Morgen concours met 38 graden!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2910
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:32

Nouvel schreef:
Inderdaad super!
Ik sta op een kleine pensionstal en ik sta er toch wel van te kijken dat sommige mensen niet automatisch hun paard met dit hete weer elke dag even een frisse douche geven...
Vind je zelf toch ook lekker als je bezweet bent...

Ik heb er hier een staan die het vreselijk vindt :D

Benzz
Berichten: 2910
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:34

ElviraKelan schreef:
Stelletje ....
fijn dat het resultaat goed was maar als je het mij vraagt ten koste van het paard helaas

Kun je nou eens omschrijven waarom dat ten koste van het paard gaat. En dan met feiten en niet met jouw mening.

Hoezo vind jij dat je meer verstand van paarden hebt dan een Maikel van der Vleuten?

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:12

Ik zal wel iedereen/veel over me heen krijgen maar ik heb hier de wekker staan om half 5 morgenvroeg, uhh straks. 7.07 de ring in dus rond 8 uur staat ze alweer lekker op d’r eigen plekje. Rond 7/8uur is het bij ons 20 graden maar uiteraard passen we ons aan de omstandigheden aan. Direct van de trailer af bij aankomst en pas erop direct voor vertrek, iets korter losrijden en wat meer stappen tussendoor.

Mijn paard kan dan ook onwijs goed tegen dit weer, staat in het land zelfs in de zon ipv schaduw en voelt enorm koel aan. Mijn oude starttijd was 9.14 en mocht het niet aangepast zijn had ik me inderdaad/uiteraard afgemeld.

Oh en ja, ik start niet in zomertenue maar gewoon in jasje voor degene die het zich afvragen. En ja, de ‘trainingen’ waren enorm aangepast deze week.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:30

Oeh het is heerlijk nu! Nog succes!

Ik spuit ze trouwens ook niet af.. Ze kunnen bij een ventilator en bij een sproeier. Ze zweten niet eens, tijdens het werk alleen op de singel. De paarden van mijn buurman overigens wel van top tot teen, het is hier dan ook drie dagen 40+ geweest. Ondanks dat ik geen paard waardig ben gaat er dan toch iets goed! :D :')

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:35

Met het draaien van de wind knapte het hier gisteravond goed op.
Gisteravond even rustig gelongeerd en zo even richting strand om door zee te spetteren. Hopelijk vanaf vandaag echt minder warm!

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:07

Was vanochtend perfect te doen! Heerlijk fris briesje met 20 graden, geen druppel zweet te bekennen behalve de gewoonlijke zadel/singelplek.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:34

Benzz schreef:
ElviraKelan schreef:
Stelletje ....
fijn dat het resultaat goed was maar als je het mij vraagt ten koste van het paard helaas

Kun je nou eens omschrijven waarom dat ten koste van het paard gaat. En dan met feiten en niet met jouw mening.

Hoezo vind jij dat je meer verstand van paarden hebt dan een Maikel van der Vleuten?

Ik zeg toch nergens dat ik meer verstand heb dan Maikel van der Vleuten?

Ik heb al een link geplaatst waarbij ook de ideale temperaturen voor een paard in staat beschreven en de temperaturen lagen gisteren daar echt boven.


Een iets andere toon zou prettig zijn

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:46

ElviraKelan schreef:
Ik zeg toch nergens dat ik meer verstand heb dan Maikel van der Vleuten?

Ik heb al een link geplaatst waarbij ook de ideale temperaturen voor een paard in staat beschreven en de temperaturen lagen gisteren daar echt boven.


Een iets andere toon zou prettig zijn

De ideale temperatuur voor een mens ligt ook lager, maar een getrainde marathonloper zal zijn race ook gewoon lopen ook al vindt de marathon toevallig plaats tijdens een hittegolf. Dat we beter gedijen bij een temperatuur van 20 graden wil nog niet zeggen dat we niet kunnen presteren als we de juiste conditie hebben.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:48

Elnienjo dat is dan eigen keus.
Paarden hebben geen eigen keuze

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:54

ElviraKelan schreef:
Elnienjo dat is dan eigen keus.
Paarden hebben geen eigen keuze

Een paard wat er geen zin in heeft, te moe, te warm whatever, die gooit er met z'n pet naar. Laat z'n benen hangen en neemt 'n hoop balken mee. Oortjes er op, voorwaarts en niet slordig is voor mij een teken dat zo'n paard het aan kan.

