[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:57

Maaike en Linda gefeliciteerd! Wat een super punten! En zo te horen is de rek er nog niet uit en kunnen jullie zelfs nog beter.

En jullie hebben gelijk hoor! Ik vind het spannender dan mn paard denk ik. Ben ook al vanaf Brabant naar Friesland en terug gereden maar dat was niet met mijn eigen paard en dan vind ik het minder spannend :') Blade staat verder ook heel rustig, knabbelt op zn hooi en kijkt wat uit het raam, alleen als hij paarden denkt te zien gaat hij heel hard roepen := alleen de laatste 20min zijn binnendoor, de rest is allemaal snelweg. We gaan in de buurt van Almelo wonen, daar komt mn vriend oorspronkelijk vandaan. Ik ben wel een beetje verdwaald als Zeeuw

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:59

Oei Dee_Es dan ben je inderdaad behoorlijk verdwaald := hihi! Maar gelukkig is Nederland niet zo groot ;)

Ik had trouwens echt een mega stomme -2 op mijn protocol!! (Stom van mijzelf !) toen ik het seintje had gekregen dat we aan de tweede proef mochten beginnen, merkte ik dat ze moest mesten. Mesten onder het rijden is echt nog een ding bij haar, gebeurd namelijk zelden maar lopend mesten is een ramp! Dus ik dacht slim te zijn door haar voor A even te laten mesten, kleine volte aandraven en dan starten, maar mijn kleine volte raakte de A waardoor ik dus in feite begonnen was.... nu hadden die 2 punten geen verschil gemaakt dus het maakt niets uit. Maar het was wel een reminder voor mezelf; je bent begonnen als je bij A bent, niet pas als je de middenlijn opgedraaid bent! :P

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:10

Oh das wel echt een bummer dan Linda! Maar een wijze les voor de volgende keer :D

Dee_Es dat is inderdaad behoorlijk verdwaald! Maar geen vervelende kant van het land om naartoe te verhuizen volgens mij

Na onze wedstrijd vrijdag hadden we gisteren een fotoshoot. Bedoeling was op de zandverstuiving maar de fotograaf bood aan om ook nog wat foto's te schieten in de bak. Ik ben er zó blij mee, mijn stoere vriend.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:54

Leuk Maaike!! Mooie foto’s! En wat een mooie bak ook voor foto’s met dat groen op de achtergrond en dat landelijke hekwerk, gaaf!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:26

Dankjewel!! Ik ben er zo blij mee :) Ja de bak is echt heel mooi voor foto's, soms wel een beetje lastig met een zwart paard omdat het dan snel donker wordt. Maar daar is niks van te zien op deze foto's :)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:36

Superleuke foto's Maaike! Je ziet dat jullie samen veel plezier hebben! Da's tof! :D

Oei, goeie les Linda! :oo Ik vond je idee wel een hele goeie. Maar dan dus even wat eerder halthouden. staat genoteert voor de toekomst. := Hihi

Jullie zijn echt lieverds, dankjulliewel. Het deed echt heel erg goed om zo veel lieve woorden te lezen en een beetje hoop te krijgen. <3 Vooral ook van het verhaal bij jou Dee_es. Dat was voor mij het eerste beetje bewijs dat, als ze de tijd krijgt die ze nodig heeft, echtwel weer dingen kan straks. :o (Dat maakte me toen mega emotioneel, vandaar dat ik wat later reageer. Nu gaat dat beter.) Komende week plannen we een bezoek in aan de Lingehoeve. Dan gaan ze haar behandelen. Ik vind het enorm spannend.. ;( Maar kijk er ook naar uit. Heel gek, maar dan kunnen we aan een revalidatie beginnen en is de hoogste druk er af. Ondertussen geniet ze van de poetsmomentjes en staat ze zo nu en dan met d'r hoofd in mijn nek te dromen. Maf ding.. Gelukkig houdt ze haar praatjes altijd nog. Dat geeft mij weer de rust dat het geen fragiel ding is maar mijn maffe monster.

Vorige week donderdag hadden we een eerste onderlinge oefenwedstrijd op stal. (Ongeveer met tien man waarvan dan twee jury, twee voorlezen, vier rijden enz..) Ik zou meerijden met een paard van een stalgenootje, maar heb dat toch af moeten zeggen. Normaal vindt ik dat supertof, maar die dag was dat mij toch even te vroeg. Ik ben maar gewoon in mijn comfortzone gaan filmen. O:) Dat deed gelukkig wel goed. Ik zoek nog een beetje mijn weg. :')

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:38

Hele stoere foto's Maaike! Idd ook erg mooi met al dat groen als achtergrond bij de bak.

