[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:51

Jeetje linda das schrikken !
Ik bleef op het nippertje zitten gisteren . Kwam ineens een scooter voorbij die vol optrek met een herrie uitlaat .scheelde niet veel of ik lag er naast ook :,)

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:56

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd.. Helaas vorige week alsnog écht ziek geworden en toen echt even maar mijn rust gepakt. Ik heb wel meegelezen, maar niet gereageerd.

Ik zie fijne wedstrijdresultaten voorbij komen, heel leuk om te lezen. Goed bezig allemaal! Daarnaast ook mooie wedstrijdsets. Bedankt voor het delen! Ik heb dankzij dit topic wel wat knopen kunnen doorhakken wat betreft kleurencombinaties voor de wedstrijdoutfit.

Helaas ook wat mensen gevallen / bijna gevallen. Jammer. Balen Linda, dat je zo hard terecht bent gekomen! Gaat het inmiddels al weer een beetje?

Sivanna, hoe gaat het met je paardje? Is hij alweer wat fitter?

Hier gaat alles prima. Inmiddels worden de plannen wel echt gemaakt om in de tweede helft van het jaar te starten (geen uitstellerites verder, ik heb volgens mij aan het begin van het topic al aangegeven dat ik "de puntjes op de i aan het zetten was" :Y) }:0 ) Toch blijft het een beetje "ach, B klaar zijn we toch nog niet, want dan moet eerst dit dit en dit beter". Maar volgens mij is het ook een kwestie van gewoon doen en meters maken (maar daar moet ik mezelf nog even van overtuigen :D )
Afbeelding

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:02

Gewoon je eigen doelen stellen en lekker gaan rijden! Leren en groeien doe je ook tijdens de wedstrijden. Het hoeft ook niet perfect te zijn als je daar zelf maar tevreden mee kan zijn.

Balen dat je gevallen bent Linda! Hopelijk met je wedstrijd weer spierpijn vrij.

Ik heb een wedstrijdjasje gekocht, ben helemaal :+: volgende week mag hij aan!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:27

Dat vraagt om een foto Fleury! :D

Ik mag morgenochtend weer starten en de zenuwen lopen al op, maar misschien komt dat ook omdat ik volgende week 4 tentamens en 1 deadline heb en de tijd opraakt _O-

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:29

Vera ziet er heel fijn uit !
Fleur wel een foto posten hoor !
Kirsten succes morgen !

Ik heb een ander wedstrijddekje gekocht.
Een grijze back on track .
Benieuwd hoe ze daarmee loopt

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:22

Vera ziet er fijn uit!!

little_birdy Wat mooi een grijs wedstrijdekje!!


Hier de foto's binnen van mijn L debuut <3 Afbeelding

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:06

PrimaDonna_, Wat een mooi paard heb jij zeg! :o Met net zulke mooie punten! Zal niet misstaan in de L1 :D

lindamusters, hoe is het vandaag gegaan? Ben je wel gestart?

Loes1996, ook al zo'n mooi paard! :o Succes in het L1!

xVera94, ziet er goed uit hoor! Lekker starten zou ik zeggen :j


Ik heb vandaag ook weer gereden en onverwachts twee keer een 1e plaats mee naar huis mogen nemen *\%/* Reed tegen goede meiden met een aantal eigen paarden dus ik ging eigenlijk gewoon voor mijn twee puntjes :+ Jury was nogal aan de strenge kant, maar op zich vindt ik dat zo af en toe wel fijn. Ben 1e geworden met 183,5 en 182 punten. Pony gedroeg zich echt fantastisch, het was opstappen en rijden. Ik denk dat het door het warmere weer komt, hiephoi! Geen gezeur, geklungel en bokjes vandaag _/-\o_

Hebben er nog meer mensen gestart vandaag?

Even een reality check voor mezelf. Ik hoor graag alle kritische punten die jullie van deze foto kunnen oppikken. Ook al denk je misschien momentopname, want ik geloof niet zo in momentopnames :+

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:19

Goed gedaan zeg !
Vallen me meteen 2 dingen op :)
Je hangt net je schouders naar voren .
En je draagt je handen niet .

Probeer je navel wat in te trekken .
En je handen wat meer dragen dus niey naar beneden drukken

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:43

Lief van jullie! Ik ben nog even moed aan het verzamelen, maar de voorbereidingen worden getroffen :+

Mooie foto, Loes! Knap paard.

LB, leuk, een nieuw dekje! Wat verwacht/hoop je ervan qua verschil met ander dekje? (of interpreteer ik je laatste zin nu verkeerd?)

Ik ben ook benieuwd naar het nieuwe jasje van Fleury! Ik ben nu voor een jasje aan het kijken, eindelijk een knoop dorogehakt wat betreft kleur, maar er is zo veel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie haha.

