Niet eens met oordeel jury -zwarte lijst-

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:04

Heel leerzaam dit topic,
Ik wil misschien volgend jaar ook eens gaan starten dus erg leerzaam dit om eens mee te kijken en lezen

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:08

daffodil schreef:
En vraag je het mij persoonlijk, heb je jury's waar je liever niet bij rijdt? Tuurlijk heb ik die :D :D :D Wees eerlijk, we willen toch allemaal het liefst leuke punten ook al weet je diep in je hart dat het er wellicht een paar teveel zijn? Blijf eerlijk naar jezelf en naar je paard en laat het niet afhangen van wie er zit!


Ik was laatst oprecht teleurgesteld met mijn 203 punten en daarmee een 2e prijs in de M (mennen) bij een voor mij nieuwe jury. Ik had mij zelf tussen de 180 en 185 punten geplaatst, pony was super braaf, weinig getraind (dus tevreden over mijn pony, maar krap aan voldoende voor dit nivo) en gewoon net niet fijn los en een tikkie loperig waardoor de overgangen terug net niet fijn waren.
Natuurlijk zijn er jury's waar je graag of minder graag bij rij. Maar de gene waar ik graag bij rij zijn zeker niet perce de gene waar ik hoge punten krijg maar de gene waar ik nuttig commentaar bij krijg waar ik wat mee kan. Of die open staan voor een (nuttig) praatje achteraf (niet dat de jury naar mij toe komt om oprecht verbaast te vragen of mijn shet wel wat kan zien met z'n voorpluk half los :') ).

Ik ben geen ruiter dus kan niet goed wat over je proef zeggen. Maar als menner zou ik het allemaal wat flitsender willen zien, verruimen duidelijk wat meer, de verruiming en het terug rijden net ff scherper, aanleuning in middenstap en het hals strekken zou mooier mogen.
Kwaliteit van de schouder binnen geen idee, menpaarden niet schouder binnen voor de wagen ;) .
Het is niet slecht, maar ook nog niet geweldig goed. Met dit soort proeven zal het winstpuntjes sprokkelen blijven denk ik.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:11

Wat mij trof in jouw proef was dat de achterbenen weinig onder jouw zwaartepunt komen ('op de voorhand')
dat het dier de neus achter de loodlijn heeft op belangrijke momenten (uitstrekken van draf en galop en het halthouden, juist dan moet de achterhand er onder en de neus er uit).
Hals strekken is in mijn woordenboek alleen nuttig met de neus voor de loodlijn: het is het trainen van de belangrijke buikspieren. Een rond gehouden hals naar beneden traint eeinig tot niets.

Toegegeven: ik rijd spaans/ klassiek en snap weinig van een boel instructeurs en juries.
Ik heb proeven gezien waar de uitgestrekte draf met een zeven werd beoordeeld, op het filmpje zag ik 3 aperte fouten (achterbenen achter de massa, neus achter de loodlijn, een holle rug met een zwiepende staart) en een soort van spaanse pas van de voorbenen. :o (Al was het maar om de rug van je dier heel te houden...)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-12-17 13:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:13

Ja dat gebeurt wel vaker hoor TS, ik ben daarom na mijn laatste wedstrijd 2 weken geleden maar gestopt met dat jury-gedoe. Ik heb best een leuk paard en we reden technisch gezien gewoon een betere proef dan degene daarvoor. En ik heb nog geen 50% gekregen van die jury terwijl ik op de vorige proef 58% reed. Het protocol was buitengewoon grof. Ik start met dit paard gewoon kleinschalige onderling clubwedstrijdjes van de lokale vereniging om haar ervaring op te laten doen. Daar komt dan nog eens bij dat de organisatie helemaal nergens op slaat, ALTIJD minstens 45 minuten vertraging zonder dat hier over gecommuniceerd wordt. Waardoor je dus makkelijk anderhalf uur in de inrijbak zit en je paard het dan ook wel helemala gehad heeft. Plus het feit dat elke proef een limiet heeft van een stuk of 20 ruiters waardoor ik verplicht werd om een proef te hoog deel te nemen als ik toch iets wou doen deze winter. Op het protocol stonden echt opmerking als 'niet eens in staat om een proef rond te rijden' en dat soort opmerkingen. Nergens opbouwend, nergens opmerkingen die ons vooruit kunnen helpen. Echt nog nooit meegemaakt. Dus ik ten rade gegaan bij mijn instructrice (die zelf ook nog heel vaak op concours gaat) en die wist mij te vertellen dat ze heel 2016 geschorst is geweest vanwege haar buitensporig gedrag als jurylid. Begrijp me niet verkeerd, een slechte proef is een slechte proef. En ik heb zelf ook al nationaal gereden maar daar neem ik geen paarden mee naartoe die onvoldoende ervaring hebben. Maar op zo'n laag niveau dat soort juryleden inschakelen is ronduit belachelijk. Om een goede vergelijking te maken voor jullie: in Nederland zou ze dus voor iets als KNHS jureren op hoog niveau. Van heel wat collega-ruiters kreeg ik te horen dat ook zij slechte ervaringen hebben met de vrouw. Dat gaat dan zelfs tot roepen vanuit het juryhok naar de ruiters tijdens een proef.

