Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:50

Oh ik start ook uitsluitend voor de leuk hoor. Ben een echte hobby ruiter. Maar voor mij geldt dat onderdeel van het leuk is dat een winstpunt ergens voor staat en dat een klasse ergens voor staat. En ik heb ook duidelijk favo verenigingen waar ik start omdat je daar fijn kan losrijden, de bodems goed zijn. Maar onderdeel van de uitdaging is voor mij ook om het af en toe juist ergens te doen waar ik mij wat minder comfi voel, waar het wat minder voorspelbaar is. Dat is voor mij ook onderdeel van wedstrijdrijden.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:51

swatch schreef:
Het kan wel zijn dat de KNHS om aan de vraag te voldoen en om inkomsten te genereren ze hun eis qua juryleden naar beneden bijstellen waardoor er weer discutabele uitslagen/ punten ontstaan die ook niet goed van feedback voorzien zijn.
En dan gaat deze pilot aan zijn eigen succes ten onder.


Die gp en lichte tour juryleden was alleen voor de eerste paar evenementen. Daarna kon al snel iedereen zich aanmelden om te jureren.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:08

Yvank_ schreef:
De startpas betaal je wanneer je aanvraagt. Ik heb er toevallig 1 inderdaad in januari maar ook 1 later in het jaar. Ik snap best als mensen die opzeggen. Vereniging blijven steunen vindt ik een heel ander verhaal. De KNHS haalt nu gewoon ook inkomsten uit de online wedstrijden. Er zijn ook genoeg mensen die nu op straat gezet zijn he... Of waarvan hun eigen bedrijf een enorm verlies lijdt. Dat die hun startpassen opzeggen snap ik heel goed.

Die online wedstrijden zijn echt niet voldoende om alle kosten te dekken. Dit is zo’n uitzonderlijke situatie dat een klein beetje begrip voor de bond wat mij betreft niet zou misstaan, als er massaal compensatie gevraagd voor startpassen houdt het voor de KNHS ook snel op.

Als je zelf financieel een moeilijke tijd tegemoet gaat begrijp ik overigens goed dat je je startpas opzegt, maar ieder lid tegemoet komen lijkt me onmogelijk.

PSvanLot

Berichten: 10175
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:13

asjemenou schreef:
swatch schreef:
Het kan wel zijn dat de KNHS om aan de vraag te voldoen en om inkomsten te genereren ze hun eis qua juryleden naar beneden bijstellen waardoor er weer discutabele uitslagen/ punten ontstaan die ook niet goed van feedback voorzien zijn.
En dan gaat deze pilot aan zijn eigen succes ten onder.


Die gp en lichte tour juryleden was alleen voor de eerste paar evenementen. Daarna kon al snel iedereen zich aanmelden om te jureren.


Wist niet eens dat het mogelijk was met opgeven. Ik ben al gevraagd voor de start van de pilot. Toen afgehouden en na nogmaals vragen alsnog gedaan.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:19

Dan klopt het dus al helemaal niet wat de KNHS aan de leden voorspiegelt.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:20

Volgens mij waren het voornamelijk juryleden die ook kampioenschappen hebben gejureerd? Niet enkel LT/GP.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:22

In het begin waren het volgens mij subtop jury's en vlak nadat het zo storm bleek te lopen, en de knhs ging opschalen, las ik al dat er jury's waren die zich aanboden en waarvoor de knhs bedankte.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:35

Ik snap echt niet dat mensen zich zo druk maken om puntensmokkelaars of 1 locatie-rijders. Wat voor last heb je daar nu van? Ze doen niet mee met kampioenschappen, want ze scoren niet hoog genoeg en/of starten niet op een andere locatie. In het ergste geval roepen ze op stal dat ze een Z-ruiter zijn terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Nou en...

Ik heb liever puntensmokkelaars dan mensen die extra lang in een klasse blijven hangen om steeds de eerste prijs op te halen. Of van die mensen die zo ongeveer gaan huilen (of schelden _-:( ) als ze minder dan 2 wp per proef rijden.

