[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:05

Ik ben heel trots <3 *D Ze was braaf, ik ben blijven zitten én we konden goed rond sturen!
Uiteraard nog heel veel ruimte voor verbetering, we weten ook goed waar het mis ging, maar dat ze gewoon weer 2 proefjes rond kan komen was voor mij echt al fantastisch!!
De punten kwamen ook overeen met mijn gevoel hoewel ik het niet meer durfde hopen :') eerste proef 180,5 (godzijdank nageteld want er stond eerst 179,5 :P ) en tweede proef stond ze er iets fijner aan, dat werd beloond met 193,5 en een eerste plaats <3

Nu wel weer een paar weken door trainen. Gelijk veel op wedstrijd heeft nu nog geen zin, dan moet het beter bevestigd zijn :j ik had nu namelijk ook een beetje geluk dat mijn instructrice haar gister heeft gereden, ik had deze punten nooit kunnen rijden zonder dat :o Daarom voelen de punten ook niet echt verdiend, maar ondanks dat natuurlijk wel gewoon heel trots op mn pony :j <3

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:26

Super Linda, gefeliciteerd!! Dat ze braaf was, jij bent blijven zitten en jullie ook nog fijn rond konden rijden is toch helemaal top. En dan ook nog twee winstpunten rijden, lekker hoor! Ben blij voor je!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:49

Ah super Linda! Alleen maar fijn dat je het werk van je instructrice kon narijden. Lekker gebruik van maken. Gefeliciteerd met je prijs en winstpunten!

Ik heb me ingeschreven voor onze laatste L2 wedstrijd (moet nog 1 puntje). Eind deze maand wil ik M starten op de clubkampioenschappen. Dat komt er een subtop jury maar het telt verder niet voor de KNHS dus als het prut gaat is er geen mam overboord :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:26

Linda wat top! Jullie komen echt weer helemaal terug! Enne als daar een beetje hulp van buitenaf bijkomt, dan is dat eigenlijk helemaal niet erg hoor. :o Geeft ook indictatie dat ze het weer kan! :D

Spannend Dee_es! Maar supermooi vooruitzicht. *\o/*
Lijkt me ook nog een keer supertof, vanuit clubkampioenschappen, naar regio e.d.
Maar dan moeten we echt wel hard aan de bak geloof ik, harder dan nu ging. :o haha
Ben heel benieuwd, stippen aan de horizon zetten zijn altijd goed.

Ik hoop inderdaad dat ik ook zou mogen starten met dat paardje. :D Dan blijf ik toch een beetje in de running. Maar eerst maar eens kijken of het klikt! Ik heb al acht jaar niet actief een ander paard gereden dan mijn vriendinnetje.. :=

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 07:13

Maaike, dankjewel :) lief!

Dee_Es, ja zo moet ik het ook bekijken :o
Wanneer staat je laatste L2 wedstrijd gepland? Dat ene puntje zal het probleem niet zijn, ik denk dat jij in het M2 pas ietsje meer uitdaging gaat vinden :j

Canon, zo is het ook. Zonder les kan niemand dus hulp van buiten is ook geen schande... toch voelde het gewoon iets minder verdiend :o
Ben benieuwd of het klikt, zou natuurlijk wel leuk zijn zodat je inderdaad een beetje in het ritme blijft :j

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:01

Wat fijn dat iedereen weer mooie punten heeft binnengesleept! Gefeliciteerd! :D

Wij hebben afgelopen weekend gestart in Boskoop, het was daar echt super fijn starten. Twee winst weer in de pocket en de teller staat nu op 9 *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 07:19

Mcjv, gefeliciteerd met je winstpunten! Wat leuk ook dat je zulke mooie foto’s hebt! :)

Zijn er nog mensen die aankomend weekend op pad gaan?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:47

Dankjewel Linda2008! Ik ben inderdaad erg blij met de foto’s. :)

Ga jij zelf dit weekend op pad? Hier nog niks gepland eigenlijk. Wil nog een beetje verder oefenen voor het L.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:05

Nee wij gaan dit weekend ook niet. Het heeft voor ons geen zin om iedere week te gaan want L2 zouden we nog lang niet klaar voor zijn :P Wij moeten het ook wat constanter krijgen, vooral meer kracht en balans in galop en bovendien hoeft het ook allemaal niet zo vlot te gaan, lekker rustig aan :) dus ik denk begin oktober weer een keertje :j

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:20

Mcjv gefeliciteerd met je winstpunten!

Dee_Es jullie gaan lekker he, gewoon al bijna M. Supertof!