Er waren ook ruiters die bewust halverwege afzwaaiden (Nayel Nassar met Lucifer). Die wil 'm blijkbaar niet afmatten omdat hij er in de GP van vandaag ook mee zal willen starten.

Wellicht rijdt Maikel vandaag een andere dan waar ie gisteren op won. We gaan 't zien.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:58

ElviraKelan, even voor de goede orde. In je eerste post zeg je dat ik geen paard waardig ben. Daarnaast noem je mensen egoïstisch, zeg je dat ze hun paard kapot rijden. Later zeg je zelfs dat mensen hun paard mishandelen. Je noemt intelligente mensen dom. Mensen met heel veel ervaring, soms ondersteund met een jarenlange opleiding ontwetend en gebrekkig in kennis. Daarnaast doe je allerlei beweringen die niet met feiten te onderbouwen zijn. Als mensen hierom vragen zeg je dat je aangevallen wordt. Ook doe je beweringen die feitelijk onjuist zijn; waaronder bijvoorbeeld de hoge luchtvochtigheid. Iemand noemde al dat een expert bij Jinek vertelde dat de luchtvochtigheid juist helemaal niet hoog is. Ook dat sla je in de wind. Ik heb het hierom de afgelopen dagen wat in de gaten gehouden en de afgelezen luchtvochtigheid was elke dag uren aan een stuk nog onder de 20% hetgeen inderdaad erg laag is.

Vervolgens klaag je ook nog over de toon van Benzz. Aan zelfreflectie doe je in ieder geval niet, dat is wel duidelijk. Het lijkt er haast op dat je hier alleen bent om te rellen.

Janine1990

Berichten: 43834
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:03

elnienjo schreef:
ElviraKelan schreef:
Ik zeg toch nergens dat ik meer verstand heb dan Maikel van der Vleuten?

Ik heb al een link geplaatst waarbij ook de ideale temperaturen voor een paard in staat beschreven en de temperaturen lagen gisteren daar echt boven.


Een iets andere toon zou prettig zijn

De ideale temperatuur voor een mens ligt ook lager, maar een getrainde marathonloper zal zijn race ook gewoon lopen ook al vindt de marathon toevallig plaats tijdens een hittegolf. Dat we beter gedijen bij een temperatuur van 20 graden wil nog niet zeggen dat we niet kunnen presteren als we de juiste conditie hebben.


Laten we die marathons dan wel even onderscheiden voor de duidelijkheid. Een amateurmarathon in Groningen (Lauwersoog geloof ik?) vandaag is afgelast. :)
Er zijn de afgelopen jaren nogal wat ongevallen geweest bij amateurmarathons met warm weer.

Kan je wederom zien waar het meeste verstand zit... De profs...

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:06

Bij hardloop wedstrijden is het niet uitzonderlijk dat lopers een hitte beroerte krijgen. Ik weet niet of het inmiddels verbeterd is, maar Nederland doet daar weinig aan waardoor de kans op overlijden aanzienlijk is. In een aantal andere landen worden die mensen in een ijsbad gezet waardoor ze er niets aan overhouden.

Wederom een gevalletje juiste faciliteiten beschikbaar stellen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:17

Vanitas kun je ook naar jullie toon kijken?
Daarnaast heeft een mod op de pagina hiervoor gevraagd om geen persoonlijke aanvallen te doen
Daarnaast werd ik er van beschuldigt dat ik had gezegd dat paarden op deze manier werden mishandeld terwijl ik dat niet had gezegd. En heb ik er bij gezegd dat als mij dan toch woorden in de mond worden gelegd...