Ahw :(:) Canon. Alvast veel sterkte en succes voor komende week. Ik snap dat het spannend is maar het is ook fijn dat je iets kan doen voor je paard.

Wij hebben vandaag Blade opgehaald. Ik vond het echt enorm spannend, lag vanaf 2:30u wakker en ben uit wanhoop uiteindelijk maar dozen uit gaan pakken omdat ik echt niet meer in slaap kon vallen. Gelukkig waren mijn zenuwen voor niks. Blade stond keurig stil op de trailer en kwam er, weliswaar met een rotvaart, zonder ook maar een drupje zweet vanaf. In zn nieuwe stal begon hij meteen aan zijn hooi alsof hij er al tijden stond. Ik ben super trots op 'm.

We hadden wel file onderweg, verschrikkelijk dat stoppen en optrekken de hele tijd maar Blade gaf geen kik. Dus ik kan opgelucht ademhalen en hopelijk ook weer gewoon slapen komende nacht.

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:21

Maaike en Linda, gefeliciteerd! Mooie punten :D
Super leuke fjord heb je ook Linda, heb echt een zwak voor fjorden <3

Canon, sterkte de aankomende periode -O- Super rot voor je!

Dee_Es, fijn dat de verhuizing goed is gegaan!

--------
Mijn volledige wedstrijdoutfit is binnen! *\o/* Zondag de 18e hebben wij onze eerste oefenwedstrijd op vreemd terrein staan. Heb er zin in, maar stiekem is het ook wel een beetje spannend hoor. Ze is namelijk vrij kijkerig :') Maar ach, komt vast goed :)
Zijn er hier trouwens ook Belgen die bij de LRV starten?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:02

Canon, alvast heel veel succes gewenst! En ik begrijp dat wel; het starten aan de revalidatie dat kan een lange weg zijn, maar voor je gevoel is dat een lang, recht pad om te volgen... de bezoekjes zelf, operatie of behandeling voelt dan toch echt nog als een berg je die moet beklimmen voordat je op dat lange rechte pad kunt komen... althans, zo voelde het voor mij toen wel... sterkte in ieder geval :(:)

Dee_Es, gefeliciteerd dan nu met je nieuwe stekkie! Super fijn dat het allemaal goed gegaan is! :j wel een lekker productieve dag als je vanaf 2:30u dozen bent gaan pakken :P hihi

Balenciaga, dankjewel. Leuk vooruitzicht de oefenwedstrijd op vreemd terrein :) ik ben Nederlandse dus ik kan je niet helpen met Belgen-vraag ;)

Ik had nog een fotootje van de wedstrijd, het was daar binnen heel donker dus praktisch onmogelijk om foto’s te maken maar ik vond het zo’n mooi plaatje met die gefocust oortjes en die inspannende adertjes onder de ogen <3
Afbeelding
(Foto is van Absolutely Fotografie)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:42

Canon mooi rustig aan doen hoor, als het voor jou te vroeg voelt heb je er hartstikke goed aan gedaan om gewoon te gaan filmen :)

Linda ik ben zo enorm fan van Raika! Wat is ze toch bloedjemooi

Dee_Es fijn dat het verhuizen goed is gegaan en dat Blade het zo goed heeft gedaan.

Balenciaga geen Belg hier dus ik kan je niet helpen ;) Leuk dat je gaat starten de 18e!

Thanks voor de leuke reacties op onze foto's :+: ik moet er elke dag nog even naar kijken, zo blij mee!

