[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:55

oh thanks myrthe !

Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:35

Ik wil mij ook graag melden :)
Ik heb me gisteren ingeschreven voor een BB wedstrijd, maar als die goed gaat wil ik daarna meteen B gaan starten.
Dit zijn wij:
Afbeelding

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:05

Welkom degenen die nieuw zijn in het topic :) wat een leuk paardje ninatjuh.

Ik heb een (denk ik) domme vraag.. mijn paard heeft vorig jaar eind januari een nieuwe basis enting gehad en nu moet hij dit jaar uiteraard voor zijn jaarlijkse. Nu kreeg ik al een oproep van de dierenarts dat hij in januari weer moet..het zet mij een beetje aan het twijfelen gezien hij de opvolgende enting begin maart heeft gehad (2e basis). Ik ging er van uit dat zijn jaarlijkse dus ook voor begin maart moest. Ik kan het ook nergens duidelijk vinden. Benieuwd of iemand hier er antwoord op weet.

Ghostattack

Berichten: 11246
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:08

Hmm, dat zou ik ook niet weten Sharona. Mijn pony moet nu in januari ook weer voor de enting, wil nog even kijken hoe ik dat ga regelen want de voorrijkosten van de dierenarts hier zijn al 2x zo duur als de enting zelf :+

Ik kreeg eind december ook weer de factuur van de KNHS binnen voor de startpas, even 111 euro aftikken. Pff :')

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:47

Staat toch in je paspoort wanneer het weer moet volgen mij een jaar na de laatste enting

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 04:01

Ja dat dacht ik ook na de laatste enting. Maar aangezien ik nu al een herinnering kreeg begon ik te twijfelen. Als je overal over gaat nadenken ;) zal morgen wel even de DA bellen voor info

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:34

Leuk paard, ninatjuh. Komt vast goed!

Ik ben benieuwd Sharona, ik dacht inderdaad ook een jaar na je laatste enting.

Ik ga volgende week ook maar wat telefoontjes plegen. Twijfel alleen nog over de volgorde; tandarts moet komen om zijn wolfstanden eruit te halen (dus verdoven/even geen bit in), maar ook de zadelmaker moet komen want ik vind zijn zadel écht niet meer passen (ook al is hij in november nog aangepast, baby's groeien :Y) ). Dure maand, maar ik kan met geen van beide echt wachten vind ik. Dus het is nog maar even de vraag of ik eerst de zadelmaker laat komen zodat ik een zadel heb voordat zijn tanden worden gedaan, of eerst de tandarts en als alles weer genezen is de zadelmaker.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:11

Ik zou denk ik eerst de tandarts doen. Kan hij daar even van bijkomen. En dan de zadelmaker. Misschien van 2 weekjes vrij dat hij nog wel wat breder word

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:21

Ik heb echt afgelopen weken niks kunnen doen door dit weer.. Maar heb mijn wedstrijden aankomend weekend maar door laten gaan.. Verwacht er dus niet teveel van maar kan die tenminste ff zijn benen strekken..

Ik zou ook eerst tandarts doen, als het eruit moet kan je toch 1-2 weekjes niet rijden, dan kan je hem mooi daarna oppakken met de zadelmaker :)

sulindabaf

Berichten: 308
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:43

Hallo allemaal!
Leuk topic!! :) Ik kom mij hier ook graag melden.

Dit jaar ga ik ook voor het eerst starten met mijn paard Stip, een 7 jarige arabo-fries.
Stip was nog niet eerder uitgebracht, heb haar licht zadelmak gekocht. Voor mij was het al 6 jaar geleden dat ik voor het laatst gestart heb.
Gisteren hebben wij het er voor het eerst op gewaagd. Stip was nog nooit meegeweest naar vreemd terrein en had nog nooit een binnenbak gezien. Ze vond het echt meeeeega spannend.
Mijn doel was plezier hebben en haar een goede ervaring geven. Ondanks haar enorme spanning heeft ze zich aardig goed gehouden en hebben we 182,5 en 186 weten te rijden :D
Dus ik ben trots op m'n paardje!
Afbeelding

