Stokmaat pony als je bij paarden rijdt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stokmaat pony als je bij paarden rijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:45

Hoi bokkers,

Gisteren via de knhs een dag startpas aangevraagd.
Ik ben 22 en moet dus sowieso bij de paarden starten.
Ik heb een d pony die nooit officieel gemeten is, hij is 12 jaar.
Ze vroegen om schofthoogte en de laatste officiële opmeting.
Ik weet dat hij 1.40 is dus heb dat maar ingevuld, bij datum opmeting kon ik het niet leeg laten want dan kon ik niet verder. Dus heb maar een fictieve datum gekozen.

Is dit nou een probleem? Ik moet toch bij de paarden starten.

En stel dat hij over een tijdje bij de pony's gaat starten met een jonger ruitertje, moet hij dan wel opgemeten worden? Ik zie in het paspoort ook nergens een bladzijde waar dit op in gevuld kan worden...

sas66

Re: Stokmaat pony als je bij paarden rijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:50

je kunt via de knhs site een officiële ponymeter bij jou in de buurt zoeken. Hij meet de stokmaat en vermeldt dat in het paspoort. Bij ons kostte dat 40 euro, maar als je met meerdere bent deel je die 40 door het aantal metingen dat gedaan wordt en betaal je dat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:51

Volgens mij hoeft je pony niet officieel gemeten te worden als je tussen de paarden start. Tussen de pony's wel, omdat je daar in de categorie van de stokmaat start.

Ik heb ook fictieve datums opgegeven bij mijn pony's. Nooit gecontroleerd. Kreeg alleen soms de opmerking 'Dat is een pony' van de jury :roll:

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:51

Dit geeft geen probleem want zoals je zelf aangeeft je moet toch ivm je leeftijd bij de paarden startten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:54

Je moet hem dan wel aanmelden als paard en niet als pony. Anders krijg je de verkeerde startkaart en mag je niet starten. Je hoeft geen ponymeter langs te laten komen als je tussen de paarden start.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:54

Anoeska27 schreef:
Je moet hem dan wel aanmelden als paard en niet als pony. Anders krijg je de verkeerde startkaart en mag je niet starten. Je hoeft geen ponymeter langs te laten komen als je tussen de paarden start.

Dat klopt niet! Pony moet gewoon als pony aangemeld wordt. Of je tussen de paarden of pony’s start is afhankelijk Han leeftijd ruiter. TS moet automatisch tussen de paarden, maar als ze haar startkaart aanvraagt moet ze wel aangeven dat ze een pony heeft. Stokmaat kan ze hiervoor gewoon zelf inschatten :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:35

Je moet een paardenstartpas aanvragen.
Ook al heb je een pony, je bent 18+ tussen de paarden. Met schofthoogte hebben ze dan ook niks te maken en er hoeft niks opgemeten te worden

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:37

Pony hoeft niet officieel opgemeten te worden bij de paarden. Ik start al jaren pony maten tussen de oaarden, tot C pony’s aan toe. En heb werkelijk nog nooit een officiële ponymeter hoeven in te schakelen. Kon dit altijd gewoon zelf invullen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:51

_Sofie schreef:
Anoeska27 schreef:

Dat klopt niet! Pony moet gewoon als pony aangemeld wordt. Of je tussen de paarden of pony’s start is afhankelijk Han leeftijd ruiter. TS moet automatisch tussen de paarden, maar als ze haar startkaart aanvraagt moet ze wel aangeven dat ze een pony heeft. Stokmaat kan ze hiervoor gewoon zelf inschatten :)

En als je dan aangeeft "pony" staat er vervolgens "Paard" op de startlijst.

Mijn dochter heeft haar pony tot haar 18e bij de pony's gereden, als pony. Zelfde pony nu tussen de paarden (even KNHS opgebeld en aangegeven dat hij nu bij de paarden start) en nu staat er dus "Paard" op de startlijst.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:10

_Sofie schreef:
Anoeska27 schreef:

Nee, dat is niet waar. Ik heb jaren het secretariaat gedaan en bij de knhs letten ze niet op leeftijd van de ruiter.

SweetVanille schreef:
Je moet een paardenstartpas aanvragen.
Ook al heb je een pony, je bent 18+ tussen de paarden. Met schofthoogte hebben ze dan ook niks te maken en er hoeft niks opgemeten te worden

Dit klopt

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:13

Toevallig heb ik van de week nog mijn epony geregistreerd om startpas aan te kunnen vragen en daar zijn dus twee opties. Want eerst moet je dus aangeven diercategorie paard/pony, daar doe je paard ivm leeftijd. En dan in dat zelfde scherm maar dan iets lager, waar staat diertype (waar ook fries en tuiger tussen staat) doe je pony aanklikken.

Afbeelding

Foto toegevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:22

Dan heb ik het fout gedaan, ik heb pony ingevoerd. Zou wel fijn zijn als de knhs hier dan eens duidelijker in was. Nu kan ik dus niet starten en is het dag geld?

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:38

Ik vond het ook super onduidelijk in de eerste instantie. Anders bel je ze even?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:51

Ga ik morgen doen! Ze hadden er idd wel uitleg bij kunnen neerzetten. Bij mijn paard was het lang niet zo ingewikkeld!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:45

Myrthe3 schreef:
Dan heb ik het fout gedaan, ik heb pony ingevoerd. Zou wel fijn zijn als de knhs hier dan eens duidelijker in was. Nu kan ik dus niet starten en is het dag geld?

Is het ondertussen opgelost?

Ik had het verkeerde ras aangeklikt bij knhs. Heb gemaild en zij hebben dit voor mij aangepast :)