Morgen concours met 38 graden!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:57

Mondy schreef:
Ts heeft volgens mij geen boodschap aan het niet gaan.... Die gaat liever wedstrijden rijden dan om de gezondheid van haar pony letten.
Iets wat een 13 jarige imo beter zou mogen doen.


zeg je nu dat ik niet aan de gezondheid van mijn pony denk? of begrijp ik dat verkeerd?[/quote]

Ja.

Want jij wilt niet horen dat je niet moet gaan. Jij wilt van iemand horen; Ga maar lekker wedstrijd rijden!

Nou niet doen dus. Met deze hitte moet je dergelijke dingen niet willen doen. Er komen nog wel meer wedstrijden.[/quote]

Bedankt! ik was ook al wel van plan om af te zeggen ik dacht misschien weet dr iemand om het toch win win te maken maar niet dus. ik kan dr niks aan doen em het is niet eerlijk tegenover mijn paard om wel te gaan. is zelf ook niet echt lekker om met die hitte te rijden.
maar weetje ik wil horen van iemand dat ik lekker moet gaan...tja natuurlijk :j waarom zou ik een forum aanmaken als ik niet de mening van n ander zou willen horen... maar bedankt dat je me egoistisch noemt :D

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:57

Jorex schreef:
Ik wil wel eens weten waar dit concours is. Ik vind dit een typisch het is weer zomervakantie topic.


In Zevenaar, Gelderland :o

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:58

Jorex schreef:
Ik wil wel eens weten waar dit concours is. Ik vind dit een typisch het is weer zomervakantie topic.


In dat geval wil groentesoep goed helpen tegen de hitte! :D

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:58

idd zoals de rest zegt: niet gaan.

ik vind het eerlijk gezegd te belachelijk voor woorden dat het concours gewoon door gaat met temperaturen als dit. ik snap ook werkelijk waar niet dat jij als ruiter met deze temperaturen met je paard op pad wil om een wedstrijd te gaan rijden? het is toch ook voor jou zelf veeelste heet om in lange broek, rijlaarzen, cap, (jasje,handschoenen eventueel) een wedstrijd te rijden?? laat staan voor je paard...... onverantwoord om je paard met zulke temperaturen te vervoeren + wedstrijd te laten lopen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:58

Ik snap uberhaupt niet waarom ze hebben besloten deze wedstrijd door te laten gaan. Dan krijg je alleen maar topics als dit waarin mensen zich afvragen of het niet gewoon tóch kan. Wat dus natuurlijk niet zo is.

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:58

Jorex schreef:
Ik wil wel eens weten waar dit concours is. Ik vind dit een typisch het is weer zomervakantie topic.


Nicky1963 schreef:
dat geval wil groentesoep goed helpen tegen de hitte! :D


Groentesoep? _/-\o_ :D
Laatst bijgewerkt door Bibi1109 op 23-07-19 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:00

Nicky1963 schreef:
hagelslag schreef:
Ik zou zeggen niet gaan.
Rijden doe ik alleen als het niet warmer dan 25-27 graden is.
27 met een windje en 25 windstil.
Of dat echt verschil maakt geen idee maar het is onverantwoordelijk om boven die temperaturen te gaan rijden als het niet moet


Als het wel moet ook. Want onder welke omstandigheden moet je gaan rijden boven deze temperaturen?



Daarop is maar 1 antwoord juist, er is geen situatie waarom je moet rijden!
Geniaal dat het je opgevallen is

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:00

Nicky1963 schreef:
Waarom zou je in godsnaam op concours gaan met dit weer??
Alsof het zo belangrijk is, wedstrijd met je paard.
Tuurlijk is het jammer voor de organisatie en de vrijwilligers e.a. als er weinig deelnemers en/of veel afzeggers zijn, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er door mijn ijdelheid iets naars met mijn paard zou gebeuren.
En daar kan je op wachten met dit weer!



Waarom zou je in godsnaam zo reageren?!