Ik heb een mail gestuurd naar de vereniging met de opmerking dat ik mij dus wil uitschrijven voor alle proeven die nog komen. En dan komen we tot jouw punt in de openingspost: het uitschrijven van ruiters vanwege een bepaalde jury die aanwezig zal zijn. Natuurlijk heb ik mijn probleem met het protocol van de jury in kwestie uitgelegd, en dan kreeg ik daar het antwoord dat de juryleden zodanig onafhankelijk zijn dat ze niets te zeggen hebben over heel de situatie. Maar dat is onzin natuurlijk, die vrouw is niet zomaar komen aanvliegen en heeft ook niet zomaar op eigen houtje beslist dat ze wel even de proeven zal komen jureren. Iemand heeft dat mens toch aangenomen als jury, wetende wat ze al op haar kerfstok heeft staan. En ik ben dan een volwassen sterke meid, maar wat met al die kinders die hun eerste clubwedstrijdjes komen rijden? Die gaan toch met traantjes slapen 's avonds. Als ik echt streng gejureerd wil worden zoals zij dat doet op een onderling wedstrijdje, zal ik me heus wel over een jaar of twee inschrijven op de provinciale/nationale proeven als het paard daar klaar voor is. Maar op een onderlinge wedstrijd moet je niet zo'n hoog niveau hanteren als op een provinciale/nationale wedstrijd.

Es_Anne
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 13:18

Ikzelf heb ook geen zwarte lijst. Ik geef mij gewoon op en dan ga ik het meemaken wie er zit. Wel ben ik benieuwd hoe het bij jullie zit. En hoe gaan jullie daarmee om?

En ik denk dat op wedstrijden de punten eigenlijk nooit helemaal vallen hoe wij dat willen. Het is en blijft een jurysport. Wij zitten meestal rond de 180-185 punten. Ik weet dat het nog niet goed is en ben mij daar zeker van bewust. Er is nog plek voor veel verbetering.

Het is geen paard dat dikke punten gaat rijden en ik denk ook dat ik daarom voorzichtig ben. Ik wil geen grote fouten maken.
Ook dit is ervaring opdoen. Van elke wedstrijd leer ik weer en neem eigenlijk elke privé les (1 keer in de week) mijn protocol mee om bezig te gaan met het commentaar.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:23

Vroeger (toen we nog in de sport zaten) had je dit ook al. Er waren jury's waarbij je met een mindere proef nog eerste werd en met een echt goede proef gewoon laatste. Persoonlijke voorkeur ?? Slechte of goede jury's?? Geen idee maar we zijn op een gegeven ogenblik maar gestopt met er over na te denken. Wat dan wel vervelender is is het feit dat je dit ook op kampioenschappen gebeurt. Zelfs op het NK en wanneer je dan verhaal haalt want opgenomen proef en jury zegt slecht gereden veel zweepgebruik?????????? Terwijl de ruiter zonder spoortje of zweep reed en je dit een topklassering kost , dan baal je als een stekker. Jury was al weg zogenaamd en heel toevallig waren de nummers 1,2,3 mensen bij haar uit de regio. Je mag het niet zeggen, alleen maar denken maar zelfs de KNHS zou hier op terug komen, nooit meer iets van gehoord. Overal war jury's oordelen over prestaties gaat gewoon heel vaak iets fout. En 30 punten per proef verschil is niet erg, wanneer dit maar bij alle combi's het geval is, de een zit op een 7 , de ander op een 8 .

