Keuring met welsh ruin?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fabiennexvis

Keuring met welsh ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 11:16

Hoii bokkerss,

Ik heb een welsh A ruin. Ik zie vaak dingen van keuringen langs komen. Ik wil me er wat meer in verdiepen.
Stel ik zou meelopen met mijn welsh a vanaf welke leeftijd mag je ik hem voorbrengen?
Mag je met een ruin ook meelopen?
Hoe gaat zo een dag precies in zijn werk?
Hoe schrijf je je in om mee te doen met je pony?

Ik ben hier nog helemaal groen in en Ik kon op internet niet echt goed iets vinden over keuringen lopen met ruinen. Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. :P

(Geen idee of dit topic hier trouwens goed staat)

Olga89

Re: Keuring met welsh ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:21

Op sommige keuringen van het NWPCS zijn rubrieken voor ruinen.
Je moet wel lid worden van het NWPCS om mee te kunnen doen. Pony zal op de keuring eerst veterinair worden gekeurd en worden geschetst en gemeten. Is dat allemaal goed dan mag hij later op de dag in de ring verschijnen. Krijgt hij minimaal een 2e premie dan wordt hij opgenomen in het hoofdstamboek. De jury beoordeeld je pony op zijn bouw (exterieur) beweging, type en rasuitstraling. Aan de hand daarvan krijg je een premie. De betere ponys die een eerste premie ontvangen kunnen ook worden uitgenodigd voor de nationale keuring. Daar kunnen ze eventueel ster worden. Als ruin heb je daar niet veel aan maar is wel een bevestiging dat je boven gemiddelde goede mooie pony hebt. Goed verdiepen in hoe een pony er op de keuring uit moet zien en in welke conditie je hem moet voorstellen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:25

en vergeet niet om je pony ook op jou naam te zetten bij het stamboek.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:32

Als je er echt nog niets van weet; ga dan naar een keuring toe en kijk wat er allemaal gebeurd.
Je kunt daar ook vragen stellen aan die mensen en de meeste zijn vaak wel bereid alles uit te leggen wat je wilt weten.

Strooigoed strooit goed :)
Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie