[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:36

Wij zijn weer onderweg van Country Mill naar huis, zadel is aangepast :D Ze zit nu gewoon op een boommaat wijd, haha.

En een nieuwe cap gekocht oeps :o Was mn Charles Owen echt zat qua warmte en de vulling was geplet waardoor hij te groot werd.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:14

[***] schreef:
yfkelover schreef:
Haha hier een 50 plusser hoop dat ik niet in de weg rij _O-

Ah nog een bejaarde :D , dan durf ik (45) mij ook te melden..... Lees al een tijdje mee, hoop dat ik ook mee mag kletsen.

Heb een 5 jarige merrie en heb 2 weken terug voor het eerst een onderlinge wedstrijd gereden, 212,5 punt :D :D :D .

Vandaag een proefgerichte clinic van Anouk Hansen gehad en 206,5 punt, dus ik denk dat het nu maar eens officieel moet gaan gebeuren.

littlebirdy, leuk om je hier tegen te komen!

Iedereen die dit weekend op wedstrijd gaat, veel succes! En sterkte met de hoestende paarden -O-


Soms voel ik ook wel bejaard hoor tussen al dat jonge grut maar ben sinds een jaar weer aan het rijden en geniet er met volle teugen van
Heb je een foto van je paard ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh yfkelover, ik heb er geen enkele moeite mee hoor. Maar ik ben ook nooit gestopt met rijden.

Mijn vorige merrie heb ik tot M2 met winst gereden en toen kreeg ze helaas een blessure die niet meer te genezen was en waardoor ze chronisch pijn had. Ook als weidemaatje was het niet mogelijk volgens de dierenarts.

Hierboven een paar foto's van vorig jaar zomer. Ze is nu iets beter getraind, heeft nog wel een dikke ruwvoerbuik (staat 24/7 buiten met onbeperkt hooi), maar ze doet het super.

Op vreemd terrein zal het wel even spannend zijn, want dan kan ze ineens omslaan tot serieuze heks }> .

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:24

Ach wat een super leuk verslag en prachtige foto’s gaat vast goedkomen de komende wedstrijden .
Vooruitgang zit er dus zekers in !

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:25

Ooh de kleur van jouw jasje in combinatie met de details in je hoofdstel <3 <3

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:43

Zo, er wordt druk gekletst :D Ik hoop dat ik niemand vergeet, anders mijn excuses :o

Lootje, succes morgen met verhuizen! Het klinkt als een goede keus, maar het blijft natuurlijk spannend.

Welkom Lisa en [***] (mijn computer maakt er automatisch afbak van :Y) )! Knap paard :)

Avalon, dankjewel! Hij heeft een fijn achterbeengebruik van zichzelf. Nadeel is alleen dat hij soms héél erg wil gaan zitten. Dus nu is het vooral de kunst om zijn achterbenen wel actief en vlug te houden, maar met een gedragenheid die past bij het opleidingsniveau van een bijna 4-jarige. Hij moet nog wel heel wat jaartjes heel blijven natuurlijk.
Een hele fijne shake-update hoor! Je ziet echt de opvulling door de extra spiermassa!

LB, hopelijk blijft het dan inderdaad bij een koutje! Ik duim voor je.

GA; fijn dat je zadel aangepast kon worden! Hopelijk kun je nu voorlopig echt vooruit met zadel.
Wat voor cap heb je gekocht? Ik heb ook een CO als wedstrijdcap, maar moet sowieso nog een nieuwe cap en twijfel om een nieuwe wedstrijdcap te kopen en met deze te gaan trainen. Ik vind het een enorme zweetcap, fijn voor in de winter, en ik vind hem heel mooi (zwarte cap met lichte bandjes <3 ). Maar ik denk echt dat ik in de zomer op wedstrijd ga smelten met dat ding op :+

Kabriogirl, prachtige foto's! En gefeliciteerd met je winstpunten!! En inderdaad een heel tof jasje incl details in het hoofdstel. Mooie combinatie.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:45

