[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:27

little_birdy schreef:
Ach komy goed lekker vaak starten !
Je filmpje is alleen wel echt heel kort?
Ik heb vandaag zo fantastisch fijn gereden :o
Er beginnen steeds meer kwartjes te vallen wat betreft buigen en tempo controle (ze wil nogal eens wat duwerig worden in het lopen en sterk)
En ze bleef vandaag zo fijn bij me :D
Eens kijken of instructrice kan filmen donderdag


Klopt, heb van allebei de proefjes een filmpje maar dacht nouuuuu die doen we nog maar even niet op internet haha!

Gisteren merkte ik dat Fame een beetje moe was, dus heb rustig aan gereden en niet zo lang. Zonder thiedeman en op zich ging dat goed, merk alleen dat ik zelf linksom vast zit in mijn lijf dus even een afspraak maken om dat aan te pakken.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:43

Ik sprong gister een gat in de lucht toen ik te horen kreeg dat ik komend weekend toch kan starten! Ik zou eigenlijk niet kunnen rijden omdat ik om 1 uur naar engeland vertrek, maar ik kan om 11 uur rijden en ga dan meteen naar huis. Ik haal mijn prijs volgende week op als ik die uberhaupt een heb _O-

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:28

murphypower schreef:
Ik sprong gister een gat in de lucht toen ik te horen kreeg dat ik komend weekend toch kan starten! Ik zou eigenlijk niet kunnen rijden omdat ik om 1 uur naar engeland vertrek, maar ik kan om 11 uur rijden en ga dan meteen naar huis. Ik haal mijn prijs volgende week op als ik die uberhaupt een heb _O-


Aaah fijn, wordt wel haasten dan :+

Mijn onderlinge wedstrijddebuut wordt een ramp, paard is super enthousiast, relaxt en lekker voorwaarts als ie hindernissen ziet. Geen probleem zou je denken, maar meneer snapt niet dat ie er óverheen moet ipv showend erover en hopen dat je je benen hoog genoeg optilt :+
Dus dat wordt een mooie 2e plaats, want in mijn groepje zijn we maar met 2 haha

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 06:35

Annenas schreef:
murphypower schreef:
Ik sprong gister een gat in de lucht toen ik te horen kreeg dat ik komend weekend toch kan starten! Ik zou eigenlijk niet kunnen rijden omdat ik om 1 uur naar engeland vertrek, maar ik kan om 11 uur rijden en ga dan meteen naar huis. Ik haal mijn prijs volgende week op als ik die uberhaupt een heb _O-


Aaah fijn, wordt wel haasten dan :+

Mijn onderlinge wedstrijddebuut wordt een ramp, paard is super enthousiast, relaxt en lekker voorwaarts als ie hindernissen ziet. Geen probleem zou je denken, maar meneer snapt niet dat ie er óverheen moet ipv showend erover en hopen dat je je benen hoog genoeg optilt :+
Dus dat wordt een mooie 2e plaats, want in mijn groepje zijn we maar met 2 haha


Inderdaad wel even haasten, maar dat heb ik er voor over als ik om 11 uur kan rijden ben ik om half 12 thuis, nog even uitgebreid douchen tot 12 uur/12:15 en dan ben ik klaar om te gaan!

Achja als jij fijn hebt gereden, dan is het toch niet zo erg.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:43

Dit weekend dressuurweekend .
Gisteren 2 proeven gereden en straks weer.
Eerste proef ging ze volledig in de staak in 1 hoek . Heb afgegroet en de proef afgereden ( stelde de jury zelf voor )
2e proef 181,5 ging echt veel beter .
Wel in de enge hoek continu met verkeerde stelling echt zo balen :(

Vandaag ga ik echt proberen om ontspannen te rijden want gisteren was echt niet grappig :(

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:02

Lb jammer zeg. Probeer niet te veel op die hoek te focussen.