KH gefeliciteerd! Goed gedaan! Vind het ook een knappe pony <3
Heel kritisch gekeken zie ik:
- het gehele zwaartepunt iets te ver naar voren liggen; pony loopt wat op de voorhand, jij zit wat naar voren.
- de focus lijkt vanuit daar ook te liggen op de voorkant; handen gedrukt naar benden, relatief rechte armen.
Mijn tip zou zijn om iets meer ruimte aan de voorkant te geven, zonder de verbinding te verliezen; handen dragen en voor je uit, zodat de pony de ruimte heeft om onder je te blijven lopen.
Ik vind het er echter helemaal niet slecht uitzien! Pony lijkt lekker geconcentreerd op het werk, als ik het goed kan zien vanaf de foto kijk jij netjes voor je uit :)

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:09

Wauw loes ziet er netjes uit hoor!
Kirsten zouden je beugels niet een gaatje langer mogen dat je daardoor wat meer achter in het zadel kan gaan zitten? Verder ziet er netjes uit!
Lb is dat zn dekje met keramiek erin? Heb ik ook naar zitten kijken omdat ik ook de recuptex gebruik. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Hier een week ziek geweest dus niets kunnen doen. Dat merkte ik ook in de les van gister. Mn juffie zegt wel dat we fijn vooruit gaan en gaan volgende les aan wat oefeningen van de wedstrijd werken *\o/* Nu werken we echt nog aan de activiteit, overgangen en mijn houding. Ik kan mijn bekken moeilijk kantelen dus het voelt voor mij als of ik rechtop zit, maar helaas blijkt het tegendeel waar.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had ook nog een filmpje maat die krijg ik er niet bij :(
Laatst bijgewerkt door N_B_N op 08-04-18 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:12

Bedankt voor het commentaar en de tips meiden!

Het klopt inderdaad dat ik naar voren zit, dat is al een stuk verbetert gelukkig. Tijdens lessen zit ik netter dan mijn tijdens mijn proeven, omdat ik het gewoon vergeet tijdens mijn proef :Y) Handen dragen is ook echt een punt! Ik heb ook moeite om de juiste teugellengte te vinden. Bij te korte teugels loopt hij makkelijk te diep en leun ik nog meer naar voren. Als ik ze iets langer doe wordt het meestal iets richting mijn benen zoals op de foto:+ Tijdens de les draag ik mijn handen al een stuk beter en ziet het er al netter uit. Lekker doorpuzzelen! Fijn dat jullie dezelfde dingen zien als ik! :))

Lootje, ik heb mijn beugels al een gaatje langer hier :o Punt is dat ik mijn hakken niet uitdruk en gewoon uit mezelf de neiging heb om naar voren te leunen.

Jouw foto's zien er netjes en heel vriendelijk uit! Was je al gestart?

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:17

Leuk paard lootje !

Het is inderdaad wat lootje al zegt een dekje met keramisch materiaal erin .
Ik heb ook een back on track singel en sindsdien bijna geen singelnijd meer .
Ze heeft bultjes op haar rug telkens .
Ondanks schone dekjes en passend zadel .
Door het keramische materiaal hoop ik de doorbloeding te verbeteren .

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:18

Gaaf Kirsten!

Wat mij opvalt is dat je meer achterover mag gaan zitten, schouders iets meer naar achteren en handen dragen. Het lijkt inderdaad alsof je je handen vastzet. Ik zou ze persoonlijk iets hoger en naar voren willen zien. Het is wel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk haha.

Verder zou ik de beugels een gaatje langer doen, en probeer de druk op de bal van je voet te houden, je trekt je hak heeel ietsje op.
Gekke vraag; maar is je pony/paard iets loperig?
Ik heb in het verleden een loperig paard gereden die ik voor wou zijn, en dus naar voren ging zitten en teveel aan de voorkant wou doen, na hulp van mijn instructrice moest ik voor mijn idee iets achter de bewegingen aan zitten om haar rustiger te krijgen en haar goed te begeleiden. Dit heeft toen zo goed geholpen.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:20

Knap paard, Lootje. En lekker naar je juf luisteren als zij zegt dat jullie vooruit gaan :D Het ziet er fijn uit!

KH; lekker verder puzzelen inderdaad en kijken wat voor jou werkt. Ik heb hetzelfde als ik flink figuren ga rijden. Die teugels worden langer en ik ga makkelijk terugrijden |( Mij helpt het om mijn teugels dan korter te maken en overdreven voor me uit te plaatsen (maar ik ga daar juist rechter van zitten), zodat ik voor me uit blijf rijden.

LB; Ah bedankt voor de uitleg! Ben benieuwd of het werkt, hoop het voor je! :) Laat je tegen die tijd je bevindingen weten?