Afbeelding
Het is een Uvex Perfexxion II geworden! Een van de weinige caps die op mijn ovale hoofd past en direct comfortabel zat :) En ook nog eens redelijk betaalbaar was.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:51

Ooh een donkerblauwe, ook gaaf! Volgens mij, in vergelijking met de CO, een enorm lichte en luchtige cap?
Betaalbaar is inderdaad een dingetje.. de prijzen reizen tegenwoordig echt de pan uit.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:55

Ja donkerblauw was een harde eis, dus had sowieso al weinig keuze :+ Hij voelt heel 'goedkoop' aan vergeleken met mijn CO, maar dat is dus inderdaad omdat hij zo licht is en goed ventileert. CO is gewoon lomp, zweterig en zwaar haha. Deze heeft een voering die je eruit kan halen om te wassen overigens, echt ideaal.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:49

Kabriogirl, nu moet je je boktnaam wel aanpassen ;)
Maar wat heb jij een prachtige front en neusriem! Ik ben naar precies zo'n frontriem opzoek naar dan met kobaltblauw. Vind het ook echt leuk dat de kleding nu bij de dressuur wat is vrijgegeven. Past mooi bij elkaar! Heel erg gefeliciteerd met je winstpuntjes!

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:22

Leuk verslag Kabriogirl! En een leuk paard.

Gave cap. Ik heb ook een Uvex maar dan gewoon zwart, zijn inderdaad superlichte en fijne caps.

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:29

Leuk verslag KAbriogirl, altijd fijn als je weer zo'n positieve boost krijgt! Enorm mooi hoofdstel en een leuke combinatie. Ik ben benieuwd naar de wedstrijdfoto's. Sinds vorig jaar heb ik ook mijn eigen auto en trailer, het is echt heerlijk!

Het lijkt mij ook leuk om een gave opvallende wedstrijdset te hebben, ik heb nu een heel donkerbruin paard tegen het zwarte aan, ik ga gewoon in zwart starten.

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van mijn paard, dan kunnen jullie zien over wie ik het zal gaan hebben.

Tot nu toe heb ik de hele winter door kunnen rijden, de bak is goed te doen. Hopelijk gaat de vrieskou gauw weg, ik denk dat ik aankomende week als ik wil rijden de trailer moet pakken om de binnenbak op te zoeken.

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:50

Afbeelding
Hierbij een foto :)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:00

Mooie cap GA! Ben benieuwd hoe die staat :D. Ik heb een ook een uvex exxential, een best wel oude intussen, maar man wat een fijne caps, zo lekker licht!

Kabriogirl wat goed, gefeliciteerd met je punten!

Hier is de bak ook bevroren, maar laat in de middag trainen kan dan wel, maar straks ga ik lekker even een buitenrit maken. Gister ging het goed! De eerste proef was die erg kijkerig omdat er steeds een hond zat te blaffen, maar uiteindelijk werd ie wel braaf. Daar hadden we 190,5. Vond ik wat hoog gepunt, maar goed, oefendressuur dus maakt niet uit. Jury kwam na de proef de auto uit om nog even tips te geven, hele leuke man was dat. Hij zei: en nu ga je rechtop zitten en maak je je bovenlichaam lang. Kijk maar naar die knappe mannen aan de bakrand :'). Vervolgens met de tips daarvan naar de tweede ring, daar ging de proef zoooo goed <3. Ik was zo trots! Daar had ik 193,5. Zo gaaf! Nu op naar weer een officiele, dit was echt even een boost voor m'n zelfvertrouwen

Knappie na de proef, vooral heel trots op zichzelf :').

Afbeelding

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:32

Van de week heb ik mij hier voorgesteld en vandaag was het dan echt zover, de eerste wedstrijd. Ik was echt suuuuper zenuwachtig, gister paard mooi gemaakt en alvast gevlochten. Vanochtend snel nog even losgooien, spullen pakken en gaan. Het was gelukkig maar een halfuurtje rijden en daar aangekomen kon ik in Mn eentje los rijden super fijn.