En nu weer on topic graag
Laatst bijgewerkt door Blazy op 27-07-19 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:18

elnienjo schreef:
ElviraKelan schreef:
Elnienjo dat is dan eigen keus.
Paarden hebben geen eigen keuze

Een paard wat er geen zin in heeft, te moe, te warm whatever, die gooit er met z'n pet naar. Laat z'n benen hangen en neemt 'n hoop balken mee. Oortjes er op, voorwaarts en niet slordig is voor mij een teken dat zo'n paard het aan kan.

Er waren ook ruiters die bewust halverwege afzwaaiden (Nayel Nassar met Lucifer). Die wil 'm blijkbaar niet afmatten omdat hij er in de GP van vandaag ook mee zal willen starten.

Wellicht rijdt Maikel vandaag een andere dan waar ie gisteren op won. We gaan 't zien.

En er zijn paarden die door gaan maar dan nog is de vraag of dat goed is voor het paard

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:22

ElviraKelan schreef:
En er zijn paarden die door gaan maar dan nog is de vraag of dat goed is voor het paard

Dat is dan ter inschatting van de prof-ruiter in samenspraak met de dierenarts on site.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:23

elnienjo schreef:
ElviraKelan schreef:
En er zijn paarden die door gaan maar dan nog is de vraag of dat goed is voor het paard

Dat is dan ter inschatting van de prof-ruiter in samenspraak met de dierenarts on site.

Dan noch mag ik daar wel een mening over hebben

Janine1990

Berichten: 43834
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:45

ElviraKelan schreef:
Dan noch mag ik daar wel een mening over hebben


Elnienjo probeert je alleen andere inzichten te geven hoor...

Vaak genoeg gezien dat mensen hun mening baseren op verkeerde inzichten. En dat zie je helaas heel veel wanneer het om dieren gaat...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:48

ElviraKelan schreef:
Vanitas kun je ook naar jullie toon kijken?
Daarnaast heeft een mod op de pagina hiervoor gevraagd om geen persoonlijke aanvallen te doen
Daarnaast werd ik er van beschuldigt dat ik had gezegd dat paarden op deze manier werden mishandeld terwijl ik dat niet had gezegd. En heb ik er bij gezegd dat als mij dan toch woorden in de mond worden gelegd...


En nu weer on topic graag

Een beetje zelfreflectie zou je sieren. Lees je eigen posts maar eens terug, jij beschuldigt mensen wel degelijk van dierenmishandeling. Vanitas heeft met haar post helemaal gelijk. Die mod opmerking was dan ook nadrukkelijk óók voor jou bedoeld (en dat weet ik, omdat ik zelf getemd heb en contact heb gehad met de mod).

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:50

Askja ook ik heb getemd en contact gehad met een mod en die was wel degelijk ook voor jullie bedoelt
Dus ??? Waar jij dat op baseert is mij een raadsel

Nogmaals nu weer on topic zonder persoonlijke aanvallen en op een respectvolle manier
Laatst bijgewerkt door Blazy op 27-07-19 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:51

Janine1990 schreef:
ElviraKelan schreef:
Dan noch mag ik daar wel een mening over hebben


Elnienjo probeert je alleen andere inzichten te geven hoor...

Vaak genoeg gezien dat mensen hun mening baseren op verkeerde inzichten. En dat zie je helaas heel veel wanneer het om dieren gaat...

Ik loop al even mee in de paardenwereld
Baseer mijn mening op eigen inzichten
Dat die verkeerd zijn in jullie ogen dat zij dan maar zo

Janine1990

Berichten: 43834
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:55

ElviraKelan schreef:
Ik loop al even mee in de paardenwereld
Baseer mijn mening op eigen inzichten
Dat die verkeerd zijn in jullie ogen dat zij dan maar zo


Niemand noemt ze verkeerd... Ik denk dat hier meerdere mensen al een poosje meelopen in de paardenwereld... En allemaal op verschillende niveaus...
Dan is het toch logisch dat inzichten verschillen?

Iedereen geeft heel erg duidelijk de nuances aan...

