Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:14

Ooh nice!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:27

Lijkt me echt heel leuk!

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:35

Ik vind voor winstpunten echt een afbreuk doen. Je gaat juist op wedstrijd om daar op ander terrein te kijken wat jij en je paard kunnen.

Dit is toch ook niet controleerbaar? Iedereen kan je paard wel losrijden. Aanwijzingen geven. het is niet te controleren of het echt het juiste paard is.

Nee proefjes insturen voor feedback helemaal prima! Leerzaam! Maar hier winstpunten aan hangen? Nee.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:39

Zou het geen 1 april-grapje zijn? Al vind ik dat in deze tijd misschien wel een beeeetje ongepast.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:49

Oh natuurlijk, dat is morgen al.

Mochten ze dit echt willen, dan kan de knus er makkelijk een momentopname van maken door ruiters niet het filmpje te laten uploaden maar door bijv.in te loggen in een app en dan vanaf start met de app te filmen

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:52

mavantos schreef:
Ik weet niet of dit iets is wat blijft of alleen nu er geen wedstrijden zijn wordt gedaan. Daar hebben ze het niet over.

Ik neem aan dat als het echt ingaat het puur een tijdelijke overbrugging is voor het zomerseizoen zolang er geen wedstrijden plaats kunnen vinden. Er zullen ook wel wat haken en ogen aan komen te zitten als ze slim zijn (eisen video kwaliteit, eisen voor promoveren in klasses wat wellicht niet alleen op basis van videomateriaal mag, zulke dingen). Kan me niet voorstellen dat dit naast live wedstrijden gaat blijven bestaan, maar voor nu is het een mooie oplossing. En komt voor mij op het juiste moment, ook wel fijn nu de jonge paarden competities door de neus geboord worden dat er iig regulier qua wedstrijden nog wel mogelijkheden komen. Het voelt anders echt als een verloren jaar.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:18

Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Helemaal als voornamelijk spring/eventing ruiter heb ik er weinig aan. Maar iets is beter dan niets. De KNHS probeert in dit geval wel de ruiters tegemoet te komen en dat vind ik wel tof!

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:42

Yvank_ schreef:
Ik vind voor winstpunten echt een afbreuk doen. Je gaat juist op wedstrijd om daar op ander terrein te kijken wat jij en je paard kunnen.

Dit is toch ook niet controleerbaar? Iedereen kan je paard wel losrijden. Aanwijzingen geven. het is niet te controleren of het echt het juiste paard is.

Nee proefjes insturen voor feedback helemaal prima! Leerzaam! Maar hier winstpunten aan hangen? Nee.



Maar eerlijk, dit gebeurt nu toch ook al. Je kan in feite je paard bij wijze van spreke een dag ervoor laten trainen door Edward Gal en dan je paard in een B proefje een beetje na rijden. En op genoeg pensionstallen en maneges worden ''thuiswedstrijden'' georganiseerd.

Ik zou het heel leuk vinden en ik hoop dat het geen grap is. Lijkt me ook een beetje ongepast.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:15

liespr schreef:
Yvank_ schreef:
Ik vind voor winstpunten echt een afbreuk doen. Je gaat juist op wedstrijd om daar op ander terrein te kijken wat jij en je paard kunnen.

Dit is toch ook niet controleerbaar? Iedereen kan je paard wel losrijden. Aanwijzingen geven. het is niet te controleren of het echt het juiste paard is.

Nee proefjes insturen voor feedback helemaal prima! Leerzaam! Maar hier winstpunten aan hangen? Nee.



Maar eerlijk, dit gebeurt nu toch ook al. Je kan in feite je paard bij wijze van spreke een dag ervoor laten trainen door Edward Gal en dan je paard in een B proefje een beetje na rijden. En op genoeg pensionstallen en maneges worden ''thuiswedstrijden'' georganiseerd.

Ik zou het heel leuk vinden en ik hoop dat het geen grap is. Lijkt me ook een beetje ongepast.

Volgens mij kun je ook een kennis laten rijden met een paard wat goed loopt en dezelfde kleur heeft als jouw paard. Ik denk dat het 1 april is want dit is veels te fraude gevoelig.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:53

DewiFoto schreef:
Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Helemaal als voornamelijk spring/eventing ruiter heb ik er weinig aan. Maar iets is beter dan niets. De KNHS probeert in dit geval wel de ruiters tegemoet te komen en dat vind ik wel tof!


Als je eventing rijd zal je ook een dressuurproef moeten kunnen laten zien.. Wat mij betreft juist een mooie laagdrempelige manier om toch je dressuurproefjes mee te pakken, en dat onderdeel bij te schaven nu we niet op wedstrijd kunnen.