Wij blijven komend weekend thuis. Ik wil even gaan kijken bij de keuring van het Groninger paard, Snob gaat daar niet mee naartoe.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:21

Canon, zeker een keer proberen. De selecties in mijn kring zijn altijd nogal heftig, dan ben je je hele seizoen druk met selecties rijden. Maar op de regiokampioenschappen starten is zo leuk! De sfeer, de entourage, de spanning. En gelukkig heb ik nog net de prijsuitreiking te paard mee mogen maken, die zijn nu afgeschaft. Met Toes mocht ik naar het NK maar die was veel te ver in haar dracht daarvoor. Blade is geen kampioenspaard, daar heeft hij te simpele gangen voor. Het stikt van de (semi)professionals hier in de regio . Met een beetje pech mag je strijden tegen goedgekeurde dekhengsten met hun fulltime stalruiter. Heb je dat paard van je stalgenootje al uitgeprobeerd?

M2? Dan moet ik eerst de travers weer opnieuw installeren en de keertwendingen bevestigen. Volgend jaar oké ;)

Mcjv wat een mooie foto's! En gefeliciteerd met je winstpunten. Zegt de jury wel eens iets van je neusriem? Ik train nu thuis ook met een lage neusriem maar op wedstrijd doe ik eigenlijk gewoon zn normale hoofdstel om. Ik vind het zo lelijk staan en ben altijd bang dat de jury meteen denkt dat mn paard tegen de hand is (dat is hij momenteel ook als ik hem achter zn vodden aanzit, kwestie van spieren opbouwen).

Ik ga zondag weer starten, weer een nieuwe locatie voor ons en de startlijst is alweer niet grappig met mensen die dik over de 70% rijden :') maar we gaan er gewoon voor.

Even een fotootje spammen van onze 1e L2 wedstrijd.

Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:08

Linda2008: ja begrijpelijk! Liever wat extra oefenen dan inderdaad, zo denk ik ook. :D

Maaike: dankjewel! :D

Dee_Es: bedankt en bedankt! :D Ik heb er nog nooit negatief commentaar over gehad. Wel een keer een jury die het leuk vond dat ik nog als een van de weinige start met laag, het herinnerde haar aan vroeger. :') Ik rijd die van mij op laag omdat ze een keer haar hoofdstel had gesloopt en dit de enige was die ik nog had liggen, toen ik wou terugwisselen was ze gelijk minder fijn. Sindsdien eigenlijk nooit meer naar hoge neusriem gegrepen, altijd laag. :D
Gave foto ook van jullie samen!

Edit; ik vind lage neusriem ook lelijk eerlijk gezegd. :+

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:23

Ik ga het ook eens proberen mcjv! Vind die van mij eigenlijk ook fijner om een lage neusriem dan op een hoge. En zelf zie je het toch niet als je er op zit :D

Wij hebben gisteren ons laatste puntje binnengehaald (met 3 extra bonuspuntjes) dus we mogen M1 starten. Erg heftige wedstrijd qua indrukken. Ik was zelf heel gestrest maar Blade bleef gewoon z'n ding doen dus super tevreden met 200,5 en 200 punten en een 2e en 3e plaats. Ik had een iets te drukke week achter de rug, niet ideaal. Vandaag ook heel erg spierpijn omdat ik zo'n spanning in mijn lijf had. Extra trots op m'n knollie dat hij zo voor me blijft gaan als ik zelf even niet op mijn best rij.

En we hebben een eigen trailer gekocht! Blade vond de trailer die ik leende van een stalgenootje niet zo fijn. Hij stond daarin echt vast tussen de stangen. Deze trailer is iets groter, dat vindt hij duidelijk een stuk comfortabeler. Voortaan gaan we in stijl op pad met zwarte auto en zwarte trailer :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:34

Wauw Dee_Es wat gaaf!! Een eigen trailer geeft ook wel echt veel rust, zelfs als je altijd een trailer kunt lenen is het toch fijn om er zelf 1 te hebben :j en gefeliciteerd met jullie punten! Niet dat het iemand nog verbaasd maar wat een monsterscores weer zeg :wow:

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:29

Dee_Es schreef:
Ik ga het ook eens proberen mcjv! Vind die van mij eigenlijk ook fijner om een lage neusriem dan op een hoge. En zelf zie je het toch niet als je er op zit :D

Wij hebben gisteren ons laatste puntje binnengehaald (met 3 extra bonuspuntjes) dus we mogen M1 starten. Erg heftige wedstrijd qua indrukken. Ik was zelf heel gestrest maar Blade bleef gewoon z'n ding doen dus super tevreden met 200,5 en 200 punten en een 2e en 3e plaats. Ik had een iets te drukke week achter de rug, niet ideaal. Vandaag ook heel erg spierpijn omdat ik zo'n spanning in mijn lijf had. Extra trots op m'n knollie dat hij zo voor me blijft gaan als ik zelf even niet op mijn best rij.