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:13

En we stevenen weer af op een nieuwe hulk.
Wat mij stoort in dit topic is dat meningen weergegeven worden als feiten. Een mening bevat 'ik vind' of nog duidelijker 'ik ben van mening dat'. Meermaals is er vermeld 'het IS....'. Dat is een weergave van een feit. Een feit vraagt om onderbouwing/ beargumentering. Geef je die niet dan is het geen feit maar een mening. En hoewel er in Nederland vrijheid van meningsuiting is zul je zeker op een discussieforum als bokt reactie krijgen wanneer je je mening zo stellig op bokt gooit.
Ik loop al 40+ jaar mee in de paardenwereld en heb een zeer standvastige mening over bepaalde zaken. Dit wil echter niet zeggen dat ik die nooit bijstel. Iemand die z'n mening nooit bijsteld wil namelijk niet leren. Zo heb ik ook jaren in volle overtuiging beargumenteerd dat je een paard moet droogtrekken na het afspoelen. Die mening is inmiddels bijgesteld. Idem met het gedwongen rondlopen bij koliek.
Deze leermomenten zijn ook de reden dat ik nog meelees op bokt. Soms heb ik de neiging om ermee te stoppen omdat het vaak geen beargumenteerde discussies zijn maar het 'schreeuwend' blijven herhalen van een mening. Net zoals hier nu gebeurt. 'wie de schoen past trekke hem aan'
Laatst bijgewerkt door _kajo_ op 27-07-19 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:19

Het is zo jammer dat deze toch wel interessante discussie nu meer in een welles/nietes gesprek eindigt. Puur omdat niet iedereen open staat om de argumenten van de ander goed te lezen maar dat direct als aanval te zien. Sommige argumenten worden gewoon met goede feiten onderbouwd en het is jammer dat die feiten soms volledig worden genegeerd of als fabeltjes aan de kant worden geschoven.

Deze discussie zou zoveel boeiender worden als standpunten van de andere partij ook gewoon goed bekeken worden en men er over nadenkt.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:30

_kajo_ schreef:
En we stevenen weer af op een nieuwe hulk.
Wat mij stoort in dit topic is dat meningen weergegeven worden als feiten. Een mening bevat 'ik vind' of nog duidelijker 'ik ben van mening dat'. Meermaals is er vermeld 'het IS....'. Dat is een weergave van een feit. Een feit vraagt om onderbouwing/ beargumentering. Geef je die niet dan is het geen feit maar een mening. En hoewel er in Nederland vrijheid van meningsuiting is zul je zeker op een discussieforum als bokt reactie krijgen wanneer je je mening zo stellig op bokt gooit.
Ik loop al 40+ jaar mee in de paardenwereld en heb een zeer standvastige mening over bepaalde zaken. Dit wil echter niet zeggen dat ik die nooit bijstel. Iemand die z'n mening nooit bijsteld wil namelijk niet leren. Zo heb ik ook jaren in volle overtuiging beargumenteerd dat je een paard moet droogtrekken na het afspoelen. Die mening is inmiddels bijgesteld. Idem met het gedwongen rondlopen bij koliek.
Deze leermomenten zijn ook de reden dat ik nog meelees op bokt. Soms heb ik de neiging om ermee te stoppen omdat het vaak geen beargumenteerde discussies zijn maar het 'schreeuwend' blijven herhalen van een mening. Net zoals hier nu gebeurt. 'wie de schoen past trekke hem aan'

Ook ik stel mijn mening regelmatig idd bij
Enkel blijf ik in dit onderwerp bij mijn mening
Vroeger als klein meisje vond ik om 2 uur rijden bij 30 graden normaal.
Ik mocht nooit van mijn vader en het waarom vond ik geen argument.
Deze mening is in de loop der jaren dus radicaal bijgesteld.
Evenals het idd droog trekken wat jij hier benoemd. Ook ik deed het nog en ben er deze zomer mee gestopt

Echter worden er in dit topic geen goede argumenten gegeven om mijn mening hierover weer terug te draaien....