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:36

sterreke98 hij kan inderdaad loperig zijn. Het is een vlotte pony :Y) Ik heb er dan een handje van om gespannen te zitten en voila daar kiep ik weer naar voren en heb ik zo'n gekke arm-hand houding.

xVera94 dat is een goeie tip!

Volgende week heb ik een fnrs wedstrijd en zal ik eens zien of ik deze punten alvast mee kan nemen! Beugels langer ga ik proberen tijdens het losrijden en ik kan ze dan altijd weer een gaatje korter doen :o

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:47

KirstenHorse schreef:
Bedankt voor het commentaar en de tips meiden!

Het klopt inderdaad dat ik naar voren zit, dat is al een stuk verbetert gelukkig. Tijdens lessen zit ik netter dan mijn tijdens mijn proeven, omdat ik het gewoon vergeet tijdens mijn proef :Y) Handen dragen is ook echt een punt! Ik heb ook moeite om de juiste teugellengte te vinden. Bij te korte teugels loopt hij makkelijk te diep en leun ik nog meer naar voren. Als ik ze iets langer doe wordt het meestal iets richting mijn benen zoals op de foto:+ Tijdens de les draag ik mijn handen al een stuk beter en ziet het er al netter uit. Lekker doorpuzzelen! Fijn dat jullie dezelfde dingen zien als ik! :))

Lootje, ik heb mijn beugels al een gaatje langer hier :o Punt is dat ik mijn hakken niet uitdruk en gewoon uit mezelf de neiging heb om naar voren te leunen.

Jouw foto's zien er netjes en heel vriendelijk uit! Was je al gestart?


Bedankt allemaal <3 ik ben ook heel blij met haar. Nee we zijn nog niet gestart. 14 juni heb ik mijn eerste oefenwedstrijd. Ik vind ons op het moment ook nog niet goed genoeg hoor :o

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:47

Heyy, ik heb zojuist mijn B-debuut gehad! Ik vond het super leuk.

Natuurlijk start ik weer op het moment dat het 20 graden is dus het was flink zweten maar we hebbben het gedaan. Ik heb in de eerste proef 177 punten en in de tweede 175 punten gereden waar ik erg blij mee ben, wij hebben namelijk de aanleuning nog niet helemaal voor elkaar dus op mijn protocool zag het zwart van de AL'tjes. Voor elk onderdeel is er een punt afgehaald doordat de aanleuning miste dus dat geeft me dan toch nog wel een fijn gevoel aangezien we niet heel ver van de 180 zaten. Ik ben in ieder geval super trots op mijn Prinsje, hij was super geconcentreerd en braaf voor de eerste keer (voor mij dan) ondanks al mijn zenuwen.

Helaas is de volgende keer pas in Juni ivm vakantie etc. maar dan hebben we in ieder geval nog genoeg tijd om de buitenbak te verkennen.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:24

Wil ik jullie beide, Lootje1991 en lara1510 alvast vet succes wensen in juni! :D

Lootje1991, op de foto's ziet het er in elk geval erg fijn uit! Komt goed in juni. :j

lara1510, wat goed dat je zo je punten kunt analyseren. Met mijn debuut zat ik ook twee keer in de 170 en de keer erop haalde ik ze beide met nette punten. Lekker aan je aanleuning werken en in juni weer starten! *\o/*

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:26

Lara1510: wat leuk dat je je debuut hebt gehad! Zit inderdaad niet ver van de 180 af. Lekker aan de aanleuning werken en dan komt het vast helemaal goed! :)

Lootje1991: balen dat je ziek bent geweest! Maar wat goed dat jullie zo vooruit gaan! Leuke foto's!

Kirstenhorse: gefeliciteerd met je 1e plaatsen en winstpunten! Goed gedaan! Wat betreft je foto ga ik mee met de rest :)

Loes1996: mooie foto!

Fleury: leuk dat je een nieuw jasje hebt! Heb je een foto?

XVera94: knappe foto hoor!

Lindamusters: oei balen dat je gevallen bent! Hoe ging je wedstrijd vandaag?

----------------
Wij hebben vandaag ons allereerste (oefen) wedstrijdje gereden <3 Heel erg trots op mijn puppypaard hoe hij zich gedragen heeft. We moesten buiten losrijden en daar was het al best heel spannend, paarden die de baan in en uit ging, paarden die ernaast in de paddocks stonden, auto's en hordes wielrenners die langs kwamen := Maar hij gedroeg zich super goed, wel gespannen maar hij bleef wel bij me dus daar al heel blij mee! Daarna naar de binnenbak voor het proefje was wel weer even super spannend. De witte hekjes en de jurytafel waren toch wel heel eng maar we zijn het proefje doorgekomen! Ondanks wat extra voltes, buiten de ring beland en een keertje verkeerde galop zijn we toch nog op een winstpunt uitgekomen! (Als het officieel was dan :') ) Al met al een hele leuke en vooral leerzame ochtend gehad en lekker meters maken!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:58

Allen bedankt voor de complimenten over de foto en Warlock <3

Lootje1991: Balen van je ziek-zijn :( Maar super dat jullie zo vooruit gaan! Foto's kijken is altijd leuk. Zelf heb ik op bepaalde paarden ook dat ik snel naar voren ga. Wisselt bij mij ook enorm met zadel en paard. Op Warlock heb ik het bv niet zo snel terwijl ik het op mijn andere bijrijdpaard wel snel had.