En we hebben een eigen trailer gekocht! Blade vond de trailer die ik leende van een stalgenootje niet zo fijn. Hij stond daarin echt vast tussen de stangen. Deze trailer is iets groter, dat vindt hij duidelijk een stuk comfortabeler. Voortaan gaan we in stijl op pad met zwarte auto en zwarte trailer :D


Gefeliciteerd met je punten en je leuke nieuwe aankoop! :D

Laat je wel even een fotootje zien met je lage neusriem? :))

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:44

Goedemorgen! Ik kom hier ook graag meepraten als het mag :D
Gisteren heb ik mijn eerste "wedstrijd" gehad met mijn bijrijdpaard, de clubkampioenschappen van onze rijvereniging! Met 203,5 punten en een 5e plek ben ik heel tevreden. Vind de punten alleen wel erg hoog en miste een beetje kritisch jurycommentaar op mijn proef :o Maar omdat ik het toch wel heel erg leuk vond toch maar de stap genomen om wat meer wedstrijden te gaan rijden! 18 oktober staat onze eerste oefendressuur op vreemd terrein op de planning. Vind het best spannend, aangezien ze niet heel makkelijk is op vreemd terrein. Maar we gaan voor een mooie ervaring!

Dit is Gravin Kiolien Z en dit waren wij gisteren (met mijn vriend erbij). Het is een hele leuke merrie, niet de makkelijkste maar ook zeker niet de moeilijkste :D Rijtechnisch zit er genoeg uitdaging in, zonder dat ze echt mega heet is. We moeten wel nog op zoek naar een wedstrijdoutfit... :P
Afbeelding

En voor als iemand benieuwd is, onze proef van gisteren. Tips vind ik ook leuk, zeker omdat de jury echt niet kritisch was.
https://www.youtube.com/watch?v=g6oVtTtYQUw

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:18

Wij wachten nog even met gaan starten. Paard heeft extreem veel stress op de trailer (ze komt er druipend van het zweet en trillend vanaf) dus dat moet eerst beter voor we kunnen starten

wendy1987

Berichten: 6926
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:14

Welkom!

Ik ga denk ik over 2 weken weer eens kijken voor iets in de buurt. Denk ik. Haha!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:50

Balenciaga, welkom! Wat leuk dat je dit kunt doen met je bijrijdpaard :) gaan jullie ook officieel starten of voorlopig alleen onderling? Je ziet wel vaker bij onderlinge wedstrijden dat jury’s niet erg kritisch zijn. Stukje motivatie om officieel te gaan starten denk ik ;) Maar niet te streng voor jezelf zijn hoor, misschien vond de jury het ook wel gewoon heel goed :j ik heb het filmpje niet helemaal bekeken maar als tip zou ik meegeven om je hand wat netter, soepeler voor je te houden, ik vind het storend dat die zo vast staat op je bovenbenen, zo lijkt het wel alsof je je paard echt “in de krul moet trekken”. Succes met oefenen :)

Maartje, wat vervelend dat de trailerritten zo stressvol zijn voor je paard :(:) laadt ze wel makkelijk?

Wendy, wat leuk dat je weer gaat starten, wanneer was de laatste keer?

Ik heb ook 2 wedstrijdjes ingeschreven... := zondag gaan we naar een spook-locatie (althans, dat vind Raika!) dus die gaan we meepakken voor de ervaring, en dan volgende week naar een bekende locatie om eens te zien of ik er beter aan kan rijden :j
Het wijken is echt vele malen verbeterd en de galop gaat ook steeds iets beter. Alleen vind mijn boefje het nog steeds nodig om in discussie te gaan zodra zij haar buikspieren moet aanspannen... dus ik vrees wel dat we regelmatig een extra volte moeten pakken :o haha!
Toch gaan we maar weer wat km maken, 1 extra volte vind ik niet erg, als ik 2 extra voltes moet maken kan ik altijd nog afgroeten :j

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:01

We gaan ook officieel starten, maar ik wil nu eerst een paar keer oefendressuur starten om wat routine te krijgen op vreemd terrein. Vind dat zelf ook nogal spannend, ze kan nogal kijkerig zijn en ik ben dan niet zo’n held :o
Handen zijn inderdaad een werkpuntje waar ik toevallig gisteren aan heb gewerkt. Ze is echt heel fijn in de aanleuning de laatste tijd dus ik hoef echt niet te trekken gelukkig. Het zal meer een balansdingetje/voorkeurshouding van uit mij zijn :P

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:10

Laden gaat super goed! We waren op buitenrit geweest en daar was ze ook meteen relax, maar om nu met een al zeer bezweet paard te gaan starten lijkt het me ook niet helemaal, dus eerst maar wat meer oefenen en kijken of ze relaxter wordt.