Als dit inderdaad van de grond af komt, en het is voor winstpunten zal ik er zeker aan mee doen.
Ik rij ook voornamelijk eventing, en vaak schieten de dressuurwedstrijden er toch bij in. Op deze manier kan ik toch wat proeven rijden, en winstpunten mee pakken.
Met deze rij ik L1 dus dat is leuk. De ander loopt ZZL, dus het zou leuk zijn als het allemaal goed functioneert dat die klasses er ook nog bij zouden komen.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:59

Ideaal! Voor ruiters met plankenkoorts al helemaal fijn! Lekker de bak afhuren, ik en mijn paard. Cameraatje op de bakrand en rijden maar!!

Ze winnen hiermee dus een dressuurwedstrijd ruiter terug! (Springen deed ik nog wel)

NNNN
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:25

Sandra_H schreef:
Het is inmiddels voor de western flink groot aan het worden, tot nu toe vanuit de VS. Niet voor alle onderdelen (nog) maar toch, het is een groot succes, internationaal. Erg leuk om zo tegen mensen uit de hele wereld te starten, weliswaar (tot nu toe) geen punten voor welke organisatie dan ook maar wel gejureerd door officiele jury's.


@Sandra_H waar vind ik hier meer informatie over?

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:44

Kijk eens op www.weallride.org
Zij organiseren hele leuke online competities in alle klassen en ook bitloos en met neckrope. De finale wordt wel altijd 'live' gereden op een evenement.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:45

Caritas schreef:
liespr schreef:

Maar eerlijk, dit gebeurt nu toch ook al. Je kan in feite je paard bij wijze van spreke een dag ervoor laten trainen door Edward Gal en dan je paard in een B proefje een beetje na rijden. En op genoeg pensionstallen en maneges worden ''thuiswedstrijden'' georganiseerd.

Ik zou het heel leuk vinden en ik hoop dat het geen grap is. Lijkt me ook een beetje ongepast.

Volgens mij kun je ook een kennis laten rijden met een paard wat goed loopt en dezelfde kleur heeft als jouw paard. Ik denk dat het 1 april is want dit is veels te fraude gevoelig.


Maar hoe vaak controleren ze op een officiele echte wedstrijd of je op het goede paard zit? Ik rijd al heel wat jaren wedstrijden, maar dit is bij mij nog helemaal nooit gebeurd (met uitzondering de kampioenschappen en een keer een selectiewedstrijd). En zelfs bij een officiele wedstrijd kun je een kennis er op zetten, als niemand je op die locatie kent weet ook niemand dit.

Ik mag hopen dat het geen april grap is, dat vind ik echt niet kunnen in deze tijd.

Ik vind het concept iig heel leuk! Ben heel benieuwd hoe de uitvoering gaat worden, idd vanwege de fraude gevoeligheid.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:48

rozebadeend schreef:
DewiFoto schreef:
Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Helemaal als voornamelijk spring/eventing ruiter heb ik er weinig aan. Maar iets is beter dan niets. De KNHS probeert in dit geval wel de ruiters tegemoet te komen en dat vind ik wel tof!


Als je eventing rijd zal je ook een dressuurproef moeten kunnen laten zien.. Wat mij betreft juist een mooie laagdrempelige manier om toch je dressuurproefjes mee te pakken, en dat onderdeel bij te schaven nu we niet op wedstrijd kunnen.

Als dit inderdaad van de grond af komt, en het is voor winstpunten zal ik er zeker aan mee doen.
Ik rij ook voornamelijk eventing, en vaak schieten de dressuurwedstrijden er toch bij in. Op deze manier kan ik toch wat proeven rijden, en winstpunten mee pakken.
Met deze rij ik L1 dus dat is leuk. De ander loopt ZZL, dus het zou leuk zijn als het allemaal goed functioneert dat die klasses er ook nog bij zouden komen.


Zo bedoelde ik het ook niet helemaal. Ik zou er ook zeker aan mee doen om dezelfde redenen als jij. Maar ik vind het "jammer" dat er alleen voor de dressuur iets bedacht is. Je kunt met eventing maar een half seizoen punten rijden, en daar gaat nu nog een stuk vanaf. Als daar nou ook een "oplossing" voor kwam, bijvoorbeeld ook punten rijden bij indoor, dan zou ik helemaal tevreden zijn.

Dat neemt niet weg dat ik het top vind dat de KNHS naar oplossingen zoekt. Misschien niet de meest ideale, maar dat is de gehele situatie nu toch niet.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:55

Ik vind het een leuk initiatief! Ik heb net een nieuw paard en zal best eens willen kijken "hoe we erin staan"

Fraudegevoelig? Tsja tuurlijk. Maar zoals hier boven genoemd kan je op live wedstrijden ook best frauderen.