Ik ging hier heen met het idee dat het een oefenrondje zou zijn, niet om de winstpunten ging en gewoon leuk weer eens wat anders en er op uit met paardlief.

De eerste proef was ze niet voorruit te branden, waar ze normaal vrij loperig is was ze nu ineens heel langzaam, maar gewoon doorgereden en Mn oefeningen gedaan. De tweede proef ging echt veel beter qua tempo maar andere dingen weer een beetje slordig. Maar over het algemeen ging het super fijn, bleef ze netjes onder me en nagefelijk.

Ben ik gewoon 2 keer 2e geworden en 2 winstpunten gereden in Mn 1e wedstrijd <3 185,5 en 186,5 echt super blij met het resultaat en heb weer genoeg om aan te werken!

Hierbij wat foto’s van vandaag, de rij foto’s zijn van het losrijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:43

Gefeliciteerd!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:52

yfkelover schreef:
Haha hier een 50 plusser hoop dat ik niet in de weg rij _O-


Jij hebt wedstrijdambities dus vooruit, jij niet. ~~}> Nee gekkigheid. Ik doel op de mensen die dus echt puur voor de fun 1x per week zo'n lesje meerijden. Helemaal prima, dat mogen zij ook, maar leer dan aub wel de bakregels een beetje en kijk een beetje om je heen.

xVera94 schreef:
Veel plezier en succes voor degenen die dit weekend op wedstrijd gaan! *\o/*

Hier nog geen wedstrijd gepland, maar paardlief wordt steeds machtiger in de training! Hij gaat echt ruimte pakken in zijn hals (soms wordt hij zelfs te lang) en kan daarin in zijn eigen draf door blijven lopen <3
[ [url=m/RvOAKs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu werken we aan meer figuren achter elkaar kunnen rijden, waarbij de kwaliteit van lopen hetzelfde blijft, en af en toe stukjes sluiten zodat hij nog wat meer op het achterbeen komt. Ik begin er nu zelf ook wel vertrouwen in te krijgen dat we richting B-waardig gaan :)


Ziet er goed uit! Fijn achterbeen.

Lootje1991 schreef:
Wat een gave foto Vera!
Voor iedereen succes dit weekend
Voor alle zieken (paard en mens) beterschap
PeerAppel gelukkig gaat het weer beter na je val en wat zonde van je les.

Ik ga paardlief morgen verhuizen. Ik vind het zoooo spannend. De staleigenaar waar ze nu staat heeft niets met paarden en degene die alles regelde is ernstig ziek geworden. Kan nu dus niemand meer vertrouwen dat mijn paard verzorgd wordt en dus gaan we maar verhuizen. We gaan naar een super simpele stal, maar ze mag daar wel lekker elke dag het weiland op en ze krijgen genoeg hooi dat is voor mij echt het belangrijkste. Ze kan nu tenminste ook even haar benen strekken. Was maandag ook gevallen, omdat mevrouw een bommetje was. Heeft het vertrouwen geen goed gedaan in ieder geval. Dus hier zenuwachtig voor een verhuizing i.p.v. voor een wedstrijd :')


Snap dat je dan wilt verhuizen inderdaad. Fijn dat je weer een mooi plekje hebt gevonden. Hopelijk zijn jullie snel gewend!

DexCense schreef:
Hoi allemaal!

Mag ik mij ook aanmelden? Ik ben Lisa en ik ben 23 jaar. Sinds november heb ik een nieuw paard, Cense.
Vorig jaar juli heb ik 1x mijn aller eerste wedstrijd gereden, helaas heb ik veels te vroeg afscheid vandat paard moeten nemen. Ik mistte het rijden enorm en daarom heb ik een nieuw paard gekocht. Sinds het overlijden van mijn andere paard eind januari, focus ik mij nu volledig op mijn nieuwe paard en het rijden gaat ons steeds beter af. Juf en vriendin zeiden dat ik kon gaan starten, daar vertrouwen we dan maar op :D 24 maart staat ons debuut gepland, hopelijk valt de vorst mee en kunnen we nog een maandje goed oefenen voor het debuut!

