[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:31

Hahahaha klopt
Ik ben 1,86
Pony is 1,65
Gelukkig is ze een beetje stevig gebouwd anders was het geen gezicht geweest

Waar ben ik jou dan ooit tegengekomen :o

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:42

Ghostattack schreef:
Goedzo PeerAppel, succes dan donderdag! En hele leuke foto's! <3

Gut, ik dacht dat hier alles zo goed ging.. Stap ik vandaag op om voor de lol wat rond te hobbelen en ze begint ineens weer enorm te hoesten -O- Baal zo gigantisch, honderden euro's dierenartskosten verder en ze was eindelijk gestopt met hoesten en dan ineens dit weer..
Morgenavond wel weer les, hoop dat iemand even wat stukjes kan filmen voor mij want ze loopt verder nog steeds heel goed!


Dankjewel! Wat balen zeg van het hoesten. Heb je nog iemand kunnen vinden om te filmen?

eldora1 schreef:
Succes PA!

En dat hoesten is zo vervelend.. die van mij had het ook, vooral in de ochtend en er kwam echt slijm mee..tijdje die fenegriek geprobeerd maar dat deed niet veel . Daarna spul gekregen van de da , 11 dagen lang 2maal daags. Leek even te werken maar deed niet veel. Nu gewoon maar laten rusten en het is zo goed als helemaal weg.
Hopelijk gaat het voor jou ook van zelf weg

Ik ga mijn eerste wedstrijdje half februari rijden! Super leuk! Ga eerst een dag startpas aan vragen.

En zaterdag wezen kijken bij de regio kampioenschappen in harmelen, super leuk. Vriendinnetje is kampioen geworden met haar pony, ik ga wel eens met haar mee om foto’s te maken. En dat vind ik zo leuk dat ik weer mn website heb opgepakt en fb heb aan gemaakt!
http://www.mdewitfotografie.weebly.com

https://m.facebook.com/mandydewitfotogr ... =bookmarks

Hebben jullie nog tips? Over prijzen enzo, of hoe het anders kan?


Leuk dat je het weer op wilt gaan pakken! Ik ben hobbyfotograaf, maar doe liever geen betaalde shoots voor anderen omdat ik vrij slecht met die druk om kan gaan (perfectionistisch, sta 2 uur te schieten en krijg uit mijn zeer strenge selectie dan maar een stuk of 5 foto's). Deed ook altijd 1 evenement, maar pff wat een werk. Weet nog niet of ik die dit jaar wel weer ga doen.

Als tip: steek niet teveel moeite in een website, maar liever in een Facebookpagina. Ik heb ook beide en ik denk dat er nog nooit iemand op mijn site heeft gekeken. :')

Ghostattack schreef:
Toch even een positief puntje gisteren, hoesten viel reuze mee tijdens het rijden! Paar keer kuchen, maar geen echte hoestbuien gelukkig. Wel veel briesen, maar ze liep heel goed. Instructrice zei letterlijk dat we geen 'beginners' meer zijn en we nu richting de oprichting gaan werken. Maar poeh, ik had het even moeilijk _O- Ik rij natuurlijk zonder zadel, waardoor je automatisch je handen wat lager houd omdat je echt op je paard zit in plaats van hoger op je zadel. Ik moest dus echt mijn handen gaan dragen, wat op dat moment heel onnatuurlijk voelde. Daarnaast moet ik echt gaan werken aan de reactie op mij zijwaartse hulpen, want ze dendert er soms doorheen en heeft er schijt aan. Ze reageert er uiteindelijk wel op, maar zeker niet snel genoeg. Goed huiswerk gekregen dus 8-)

Na de les, het was een prachtige heldere dag en zonsondergang haha
[ [url=m/h5uDe2.png]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast heb ik misschien een bijrijder gevonden, jong meisje dat nog op de manege rijdt maar heel graag beter wil leren rijden en meer ervaring wil opdoen. Ze is bijna twee koppen kleiner dan ik ben, dus dat is ideaal! Ben benieuwd of het wat gaat worden :)


Fijn zo'n les waar je echt ff hard moet werken! Leer je wel veel van. En leuk een bijrijdster! Hopelijk wordt het wat.