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:39

Hallo allemaal! Ik had vandaag mijn debuut in de B. Ik vond het reuze spannend om meerdere redenen: ten eerste is het al ongeveer 15 jaar geleden dat ik actief op wedstrijden reed. Daarbij rijd ik met een D-pony bij de paarden, altijd spannend! En daar kwam nog bij dat ponylief in de les donderdag nou niet bepaald fijn, erg schrikachtig enz. Dus ik dacht, mmm, hoe zou dit gaan? Mijn doelen waren ten eerste lekker rondrijden en er op blijven zitten (vorige week eraf gelazerd, pony schrok, draaide om en ik ging rechtdoor...). Als dat zou lukken, was ik tevreden.
Mijn instructrice kon helaas niet, dus ik was op mezelf aangewezen met losrijden. Een lieve vriendin bood aan mee te gaan, dus zij heeft me geholpen met op de pony komen en voorlezen.
Goed, daar gingen we. Pony was lekker ontspannen, keek wel iets maar ik kon haar aardig aan het werk zetten. In de ring was ze ook wel wat aan het kijken, maar ik kon haar redelijk doorrijden. In het begin was ze wat gehaast, maar gaandeweg ging het lekkerder. Al met al met een goed gevoel uit de proef gekomen, met wat aandachtspunten. De tweede proef liep het iets lekkerder allemaal, alleen een overgang van galop naar draf ging niet goed, verder best lekker gereden. Mijn doelen gehaald! En toen kwamen de punten...eerste proef 195 punten, tweede proef 198,5 punten *\o/* We zijn officieel B-dressuur! Wauw! *\%/*

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:49

Wat fijn LaDonna! Zeker omdat je dan alleen hebt losgereden :) En mooie punten, je mag trots zijn!

Ik heb vandaag ook mijn B debuut gemaakt :D en ik ben zeer tevreden, 192,5 en 204 :o

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:14

Ook heel mooie punten Questqedit

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:18

Wat een knappe debuten! Dat smaakt vast naar meer of niet?

Linda, die voorpluk <3

Mijn stoere rooie is nog steeds heel braaf op zn nieuwe plekje. Ben lekker aan het trainen en voorzichtig wat travers en appuyementjes aan het meenemen. Niet op wedstrijdniveau hoor maar wel om hem wat verder te kunnen gymnastiseren en we reden ook op dit niveau voor zijn blessure. Oh ja, sinds iets van 2 weken zit er geen vocht meer op zijn pees. Dat is dus 1,5jaar na het begin van de blessure! En ruim een jaar sinds hij weer rad is.

Canon, ben je al naar de Lingehoeve geweest?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:04

LaDonna en Quest, nou dat zijn nog eens punten zeg. Gefeliciteerd!

Dee_Es, je hebt oog voor details :P ;) rot klusje hoor... ik kan er slecht tegen als zwart en wit kris-kras door elkaar lopen dus probeer er altijd nette plukjes van te maken :o
En wat super fijn dat het allemaal zo goed gaat zeg, werd ook eens tijd he :(:) Nieuw plekje gaat goed, geen vocht meer, zo goed!!! :)

Canon, hoe gaat het nu?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:09

Wat een mooie punten Ladonna en Questquedit! Gefeliciteerd, kicken om zo'n debuut te hebben qua punten :)

Dee_Es top dat hij zo onwijs braaf is en jullie lekker aan het sturen zijn.

Ik ben zo benieuwd naar de nieuwe maatregelen vanavond... hoop dat het binnenseizoen gewoon door kan gaan qua wedstrijden.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:33

Maaike schreef:
Ik ben zo benieuwd naar de nieuwe maatregelen vanavond... hoop dat het binnenseizoen gewoon door kan gaan qua wedstrijden.


Ik ben echt een gigantische egoïst :o het enige wat ik denk is: "nu ben ik eindelijk weer "up and running" zul je zien dat Covid-19 weer roet in het eten zal gooien" :roll: (en ja, ik besef echt wel hoe ernstig Corona is enz. enz. maar toen ik las dat Maaike ook hoopt dat het binnenseizoen gewoon door kan gaan, moest ik mijn ego gedachte toch ook even delen := :P )

De wedstrijd voor vrijdag is omgezet naar een meetmoment. Hoewel dat officieel niet mag, ben ik al lang blij dat het (nog) niet is afgelast...... *fingers crossed*

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:39

Hier net zo'n egoist hoor Linda, mijn vorige binnenseizoen ging stuk omdat ik mijn pols brak. En we zijn nu net zo lekker bezig, ik wil gewoon echt heel graag doorgaan met starten. Gewoon omdat ik er enorm veel plezier in heb en merk dat Snob en ik het samen nodig hebben om regelmatig op pad te blijven gaan. Worden we allebei stoerder van.
En tuurlijk, ik heb alle begrip voor de maatregelen rondom Corona. Ik doe niet voor niks boodschappen met een mondkapje op en werk zoveel mogelijk vanuit huis. Maar toch...

