelen.

Ik heb tijdens de wedstrijden voor de corona virus nog nooit het paspoort hoeven laten zien of dat ze onze neusriem kwamen controleren of iets anders.

Ik vind het super van de jury leden die hier aanwezig zijn en open staan om contact op te nemen. Ik vind het jammer dat ik de jury nu niet persoonlijk kan bedanken na de wedstrijd.

Dus mocht de jury aanwezig zijn die mijn proef heeft beoordeeld wil je je via deze weg alsnog bedanken voor de fijne feedback. Y Herijgers heeft mijn proef beoordeeld.

Nu ga ik oefenen aan e hand van mijn gekregen feedback en dan snel weer een keertje inschrijven om te zien of we weer gegroeid zijn.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 00:50

Leuk dat mensen het leuk vinden :) Wedstrijden betekend voor mij ook braaf zijn op ander terrein. Stel dit blijft straks ook mogelijk,krijg je straks in de verkoop paarden in hogere klasses maar zijn nooit van huis geweest... Zou ik als nieuwe eigenaar niet heel blij mee zijn. Vind het wel leuk dat er voor wp gereden kan worden maar mss moet dat in de klassering van paard en/of ruiter wel opgenomen worden, of zichtbaar of ietsdergelijls. De druk van een "echte' wedstrijd is wel anders dat thuis in de bak

XladyX

Berichten: 1371
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 01:04

Ik denk dat daarom een combinatie van 5 wp 'online' kunnen rijden en 5 wp op locatie een hele mooie constructie zou zijn. Ik zou inderdaad alleen regulier starten ivm de sfeer, uitdaging etc, maar personen met moeilijk vervoer kunnen regelen etc zou het wel veel lucht geven. Ben benieuwd wat de knhs gaat doen in ieder geval!

afkepieteke

Berichten: 240
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 06:42

Noompje86 schreef:
Vind het wel leuk dat er voor wp gereden kan worden maar mss moet dat in de klassering van paard en/of ruiter wel opgenomen worden, of zichtbaar of ietsdergelijls. De druk van een "echte' wedstrijd is wel anders dat thuis in de bak


Dit wordt wel apart weergegeven geloof ik, als het bij de paardenzoeker staat weet ik niet, maar volgens mij wel bij watkanditpaard.nl

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:02

Linda1989 schreef:
Ik zou meer gebruik maken van mijn startkaart als er naast de wedstrijden op ander terrein ook de online wedstrijden blijven. Dit ook omdat ik voor een wedstrijd op ander terrein vrij moet vragen en vervoer/chauffeur moet regelen.

Ik heb tijdens de wedstrijden voor de corona virus nog nooit het paspoort hoeven laten zien of dat ze onze neusriem kwamen controleren of iets anders.

Ik vind het super van de jury leden die hier aanwezig zijn en open staan om contact op te nemen. Ik vind het jammer dat ik de jury nu niet persoonlijk kan bedanken na de wedstrijd.

Dus mocht de jury aanwezig zijn die mijn proef heeft beoordeeld wil je je via deze weg alsnog bedanken voor de fijne feedback. Y Herijgers heeft mijn proef beoordeeld.

Nu ga ik oefenen aan e hand van mijn gekregen feedback en dan snel weer een keertje inschrijven om te zien of we weer gegroeid zijn.


Vriendinnetje van mij kent jou jury. Zal vragen of ze het doorgeeft :)

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:31

Noompje86 schreef:
Leuk dat mensen het leuk vinden :) Wedstrijden betekend voor mij ook braaf zijn op ander terrein. Stel dit blijft straks ook mogelijk,krijg je straks in de verkoop paarden in hogere klasses maar zijn nooit van huis geweest... Zou ik als nieuwe eigenaar niet heel blij mee zijn. Vind het wel leuk dat er voor wp gereden kan worden maar mss moet dat in de klassering van paard en/of ruiter wel opgenomen worden, of zichtbaar of ietsdergelijls. De druk van een "echte' wedstrijd is wel anders dat thuis in de bak


