Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:53

We hebben slechts 3 wedstrijden gereden en hebben nu 7 winstpunten in de B. Ik hoop eind 2019 m1 startgerechtigd te zijn.

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:56

Eerst een passend zadel vinden. Dan graag dressuur matig wat meer kunnen, stelling, balans.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:58

Ik wil sit jaar een keer een Showmanship at Halter en/of in hand trail wedstrijdje gaan starten. Joy pikt het allemaal zo leuk op!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:00

Ik meld me ook weer :)

Afgelopen jaar al een erg enthousiast doel gesteld, niet behaald door pech met zadels ed.
Eindstand 2018 is M1+8 geworden :)

Doel 2019:
Met meer ontspanning door de proefjes heen zien te komen. Thuis M2 bevestigd, wedstrijd M2+1.
Daarnaast meer afwisseling, vaker op buitenrit, cavaletti training en clinic mee pakken :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:07

Vos: Z2 dressuur (als zus punt haalt in de Z2 mag ik versneld promoveren:') ) M springen, L sgw
Id: M1 dressuur, L springen, B cross foutloos rijden
Pino: terug de baan in, punten voor ZZL halen, passage leren.
Overal: plezier hebben en houden :) Als ik zo kijk ben ik toch best allround :D

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:32

Hopelijk iets vaker op wedstrijd te kunnen & aan het einde 2019 L2 startgerechtigd zijn. Dat zou ik erg gaaf vinden.
En een keer een buitenrit in de Loonse & Drunense :j. Nog maar een keer iemand zoeken die daar de weg kent :+

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:08

MisticRider schreef:
Zo leuk om al die updates te lezen en hoe mensen ook weer doelen bijstellen, echt leuk om zo concreet te kijken waar iemand mee bezig is en wat de vorderingen of juist uitdagingen zijn. Gefeliciteerd met alle goede resultaten!

Voor mij raakte het ook tijd voor een update:

Winst in de SGW is BINNEN *\o/* Super trots op onze prestatie in Gorssel waarbij we dubbel 0 waren in de cross en het springen en een prima dressuur score.

De doelstellingen/plannen die ik nog heb voor dit jaar:
-M2 geklasseerd raken (m2+1)
-Eens lessen bij een goede springinstructeur (priveles)

Verder zal ik december weinig rijden ivm vakantie en alle dingen eromheen, en ik wil onze grote reus meer doorpakken. Gio heeft ook wel even een wat rustigere periode verdiend na al zijn harde werken van afgelopen cross seizoen.

Voor de reus is het een ander verhaal, die wil ik nu juist eens doorpakken. Daarvoor zijn de doelen:
M1+10
voor het eerst de crossbaan eens op


Wat leuk weer een nieuw topic! Ik stel graag doelen en om het hier vast te leggen maakt het alleen maar leuker.

Helaas heb ik na mijn laatste update weinig meer kunnen rijden gezien wat privé omstandigheden, hierdoor ben ik het laatste kwartaal ook niet echt meer gestart en zijn mijn laatst gestelde doelen ook niet helemaal gelukt.

Toch stel ik graag nieuwe doelen:
Voor Gio (de pony)
- Z1 start klaar (Nu net in het M2 begonnen)
- B springen nog meer bevestigen zodat hij safe en stabiel over 100 cm springt (verder betrouwbaar worden in het parcour)
- L start klaar SGW

Mijn focus wil ik vooral leggen op de SGW daar heb ik afgelopen jaar zoveel plezier met hem aan beleefd dat ik daar voor wil gaan in 2019 en de rest er dus een beetje omheen laten lopen.

Voor de grote:
- Eens een oefenparcourtje springen
- Een keer mee crossen
- Z start klaar (Nu M1)

Maar bovenal gaat natuurlijk met veel plezier en gezondheid genieten van mijn favoriete dieren en de sport *\o/*

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:42

Leuk topic!