Ik klets graag mee en het lijkt mij enorm leuk om ervaringen en verhalen te delen.


Welkom Lisa! Dat is al best snel dat je start. Niet negatief bedoeld hoor, eerder als respect. Ik krijg het niet voor elkaar namelijk! Heeft je paard al wedstrijdervaring?

[***] schreef:
yfkelover schreef:
Haha hier een 50 plusser hoop dat ik niet in de weg rij _O-

Ah nog een bejaarde :D , dan durf ik (45) mij ook te melden..... Lees al een tijdje mee, hoop dat ik ook mee mag kletsen.

Heb een 5 jarige merrie en heb 2 weken terug voor het eerst een onderlinge wedstrijd gereden, 212,5 punt :D :D :D .

Vandaag een proefgerichte clinic van Anouk Hansen gehad en 206,5 punt, dus ik denk dat het nu maar eens officieel moet gaan gebeuren.

littlebirdy, leuk om je hier tegen te komen!

Iedereen die dit weekend op wedstrijd gaat, veel succes! En sterkte met de hoestende paarden -O-


Klinkt inderdaad alsof je er klaar voor bent! Mooie punten. Was de proefgerichte clinic leerzaam?

Ghostattack schreef:
Wij zijn weer onderweg van Country Mill naar huis, zadel is aangepast :D Ze zit nu gewoon op een boommaat wijd, haha.

En een nieuwe cap gekocht oeps :o Was mn Charles Owen echt zat qua warmte en de vulling was geplet waardoor hij te groot werd.


Jeetje wijd? :oo En dat voor zo'n kleine pony! :D (valt ook wel mee haha) Mooie nieuwe cap! En mooie handschoentjes. Gebruik je die voor wedstrijd? Ik heb die Roeckl's met zo'n wit randje in het blauw en ik wil daar ook gewoon mee starten. Vind dat chiquer dan wit ofzo :=

[***] schreef:
[ [url=m/pyWn8R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dhOuRs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C27Yyx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh yfkelover, ik heb er geen enkele moeite mee hoor. Maar ik ben ook nooit gestopt met rijden.

Mijn vorige merrie heb ik tot M2 met winst gereden en toen kreeg ze helaas een blessure die niet meer te genezen was en waardoor ze chronisch pijn had. Ook als weidemaatje was het niet mogelijk volgens de dierenarts.

Hierboven een paar foto's van vorig jaar zomer. Ze is nu iets beter getraind, heeft nog wel een dikke ruwvoerbuik (staat 24/7 buiten met onbeperkt hooi), maar ze doet het super.

Op vreemd terrein zal het wel even spannend zijn, want dan kan ze ineens omslaan tot serieuze heks }> .


Knap paard! <3 Lastig zo'n heks :')

KAbriogirl schreef:
Vandaag weer op wedstrijd geweest.

Altijd toch weer spannend of alles goed zal gaan en of ik niks vergeet. Gelukkig is Midas mijn man altijd mijn steun en toeverlaat en heel eerlijk gezegd zonder hem zou ik dit niet eens doen laat staan dat ik een paard zou hebben gehad.

Dus weer vroeg op en snel klaar maken voor vertrek naar stal. Daar aangekomen stond Ginger lekker nog binnen met haar recuptex dekentje te chillen. Ideaal. Ze was mooi schoon geworden en haar sokken waren nog prachtig wit en fluffy altijd fijn dat ze geen viespeuk is. We hadden niet veel werk meer.

Dus op tijd klaar om los te gaan rijden en ook wel nodig omdat het zo koud was. Ze liep hartstikke fijn en nauwelijks spanning.