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:14

Gefeliciteerd met je winstpuntjes! Leuk dier!! :))

Ik heb zaterdag een proefgerichte clinic. :) B proef rijden, dan krijg ik tips van de jury en daarna mag ik hem nog een keer rijden. Ik ben heel benieuwd. Begin deze week nog geroepen dat ik me af ging melden, zo bagger ging het.. :(:)
Oude singel erom gedaan en ze liep weer. Alleen in de galop is ze vooral rechtsom nog heerlijk scheef. En het blijft een merrie.. We gaan het zien! Het blijft leuk voor de ervaring!

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:23

Ik heb mijn wedstrijd voor zondag nog weten af te zeggen, zaterdag ga ik wel starten, ben anders tog mijn geld kwijt kan dus net zo goed gaan om de vibe er nog in te houden.. Paard loopt voor geen meter maar wat wil je..

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:38

Ik haat dit seizoen. :')
Vieze modder en bakmisere overal..

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:05

Jup.. ik gokte het erop dat het droger werd.. Not. Gisteren les in de binnenbak en ik heb een plank onder me.. Wordt nog wat.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:44

upendo schreef:
Gefeliciteerd met je winstpuntjes! Leuk dier!! :))

Ik heb zaterdag een proefgerichte clinic. :) B proef rijden, dan krijg ik tips van de jury en daarna mag ik hem nog een keer rijden. Ik ben heel benieuwd. Begin deze week nog geroepen dat ik me af ging melden, zo bagger ging het.. :(:)
Oude singel erom gedaan en ze liep weer. Alleen in de galop is ze vooral rechtsom nog heerlijk scheef. En het blijft een merrie.. We gaan het zien! Het blijft leuk voor de ervaring!


Wat voor singel heb je? :)

Ik dacht altijd dat het nooit heel veel verschil zou maken, totdat ik het heel erg merkte bij mijn merrie. Loopt veel fijner en ruimer nu!

Hier ook weinig trainen, ontzettend druk en ik had zelf een heel pijnlijk been. En het is ook geen weer, dit weekend ben ik er niet. Volgende week maar weer hard werken!

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:53

Super leuk topic ! En ik kom al veel "bekenden" tegen op de vorige paginas :)

Samen met mijn Andalusier hoop ik na veel tegenslagen afgelopen jaar ( in mijn gezondheid) dit jaar mijn eerste B winstpunt binnen te slepen ! :) Vorig jaar wel een paar wedstrijdjes gereden maar we lagen elke keer weer uit de training door mijn ziekenhuisopnames... Hopelijk kunnen we dit jaar het dan echt waar maken!

Afbeelding

Afbeelding

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:36

_KellyAV schreef:
upendo schreef:
Gefeliciteerd met je winstpuntjes! Leuk dier!! :))

Ik heb zaterdag een proefgerichte clinic. :) B proef rijden, dan krijg ik tips van de jury en daarna mag ik hem nog een keer rijden. Ik ben heel benieuwd. Begin deze week nog geroepen dat ik me af ging melden, zo bagger ging het.. :(:)
Oude singel erom gedaan en ze liep weer. Alleen in de galop is ze vooral rechtsom nog heerlijk scheef. En het blijft een merrie.. We gaan het zien! Het blijft leuk voor de ervaring!


Wat voor singel heb je? :)

Ik dacht altijd dat het nooit heel veel verschil zou maken, totdat ik het heel erg merkte bij mijn merrie. Loopt veel fijner en ruimer nu!

Hier ook weinig trainen, ontzettend druk en ik had zelf een heel pijnlijk been. En het is ook geen weer, dit weekend ben ik er niet. Volgende week maar weer hard werken!

Ik had even een fairfax namaak erom, maar daar liep ze niet op. Dus nu weer fijn terug naar haar anatomische passief singel.