KirstenHorse schreef:
Aanstaande zondag rijd ik eindelijk mijn 2e B wedstrijd. De vorige keer de proeven helaas nipt niet gehaald met 179,5 en 177 punten. Toch erg gespannen ondanks ik regelmatig fnrs proeven rij en ik daar nooit last van spanning heb.

Helaas door een operatie in december de afgelopen 2 maanden niet kunnen rijden. Gister voor het eerst weer gereden en dat was een fnrs proefje waar ik 1e ben geworden in de F10! Niet verwacht aangezien ik zo lang niet heb gereden :o Ik heb donderdag een privé les met de pony waarmee ik zondag wedstrijd rij en dan duimen maar! *\o/*

-Voor wie het niet weet; ik heb de mogelijkheid gekregen om met een manege pony te starten!-


Ten eerste, wat leuk dat je met een manegepony mag starten! Zo kunnen vast een boel andere ruiters weer wat van jouw rijden leren door de pony. Hopelijk gaat je wedstrijd goed zondag!

Avalon_ schreef:
Zo, ik lees al een tijdje mee op de telefoon. Maar nu via de laptop typt het even en stuk handiger. Mijn gekke omgeschoolde draver Nevele en ik gaan ook starten. Eind vorig jaar een onderlinge gewaagd, en ondanks dat we als een kanon door de bak vlogen (Nevele vond het nogal spannend dat we 'ineens' bij de paarden uit de inrijdbak vandaan gingen) hadden we toch 184 punten.
In de training gaan we hartstikke lekker en nu ligt daar de uitdaging om dat ook in de wedstrijdring te laten zien. Komende zondag weer een onderlinge wedstrijd, deze keer op de eigen stal.

We wilden in februari al graag ''officieel'' starten, maar het geld voor de trailer is naar een nieuw zadel gegaan. Zadel bleek behoorlijk te zijn gaan knellen bij de schouderpartij -O- , vooral nu hij erg in spieren was toegenomen. Dit ging voor, en inmiddels rijden we onze rondjes op een nieuw ideal-zadel.
[ [url=m/jnG4TH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan echt merken hoe hij makkelijke zijn schouders meeneemt en nog losser wordt. Ook het zure kijken bij het aansingelen is verleden tijd. Ik mag voorlopig een trailer lenen indien nodig dus hoop in maart onze eerste officiële wedstrijd samen te starten.

Lastige punt voor mij is dat ik het zelf vaak erg spannend kan vinden, :o dan lijk ik heel rustig en beheerst maar zit de spanning behoorlijk in mijn lijf. Dit beïnvloed hem weer en vice versa. Hier zit inmiddels wel een stijgende lijn in en met het opdoen van wedstrijdervaring hoop ik dit ook kwijt te kunnen raken. Tips zijn altijd welkom, haha :j

[ [url=m/XqKXmy.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is het paard met wie ik de puntjes ga proberen binnen te halen. Nevele <3


Welkom! Leuk paard <3 En mooi zadel! Hopelijk kom je een beetje van die spanning af. Rijdt toch fijner!

little_birdy schreef:
Oke zal me ook meteen voorstellen .
Vanaf 1 januari heb ik een geweldig leuke dressuurmerrie.
Wel altijd gereden geweest maar niet intensief .

We hebben gisteren onze eerste oefenwedstrijd gehad (wel met officiële proeven en jury) en daar 4e geworden met 199,5 punt
Vond het zelf eerlijk gepunt en alle opmerkingen klopten ook zeker.

Als het mag kan ik het proefje wel toevoegen ? Wat ik zelf merk is dat ik het ook heel belangrijk vind hoe een ander er tegenaan kijkt hoe het ging
Doen jullie dat hier ook ?
Mijn doel is toch wel wanneer ik het financieel red om dan de startkaart aan te gaan vragen .
[ [url=m/7G4Tee.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6qf4g4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom! Dat klinkt als een mooi onderling debuut! Wat mij betreft mogen filmpjes zeker geplaatst worden. Denk dat we veel van elkaar kunnen leren!