Ook bij de fysieke wedstrijden van voor de corona hoeft een paard niet van huis geweest zijn. Er zijn genoeg pensionstallen die elke week een wedstrijd organiseren. Ook als jij met 2 paarden een winstpunt hebt in de Z2 mag je elk paard daar starten. Een paard kan dus een keer van huis gaan wedstrijd Z2 starten net een winstpunt rijden en dan verkocht worden als Z2. Klassering van een paard zegt dus vrij weinig over de ervaring van een paard.

Fritsfrats

Berichten: 480
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:58

Gister voor het eerst proef gefilmd voor het event van 21 mei.
Het was onze eerste keer L1 en ben zelf best tevreden.
Heb het idee dat er thuis meer bak spoken zijn dan op wedstrijd. Het is voor mij goed om proeven te rijden zodat ik meer rust krijg.
Nu afwachten op de uitslag...

Sweetdreams
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:29

Weten jullie wanneer het volgende event online komt om voor in te schrijven? Er staan er nu 2 online maar daar kan je je niet meer voor inschrijven.

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:35

Sweetdreams schreef:
Weten jullie wanneer het volgende event online komt om voor in te schrijven? Er staan er nu 2 online maar daar kan je je niet meer voor inschrijven.



Afbeelding

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:37

Sweetdreams schreef:
Weten jullie wanneer het volgende event online komt om voor in te schrijven? Er staan er nu 2 online maar daar kan je je niet meer voor inschrijven.

Afbeelding
Komen nog 3 aan in Juni. Als je er op drukt kun je kijken vanaf je wanneer je weer kunt inschrijven.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:40

Ik begreep dat er ook weer “wedstrijden” uitgeschreven worden? Oa stal lozeman op 2 juni?

Had eigenlijk niet in de gaten dat ze echt al zover waren? Betekend dit dat de online wedstrijden stoppen?

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:54

Ja dat kan maar zo ja. Wedstrijden mogen niet tot september máár oefenwedstrijden mogen wel zolang er maar geen klassering en prijzen zijn. Dus de KNHS wil het hezelfde gaan doen als ze nu online doen. Wel winstpunten maar geen prijzen of klasseren. Ik verwacht eigenlijk dat ze dan vanaf 1 juli gaan doen en dan online weer stoppen ja of online niet meer mee laten tellen voor de normale winstpunten.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:05

dan is dat oefenspringen denk ik?

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:13

Queelens schreef:
dan is dat oefenspringen denk ik?


Nee, dressuur. Weet niet exact welke klassen, iig Z.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:28

Bij ons in de buurt (NB) worden de eerste (oefen)wedstrijden al begin juni georganiseerd. Komende week wordt bekend of deze al voor winstpunten gelden, of nog niet, zo niet dan gewoon om te oefenen. Ze noemen het dan trainingswedstrijd.

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:34

carina schreef:
Queelens schreef:
dan is dat oefenspringen denk ik?


Nee, dressuur. Weet niet exact welke klassen, iig Z.

Beide, hier worden al spring en dressuurwedstrijden georganiseerd. Donderdag was er dressuur morgen springen.

Dit nu nog zonder winst maar dat hoopt de KNHS snel er door te hebben.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:41

carina schreef:
Queelens schreef:
dan is dat oefenspringen denk ik?


Nee, dressuur. Weet niet exact welke klassen, iig Z.

Ik kan deze niet vinden, zou er best willen starten namelijk. Waar heb je dit gezien?

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:59

xx_Irisje schreef:
carina schreef:


Nee, dressuur. Weet niet exact welke klassen, iig Z.

Ik kan deze niet vinden, zou er best willen starten namelijk. Waar heb je dit gezien?


Ik kan hem ook niet vinden. Een bekende vertelde vandaag dat ze ingeschreven had.