Ik hoop in 2019 de punten voor het ZZ-licht te behalen. :) (Binnenkort Z1 debuut.)

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:16

Ik meld me ook! Dit wordt mijn laatste jaar met de pony dus het belangrijkste is natuurlijk het genieten.

Momenteel staan we op: dressuur M1+15, springen L+17 (1x M gestart, 2 balkjes dus geen wp) en eventing M+6.

In 2019 wil ik er voor gaan om winstpunten in het Z eventing te halen. Daarvoor moet ik hem eerst goed aan het lopen te krijgen in het M springen (door wat pech liggen we nu even stil) omdat het Z eventing springen 1.15m is (en M 1.10m). Ook wil ik misschien een keer Z springen starten (alleen als het safe voelt en we er echt aan toe zijn). In de dressuur hoop ik van de zomer weer lekker te kunnen gaan trainen (dressuur schiet er altijd een beetje bij in) en misschien een keer een M2 proefje te rijden.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:00

Ik weet niet of mijn 'ambities' hier passen :=

Maar ik zou eind volgend jaar graag willen deelnemen aan de online wedstrijden van 'the horse agility club' met mijn fjord onder het zadel kunnen wij ons plezier niet meer zo vinden, maar aigility vinden we beide super leuk om te doen :j We zijn wel echt nog maar beginners, dus het zou heel mooi zijn als we ons na de zomer in kunnen schrijven !

Lol staat bij ons centraal, maar een doel voorop stellen is altijd leuk!
Afbeelding

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:10

Wat een mooie doelen komen er voorbij!

Mijn hoofdoel is ZZ-licht startgerechtig zijn voor einde van het jaar en misschien zelfs wel wedstrijdje gestart maar om dit doel te behalen zullen eerst de kleinere doelen behaald moeten worden:

1. Knopje van de vliegende wissel installeren
2. Stabielere proeven kunnen rijden, oefeningen met 2 vingers in de neus door kunnen rijden.
3. Meer expressie in de ring krijgen, durven te rijden en onszelf te durven laten zien in de ring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:16

s_v schreef:
Ik weet niet of mijn 'ambities' hier passen :=

Maar ik zou eind volgend jaar graag willen deelnemen aan de online wedstrijden van 'the horse agility club' met mijn fjord onder het zadel kunnen wij ons plezier niet meer zo vinden, maar aigility vinden we beide super leuk om te doen :j We zijn wel echt nog maar beginners, dus het zou heel mooi zijn als we ons na de zomer in kunnen schrijven !

Lol staat bij ons centraal, maar een doel voorop stellen is altijd leuk!
[ [url=m/bPj0XE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als dat jou doel voor 2019 is, meer dan welkom hoor :D

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:22

Klein doel voor 2019: 3 winstpunten in het Z1 halen dan heb ik mijn Friesje vanaf zadelmak tot Z1+5 opgeleid en sportpredikaat behaald.
Alles wat na het Z1 er nog bij komt is extra en een dream come true.

L_iek
Berichten: 9714
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:35

1 winst in het B halen :') ik ben helemaal niet van de wedstrijden dus sinds je ook een dag startpas aan kan vragen doe ik zo af en toe eens mee. Dit jaar 177.5 en 178 punten dus de dit jaar hoop ik die ene winst toch eens te halen.

Susanjansenn
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:52

Mijn doel voor 2019 om weer wat puntjes te halen met bijde pony's in het z1 om richting het z2 te gaan.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:05

Mijn doel voor 2019 is om F14 startgerechtigd te zijn (ik sta nu op F12+1), 2x de Va3 te hebben gereden (gehaald hoeft niet persee, als ik het maar heb gedaan, want vind springen best spannend)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:09

Mijn doel voor 2018 was ZZlicht stargerechtigd, echter werd mijn merrie iets eerder verkocht dan in eerste instantie de bedoeling was, dus dat is bij Z2+7 gebleven. Maar vooral wel trots op wat we bereikt hebben en blij met hoe goed ze het nu doet bij haar nieuwe eigenaresse in Zweden.