Heel veel stalgenootjes reden deze wedstrijd en een van deze stalgenootjes had een fotograaf geregeld voor deze dag. Hij maakte rij foto's maar ook van die prachtige black foto's.

Dus toen ik mijn eerste proef ging rijden was de fotograaf ook in de bak. Was allemaal prima Ginger had nergens problemen mee. Ze was super braaf echt heel fijn. De proef vloog voorbij en ik had fijn gereden. Proef 2 hetzelfde ging allemaal goed en de punten die we hadden om aan te werken gingen allemaal zoveel beter. Doel was de 3en op de protocollen te elimineren :o) Nou en dat is gelukt en hoe!!

We hebben gewoon eindelijk winstpunten gehaald!!! 1e proef 189 punten en werd ik 5de vd 7 starts! Proef 2 185.5 en 4e vd 6. Zo onwijs blij mee. Vooral het lichtrijden op goede been op gelet (niet altijd gelukt) de goede galop (ook niet steeds gelukt maar hersteld) en de nageeflijkheid waren echt de aandachtspunten. Het was zoveel beter dan we tot nu toe hebben gedaan en ik hoop dat we dit voort kunnen zetten het is wel super motiverend dit hoor!

Was dus super leuk. Daarna op stal dus fotoshoot en heeft Midas ook wat foto's gemaakt nu we toch bezig waren. De professionele komen nog maar beetje een idee wat we gedaan hebben.

Na alles gedaan was hadden we nog een afspraak bij een autobedrijf.....maar lang verhaal kort mijn laatste stukje van mijn paardendroom gaat uitkomen..een andere auto!!! Wat een luxe eigen vervoer niet meer afhankelijk zijn kan dan overal heen waar ik maar wil. Kan zelf baal hooi halen. Zooi troep meenemen love it!

Mijn jaar kan nu al niet meer stuk. Al ben ik ook zo verdrietig dat ik mijn lieve cabriootje moet gaan missen. Het dakloos rijden is leukste wat er is maar de liefde voor mijn paard is nu groter. Kiezen met verstand of met je hart...


[ [url=m/SVrIwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EyaP2u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cvyDOW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SUsDvT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AhFw7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xhGSOR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kCSlJb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ChbnX8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oZ9C3u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x8DaDT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie punten! En inderdaad een heel leuk setje zo! Jammer van je cabrio, maar wel heerlijk dat je straks onafhankelijk op pad kan. Heb je ook BE rijbewijs?

DexCense schreef:
[ [url=m/SWDHfL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij een foto :)


Knap paard! <3

badeendje schreef:
Mooie cap GA! Ben benieuwd hoe die staat :D. Ik heb een ook een uvex exxential, een best wel oude intussen, maar man wat een fijne caps, zo lekker licht!

Kabriogirl wat goed, gefeliciteerd met je punten!

Hier is de bak ook bevroren, maar laat in de middag trainen kan dan wel, maar straks ga ik lekker even een buitenrit maken. Gister ging het goed! De eerste proef was die erg kijkerig omdat er steeds een hond zat te blaffen, maar uiteindelijk werd ie wel braaf. Daar hadden we 190,5. Vond ik wat hoog gepunt, maar goed, oefendressuur dus maakt niet uit. Jury kwam na de proef de auto uit om nog even tips te geven, hele leuke man was dat. Hij zei: en nu ga je rechtop zitten en maak je je bovenlichaam lang. Kijk maar naar die knappe mannen aan de bakrand :'). Vervolgens met de tips daarvan naar de tweede ring, daar ging de proef zoooo goed <3. Ik was zo trots! Daar had ik 193,5. Zo gaaf! Nu op naar weer een officiele, dit was echt even een boost voor m'n zelfvertrouwen

Knappie na de proef, vooral heel trots op zichzelf :').

