Welke ariats jodphurs voor dikke kuiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Welke ariats jodphurs voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 21:32

Ik ben gezegend met gespierde kuiten en een laag vet. Die combinatie zorgt voor heerlijke dikke kuiten.

Veel jodphurs knellen daardoor ook. Sowieso moet ik er 1 met veter. Anders knelt ie sowieso.

http://www.ariat.com/nl/en/EXTREME_H2O_ ... olor=BLACK

Deze leken mij geweldig. Maar is een winterschoen. Ik heb al fijne thermolaarzen. Ik zoek dus iets voor het voorjaar en de zomer.
Van die half hoge wandelschoenen vind ik niks. Vind ik echt super irritant lopen.

Een ander merk mag overigens ook.
Ariat had mijn voorkeur ivm fijn voetbed

Josien_

Re: Welke ariats jodphurs voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:21

Nessa schreef:
Ik ben gezegend met gespierde kuiten en een laag vet. Die combinatie zorgt voor heerlijke dikke kuiten.

Veel jodphurs knellen daardoor ook. Sowieso moet ik er 1 met veter. Anders knelt ie sowieso.

http://www.ariat.com/nl/en/EXTREME_H2O_ ... olor=BLACK

Deze leken mij geweldig. Maar is een winterschoen. Ik heb al fijne thermolaarzen. Ik zoek dus iets voor het voorjaar en de zomer.
Van die half hoge wandelschoenen vind ik niks. Vind ik echt super irritant lopen.

Een ander merk mag overigens ook.
Ariat had mijn voorkeur ivm fijn voetbed

Die heb ik! Ik vind het een geweldige schoen, erg stevig, maar daardoor ook wat zwaarder vergeleken met de zomer uitvoering welke ik ook heb. De zomeruitvoering valt wat breder qua instap is mijn ervaring. Ik weet niet of je brede voeten hebt Nessa, ze hebben namelijk wel een smalle pasvorm. Zowel de winter als zomer uitvoering.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:24

Ik heb de Ariat Ladies Extreme Zip Paddock H2O Black met rits dus i.p.v met veters. Zitten heel fijn en niet buitengewoon warm dus draag ze ook in andere jaargetijden. Vallen ook laag op de enkels uit dus niet zo hoog als andere jodphurs van ariat.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 22:45

Ja ik heb dus ook redelijk brede voeten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:02

Toen ik op zoek was naar nieuwe rijschoenen weet ik mij nog wel te heugen dan veel schoenen mij nogal ruim om de voet zaten. Ik weet alleen de merken niet meer :o
Wat mss nog wel een optie kan zijn is, als je goed passende schoenen hebt gevonden met een net even wat minder voetbed, dat je er een losse Ariat inlegzool inzet. Deze zijn te koop bij bv Agradi. Ik gebruik die tactiek zelf ook bij enkele schoenen en ik moet zeggen dat het comfort er zeker beter van geworden is.

Maar goed, voor hetzelfde pas je wel een Ariat. Ben je al wel op pad geweest om een aantal schoenen te passen? Dat brengt je zo wie zo al een eind verder :-)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:50

Ik heb ook heel stevige kuiten (en ook nog korte beentjes, dus laarzen zijn geen opties voor mij), maar ik snap niet zo goed wat het probleem is met Jodphurs. Jodphurs stoppen toch echt voor het stuk waar mijn kuiten dik worden en zijn daar iig niet zo smal dat dat een probleem is met mijn kuiten (anders kan m'n voet ook niet door 't gat O:) ).

Ik rij al jaren met bergschoenen, want die zijn wél echt waterdicht, maar toch licht en soepel. In wandelschoenen heb je natuurlijk veel variatie (gore-tex of niet, leer of ander materiaal, A, B of C-schoen), dus het kan best de moeite waard zijn om wat verschillende schoenen te passen.
Ik heb deze nu al een paar jaar en ben er echt super blij mee!
https://www.bever.nl/p/lowa-toro-ii-gtx ... olour=4229

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:29

Dit lijkt mij meer iets voor de rubriek "Ruiter"?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:22

Omdat dit niet over harnachement voor paarden gaat maar voor een ruiter, verplaats ik het topic naar [RUI]Ruiter :)