Vraag over Bixie springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34601
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Vraag over Bixie springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 18:57

Onze dochter is gek op springen. Heeft met haar leasepony wat springlesjes gehad, en meegedaan met Bixie eventing. Dat was leuk op instapniveau op 25/30 cm hoogte. Nu heb ik haar opgegeven voor Bixie springen, maar zag ik later in het boekje dat er voor D pony's op 60 cm wordt gebouwd bij A springen.

AA springen is echt te simpel (qua parcours) maar vooral de hoogte is het probleem. Ze rijdt een D pony van bijna 26, met lichte artrose. 60 cm is echt te hoog voor de pony. Hoe is de ervaring van anderen met Bixie springen? Wordt er op de maximale hoogte gebouwd? We willen sowieso de wedstrijdorganisatie benaderen met de vraag of ze anders ook bij de A/B pony's mee mag rijden. Als dat geen optie is zeggen we het springen af, en gaat ze alleen dressuur starten.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Vraag over Bixie springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:03

Gewoon toch AA starten? Dan maar simpel..
Of niet springen. Regelementen veranderen ze echt niet zomaar ben ik bang

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34601
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 19:06

Citaat:
De vermelde hoogtes zijn maximale hoogtes. Je kan er ook voor kiezen om de deelnemers zelf
de hoogte te laten bepalen (wanneer geen klassement wordt opgemaakt) of er kan een indeling
worden gemaakt op grond van de leeftijd van de deelnemers.


Dit is wat letterlijk in het Bixie boekje staat.

Edit: bij A springen is het 50 cm, ook dat is te hoog voor de pony.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 26-05-19 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

emilybo

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-04-17

Re: Vraag over Bixie springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:11

Misschien is het inderdaad handig om te wedstrijdorganisatie van tevoren te vragen/mailen of de pony tussen de A/B pony's mag of dat de hindernissen voor zijn parcours lager gezet kunnen worden. Weet niet meer of er dubbelsprongen in het parcours zitten, zo ja, dan zou ik wel even afwegen of het verstandig is om bij de kleinere pony's te springen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34601
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 19:11

Er zitten geen dubbelsprongen in de Bixie.

emilybo

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-04-17

Re: Vraag over Bixie springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:15

Dan zou ik gewoon vragen/mailen of de pony tussen de A/B'tjes mag starten of bij haar het parcours verlaagt kan worden.

In de tijd toen ik Bixie reed werden niet alle hindernissen op maximale hoogte gezet, slechts een stuk of 3 volgens mij. Ligt wel erg aan waar je op concours gaat, soms kan dat weleens verschillen.