[ [url=m/AK10NI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie punten! En wat een leuke tip hahaha. Het heeft geholpen dus!

cheytjee schreef:
Van de week heb ik mij hier voorgesteld en vandaag was het dan echt zover, de eerste wedstrijd. Ik was echt suuuuper zenuwachtig, gister paard mooi gemaakt en alvast gevlochten. Vanochtend snel nog even losgooien, spullen pakken en gaan. Het was gelukkig maar een halfuurtje rijden en daar aangekomen kon ik in Mn eentje los rijden super fijn.

Ik ging hier heen met het idee dat het een oefenrondje zou zijn, niet om de winstpunten ging en gewoon leuk weer eens wat anders en er op uit met paardlief.

De eerste proef was ze niet voorruit te branden, waar ze normaal vrij loperig is was ze nu ineens heel langzaam, maar gewoon doorgereden en Mn oefeningen gedaan. De tweede proef ging echt veel beter qua tempo maar andere dingen weer een beetje slordig. Maar over het algemeen ging het super fijn, bleef ze netjes onder me en nagefelijk.

Ben ik gewoon 2 keer 2e geworden en 2 winstpunten gereden in Mn 1e wedstrijd <3 185,5 en 186,5 echt super blij met het resultaat en heb weer genoeg om aan te werken!

Hierbij wat foto’s van vandaag, de rij foto’s zijn van het losrijden

[ [url=m/dC7mRq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ShO577.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zUXgEp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jCTgeR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi debuut! En een knap paard ook <3 Blauw staat mooi op een vos zie ik, daar ben ik blij mee met mijn blauwe setje en vos. :))

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:56

Ik ben vanmiddag weer met de fries op pad geweest. Ze is nog maar 3x meegeweest en dat was ondertussen alweer 3 maanden geleden. Weinig kunnen rijden tussendoor omdat het zo nat geweest is, maar over het algemeen doet ze het thuis erg prima. 
Vandaag op wedstrijd was ze heel erg braaf. Niet druk en ook niet angstig, dus daar was ik erg blij mee. Helaas is ze in de ring dan nog net te onervaren en te gespannen, waardoor ik buiging en nagevelijkheid verlies. Geen winst dus, maar wel een heerlijk braaf paard. Volgende week mag ze weer mee, kijken of het in de ring dan alweer wat beter gaat.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:02

@peerappel

Ja ik wilde graag een blauw jasje, gelukkig staat het goed ze heeft gelukkig ook amper winter vacht dus lekker shiney

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:46

Zo dan !
Iedereen gefeliciteerd met jullie punten !!
Vandaag een heerlijke training gehad .
Geen hoesten meer gelukkig .
Wel bitloos want de tandarts komt dinsdag en ze heeft best last met bit.
Maar de training ging super.
Ook beide kamten het wijken meegepakt en dat ging top !

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:21

@PeerAppel, het is inderdaad redelijk vlug. Ik train nu best veel en ik rijd ook op andere locaties en dat gaat allemaal best goed. Ik ga gewoon voor de ervaring en ik zie wel hoe het gaat, ik heb niet hele hoge verwachtingen. Ze heeft bij de vorige eigenaar M2 met winst gelopen, wel op niveau maar je krijgt het echt niet cadeau bij haar haha. Ik wil de B proberen maar L waardig zou ik het nog niet vinden daar moeten we echt nog verder voor naar elkaar toegroeien. Zelf heb ik dan een keer gestart en totaal geen wedstrijdervaring.

Leuk te horen dat het bij iedereen zo fijn gaat en positief is wat betreft het rijden

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:33

DexCense schreef:
@PeerAppel, het is inderdaad redelijk vlug. Ik train nu best veel en ik rijd ook op andere locaties en dat gaat allemaal best goed. Ik ga gewoon voor de ervaring en ik zie wel hoe het gaat, ik heb niet hele hoge verwachtingen. Ze heeft bij de vorige eigenaar M2 met winst gelopen, wel op niveau maar je krijgt het echt niet cadeau bij haar haha. Ik wil de B proberen maar L waardig zou ik het nog niet vinden daar moeten we echt nog verder voor naar elkaar toegroeien. Zelf heb ik dan een keer gestart en totaal geen wedstrijdervaring.