Leuk dier Papillio!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:59

Zo te lezen gaat het bij iedereen best wel soepeltjes; zelfs al winstpunten! Zijn we nu B+2 met z'n allen :D?

En weer ellende herken ik. He-le-maal klaar mee! Bak blijft redelijk begaanbaar, maar ik heb weinig zin om elke keer in de zeikende regen te gaan rijden. Als het een klein beetje regent ga ik ook liever het bos in. Dus afgelopen tijd of niet, of buiten gereden. Is ook goed voor z'n ontwikkeling natuurlijk!

Hier op foto de reden dat ik rustig aan doe met meneer; naast een dressuurmodel van (volgens mij) ongeveer 1.65 :'):

Afbeelding

Overigens valt het met mij erop best mee, ondanks dat ik krap aan 1.70 ben

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:04

Saar88 schreef:
Zo te lezen gaat het bij iedereen best wel soepeltjes; zelfs al winstpunten! Zijn we nu B+2 met z'n allen :D?

En weer ellende herken ik. He-le-maal klaar mee! Bak blijft redelijk begaanbaar, maar ik heb weinig zin om elke keer in de zeikende regen te gaan rijden. Als het een klein beetje regent ga ik ook liever het bos in. Dus afgelopen tijd of niet, of buiten gereden. Is ook goed voor z'n ontwikkeling natuurlijk!

Hier op foto de reden dat ik rustig aan doe met meneer; naast een dressuurmodel van (volgens mij) ongeveer 1.65 :'):

[ [url=m/M0lAjc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens valt het met mij erop best mee, ondanks dat ik krap aan 1.70 ben

[ [url=m/ZjtoAc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nogsteeds onbeleerd :+
Wel erg gaaf in de lange lijnen <3

Afbeelding

Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:07

Oei lekker sjouwen zeg! Wanneer ga je er voor het eerst op?

Haha nee ik bedoelde in z'n totaliteit. Topic +2 zeg maar :')
Ik ben ook nog niet gestart hoor, en zo ver zijn we ook nog niet. Ik denk dat ik niet eens 160 zou rijden op het moment..

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:18

Wat is de reden dat je haar met krap 2,5 onder het zadel wil hebben Kabayo?

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:28

upendo schreef:
Wat is de reden dat je haar met krap 2,5 onder het zadel wil hebben Kabayo?

Puur omdat het even het beste uitkomt. En ze is nu al heel "volwassen". Er is een wedstrijd in november voor 3 jarige friezen (alles is dus jong) en wil wel degelijk een goede en rustige begeleiding voor het paard. Het moet wel ergens op lijken anders kan ze net ze goed thuis blijven.

Ze word in maart beleerd voor de wagen. Waarschijnlijk ga ik er dan ook op. Zal echt niet veel voorstellen in het begin :+ ze gaat in juni naar de keuring. Ik ga wat vroeger zodat ik ook wat speling heb mocht het niet allemaal willen

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:49

Hier ook nog geen wedstrijden hoor! Paard zit blijkbaar echt niet lekker ik haar vel, ondanks dat ze je tegemoet glimt. Zadel heb ik toch teruf gebracht naar de zadelmaker en de 11de gaan we naar country Mill en de 12de komt de cranio sacraal hopelijk gaan we dan ook de goede kant weer op zonde rodeo!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:10

Dat rijden, of beter gezegd weinig rijden komt me bekend voor. Mijne krijgt straks ook even een pauze van minimaal een maand. Ik ben heel februari weg voor mn werk, dus dan heeft ie sowieso vakantie, misschien daarvoor al. Ik heb geen zin door het weer, de bak is erg slecht en heel nat. Dud echt trainen gaat niet, tis meer beweging geven dan

Tinkerlove_
Berichten: 35
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:14

Ik meld mij hier ook weer, zat ook ik het vorige topic, maar erg druk de laatste tijd dus niks gepost.

Zijn inmiddels B+4 en hebben binnenkort weer wat wedstrijden in de planning. Afbeelding