Ik duim met je mee voor vrijdag Linda! Als jij dan mee duimt voor mij voor zondag.. :D

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:03

Ik ben ook net lekker begonnen, dus ook ik wil dat het door gaat :+

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:44

Nou, hier nog een egoïst dan hoor. We hebben de outdoor competitie al moeten missen en nu misschien ook indoor geen regiokampioenschappen? Ik zou daar echt wel van balen. Online wedstrijden zitten er ook niet meer in want het voorstel van het dressuurforum is tot de M.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:13

Ik duim ook met jullie mee hoor.. dan maar egoïst :( Vooral omdat ik geen corona technische problemen zie bij onze wedstrijden.. 2 weken terug was het prima geregeld.. proefje rijden, coupon via de mail en prijzengeld overgemaakt. Heb met niemand contact gehad, behalve dan met mijn moeder (groom). Ben zo benieuwd.. ;(

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:47

Hier net zo goed hoor, Online, offline, met prijsuitreiking, meetmoment, het maakt me niet uit, als ze maar door mogen gaan.

Dit hele jaar is bij ons eigenlijk al verloren gegaan door blessures of corona, (of de Droes quarantaine, die is inmiddels opgeheven, het is gelukkig gebleven bij 1 geval) het gaat de laatste tijd zo fijn dat zodra ik weer mag rijden ik zo graag weer verder wil.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:40

Hier ook een egoïst dan

In maart startkaart aangevraagd. Nu wel geteld 3x gestart.

Online schiet voor mij niet op. En de rest vd tijd kon ik zelf niet of vond ik het ook te druk en onveilig.

Hoop dat er iets mogelijk blijft of dat de knhs anders eindelijk eens iets doet met de tijd dat er niets kan.... met als ieder ander bedrijf...

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:14

Ik kom ook weer even voorbij, alle tijd wel meegelezen maar weinig gereageerd, ik ga proberen het nu weer beter bij te houden

Zie hier mooie resultaten voorbij komen, goed bezig!

Dee-es spannend de verhuizing! We gaan elkaar vast nog wel eens tegenkomen op wedstrijd. Ik start veel in twente.

Stoere foto's Maaike!

Canon wat een rot bericht. Heel veel sterkte en een goed herstel gewenst!

Dee-es fijn dat Blade fijn op zn nieuwe stal staat!

ladonna wat een mooie debuut, gefeliciteerd!
quest ook een top debuut!

Hier ook flink de balen er van in dat we weer niet op pad kunnen.. Ik hoop zo dat we met een paar weken wel weer corona proof op pad mogen. Ik snap niet zo goed dat ze alle sporten over 1 kam scheren. Maar goed we moeten het er maar mee doen..

We zijn inmiddels 3x in de L1 gestart nu, 1e x nog wat teveel rommeltjes, 182,5 en 192. 2e keer erg fijn kunnen rijden en 206 en 213,5 en 3e en 1e prijs en vorig weekend hadden we teveel spanning op de omgeving waardoor ze wat strak wordt in haar lijf en dan komt er niet uit wat we kunnen. Nog wel 191 en een 5e prijs en 185,5 :) Al met al een mooi begin van de L1 :)

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:53

Mooi begin van de L! Nette punten hoor :D

-------
Nou helaas, mijn debuut komende zondag zal moeten worden uitgesteld :+ Ach ja, ze geven een mooie herfstdag op dus dan gaan we heerlijk naar buiten met de paarden.

Vanmorgen wel even fijn kunnen trainen op semi-vreemd terrein. De bak daar kent ze ondertussen nog wel, alleen stonden de paarden daar op stal vanmorgen net buiten toen wij kwamen en die kende ze niet. Die waren druk aan het rennen en bokken, en mevrouw werd daar echt heel heet en rennerig van (en ik ben echt absoluut geen held, vond het zelf ook spannend :Y) ) Stalgenootje heeft echt megafijn geholpen, waardoor ik uiteindelijk eigenlijk heel fijn heb kunnen rijden *\o/*
Naar aanleiding van het vorige filmpje van mijn B proef ben ik wel aan de slag gegaan met onder andere jullie tips (handen meer dragen, minder been, hakken laag), moet zeggen dat dat in de les wel echt beter gaat maar vandaag was daar niets van te zien. Omdat mevrouw nogal afgeleid was en niet helemaal op mij lette, maar ook omdat ik het zelf wel een beetje spannend vond _O-
Al met al een mooie oefening!

Filmpje van vanmorgen, mocht iemand tips hebben: graag! :D
https://www.youtube.com/watch?v=wnU6W-T ... e=youtu.be