Leuk te horen dat het bij iedereen zo fijn gaat en positief is wat betreft het rijden


Ik vind het alleen maar knap hoor! Ik zou ook wel willen dat ik op een paard kon stappen en met hem een paar maanden later winstpunten kon rijden, maar daar heb ik gewoon de ervaring en de kunde niet voor. Ook niet erg. Kan alleen nog maar komen. Vind het al helemaal knap zonder wedstrijdervaring. :') Ik ben namelijk wel een stuk of 6-8 keer gestart.


Hoe oud is iedereen hier trouwens?

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:56

PeerAppel schreef:
DexCense schreef:
@PeerAppel, het is inderdaad redelijk vlug. Ik train nu best veel en ik rijd ook op andere locaties en dat gaat allemaal best goed. Ik ga gewoon voor de ervaring en ik zie wel hoe het gaat, ik heb niet hele hoge verwachtingen. Ze heeft bij de vorige eigenaar M2 met winst gelopen, wel op niveau maar je krijgt het echt niet cadeau bij haar haha. Ik wil de B proberen maar L waardig zou ik het nog niet vinden daar moeten we echt nog verder voor naar elkaar toegroeien. Zelf heb ik dan een keer gestart en totaal geen wedstrijdervaring.

Leuk te horen dat het bij iedereen zo fijn gaat en positief is wat betreft het rijden


Ik vind het alleen maar knap hoor! Ik zou ook wel willen dat ik op een paard kon stappen en met hem een paar maanden later winstpunten kon rijden, maar daar heb ik gewoon de ervaring en de kunde niet voor. Ook niet erg. Kan alleen nog maar komen. Vind het al helemaal knap zonder wedstrijdervaring. :') Ik ben namelijk wel een stuk of 6-8 keer gestart.


Hoe oud is iedereen hier trouwens?


Ik heb 1x clubles en vaak ook elke week priveles, ik kijk ook super veel filmpjes van dressuur en Rien van der Schaft over de dingen waar ik mee bezig ben. Ik leer daar ook super veel van! Ik heb ook niet alle kunde maar ik wil het graag proberen. Ik leer ook steeds bij, als alles vanzelf zou gaan dan zal het ook niet leuk zijn :) heb je wel fijne ervaringen aan je wedstrijden over gehouden? Ik ben vooral benieuwd naar de cijfers en commentaar zodat we daar op verder kunnen trainen.

Ik ben 23 jaar!

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:13

Ik ben 25 zefyra 13 en zijn sinds 1 januari een combinatie :D

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:16

Ik ben 22 en heb nooit eerder officieel wedstrijden gereden, dus voor mij was alles nieuw. Daarnaast heb ik geen kant-en-klaar paard gekocht, maar een enorm project :') Foutje bedankt. Bij ons duurt dus alles veel langer en ons traject steekt heel anders in elkaar dan dat van een gemiddeld paard. Maakt het juist wel weer extra uitdagend en leuk! Nog geen winstpunten weten te halen, maar ik gok dat dat niet heel erg lang meer gaat duren :D

Vandaag voor de eerste keer weer met zadel gereden! Ze vond het gigantisch spannend, heeft een aantal keer echt goed de rug gebold maar de spanning vloeide snel weer af. Je ziet wel aan het koppie dat ze het nog even moet verwerken, daardoor komt ze gauw te diep. We hebben alleen stap en draf meegepakt, ik wil haar niet overdonderen met een zware training ineens. Tot zover mijn projectpaard, waar je dus niet vanzelfsprekend een zadel op legt om vervolgens te gaan trainen :+
Afbeelding

Oja, en ik heb hier mijn nieuwe cap ook op en de Roeckl handschoentjes aan! Ik ben happy!