Lara1510 Wat leuk een debuut! Fijn dat je er zelf goed op terugkijkt en weet waar de werkpunten liggen.

aniek_joefy Ahh super leuk! Spannende losrijdbaan! Ik denk dat mijn 'ervaren' merrie dat niet overleefd :=
Gefeliciteerd met je 'winstpunt' en met de goede ervaring!

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:22

KirstenHorse, jouw houding is heel herkenbaar voor mij! Voorheen zat ik ook altijd zo naar voren en dan met mijn armen naar beneden, alsof ik mijn paard naar beneden dwing (absoluut niet het geval). Voor mijn gevoel zat ik dan aardig prima, maar schijn bedriegt. Bij mij was het onder andere ook het zadel wat mij voorover drukte, maar ook omdat mijn pony snel heel gespannen was. Mijn natuurlijke reactie daarop was inderdaad ook voorover gaan zitten. Inmiddels zijn we een geruime tijd verder, is mijn pony veel relaxter en beter voor elkaar en kan ik beter gaan zitten :j Mijn tip is dus vooral lekker blijven oefenen, ook eens een paar rondjes heel bewust enkel met je houding bezig zijn. Probeer eens wat anders uit, zoals je handen voor jouw gevoel enorm hoog houden. Leg ook je benen eens anders neer en ga echt voelen.

Voorbeeld een jaar geleden:
Afbeelding

Gisteren (niet echt een goed getimede foto, maar het is wel een mooi voorbeeld)
Afbeelding

Lara1510: Dat zijn best nette punten hoor! Komt vanzelf goed zo te horen.

Lootje1991: Balen dat je ziek was! Leuke foto's ook! :)

Voor mij geld voorlopig even geen wedstrijden! Ik heb namelijk per 1 mei een fulltime baan en ik zit bijna de gehele maand mei in Amerika. Vanaf juni zal ik dus pas weer aan wedstrijden gaan denken. Dan is het ook lekker outdoor seizoen, dat vind ik prettiger starten. Ik ben benieuwd of we tegen die tijd een winstpuntje mee kunnen pakken.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:50

Even snel een verslagje, bijlezen probeer ik vanavond te doen :)
Na mn val nog heel stijf geweest, maar vooral veel last van mijn rug dus de fysio maar weer gebeld...
Wel op wedstrijd geweest zondag. Losrijden ging zooo fijn, maar in de proef werd hij wat onrustig. Hij dook een beetje met aanspringen galop. Had wel fijn gereden maar wat laag gepunt als ik het eerlijk zeg.. 2x 180 dus nu B+8!

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:38

Wij hebben gisteren ook ons debuut gehad, als ik de filmpjes nakijk ben ik er toch wel trots op!
Tijdens het los rijden heb ik even de thiedeman gebruikt, kreeg meteen de opmerking dat dit niet mocht maar heb de regelementen expres nagekeken en daar stond in dat het wel mocht. Dit helpt even om de ergste 'heet heid' eruit te rijden. Vrij snel hebben we hem af gedaan.


Tijdens de proef helaas erg veel spanning en ze was overal op aan het letten behalve op mij. Dit resulteerde in 170 & 169, wel een paar keer een 7 voor de galop gekregen. Nu lekker vaak op pad gaan zodat ik zelf ook minder zenuwen heb. Heb een erg leuke dag gehad :D Mijn broertje heeft het binnenkomen gefilmd.


Afbeelding


little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:19

Ach komy goed lekker vaak starten !
Je filmpje is alleen wel echt heel kort?
Ik heb vandaag zo fantastisch fijn gereden :o
Er beginnen steeds meer kwartjes te vallen wat betreft buigen en tempo controle (ze wil nogal eens wat duwerig worden in het lopen en sterk)
En ze bleef vandaag zo fijn bij me :D
Eens kijken of instructrice kan filmen donderdag

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:45

little_birdy ah super fijn dat je zo lekker hebt gereden!

Hier vandaag gelongeerd. Ze had gister met de eigenaar een caroussel wedstrijd dus ik vond dat ze dan wel even genoeg heeft gedaan onder de man :o Zegt niet dat ze het dus makkelijk had vandaag, ze heeft heel goed der best gedaan! Begint het lang en laag lopen steeds gemakkelijker te vinden <3 <3