Baan verkennen dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Baan verkennen dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:49

Ik vind baanverkennen (indien mogelijk) passen bij een gedegen voorbereiding. Het is de keus in hoeverre jij dat belangrijk/noodzakelijk vindt voor die specifieke wedstrijd.

Vergelijk het met ruiters die tig keer hun proef thuis oefenen t.o.v. ruiters die 1x proef even doorrijden voor een wedstrijd.

Ieder zijn eigen stijl van voorbereiden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34700
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:48

Het hoeft niet lang te duren hoor. Kan bijvoorbeeld ook in de pauzes tussen verschillende rubrieken. In de basissport zou 10 a 15 min genoeg moeten zijn. Het is gewoon dat ze alles even goed gezien hebben, in iets meer tijd dat de 2 rondjes die je normaal hebt.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:46

SusanH schreef:
Het hoeft niet lang te duren hoor. Kan bijvoorbeeld ook in de pauzes tussen verschillende rubrieken. In de basissport zou 10 a 15 min genoeg moeten zijn. Het is gewoon dat ze alles even goed gezien hebben, in iets meer tijd dat de 2 rondjes die je normaal hebt.


Bij een locatie waar ik vaak kom doen ze vaak een kwartiertje tussen de rubrieken (of 2 rubrieken als het niet druk is) als het te slecht weer is om buiten los te rijden. Dan is het gewoon losrijden in de bak waar je start en dat is voor ons écht heel fijn. Als ik wedstrijden erop uit zou kunnen kiezen zou ik t doen, vooral binnen.