MyWishMax

Berichten: 25418
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:48

Flower033 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen zich zo druk maken om puntensmokkelaars of 1 locatie-rijders. Wat voor last heb je daar nu van? Ze doen niet mee met kampioenschappen, want ze scoren niet hoog genoeg en/of starten niet op een andere locatie. In het ergste geval roepen ze op stal dat ze een Z-ruiter zijn terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Nou en...

Ik heb liever puntensmokkelaars dan mensen die extra lang in een klasse blijven hangen om steeds de eerste prijs op te halen. Of van die mensen die zo ongeveer gaan huilen (of schelden _-:( ) als ze minder dan 2 wp per proef rijden.


En wat voor last heb jij van mensen die extra lang blijven hangen? Degene die beter rijdt/is wint gewoon. En wat is extra lang? Je hebt gewoon een maximaal aantal winstpunten voordat je over moet, dus als ze echt zo goed zijn dat ze bijna altijd de 1e plaats hebben zijn ze ook vlot weer weg vanwege te veel winstpunten.

Ik vind dat zo'n aparte opmerking. Ik ging ook selecties starten toen mijn 1e keer in die klasse al goed was voor extreme punten. Toen waren er ook mensen die dat apart vonden dat ik in die klasse bleef, terwijl het de 1e wedstrijd van paard was en mijn 1e in jaren weer.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:55

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.


Maar die mensen die net 60% rijden halen ook gewoon een winstpunt en hebben ook alle recht om over te gaan als ze 10 punten hebben?
Ik heb ook geen fantastisch dressuurpaard en ben ook geen geweldige dressuurruiter en met 185 ben ik meer dan tevreden, met 180 ook. Meer is leuker, maar een winstpunt is een winstpunt in mijn ogen. Wij doen dit voor ons plezier en bij 10 winstpunten gaan we gewoon naar de volgende klasse en dan zien we het wel weer. Ook als die 10 winstpunten behaald zijn met 180 rijden.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:00

Flower033 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen zich zo druk maken om puntensmokkelaars of 1 locatie-rijders. Wat voor last heb je daar nu van? Ze doen niet mee met kampioenschappen, want ze scoren niet hoog genoeg en/of starten niet op een andere locatie. In het ergste geval roepen ze op stal dat ze een Z-ruiter zijn terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Nou en...

Ik heb liever puntensmokkelaars dan mensen die extra lang in een klasse blijven hangen om steeds de eerste prijs op te halen. Of van die mensen die zo ongeveer gaan huilen (of schelden _-:( ) als ze minder dan 2 wp per proef rijden.


Why not? Iedereen op zijn eigen manier toch? Daarvoor zijn de minimum en maximum aantal wp die je mag rijden.
Ik ga ook lekker alle klasses (ver) uitspelen. Heb er niks aan om snel te willen gaan met een paard wat nog ‘groen’ is.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:02

Is het in de dressuur ook zo dat je niet hoeft te promoveren als je maar één actieve startpas hebt?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:05

DoretteK schreef:
Is het in de dressuur ook zo dat je niet hoeft te promoveren als je maar één actieve startpas hebt?


Je mag maximaal 30 winstpunten per klasse rijden en dan moet je promoveren :)
Maakt niet uit hoeveel startpassen je hebt

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:06

Ahh oké! Bij springen en eventing mag je onbeperkt starten in een klasse (met één actieve startpas). Als dat bij dressuur ook zo was, dan kon ik me wel vinden in het standpunt van Flower. Maar dat is dus niet zo haha
Laatst bijgewerkt door DoretteK op 07-05-20 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25418
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:08

DoretteK schreef:
Is het in de dressuur ook zo dat je niet hoeft te promoveren als je maar één actieve startpas hebt?


Nee, je moet promoveren. Pas vanaf de Z1 is promotie niet verplicht.

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:09

Ik wou ook al zeggen, is dat nieuw want op mijnKNHS staat gewon dat ik bij 40 wp verplicht moet promoveren.

MyWishMax

Berichten: 25418
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:10

oji schreef:
Ik wou ook al zeggen, is dat nieuw want op mijnKNHS staat gewon dat ik bij 40 wp verplicht moet promoveren.


