Afmelding rijvereniging en KNHS. Hoe zit dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Afmelding rijvereniging en KNHS. Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 12:47

In 2015 lid geworden van een rijvereniging +KNHS met startkaart. Eind 2016 paard verkocht en in feb 2017 startkaart opgezegd en een mail naar rijvereniging gestuurd voor afmelding.

Natuurlijk iets te laat dus factuur van beide van 2018 nog moeten betalen. Toen kwam afgelopen maand ineens de rekening voor 2019 binnen?
Dus ik direct gemaild naar rijvereniging.
Die zeiden dat ik nog niet stond afgemeld bij het KNHS en daarom nog een factuur kreeg. Ik moest contact opnemen met KNHS...

Dus ik die mailen, en die zeggen dat de rijvereniging mij moeten afmelden bij het KNHS. Dus heb nu die rijvereniging weer gemaild dat dat dus hun taak was om mij af te melden na mijn bericht in 2017! Moet ik het factuur van 2019 nu wel betalen? Ik snap er geen drol meer van! Ik heb alles op de mail staan.

Edit;
Afmelding startkaart: november 2016
Afmelding rijvereniging: Februari 2017

Merel_Brit

Re: Afmelding rijvereniging en KNHS. Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:00

Bij mijn oude vereniging werd inderdaad naast je lidmaatschap ook lidmaatschap van de KNHS opgezegd. Maar je melde je februari 2017 af, waarom moest je dan nog 2018 betalen? Bij ons is het opzeggen voor 1 dec voor het nieuwe jaar. Dus februari zou zeker vroeg genoeg moeten zijn geweest.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 13:07

Geen idee. Denk dat het afmelden voor 1 januari was voor het komende jaar?

Edit. Op de website bij regelementen kan ik niets vinden over opzeggen/termijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:36

Giolli schreef:
Geen idee. Denk dat het afmelden voor 1 januari was voor het komende jaar?

Edit. Op de website bij regelementen kan ik niets vinden over opzeggen/termijn.

Hoe zeg je het lidmaatschap op?
Je kan op verschillende manieren lid zijn van de KNHS. Het lidmaatschap kan via een vereniging of een FNRS-ruitersportcentrum lopen. Ook kan je een individueel lidmaatschap hebben. Wil je het lidmaatschap opzeggen? Lees hoe dat werkt.

Je bent lid via een vereniging
Ben je lid via een vereniging dan geldt het lidmaatschap van de KNHS per kalenderjaar. Aan het einde van ieder jaar wordt het lidmaatschap automatisch verlengd. Wil je dat niet, meld je dan zo snel mogelijk af bij de vereniging, maar in ieder geval voor 30 november.

Je startpas kun je op ieder gewenst moment alvast afmelden via MijnKNHS.nl. Dit hoeft alleen als je een startpas hebt met een geldigheidsduur van 12 maanden. Startpassen met een beperkte korte looptijd worden automatisch afgemeld.

Lidmaatschap via een FNRS-ruitersportcentrum
Het KNHS-lidmaatschap via een FNRS-ruitersportcentrum wordt elke 12 maanden verlengd. Rijd je niet meer bij een FNRS-ruitersportcentrum en wil je daarom je KNHS-lidmaatschap niet verlengen, meld je dan 4 weken voor de verlengingsdatum af.
Dit kun je doen via je account in MijnKNHS.nl of door een e-mail te sturen naar servicedesk@knhs.nl.

Heb je ook startpassen met een geldigheid van 12 maanden? Vergeet deze dan niet af te melden via MijnKNHS.nl.

MIJN INDIVIDUELE LIDMAATSCHAP OPZEGGEN

Je lidmaatschap van de KNHS wordt automatisch verlengd. Wil je je lidmaatschap stopzetten? Meld je dan minimaal 4 weken voor de vervaldatum af via MijnKNHS. Denk ook aan het afmelden van je startpas. Zie hieronder.

https://www.knhs.nl/lidmaatschap/hoe-zeg-je-het-lidmaatschap-op/

Moon10

Re: Afmelding rijvereniging en KNHS. Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:44

Volgens mij had je 2018 ook al niet hoeven betalen. IK heb gisteren de rijvereniging opgezegd en kreeg zojuist dit mailtje:

Beste *****,

Hierbij bevestigen wij de afmelding van je lidmaatschap bij ****, PC. De per 1-1-2020. Tot deze datum kun je nog communicatie van ons krijgen, bijvoorbeeld ons ledenblad Paard&Sport.
Wanneer je nog lid bent van een andere vereniging of andere afdeling binnen jouw vereniging dan blijf je uiteraard gewoon lid.
Heb je geen lidmaatschap(pen) meer, dan willen wij je heel graag bedanken voor de tijd dat je lid was en we hopen natuurlijk dat je jouw liefde voor paarden blijft behouden.
En mocht je weer lid willen worden? Je bent en blijft van harte welkom!
Neem gerust contact met ons op als je hier vragen over hebt.

Met vriendelijke groet,
KNHS Servicedesk

Maar je rijvereniging had je lidmaatschap wel moeten beëindigen bij de KNHS.