Es_Anne
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 13:28

bigone schreef:
Vroeger (toen we nog in de sport zaten) had je dit ook al. Er waren jury's waarbij je met een mindere proef nog eerste werd en met een echt goede proef gewoon laatste. Persoonlijke voorkeur ?? Slechte of goede jury's?? Geen idee maar we zijn op een gegeven ogenblik maar gestopt met er over na te denken. Wat dan wel vervelender is is het feit dat je dit ook op kampioenschappen gebeurt. Zelfs op het NK en wanneer je dan verhaal haalt want opgenomen proef en jury zegt slecht gereden veel zweepgebruik?????????? Terwijl de ruiter zonder spoortje of zweep reed en je dit een topklassering kost , dan baal je als een stekker. Jury was al weg zogenaamd en heel toevallig waren de nummers 1,2,3 mensen bij haar uit de regio. Je mag het niet zeggen, alleen maar denken maar zelfs de KNHS zou hier op terug komen, nooit meer iets van gehoord. Overal war jury's oordelen over prestaties gaat gewoon heel vaak iets fout. En 30 punten per proef verschil is niet erg, wanneer dit maar bij alle combi's het geval is, de een zit op een 7 , de ander op een 8 .


Het is erg lastig en in mijn situatie natuurlijk niet zo erg, maar ik vraag mij ook af wat het KNHS doet bij klachten. In jou geval heb je er niks meer van gehoord, maar ben benieuwd of dit bij andere situaties wel het geval is?

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:28

Vergeet ook zeker de betekenis van een winstpunt niet. De jury weet niet hoe veel winstpunten je al hebt he, dus voor hetzelfde geld kan het winstpunt wat zij geven ervoor zorgen dat je door mag naar M2. Dus in principe als de jury vindt dat je niet klaar bent voor M2 is de kans op een winstpunt ook niet zo groot.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:32

En klassiek gesproken kan ik mee met het commentaar van Daffodil: graag meer ontspanning, meer Swung en meer verzameling (Daffodil gebruikte het woord gedragenheid).
'Das Scala' der ausbildung - scala is letterlijk een wenteltrap.
Ook jonkies kunnen en "moeten" al Schwung, rechtgerichtheid en verzameling doen, bijvoorbeeld halthouden op de achterhand, goede grote achten en lekker los en trots swingen.
(Die neus op die loodlijn hoort nauwelijks tot het scala.)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:33

Als de KNHS vaker klachten krijgt over juryleden, wordt daar echt wat mee gedaan. Maar dan moet het geen klacht zijn in de trant van, ik heb niet genoeg punten gekregen. Dan moeten de punten buitensporig hoog of laag zijn, geen commentaar op protocollen, raar gedrag tijdens wedstrijden etc.

Dus als je een protocol terugkrijgt wat niet voldoet aan de regels (voldoende commentaar, opbouwend kritisch etc.) Altijd mailen naar de KNHS!

Even inhakend op het laatste commentaar, ik als jury zit er niet om te bepalen of je klaar bent voor de volgende klasse, dat bepaal je zelf. Ik punt dan ook niet met in mijn achterhoofd oh maar deze is helemaal niet klaar voor het m2 dus mag geen winst. Sterker nog, ik heb deze proef met 182 beoordeeld maar geef je op een briefje dat als TS zo'n proef in het M2 laat zien, ze echt met heel lagere punten naar huis gaat.

De ruiter bepaalt of een volgende klasse haalbaar is, niet de jury, die punt wat ze op dat moment zien, niets meer niets minder, geen hogere klasse waardig, afstamming onbelangrijk, leeftijd onbelangrijk. Jij als ruiter beslist of je paard ergens klaar voor is, ik als jury geef daar punten aan......

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Niet eens met oordeel jury -zwarte lijst-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:34

Janneke, verzameling mag ik in het Z pas gebruiken :D

Het gaat om het evenwicht van het paard, dat moet al naar gelang de klassen oplopen, steeds meer op het achterbeen. Vandaar dat ik aangaf dat zo'n proef in het M2 ook bij mij toch echt in de 160 uitkomt. Dat verschil is gewoon best groot.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Niet eens met oordeel jury -zwarte lijst-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:45

Accoord - maar binnen bepaalde grenzen is dat alleen maar taalgebruik.
Als gezegd: ik train mijn jonkies om halt te houden op de achterhand. 'Een verzamelende oefening', in de B krijg je volgens mij alleen punten voor 'netjes bij de B stilstaan' en liefst ook vierkant.
...ik oefen dit soort dingen maar het liefste meteen goed vanaf dag 1 - dat het pas in M2 puntenverlies gaat opleveren is een keuze (die ik dus maar half begrijp als 'spaanse' rijder).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:48

Heb je de video verwijderd? :?
En plaats je het protocol nog? :) Dat geeft een beter beeld van de gedachtengang van de jury.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Niet eens met oordeel jury -zwarte lijst-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:55

protocol staat er al ;)

filmpje is idd niet meer beschikbaar.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Niet eens met oordeel jury -zwarte lijst-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:58

protocol staat er niet. Dat was hoe daffodil gejureerd zou hebben gezien het filmpje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:58

Alja schreef:
protocol staat er al ;)

filmpje is idd niet meer beschikbaar.