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:46

Dan bij deze het filmpje


PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:05

Netjes little_birdy! Vind alleen wel dat ze wat actiever mag in draf. Na het stappen in de proef vind ik haar in draf al wat actiever dan aan het begin van je proef. Verder denk ik dat je nog wel wat winst kunt behalen uit je figuren iets netter op de letter rijden (uitkomen op de letter ipv ervoor).
Verder erg netjes. Fijne aanleuning! Inderdaad grappig om te zien. Als je niet weet dat jij zo lang bent lijkt het alsof je paard een pony is. :') Maar leuk beestje!

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:07

LittlebirdyTerechte punten vind ik, je hebt Zefyra heel lekker aan het lopen! Ziet er heel goed uit. Komt helemaal goed met jullie. _/-\o_ Juist leuk om van elkaar te leren en het zo even te zien.

Peerappel: Fotograaf zijn neemt zoveel meer tijd dan de meeste mensen denken. Vooral het na-bewerken en uitzoekwerk is echt tijdrovend. Heb vaker fotografen aan het werk gezien. Die maakten echt wel veel uurtjes.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:15

Avalon_, klopt helemaal! En vaak is het 1 grote ellende van mensen berichten sturen omdat ze je logo er (ongelooflijk lelijk) vanaf bewerkt hebben. Dat je er niet zoveel aan verdient, vind ik dan nog niet eens zo erg, maar dat gaan lopen bewerken van mijn foto's word ik wel heel pissig van.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:15

Litle birdy ik vind het er echt netjes uitzien en ik denk dat de punten ook echt niet te hoog zijn. De aanleuning is mooi en constant, de figuren redelijk netjes en je gaat niet plat door de bocht.
Het is nog wel een béétje tam inderdaad, maar dat zou ik voor de b echt niet erg vinden. Ik heb wel het idee dat ze in het begin niet helemaal goed loopt, maar dat zie ik misschien wel verkeerd.
Ik zóu gewoon eens starten en dan zie je vanzelf of je zelfde punten krijgt. Ik heb nu ook 3x gestart en die van mij loopt nog lang niet op het niveau van die van jou.... ;)

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:32

Wouw bedankt !
Over het ritme dat staat wel in mijn topic over de proef.
Er is een ongeluk gebeurt een paar proeven voor mij .
Daardoor zat ik er al 1,5 uur op :(
Was een ruiter gevallen en daar moest de ambulance voor komen .
Dat onregelmatige in de hoek daarzo kwam doordat ze echt niet de hoeken inwilde omdat daar vol de regen en wind opstond . Dus moest ze daar even lomp met mijn binnenbeen naar buiten duwen ☺️

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:04

little_birdy schreef:
Hahahaha klopt
Ik ben 1,86
Pony is 1,65
Gelukkig is ze een beetje stevig gebouwd anders was het geen gezicht geweest

Waar ben ik jou dan ooit tegengekomen :o

Jij was ooit eens bij de Roskam hier in Kapel-Avezaath, geen idee meer voor wat of waarom en waarom ik daar toen was :+ Is wel al een aantal jaar geleden dacht ik!

Vind je proef er niet slecht uit zien, mis nog een beetje impuls maar absoluut niet slecht gereden.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:24

Ohh dat kan ik me ook echt niet herinneren nee hahaha
Ja ze was een beetje moe -O-

Sivanna
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:35

Welkom little_birdy! En wat een mooie punten tijdens je oefenwedstrijd! De proef ziet er ook netjes uit, mag inderdaad nog wat meer activiteit, maar na al 1,5 uur erop zitten door uitloop snap ik dat dat er niet echt meer uit komt. Volgende keer hopelijk wel! :)