Succes met de geplande wedstrijden!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:49

Balenciaga, leuk dat je ook officieel gaat starten :D

Maartje, het is al fijn dat het laden zelf geen probleem is... gewoon regelmatig eventjes op pad gaan, al is het maar 2 minuutjes een rondje rijden en gewoon weer thuis uitkomen, wortel er in en dan went het vast snel :j (althans... bij mijn pony is alles op te lossen met wortels :P ;) hihi)

Ik moet wel zeggen dat ik me vreselijk verwend voel als ik dat soort verhalen lees... :o mijn pony kan ik in mijn eentje laden, en zo lang haar hooinet gevuld is, vind ze iedere reis prima... echt luxe! <3

Helaas is onze voorbereiding voor morgen echt prut! Vanwege drukte op werk heb ik weinig kunnen rijden, ze had een mega vacht en moest dus tussendoor ook nog geschoren worden, en door de enorme wind van gister heb ik ook mijn les moeten afzeggen :(
Donderdag liep ze wel fijn, vandaag kan ik nog even oefenen, en dan moeten we morgen maar zien hoe het gaat..... := ik ging puur voor de ervaring (ze vind dit een spannende locatie) dus we gaan gewoon, maar de proeven zullen sowieso niet onze beste proeven worden helaas :o
Ik kreeg trouwens wel “commentaar” als ik mijn laatste lesje gister zo hard nodig had, dat ik dan waarschijnlijk gewoon niet toe ben aan wedstrijden. Misschien zit er iets in, maar ik vind wedstrijden rijden ook gewoon heel leuk! Hoe zit dat bij jullie? Lessen jullie graag vlak voor een wedstrijd?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:52

Nou mijn instructrice is niet de minste en zelfs zij wil altijd nog even lessen voor een wedstrijd dus ik ben het niet met die uitspraak eens. Ik les ook graag nog even voor mn wedstrijd en rij toch meestal dubbele winstpunten per proef. Het is toch super fijn om nog even samen wat proefonderdelen mee te nemen. Te horen hoe het er uit ziet vanaf de grond. Even bespreken hoe het losrijden aangepakt moet worden etc.

Luxe hoor dat die van jou zo makkelijk laad. Blade twijfelt toch vaak even en laatst voor het eerst sinds lange tijd in het donker moeten laden en toen toch een half uur staan klooien. Ik laad wel altijd alleen, helpt niks om het met meerdere te doen.

Ik zou me niet te druk maken om de proeven. Eerst maar eens kijken of ze met minder spanning daar rond kan lopen. En ja, misschien zitten een dan wat foutjes in de proef maar daar kan je dan volgende keer weer mee bezig. Eerst maar die spannende locatie overwinnen ;)

Wij gaan morgen onderling M1 starten. Ik heb tot deze week het schouderbinnenwaarts eigenlijk niet serieus mee genomen maar hij lijkt er netjes doorheen te lopen dus we gaan het zien. Contra gaat thuis prima maar met wedstrijdspanning er bij wordt dat toch lastiger. We gaan het zien, is niet voor KNHS punten dus ik kan er gewoon een potje van maken zonder consequenties.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:01

Ik heb alleen nog iemand erbij nu voor de stang dicht te doen. Als ze wat meer ervaren zijn dan hoop ik alles zelf te kunnen. Nu met die stress gaan we dat nog maar niet doen

Succes dames!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:19

Lessen voor een wedstrijd vind ik juist wel fijn, denk dat het op zich ook weinig zegt over je niveau en of je klaar bent voor een wedstrijd.

Fijn dat je paard wel makkelijk de trailer op gaat Maartje. Met meer oefenen gaat het hopelijk snel wennen.
Laden kan ik ook alleen, soms zijn we iets langer (minuut of 10) bezig omdat ze dan achteruit de trailer af loopt en meestal komt er dan wel iemand spontaan hulp aanbieden. Super lief, maar ik sla het altijd af.

Succes met je wedstrijd, Linda! Je weet met welk doel je gaat, lekker relaxed samen jullie rondje rijden, dan kunnen je punten ook alleen maar meevallen toch.

Wij zouden volgend weekend voor het eerst sinds januari weer op wedstrijd gaan, maar volgens mij rust er een vloek op de L1 bij ons. Iedere keer als ik start of wil starten gaat er iets mis. Eerst blessure, zodra die hersteld was corona en toen daar een oplossing voor was weer een blessure. Eef is inmiddels weer helemaal hersteld en op niveau en ik had er echt zin in. Helaas is er bij ons op stal een milde vorm van Droes vastgesteld bij 1 paard, dus de hele stal is op slot. Gezondheid van de paarden is het belangrijkste natuurlijk, maar ik baal er toch van.
Het is hier wel echt direct goed opgepakt, zelfde middag isolatie stal neergezet, alles wordt strikt gescheiden gehouden tussen alle stalgebouwen en de dierenarts kwam langs om uitleg te geven. 't is nu vooral duimen dat er geen gevallen bij gaan komen.