Bij Z1/Z2/ZZ licht is het niet meer verplicht, er worden alleen maximaal 40 winstpunten geregistreerd. Dus je kan er wel 100 halen, je ziet ze alleen niet haha

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:10

oji schreef:
Ik wou ook al zeggen, is dat nieuw want op mijnKNHS staat gewon dat ik bij 40 wp verplicht moet promoveren.

30 toch?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:11

Nee ik vroeg het me af, geen echte dressuurruiter hier :+

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:41

Caritas schreef:
oji schreef:
Ik wou ook al zeggen, is dat nieuw want op mijnKNHS staat gewon dat ik bij 40 wp verplicht moet promoveren.

30 toch?


30 bij dressuur en altijd verplichte promotie bij het behalen van 30 wp, 40 bij springen en bij springen geldt dat wanneer je totaal 1 actieve startpas hebt je niet hoeft te promoveren

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:42

Ik rijd ook nooit dikke punten nooit gedaan ook. Maar ik ben idd ook gewoon wel tevreden met 185. En ik snap ook heel goed dat ruiters die dikke punten mee rijden met de kampioenschappen daar gewoon lekker aan mee doen. Voor iedereen liggen zijn wedstrijddoelen ook weer anders. Leuk om de verschillende meningen te lezen haha

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:38

Mee eens @M_arjolein ! En vind persoonlijk ook dat er soms geen pijl op te trekken is. Zo heb ik in augustus afgelopen jaar nog op wedstrijd bij proef 1 174,5 punten gescoord en ik moest meteen door naar proef 2, waar ik 212 punten reed. Proeven waren echt kwa beeld en uitvoering hetzelfde en ik was met beide proeven even tevreden. En het was niet dat er fouten in zaten in de eerste proef. Maar dat ik zelf tevreden ben vind ik altijd het belangrijkste.

elin2412
Berichten: 59
Geregistreerd: 14-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:33

Ik denk ook dat mensen hier op het forum eerder hoge punten delen dan lage punten. Daardoor lijkt het ook alsof men hoger jureert...... denk ik

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:47

elin2412 schreef:
Ik denk ook dat mensen hier op het forum eerder hoge punten delen dan lage punten. Daardoor lijkt het ook alsof men hoger jureert...... denk ik

Dat denk ik ook. En dat is op zich ook logisch natuurlijk en vaker op bokt. In tijden dat het met mijn vorige paard wat minder ging kon ik soms echt denken 'waarom rijdt iedereen hoge punten en kan ik niet eens een winstpunt halen', maar ik kwam gelukkig meestal redelijk snel tot het besef dat, dat nou eenmaal social media/bokt is. Slechte dingen worden niet gedeeld, goede dingen worden wel gedeeld... En dat moet ook gewoon kunnen natuurlijk!

Ik heb mij er al eens over uitgelaten maar als ik naar mijn eigen proef kijk denk ik dat het terecht gepunt is. Eerst vond ik het allemaal een beetje een 5/6/7 terwijl er voor mijn gevoel ook echt wel zeker 2 3'en tussen zaten... Totdat ik mij realiseerde dat ik B startte en dat het dan allemaal nog niet zo mèga nauw komt als dat ik misschien van eerder gewend ben :))

Daarnaast weet ik ook niet of dit een heel zinvolle discussie is, omdat deze discussie naar mijn idee altijd oplaait op het moment dat er een aantal mensen hoge punten delen. Op dat moment moet er altijd iets over 'makkelijke' en 'sh*t* jury's gezegd worden. Dat zie je op cc gebeuren, en hier ook.. Ik denk dat, dat jammer is omdat iedereen zich inzet om een zo goed mogelijk aantal punten te geven als dat hij/zij denkt dat het waard is :)

elin2412
Berichten: 59
Geregistreerd: 14-07-14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:07

Samenvattend denk ik dat veel mensen de jury leden erg dankbaar zijn dat ze de tijd aan onze proeven willen besteden. En bij gebrek aan beter zullen de meeste mensen ook blij zijn dat dit een mooi alternatief is voor het echte wedstrijd rijden!