daffodil schreef:Nee ik heb niet gezegd dat je hem maar weg moet doen....ik vraag waarom je wedstrijd wil rijden met een paard wat daar dus iets minder geschikt voor is.
Zal mij worst zijn met wat voor paard je de ring in komt, ik jureer wat ik zie. Dus ik discrimineer niet op afkomst, bouw etc maar jureer al naar gelang het gevraagde in een proef, hetgeen wat je laat zien met je paard.
Dit neigt in mijn ogen naar de altijd vermoeiende discussie "ja maar ik heb een tuiger/tinker/fjord/fries/belg/pony/ezel kruis aan wat van toepassing is en daarom krijg ik minder punten. Nee je laat dus niet zien wat gevraagd wordt en daarom krijg je minder punten.
En of dat nou komt omdat hij een krampbeen heeft of een te groot hoofd of een te lange rug of te korte benen of te dikke buik, nogmaals dat zal me worst zijn, je laat simpelweg onvoldoende zien wat er gevraagd wordt......niks meer en niet minder.
misschien voor een deel, maar voor een groot deel niet. Je moet rijden en strijden voor je punten, als je goed rijd kan een jury er niet onder uit is mij ooit gezegd. Ik heb met een fries gereden, ik rij momenteel met een pony en heb dus een kramper staan. Alleen is het verschil dat je die fries/pony of wat dan ook kan trainen op achterwaarts gaan (om even bij het ene onderdeel te blijven) een kramper (en dan even een kramper in het algemeen, wedstrijden links laten liggen) is daar voor een deel op te trainen, maar een deel kan zowel het paard als de ruiter niks aan doen. Dat is het grote verschil lijkt mij. De eeuwige discussie, mijn tinker krijgt een 5 voor veruimen in draf omdat het een tinker is vind ik onzin. Ook een tinker kan laten zien dat hij zijn pas groter kan maken. Misschien kan hij niet die knieën om zn oren gooien zoals een Kwpn maar veruimen kan hij zeker (lijkt mij)