Voorbereiding (meerdaagse) jumping

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Myrtheke1995

Voorbereiding (meerdaagse) jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 21:27

Hoihoi Bokkers!!

Een praktische vraag over de training in aanloop naar een jumping. Aangezien ik nog maar net met competitie begonnen ben, vraag ik mij af of jullie jullie training aanpassen in functie van wedstrijden.

Welke training doen jullie door de week als je dat weekend een wedstrijd gepland hebt?
Momenteel spring ik 1 keer die week en doe ik 1 maal dressuur en eventueel nog een keertje longeren.

Welle training doen jullie als jullie dat weekend geen wedstrijd gepland hebben?
Momenteel volg ik 1 keer springles, 2 maal doe ik dressuur en eventueel nog een keertje longeren die week.

Volgende week doen we onze eerste meerdaagse jumping (vrijdag-zondag). Hoe train ik het best in aanloop naar dit weekend?

Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van of het haalbaar is in combinatie met m’n werk. Maar dit is wat ik zowat nastreef, zeg maar.

Ik heb dus totaal geen idee wat normaal is als trainingsschema. Soms lees of hoor ik ook dat sommigen het paard een weekje rust geven, maar wat betekent dat dan precies? Echt gewoon niks van training?

Grtjs de wannabe :D

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie