Headset op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dor1987

Berichten: 158
Geregistreerd: 24-04-12

Headset op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 18:54

Hallo allemaal

Ik kon het niet vinden dus vandaar dat ik het hier maar even vraag.

Mag je op officiële wedstrijden voor gelezen worden door middel van een headset. Ik vraag dit omdat ik een slecht gehoor heb. Een normaal mens heeft ongeveer een gehoor van 200 % maar ik hoor Maar 90 % ongeveer. Nu zijn mijn wedstrijden altijd buiten in het open veld met veel wind omdat we op een mooi eiland wonen. Als ik nu al bij kennissen ga kijken hoor ik soms de proef al erg slecht dus laat staan dat ik op me paard aan het rijden ben en de wind dus nog meer om me heen waait. Ik kon het ook niet vinden op de site van de knhs. Ik hoop dus dat iemand het hier weet.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Headset op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:06

Bel knhs eens op. En bespreek mogelijkheden voor dispensatie.

Kun je niet je proeven uit je hoofd leren?

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:07

Headset is niet toegestaan.

Je kunt dispensatie aanvragen. Als dat toegekend wordt moet de voorlezer bij de jury gaan staan zodat je niet stiekem extra aanwijzingen krijgt.

Alternatief: proeven uit je hoofd leren. Al ken je ze maar 90%, dat is meestal genoeg om te weten hoe verder als je de voorlezer even minder goed verstaan hebt.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:09

Ik heb ivm mijn slechthorend zijn bij het KNHS een dispensatie aangevraagd dat ik inderdaad met headset voorgelezen mag worden op wedstrijden. Je moet hiervoor dus een dispensatieverzoek insturen naar het KNHS en daarbij moest ik (weet niet of dat nu nog steeds is) een kopie van een audiologisch onderzoek bijvoegen zodat zij kunnen zien hoeveel aan gehoor je daadwerkelijk mist en of je in aanmerking komt voor de dispensatie.

Meer informatie zou je hier evt kunnen vinden:
https://www.knhs.nl/top-sport/meedoen-a ... reglement/

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:09

Ik kan maar een stukje van je vraag beantwoorden, nl ivm de nieuwe reglementswijziging mennen:

“Voorlezen
Bij het voorlezen van de dressuurproeven mennen mag vanaf 1 april 2019 op KNHS-wedstrijden gebruik gemaakt worden van een oortje. Reden hiervoor is dat de menwagens een rammelend geluid maken in de baan, waardoor de lezer soms slecht verstaanbaar is.”

Mss kan je dispensatie aanvragen ? Wanneer het tijdens het mennen mag omwille dat de lezer soms slecht hoorbaar is .... ??

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Headset op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:18

Je kan dispensatie aanvragen. Het is wel een eis om dan een headset met 2 ontvangers te hebben, zodat de jury mee kan luisteren en er niet stiekem toch tips worden gegeven door degene die jou leest. Ik wil dit ook nog eens verder uitzoeken, ik ervaar hetzelfde probleem met mijn gehoor. Zeker op momenten met veel wind/neerslag op het dak of een rumoerige losrijd ring naast de wedstrijdring.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:20

Denise_Storm schreef:
Je kan dispensatie aanvragen. Het is wel een eis om dan een headset met 2 ontvangers te hebben, zodat de jury mee kan luisteren en er niet stiekem toch tips worden gegeven door degene die jou leest. Ik wil dit ook nog eens verder uitzoeken, ik ervaar hetzelfde probleem met mijn gehoor. Zeker op momenten met veel wind/neerslag op het dak of een rumoerige losrijd ring naast de wedstrijdring.


Dikgedrukte is in mijn geval absoluut niet waar.. Het enige wat klopt is dat de voorlezer binnen gehoorafstand van de jury moet staan, verder zijn er 0,0 eisen die het KNHS stelt...

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:47

Friesfanaat schreef:
Denise_Storm schreef:
Je kan dispensatie aanvragen. Het is wel een eis om dan een headset met 2 ontvangers te hebben, zodat de jury mee kan luisteren en er niet stiekem toch tips worden gegeven door degene die jou leest. Ik wil dit ook nog eens verder uitzoeken, ik ervaar hetzelfde probleem met mijn gehoor. Zeker op momenten met veel wind/neerslag op het dak of een rumoerige losrijd ring naast de wedstrijdring.


Dikgedrukte is in mijn geval absoluut niet waar.. Het enige wat klopt is dat de voorlezer binnen gehoorafstand van de jury moet staan, verder zijn er 0,0 eisen die het KNHS stelt...


Oh excuus! Misschien zijn ze bij de KNHS daar dan soepeler mee geworden. Mijn instructrice had een aantal jaar geleden een slechthorende leerling en die moest dat toen wel.

Dit biedt perspectief, een headset met 1 ontvanger is aanzienlijk leuker geprijsd :j