Waar dan? Ik zie alleen wat beoordelingen van Bokkers?

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:05

Jammer dat het filmpje niet meer beschikbaar is. Altijd leuk zo'n topic om van te leren.

Het lastige met vergelijken met anderen is altijd dat je vaak naar de foutjes kijkt, maar een paard op de andere onderdelen, zoals nageeflijkheid, aanleuning, swung beter kan scoren.
Mijn ervaring in het M is toch dat het allemaal wat "meer" moet zijn, meer nageeflijk, meer impuls, meer "aan elkaar" en al wat gedragenheid. Loopt je paard dan uit elkaar ook al is je proef zonder foutjes dan scoor je inderdaad niet hoog.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Niet eens met oordeel jury -zwarte lijst-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:19

Ik denk dat de TS genoeg commentaar heeft gehad, ze heeft dit topic niet met die reden geopend. Staat ook niet onder HAW.
Inderdaad wel ontzettend leerzaam voor iedereen en ik denk dat de TS ondertussen wel weet waar aan nog gewerkt kan worden.

TS volgens mij kan je gewoon vragen om het topic te sluiten als je dat wilt.

Es_Anne
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 14:29

Alice13 schreef:
Ik denk dat de TS genoeg commentaar heeft gehad, ze heeft dit topic niet met die reden geopend. Staat ook niet onder HAW.
Inderdaad wel ontzettend leerzaam voor iedereen en ik denk dat de TS ondertussen wel weet waar aan nog gewerkt kan worden.

TS volgens mij kan je gewoon vragen om het topic te sluiten als je dat wilt.


Dit is inderdaad de reden dat de video niet meer beschikbaar is. Natuurlijk voor degene die de video graag willen zien, kunnen zij via een pb de link krijgen. Reden van het topic was meer de omgang met jury's. Mochten hier geen opmerkingen meer over zijn, mag het topic gesloten worden.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Niet eens met oordeel jury -zwarte lijst-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:48

Interessant! Ik heb dezelfde situatie. Springpaarden maar voornamelijk eventing. Afgelopen weekend een 5 jarige voor t eerst in de L1 gestart en de ander voor de 3e keer in de M1.
Hoog gepunt. Heel hoog. Wil ook de filmpjes wel online plaatsen met protocol, iig tijdelijk.

Maar jury sport. Ik heb wel eens iets van 'oh bij die jury scoor ik niet' of juist 'bij die jury rij ik wel lekkere punten'. Maar laat er nooit een wedstrijd om. Leer van bijna alle jurys wel iets. Neem alles mee in mn hoofd en kijk wat ik ermee kan.
De 1 ziet Dit, dr ander dat. Erg nuttig vind ik :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:51

Citaat:
Leer van bijna alle jurys wel iets. Neem alles mee in mn hoofd en kijk wat ik ermee kan.
De 1 ziet Dit, dr ander dat.

Precies, dat is het meestal.
De ene let wat meer op dit, de ander meer op dat en daarom ook het verschil in punten.
Maar in alle wedstrijden die ik gereden heb heb ik maar 2 keer gehad dat ik me echt niet kon vinden in de beoordeling.
De ene keer was ik echt boos, de andere keer vroeg ik me af naar wie ze had zitten kijken. :+
Maar goed dat kan voor komen.
Voor de rest zijn het altijd dingen geweest waar de jury zeker wel gelijk in had. :j

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:02

Tazzey schreef:
Ik vind 171 helemaal niet onredelijk bij deze proef. Het ontbreekt bij veel ruiters aan zelfreflectie en dat is iets om aan te werken. In plaats van op de jury af te geven kun je ook eerlijk naar je proef kijken en er aan werken. Het is zeker niet slecht maar ik zou zelf nog geen M1 starten, ik zou de gedragenheid, de tact en nageeflijkheid meer op orde willen hebben. Als je die dingen bij weet te werken zul je zien dat je punten ook omhoog gaan. Ik was zelf natuurlijk altijd erg blij met hoge punten maar ook met een minder goed protocol was ik blij want daar kon ik mee aan de slag.


Hoe kom je hierbij? Ik denk niet dat ze per se te weinig zelfreflectie hebben, maar te weinig inzicht hebben in de puntentelling. Of dat ze een goed gevoel hebben, omdat de doorgaans lastigere onderdelen lekker gingen, maar niet realiseren dat ze voor de onderdelen waar ze normaal een 7 hebben deze keer een paar punten hebben laten liggen.

Ik heb weleens na afloop met een filmpje erbij per onderdeel punten gegeven (zowel eigen proeven als voor iemand anders) en zit dan doorgaans toch vrij dicht bij de punten van de jury.

En dan nog, het blijft mensenwerk, dus wie weet sta je bij een bepaald onderdeel voor een raadsel, maar probeer dan de jury gewoon nog even te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:18

Kahawa schreef:
Tazzey schreef:
Ik vind 171 helemaal niet onredelijk bij deze proef. Het ontbreekt bij veel ruiters aan zelfreflectie en dat is iets om aan te werken. In plaats van op de jury af te geven kun je ook eerlijk naar je proef kijken en er aan werken. Het is zeker niet slecht maar ik zou zelf nog geen M1 starten, ik zou de gedragenheid, de tact en nageeflijkheid meer op orde willen hebben. Als je die dingen bij weet te werken zul je zien dat je punten ook omhoog gaan. Ik was zelf natuurlijk altijd erg blij met hoge punten maar ook met een minder goed protocol was ik blij want daar kon ik mee aan de slag.


Hoe kom je hierbij? Ik denk niet dat ze per se te weinig zelfreflectie hebben, maar te weinig inzicht hebben in de puntentelling. Of dat ze een goed gevoel hebben, omdat de doorgaans lastigere onderdelen lekker gingen, maar niet realiseren dat ze voor de onderdelen waar ze normaal een 7 hebben deze keer een paar punten hebben laten liggen.

Ik heb weleens na afloop met een filmpje erbij per onderdeel punten gegeven (zowel eigen proeven als voor iemand anders) en zit dan doorgaans toch vrij dicht bij de punten van de jury.

En dan nog, het blijft mensenwerk, dus wie weet sta je bij een bepaald onderdeel voor een raadsel, maar probeer dan de jury gewoon nog even te spreken.


Mijn ervaring is toch ook echt een gebrek aan zelfreflectie bij ontzettend veel ruiters. Meestal ligt het aan de bak, de jury, een rondrennend kind/hond, slechte bodem of het paard. Zelden kijkt een ruiter kritisch naar zichzelf. Ik heb dit zowel tijdens mijn eigen rijden als het jureren ontzettend vaak gemerkt :j

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:20

bigone schreef:
Vroeger (toen we nog in de sport zaten) had je dit ook al. Er waren jury's waarbij je met een mindere proef nog eerste werd en met een echt goede proef gewoon laatste. Persoonlijke voorkeur ?? Slechte of goede jury's?? Geen idee maar we zijn op een gegeven ogenblik maar gestopt met er over na te denken. Wat dan wel vervelender is is het feit dat je dit ook op kampioenschappen gebeurt. Zelfs op het NK en wanneer je dan verhaal haalt want opgenomen proef en jury zegt slecht gereden veel zweepgebruik?????????? Terwijl de ruiter zonder spoortje of zweep reed en je dit een topklassering kost , dan baal je als een stekker. Jury was al weg zogenaamd en heel toevallig waren de nummers 1,2,3 mensen bij haar uit de regio. Je mag het niet zeggen, alleen maar denken maar zelfs de KNHS zou hier op terug komen, nooit meer iets van gehoord. Overal war jury's oordelen over prestaties gaat gewoon heel vaak iets fout. En 30 punten per proef verschil is niet erg, wanneer dit maar bij alle combi's het geval is, de een zit op een 7 , de ander op een 8 .


Ik vind 10 punten verschil nog kunnen. Dat zie je wel vaak. Maar 30 punten vind ik wel heel veel.
ik vind trouwens ook dat op grotere wedstrijden zoals regiokampioenschappen of NK minimaal 2 jury's per proef moeten zitten en daarvan het gemiddelde als uitslag zou moeten gelden. Dus voor regiokampioenschappen 2 jury's uit verschillende kringen en voor NK jury's uit verschillende regio's. Dan krijg je denk ik toch een eerlijker beeld.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:20

Es_Anne schreef:
De proef ging goed en er zijn geen fouten gemaakt.

Zou daar niet het probleem liggen? Bij dressuur gaat het er niet om om geen fouten te maken, maar om een goede proef te rijden.
Nu zal elke jury wel zijn of haar eigenaardigheden hebben en meer of minder aandacht geven aan bepaalde punten, maar gemiddeld zal je toch wel de resultaten krijgen die je verdient, de ene keer valt het mee, de andere keer valt het tegen. Dus die commentaren van 'slechte jury's' vind ik altijd een beetje flauw.
Ik had daarstraks het filmpje snel bekeken en het viel me vooral op dat je paard in de wendingen niet vlot doorloopt. De rechte stukken waren wel ok maar zogauw hij moet buigen hapert er iets.