Ik heb me voor eind februari opgegeven voor een indoor crossles op een andere locatie! Spannend, want het zal de eerste keer zijn dat ik op vreemd terrein met hem ga rijden. Wilde eerst een dressuurles op de locatie van mijn instructrice doen, maar ik was laatst al met een aantal vrienden van stal meegeweest naar eenzelfde crossles en dat vond ik zo ontzettend leuk, dat ik me meteen heb ingeschreven toen er weer een datum online kwam :P We zullen zien hoe het gaat! Als ik in april mijn eerste wedstrijd wil rijden wil ik al wel eens met hem naar vreemd terrein zijn geweest. Dus binnenkort de crossles en dan in maart een keer een dressuurles op ander terrein! :D

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:06

eldora1 schreef:
En zaterdag wezen kijken bij de regio kampioenschappen in harmelen, super leuk. Vriendinnetje is kampioen geworden met haar pony, ik ga wel eens met haar mee om foto’s te maken. En dat vind ik zo leuk dat ik weer mn website heb opgepakt en fb heb aan gemaakt!
http://www.mdewitfotografie.weebly.com

https://m.facebook.com/mandydewitfotogr ... =bookmarks

Hebben jullie nog tips? Over prijzen enzo, of hoe het anders kan?


Sorry, maar zou je het ontopic willen houden. Voor vragen over je fotografiepagina kan je in een fototopic terrecht :)
Dit topic gaat over wedstrijden in het B en niet over fbpaginas.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:47

Tnx sivanna .
Spannend een crossles !!
Gaat vast goedkomen hoor is heel leuk namelijk crossen en vaak maakt de locatie dan minder uit omdat ze op de hindernis moeten letten

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:04

PrimaDonna_ schreef:
eldora1 schreef:
En zaterdag wezen kijken bij de regio kampioenschappen in harmelen, super leuk. Vriendinnetje is kampioen geworden met haar pony, ik ga wel eens met haar mee om foto’s te maken. En dat vind ik zo leuk dat ik weer mn website heb opgepakt en fb heb aan gemaakt!
http://www.mdewitfotografie.weebly.com

https://m.facebook.com/mandydewitfotogr ... =bookmarks

Hebben jullie nog tips? Over prijzen enzo, of hoe het anders kan?


Sorry, maar zou je het ontopic willen houden. Voor vragen over je fotografiepagina kan je in een fototopic terrecht :)
Dit topic gaat over wedstrijden in het B en niet over fbpaginas.


Dit bericht is bijna een week geleden geplaatst. Lijkt me niet echt nodig daar nu nog een opmerking over te maken.
We hebben een HK tag, dus neem aan dat er weleens van het onderwerp afgeweken mag worden, toch?

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:52

little_birdy schreef:
Wouw bedankt !
Over het ritme dat staat wel in mijn topic over de proef.
Er is een ongeluk gebeurt een paar proeven voor mij .
Daardoor zat ik er al 1,5 uur op :(
Was een ruiter gevallen en daar moest de ambulance voor komen .
Dat onregelmatige in de hoek daarzo kwam doordat ze echt niet de hoeken inwilde omdat daar vol de regen en wind opstond . Dus moest ze daar even lomp met mijn binnenbeen naar buiten duwen ☺️


1,5 uur is inderdaad wel erg lang. Kan me dan voorstellen dat de ''power'' er een beetje uit is. Het onregelmatige (met name in het begin) viel mij ook op. Maar het algemene beeld is goed en ik zie veel potentie in jullie al combinatie vanuit het filmpje.

Heftig dat er trouwens een ambulance moest komen, heb je later ook meegekregen hoe het af is gelopen met de ruiter?

Vandaag heel fijn getraind, nadat de eerste frisheid eraf was liet hij hele fijne stukken ziek. Hopelijk kunnen we dat meenemen naar zondag. :)

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:09

Leuk, Sivanna, een crossles! Gaaf om te doen! (Maar ook spannend, vind ik, haha).

