Morgen concours met 38 graden!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somboby
Berichten: 103
Geregistreerd: 30-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:25

Ach joh, ben je gek. Ga gewoon op concours, een beetje knollie moet er tegen kunnen of het moet voor jou niet te doen zijn. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:27

Wacht ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt?

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:30

Daarnaast krijgen we morgen ook smog. Niet fijn voor de luchtwegen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:31

[VN] Jumping Peel & Maas schrapt dagprogramma

En er zijn dus ook genoeg wedstrijd organisaties die wel maatregelen nemen.

Boven alles blijft het je eigen verantwoordelijkheid als wedstrijdruiter of je gaat starten, en niet die van de KNHS of wedstrijdorganisatie! Deze verantwoordelijkheid kan, en mag je echt niet buiten jezelf plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 23-07-19 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:31

Mondy schreef:
@boras ja daar kan je ook boos op worden. Maar is altijd nog de eigen verantwoordelijkheid van de ruiters zelf. En van niemand anders.


Zeker. Maar hey, dit is geen volwassene. Maar een kind van 13 dat een vraag stelt.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:32

Jorex schreef:
Kunnen we dan niet een gezamenlijke klacht inleveren bij de KNHS dat de organisatie hiervoor beboet kan worden? Of inderdaad 144 of pvdd ofzo -O-


Het is altijd nog je eigen verantwoordelijkheid of je wel of niet gaat. Als ruiters massaal afmelden, dan gaat het ook niet door.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:33

Boras schreef:
Mondy schreef:
@boras ja daar kan je ook boos op worden. Maar is altijd nog de eigen verantwoordelijkheid van de ruiters zelf. En van niemand anders.


Zeker. Maar hey, dit is geen volwassene. Maar een kind van 13 dat een vraag stelt.


Prima leeftijd om te leren ;)

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:33

Sprintje schreef:
[VN] Jumping Peel & Maas schrapt dagprogramma

En er zijn dus ook genoeg wedstrijd organisaties die wel maatregelen nemen.

Boven alles blijft het je eigen verantwoordelijkheid als wedstrijdruiter als je gaat starten, en niet die van de KNHS of wedstrijdorganisatie! Deze verantwoordelijkheid kan, en mag je echt niet buiten jezelf plaatsen.


De ruiter moet altijd zijn verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en zijn dieren.

Maar dat ontslaat de KNHS en de wedstrijdorganisaties niet van hun ENORME verantwoordelijkheid. Kom op zeg!

Het zou geen issue moeten kunnen zijn. Het moet vanzelfsprekend zijn dat er tijdens deze uitzonderlijke omstandigheden überhaupt geen wedstrijden zijn. Daarmee leg je het lot van de dieren niet in handen van onverantwoorde types die er altijd zijn. Gewoon niet doen.

Welzijn voorop. Maar ja, kom daar maar eens om bij bijna 40 graden.

Alles zou stil moeten liggen op paardengebied. Lessen, rijden, wedstrijden. Alles op rust. En helaas, daar zijn opgelegde regels voor nodig.

Edit: tekst uitgebreid
Laatst bijgewerkt door Boras op 23-07-19 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:35

Bijzonder dat ze het door laten gaan, ook rond 18u is het nog bloedheet en zat mensen moeten al veel eerder met een trailer op pad. Hopelijk is dan iedereen zelf zo slim om af te zeggen, goede keuze TS. Al vrees ik ervoor, zag hier vandaag iemand voor de lol in de volle zon bij 34 graden in een bak rijden. Echt waaaaarom -O-

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:37

Boras schreef:
Sprintje schreef:
[VN] Jumping Peel & Maas schrapt dagprogramma

En er zijn dus ook genoeg wedstrijd organisaties die wel maatregelen nemen.

Boven alles blijft het je eigen verantwoordelijkheid als wedstrijdruiter als je gaat starten, en niet die van de KNHS of wedstrijdorganisatie! Deze verantwoordelijkheid kan, en mag je echt niet buiten jezelf plaatsen.


De ruiter moet altijd zijn verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en zijn dieren.

Maar dat ontslaat de KNHS en de wedstrijdorganisaties niet van hun ENORME verantwoordelijkheid. Kom op zeg! Het zou geen issue moeten kunnen zijn. Het moet vanzelfsprekend zijn dat er tijdens deze uitzonderlijke omstandigheden geen wedstrijden zijn. Alles zou stil moeten liggen op paardengebied.


Idd, helaas is dit waarschijnlijk de enige weg. Als je het aan de ruiters over moet laten zijn er toch altijd mensen die menen dat het misschien wel kan, hittegolf en wedstrijd rijden.