Daarnaast vraag ik mij oprecht af waarom je zou frauderen? Wat heb je eraan als iemand anders voor jou punten haalt zodat je naar de volgende klasse kan? Als je zelf je punten niet weet te rijden kan je dat in die volgende klasse toch ook niet?!
Ja voor de verkoop of iets zou het wel lonen, als je paard in een hogere klasse loopt. Maar dan kan je net zo goed het paard door iemand anders laten uitbrengen.

Het enige extraatje nu is dat je thuis kan rijden (dus minder stess van zowel paard als ruiter) en mocht je proef mislukken begin je gewoon opnieuw met filmen. Maar ik ben wel van mening dat je uiteindelijk toch een "max" in je kunnen hebt. Op geef moment loop je toch weer ergens tegen aan wat niet lukt.
Maar goed dat denk ik dan hè . Ieder zijn mening

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:07

Cilka schreef:
@Sandra_H waar vind ik hier meer informatie over?


The Virtual Horse Show op facebook, heeft tot nu toe showmanship, horsemanship, ranchriding gedaan. Trail gaat nog komen geloof ik, nu iets met engelse zadels. Zij gaan in elk geval ook na de corona door.

Westcoastranchhorse.com gaat ook binnenkort beginnen, is alleen voor ranch onderdelen, en er zit nog e.e.a. aan te komen. Ik weet niet welke onderdelen je normaal rijdt of wil rijden? Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel, via pb is misschien handig aangezien het hier (vragen en discussies wedstrijden) om de engelse sport gaat :)

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:12

Erg tof dat de KNHS mee probeert te denken, heel erg jammer dat het mét winstpunten is.
Wel handig voor handelaren die nog even een predikaatje op hun paard willen hebben (die nog nooit het erf af is geweest :+ ).

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:05

Caritas schreef:
Volgens mij kun je ook een kennis laten rijden met een paard wat goed loopt en dezelfde kleur heeft als jouw paard. Ik denk dat het 1 april is want dit is veels te fraude gevoelig.


Mijn eerste gedachte ook!
Dit lijkt me gewoon praktisch zeer moeilijk uitvoerbaar zonder allerlei soorten misbruik. ‘Te mooi om waar te zijn’
In deze tijd wel kansloos om 1 april grappen uit te halen -O-

Niobe

Berichten: 7987
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:14

Nou ja als het echt is, laat dan maar een paar mensen er misbruik van maken, zolang er ook maar genoeg mensen er wel leuk gebruik van kunnen maken...

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:15

Hoop niet dat dit waar is.

Soms maakt het wel uit Jess amigo. Je kan namelijk iemand even een puntje laten halen en dan kan je mooi springen. Of in ieder geval mooi naar de volgende klasse en dan kan je daar hard voor gaan trainen. Het lijkt mij in ieder geval niet eerlijk. Dan krijg je straks allemaal mensen in een klasse die nog niet die klasse waardig zijn.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:20

chanelle14 schreef:
Erg tof dat de KNHS mee probeert te denken, heel erg jammer dat het mét winstpunten is.
Wel handig voor handelaren die nog even een predikaatje op hun paard willen hebben (die nog nooit het erf af is geweest :+ ).

Daarvoor moeten ze toch minimaal Z met winstpunt zijn? Dan moet je alsnog naar een officiële wedstrijd.

Ik zou het wel leuk vinden als het echt zo is :), maar denk dat ze er wel een verschil in moeten maken anders loopt de wedstrijdsport denk ik nog (verder) terug.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:29

Misschien met paspoort check? En ID kaart van de ruiter en dan live? Ik heb geen idee, maar er zijn vast wel dingen om fraude tegen te gaan. Ik vind het in ieder geval een leuk idee :)

Filmpjes 100x maken, bewerken etc. lijkt me niet de bedoeling en ze zullen daar vast over nadenken.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:34

Ik vind het ook een beetje vreemd... het idee is leuk, dat je tijdens deze periode van training even kunt zien waar je staat, als een soort tussentijdse toets. Maar voor winstpunten vind ik het toch vreemd. Je proef 3x opnieuw kunnen rijden zou echt niet moeten kunnen. Ik mag op een wedstrijd toch ook niet opnieuw beginnen als ik een fout maak?! En zoals het gebruik van hulpteugels bij losrijden, hoe controleren ze dat?

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:36

Caritas schreef:
Volgens mij kun je ook een kennis laten rijden met een paard wat goed loopt en dezelfde kleur heeft als jouw paard. Ik denk dat het 1 april is want dit is veels te fraude gevoelig.


Maar dat kan nu toch ook. Er is bij mij op wedstrijd nog nóóit naar mijn ID gevraagd als ik de ring in kom, en eigenlijk is er ook nog nooit naar het paspoort van mijn paard gevraagd.