Little_birdy, ik heb in je topic inhoudelijk gereageerd dus ik laat het hier even achterwege, anders wordt het zo dubbelop haha. Lekker verder rijden en inderdaad binnen dat maandje lekker een startkaart aanvragen ;) Winstpuntwaardig vind ik het sowieso :)

Ik heb gisteren fijn kunnen rijden en vandaag lekker gelongeerd, dus daar ben ik tevreden mee! Ik merk dat ik de laatste tijd echt zin heb om te rijden; rijtechnisch gezien gaat het misschien niet altijd geweldig, maar hij is echt werkwillig en doet goed zijn best. Dat is hij altijd al, maar ik merk dat hij weer net wat meer rust in het koppie heeft sinds januari, dus dat hij ook wat meer mee "kan" werken, in plaats van dat de frisheid het toch wat tegenwerkt. Geen idee waar het aan ligt, maar hopelijk kunnen we het zo houden :D

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:13

Hihi zefyra was vreselijk vandaag dus morgen weer een nieuwe dag :)
Helaas niet meegekregen maar 3 maart moet ik weer op de locatie zijn dus dan even vragen .
Heerlijk vera !
Herkenbaar dat zin hebben om te trainen .

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:53

Dat ziet er fijn uit hoor little_birdy! Als het kan zou ik gewoon gaan starten, dat komt wel goed!

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:24

PrimaDonna_ schreef:
eldora1 schreef:
En zaterdag wezen kijken bij de regio kampioenschappen in harmelen, super leuk. Vriendinnetje is kampioen geworden met haar pony, ik ga wel eens met haar mee om foto’s te maken. En dat vind ik zo leuk dat ik weer mn website heb opgepakt en fb heb aan gemaakt!
http://www.mdewitfotografie.weebly.com

https://m.facebook.com/mandydewitfotogr ... =bookmarks

Hebben jullie nog tips? Over prijzen enzo, of hoe het anders kan?


Sorry, maar zou je het ontopic willen houden. Voor vragen over je fotografiepagina kan je in een fototopic terrecht :)
Dit topic gaat over wedstrijden in het B en niet over fbpaginas.


EXcuus

Zijn ernig mensen die van het weekend gaan starten? Kunnen jullie wel een beetje trainen met die half bevroren bakken? Il ga volgende weel met mn ouders de kosten bekikken en startpas aanvragen, lid worden van vereniging enzo.
En natuurlijk een wedstrijd setje scoren!
Heeft iemand ervaring met spooks? Vallen die erg klein?

Super gaaf! Lijkt me echt heel cool om een keer te crossen!

Filmpje ziet er toch netjes uit! T is een B proefje, dat hoeft niet zo spectacular, gewoon netjes en ontspannen! Ik doe het jullie nog niet na haha

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:33

Ja ik ga dit weekend weer starten..k weet nu wat ik fout heb gedaan en weet zeker dat we dat beter kunnen. Nu het nog dezelfde proeven zijn en de wedstrijd om de hoek (Gunsterstein) ga ik voor een herkansing =)

Trainen in een half bevroren bak hoeft niet.. ik kan trainen in een binnenbak (luxe :):) )

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:08

Ik zondag maar ben al sinds zondagavond flink ziek dus ben nog niet op stal geweest deze week..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:50

Ik kan inderdaad niet trainen als het echt vriest. Toevallig gisteren voor het eerst in twee weken weer kunnen rijden en gelukkig heb ik dat gedaan! Vandaag vriest het alweer helaas. Óver twee weken hebben we weer een wedstrijd dus ik hoop in die tussentijd er nog wel een paar keer op te kunnen eigenlijk....

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:02

ik heb ook al dagen niet gereden. morgen maar even snel naar het strand toe. gelukkig kan ik dat nog doen

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:22

Hier ook vandaag sinds 4 dagen weer gereden. Maar dat komt niet door de vorst maar door de drukte :+ :=
Wij hebben gelukkig wel een binnenbak zodat t niet hoeft stil te vallen maar als het even kan rijd ik buiten.
Vandaag weer gereden, hij deed net ofdat hij een jaar vrij is geweest..zal t weer wel zijn

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:14

Hier alleen vorige week 2 of 3 dagen niet kunnen rijden, maar toen mochten ze het land op dus dat heb ik haar ook even gegund. Vandaag was de bak prima en heb ik heerlijk gereden. Ze krijgt sinds kort vitamine e bij en het rijden gaat nu zoooooo fijn!
Zijn er ook bokkers die bij mij in de buurt wonen uit dit topic?