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:39

@Nicky1963

Ben het met je eens. Had mijn bericht na je quote nog aangepast.

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:45

Kom op TS, gewoon afmelden natuurlijk! Het welzijn van jouw paard gaat toch gewoon voor?

Het is notabene code oranje vanwege de hitte. Jammer dat de KNHS hier niks aan doet. -:(-

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:51

Buiten het feit dat mijn paard het heet heeft. ..

Zelfs denken aan rijden met deze temperaturen laat mij zweten 8)7

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:52

Ts is 13 dus de toon waarop er af en toe gereageerd wordt mag wel wat minder.. Daarnaast heeft ze al aangegeven niet te gaan, hoe lang gaan bokkers hierover door? :=

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:56

TS heeft toch besloten om niet te gaan. Dat lees ik op vorige bladzijde en dat lijkt me een wijs besluit. Cynn was me voor :)

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:57

In plaats van je allemaal te richten op TS, een 13 jarig meisje. Waarom deze woede/verbijstering niet uiten bij de bond of dierenbescherming zelf. Dit is ook wel in de hand gewekt doordat niemand het concours afzegt.

Ts, goed dat je hebt besloten niet te gaan. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:57

Goed dat je niet gaat. Het welzijn van een dier moet voor alles gaan. Top!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:57

Ik snap dat TS twijfelt, ze is nog jong, kijkt wellicht erg uit naar deze wedstrijd.

En als een organisatie als het KNHS het gewoon door laat gaan, dan zal het blijkbaar wel kunnen, starten met zulk weer.

Lief dat de KNHS geen afdracht vraagt over afgelaste wedstrijden, maar ze hopen blijkbaar nog wel afdracht te vangen van wedstrijden die nog wel door gaan.
Als ze echt lief willen zijn, verbieden ze wedstrijden rijden tot de temperaturen weer een beetje normaal zijn en er geen weer codes meer afgegeven worden.

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:58

Fijn dat je besloten hebt om niet te gaan.
Volgens mij mogen paarden boven de 35 graden niet vervoerd worden en moeten ze gewoon aflassen.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:03

Boras schreef:
Alles zou stil moeten liggen op paardengebied. Lessen, rijden, wedstrijden. Alles op rust. En helaas, daar zijn opgelegde regels voor nodig.

Edit: tekst uitgebreid

Ach overdrijf. Ik train net zo hard als normaal en de paarden lijden daar niks mee. Wel betekent dit dat ik gisteren pas om 24:00 klaar was en na een rustdag vandaag betekent dat dat ik de rest van de week om 5:00 al op de eerste zit. Niks geen rust en al helemaal geen opgelegde regels. Gewoon nadenken en aanpassen. Als de pensionstal te krappe openingstijden heeft houdt het natuurlijk op, maar voor een groot deel van de ruiters is dat prima te doen.

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:28

Waarom altijd persé moeten trainen? Laat het lekker gaan die 2 dagen. 5 uur s morgens je paarden gaan rijden noem je dan niet overdrijven? Je kunt mij niet vertellen dat die 2 dagen trainen essentiëel zijn voor een paard.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:32

Mona81 schreef:
Waarom altijd persé moeten trainen? Laat het lekker gaan die 2 dagen. 5 uur s morgens je paarden gaan rijden noem je dan niet overdrijven? Je kunt mij niet vertellen dat die 2 dagen trainen essentiëel zijn voor een paard.


Maar waarom niet? Als dat kan is dat toch een prima oplossing?

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:35

Een paard voelt zich en werkt het best bij een temperatuur tussen de 5 en de 15 graden Celsius. }>


Edit. Typo
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 23-07-19 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:40

Ik rijd als het lukt met dit weer ‘s morgens heel vroeg en dan vaak ietsje korter of iets minder intensief of lekker naar strand.
Dat kan prima hoor, daarna lekker onder de spuit en klaar.
Midden op de dag trainen of starten of met de trailer weg zou ik ook echt niet doen.
Als ik niet vroeg of laat kan rijden, dan ook gewoon een dagje extra vrij.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:45

Isapaardje schreef:
Ik kwam het concours net tegen inderdaad, officieel KNHS evenement en er staat nog steeds bij dat het gewoon doorgaat, maar dat de tijden zijn verschoven.
Terwijl diezelfde dag in andere plaatsen wel de concoursen zijn afgelast, door dezelfde KNHS.

Er zou eigenlijk een landelijke en wettelijke regel voor moeten zijn voor zoiets met zulke temperaturen bedoel ik dan.


Gaat idd gewoon door, wilp is bijvoorbeeld wel afgelast. Top