BOVAG (af)keuring trailer

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6397
Geregistreerd: 30-10-01

BOVAG (af)keuring trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 09:01

Ha allemaal,

Ik heb enige tijd geleden een trailer van iemand overgenomen.
Na de koop weggebracht voor een kleine beurt. Het bedrijf heeft de trailer toen BOVAG afgekeurd ivm verschillende problemen (en ons, heel convenient, een offerte gedaan voor een nieuwe trailer bij hen :+ )
Afspraak was echter een kleine beurt en niet een BOVAG-keuring.

In overleg met de vorige eigenaar vd trailer de mankementen laten herstellen bij een ander bedrijf.
De trailer staat echter nog steeds geregistreerd als BOVAG afgekeurd (terwijl ik nooit om een Bovag-keuring heb gevraagd). Is dit een probleem mocht er een keer iets gebeuren (ongeluk)? Moet ik de trailer opnieuw laten keuren?

minka

Berichten: 5690
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: BOVAG (af)keuring trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:20

Is het niet slimmer om hem (nu je alle mankementen hebt laten herstellen) wederom bovag te laten keuren zodat hij weer wordt goedgekeurd. Persoonlijk zou ik heel blij zijn met de constatering van het bedrijf waar je de trailer hebt gebracht, stel dat je er een paard in had gezet..

FCSA

Berichten: 6397
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 09:23

Ben ook heel blij dat het geconstateerd werd en dat alles nu hersteld is :j Ik vraag me vooral af of het (voor verzekering etc.) kwaad kan om met een afgekeurde trailer rond te rijden. Ik weet nu zelf dat hij veilig is, maar moet dat ook nog officieel op papier?

Polly
Moderator Algemeen

Berichten: 23846
Geregistreerd: 09-04-01

Re: BOVAG (af)keuring trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:37


FCSA

Berichten: 6397
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 09:38