Ts. Ik zou ook niet gaan. Vind het zelf in de auto al niet te doen. Dus voor een paard, die voor jou moet lopen, de baan in sturen.
Gezonder van niet.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:01

Nicky1963 schreef:
hagelslag schreef:
Ik zou zeggen niet gaan.
Rijden doe ik alleen als het niet warmer dan 25-27 graden is.
27 met een windje en 25 windstil.
Of dat echt verschil maakt geen idee maar het is onverantwoordelijk om boven die temperaturen te gaan rijden als het niet moet


Als het wel moet ook. Want onder welke omstandigheden moet je gaan rijden boven deze temperaturen?


Als je start op een EK, WK , OS , NK iets in die trant.

Het is meer een afraden omdat onze paarden deze temperaturen niet gewend zijn. Ik heb in Australie met deze temperaturen gewoon dagtochten gemaakt.
Nu woont TS dichtbij maar een paard op de trailer zetten zou mij zelfs nog meer tegen houden dan een proefjes starten. Je zal maar in een file komen door een ongeluk ofzo.. :oo

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:01


Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 17:02

maralyn schreef:
Nicky1963 schreef:
Waarom zou je in godsnaam op concours gaan met dit weer??
Alsof het zo belangrijk is, wedstrijd met je paard.
Tuurlijk is het jammer voor de organisatie en de vrijwilligers e.a. als er weinig deelnemers en/of veel afzeggers zijn, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er door mijn ijdelheid iets naars met mijn paard zou gebeuren.
En daar kan je op wachten met dit weer!



Waarom zou je in godsnaam zo reageren?!

Ts. Ik zou ook niet gaan. Vind het zelf in de auto al niet te doen. Dus voor een paard, die voor jou moet lopen, de baan in sturen.
Gezonder van niet.


ja mee eens. ik zeg het ook zeker af!

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 17:03


Mondy

Berichten: 11828
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:03

Naja ts... je reageerde niet op de tips om niet te gaan en alleen dat t maar 2 min rijden is. Dan krijgt niemand t idee dat je niet wil gaan ;)

Maar lees net dat je niet gaat, top ! Juiste keuze voor je pony en jezelf.. is ook voor jou te heet om te moeten rijden

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:03

maralyn schreef:
Nicky1963 schreef:
Waarom zou je in godsnaam op concours gaan met dit weer??
Alsof het zo belangrijk is, wedstrijd met je paard.
Tuurlijk is het jammer voor de organisatie en de vrijwilligers e.a. als er weinig deelnemers en/of veel afzeggers zijn, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er door mijn ijdelheid iets naars met mijn paard zou gebeuren.
En daar kan je op wachten met dit weer!



Waarom zou je in godsnaam zo reageren?!

Ts. Ik zou ook niet gaan. Vind het zelf in de auto al niet te doen. Dus voor een paard, die voor jou moet lopen, de baan in sturen.
Gezonder van niet.

Hoe?

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:04

Ik kwam het concours net tegen inderdaad, officieel KNHS evenement en er staat nog steeds bij dat het gewoon doorgaat, maar dat de tijden zijn verschoven.
Terwijl diezelfde dag in andere plaatsen wel de concoursen zijn afgelast, door dezelfde KNHS.

Er zou eigenlijk een landelijke en wettelijke regel voor moeten zijn voor zoiets met zulke temperaturen bedoel ik dan.
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 23-07-19 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:04

Boras schreef:
Niet boos worden en met zijn allen gaan zitten hakken op een meisje van 13, richt je boosheid dan op de KNHS. Die maakt dit namelijk mogelijk. Onbegrijpelijk. Wat een paardenliefhebbers.

https://www.knhs.nl/nieuws/2019/maatreg ... hittegolf/


Daar heb je een punt.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 23-07-19 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:05

Even nagezocht maar ja de wedstrijd laten ze gewoon doorgaan. -:(- Starten vanaf 1700 uur. Hele week zijn daar al wedstrijden.

Voor mij compleet onbegrijpelijk en zou de organisator flink heel flink op de vingers getikt mogen worden, rond die tijden is het nog steeds 35 graden plus in de schaduw. Laat staan in de zon.

Mondy

Berichten: 11828
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:06

@boras ja daar kan je ook boos op worden. Maar is altijd nog de eigen verantwoordelijkheid van de ruiters zelf. En van niemand anders.

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 17:06

karuna schreef:
Even nagezocht maar ja de wedstrijd laten ze gewoon doorgaan. -:(- Starten vanaf 1700 uur. Hele week zijn daar al wedstrijden.

Voor mij compleet onbegrijpelijk en zou de organisator flink heel flink op de vingers getikt mogen worden, rond die tijden is het nog steeds 35 graden plus in de schaduw. Laat staan in de zon.


Ja klopt concours is van afgelopen zondag tot aanstaande zondag!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:08

Vorig jaar heb ik er ook paarden gekookt zien worden in het voorbij gaan. Stonden in trailer in de zon bij 30 graden plus. Ben er toen echt woest om geworden. De neiging hier is morgen dierenbescherming bellen voor een stevige controle daar op dierenwelzijn.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:11

KNHS rekent geen afdracht bij wedstrijden die afgelast worden. KNHS doet dus niet niks. Advies is ook om inschrijfgeld bij afmelden te laten vervallen. Wedstrijden met alleen een vroeg ochtendprogramma zouden bijvoorbeeld best door kunnen gaan, deze verantwoordelijkheid ligt in de eerste plaats bij de organisatie en als deze die niet neemt dan bij de ruiters zoals hier het geval is.

Vind ik niet eens een gek idee, karuna.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:12

Kunnen we dan niet een gezamenlijke klacht inleveren bij de KNHS dat de organisatie hiervoor beboet kan worden? Of inderdaad 144 of pvdd ofzo -O-

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:14

Boras schreef:
Niet boos worden en met zijn allen gaan zitten hakken op een meisje van 13, richt je boosheid dan op de KNHS. Die maakt dit namelijk mogelijk. Onbegrijpelijk. Wat een paardenliefhebbers.

https://www.knhs.nl/nieuws/2019/maatreg ... hittegolf/


Ik had dit bericht volkomen anders gelezen en was juist positief verrast dat de KNHS het makkelijker maakt voor organisatie om de wedstrijd te cancelen:

Citaat:
Vanwege deze extreme weersomstandigheden zal de KNHS geen wedstrijdafdracht in rekening brengen voor wedstrijden die van woensdag 24 juli tot en met vrijdag 26 juli 2019, zouden plaatsvinden en worden afgelast. Dit geeft wedstrijdorganisaties de ruimte om weloverwogen beslissingen te nemen over annuleringen van deelnemers en teruggave van inschrijfgelden.


Kwestie van glas half vol of half leeg?

Roodvos

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:19

Zo ongeveer de eerste mail die ik vanochtend kreeg was dat de wedstrijd waar ik morgenavond aan zou deelnemen vanwege de verwachte hitte afgelast was.

Het grote probleem voor organisaties bij het afgelasten van wedstrijden is dat ze vaak al kosten hebben gemaakt, bijv. voor prijzen, huur en catering, en ook de afdracht aan de KNHS moeten betalen. Als de organisatie de wedstrijd "gewoon" door laat gaan en de deelnemer(s) zelf na sluiting van de inschrijftermijn afzeggen, kunnen ze het inschrijfgeld innen, en daarmee dekking krijgen voor de reeds gemaakte kosten. Eigenlijk een heel pervers systeem, dat organisaties ertoe uitnodigt om de verantwoordelijkheid, en dus de kosten, vooral bij de individuele deelnemer te leggen.

De KNHS heeft nu vanwege de extreme omstandigheden dus idd besloten dat er nu geen afdracht gedaan hoeft te worden als organisaties de wedstrijd afgelasten. *\o/*

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:23

Het is niet enkel de wedstrijd he. Je hebt mss ook nog de verplaatsing per trailer of vrachtwagen, sowieso wachten ... Wie zegt dat je een plekje in de schaduw vindt?
Nee echt, met deze temperatuur zeg ik af. Mijn paard hoeft niet te lopen met zulk weer.