Mijn doel voor 2019:
De (nu) 5 jarige, een springgefokte merrie van Numero Uno M1 dressuur, loopt nu L1 met de punten voor de L2.
En mijn (nu) 3,5 jarige merrie te starten in de B dressuur, en wie weet als ze het heel fijn oppakt eind 2019 in de L1.
Maar vooral samen genieten, en naast de wedstrijden ook veel andere leuke dingen doen :)

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:31

Wat een mooie en uiteenlopende doelen!


Die van mij met de pony tussen de paarden waren
2017 (sept t/m december: B+10 en selecteren voor selecties *\o/*
2018: M startgerechtigd *\%/* , B springen starten *\%/* B eventing starten *\%/*


En komend jaar...
2019
Z startgerechtigd (liefst z+1), B + 10 springen, Minstens 2 B eventing wedstrijden foutloos rondkomen.
De meeste focus ligt op de eventing, met daarnaast de dressuur. Omdat er al gesprongen wordt tijdens de eventing wedstrijden zullen de normale sprintwedstrijden op een wat lager pitje komen te staan.

Ook heb ik een leuk plan voor 2019 wat om een puppy pony draait.... maar daar moeten nog wat details van uitgewerkt worden...

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:46

Mijn doel van 2018 was om minimaal een keer L1 gestart te zijn en dat is gelukt met als beloning zelfs 2 winstpunten! We starten 2019 dus met L1+2 en ik zou het heel gaaf vinden als ik aan het eind van dit jaar een keer L2 gestart ben :j

Ik start met een manegepony KNHS en mag alleen deelnemen aan KNHS wedstrijden op de manege zelf. Daarom heb ik ongeveer 6 wedstrijden in een jaar :D Onze eerstvolgende wedstrijd is in april!

Succes allemaal en proost alvast op een succesvol jaar +:)+

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:14

Ik heb sinds 2018 IJslanders (na 20 jaar actief KWPN gefokt en gereden te hebben). Ik ben met een groene en complexe IJslander begonnen en ben dit jaar zover dat ik eens wat IJslander proeven wil gaan uitproberen. Het doel is niet hoog; gewoon leuk weg met mijn paard en we kijken wel waar het schip strandt.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:24

De vos en de merrie beide Z1 klaar, de bonte ZZL startgerechtigd en de kleine bonte L springen uitrijden :)

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 01:29

Dakar
Inter I starten en een winstpunt behalen (1 niveau hoger dan we nu zijn + winst).
Misschien een oefen wedstrijd in de Inter II als we de passage en piaffe onder de knie gaan krijgen.

[naam]
L springen
M1 dressuur winst
B eventing, als die het goed doet L+winst.

En dan gaan zien wat ervan komt. Alles 1 niveau hoger dan we nu zijn en tot nu toe was dat altijd realistisch.
Heb er zin in!
Februari eerst de Gelderse kampioenschappen voor het springen.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:39

Mijn doelen voor 2019:

- L2 mogen starten *\o/* (of zelfs al gestart zijn, dat zou heel gaaf zijn als dat lukt!)

- Oefenen met springen en een BB parcours springen (of heeeeeel misschien wel een B parcours? Wie weet.... :+ )

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:04

Ik hoop dit jaar ZZL+5 te zijn. Mijn doel toen ik mijn paard kreeg was om hem naar t ZZL te rijden dus ik heb geen haast. :)

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:19

Ik ben nu B+11 dressuur, en hoop dat we dit jaar L1 kunnen gaan starten en uiteindelijk daar winst in te kunnen rijden :)
Helemaal leuk zou het zijn als we eens een BB springwedstrijd kunnen rijden, maar daar moet nog wel heel veel werk in gestoken worden :+ maar een mens kan dromen toch :D