Hier gisteren wedstrijd gehad. Tweede keer Outdoor en eerste keer van dit seizoen. Ze vond het erg spannend in het begin, maar ze bleef wel braaf. Net voordat we de ring in mochten, kon ze ontspannen en had ik haar toch wel fijn aan het lopen.
In de eerste proef was er helaas erg veel spanning en daardoor ben ik de nagevelijkhe meteen kwijt. Ze neus gaat omhoog, schouder naar binnen en ze zet het op een lopen. De galop ging ook erg onstuimig.
Tweede proef iets meer nagebelijkheid voor mijn gevoel, maar halverwege kwam de spanning terug en ging de turbo aan.
Na de tweede proef gevraagd wat ik daar toch mee kan doen en deze jury was erg lief en heeft wat tips gegeven. Komt neer op veel kms maken.
Daarna nog even af proberen te sluiten met een fijn nagevelijk paard en op het losrijdterein lukt dat dan weer wel.

Uiteindelijk had ik in de eerste proef 162 punten en in de tweede 183.5 met heel erg lief commentaar.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:43

Netjes !
Vandaag 178,5 en 188,5 ging ook echt een stuk beter !
Dus weer een puntje erbij

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:15

Jammer van die eerste proef LB. Wel fijn van de jury dat je hem af hebt mogen rijden. Toch weer een oefening.
Probeer met die hoeken zelf zo relax mogelijk te rijden, net ofdat t de normaalste zaak van de wereld is. Dit werkt bij mij altijd t beste tegenover mijn paard.
Fijn dat vandaag een stuk beter ging. Nette punten!

Annetje, fijn dat de jury zo meelevend was en er goed commentaar op had. Met meer kms maken moet t vast goedkomen. Wel een mooie winstpunt!

Hier nog lekker aan het trainen. Het aanspringen in galop vindt hij nog steeds gek geloof ik, (draver he :o ) maar galop is wel fijn. Hij wordt steeds stabieler en fijner. Maar volgens mij is hij nu weer tanden aan het wisselen, dus is ie daar weer door afgeleid en druk mee.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:21

Even egopost, lees later bij.

Hier vandaag de laatste wedstrijden gereden van het seizoen :( (er zijn maar 2 outdoor dagen en beide dagen start de dochter vd eigenaar zelf) :( zo jammer! Helaas maar 1 WP... Overgang B - L1 is wel echt mega geworden zeg...Kan me niet herinneren dat het ooit zo pittig was haha

Nu dus L1+5

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:45

Jammer dat ze de hoek zo eng vond LB! Toch nog wel 2 winstpuntjes gehaald.

Annetje, wat fijn dat de jury je wilde helpen! En ook nog eens een winstpunt gehaald, dat is fijn afsluiten! Gefeliciteerd!

Loes1996 ook jij gefeliciteerd met je winstpuntje!

Ik ben vandaag ook weer op pad geweest! Eerst lekker 10 km buiten rijden, toen even rust op het terrein en gras eten en toen losrijden. Ze vond het super spannend, wilde alleen maar bij dr maatje blijven, gooide haar schouder er telkens uit, was een beetje stuurloos. Gelukkig kon ik haar wat aan t werk zetten en was ze in de proeven bijna braaf haha. Paar schrikreacties. Was wel wennen, eerste bak had nog wel een mooi randje maar bij de 2e proef stonden echt alleen de letters! En voor de eerste keer op gras is ook wel een beetje wennen maar het was niet glad gelukkig. Het ging soms goed en soms wat minder maar opzich wel tevreden.
Ik had uiteindelijk 185 en 191,5 en 2 keer 2e! (van de 4) en BIJNA een eerste plaats, de winnaar had 192 en ik 191,5. Ben best wel trots :o B+5 alweer!

En ik had laatst gezegd dat ik een nieuw jasje had! Heel mijn outfit is eigenlijk nieuw, oornetje, broek, plastron en jasje :D Heb een foto, hij is niet heel voordelig maar voor het idee ;) Ik ben er wel heel erg blij mee! Hopelijk volgende keer ook rijdende foto's!


Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:51

Super goed van je !
Volgens mij heb ik hier gewoon strenge jury gehad vandaag want als ik dat lees half stuurloos enzo en dan zulke hoge punten haha

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:58

Bij t inrijden he ;) In de proef deed ze weer goed dr best!

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:00

Ow wacht effe sorry !
Niet dat ik het je niet gun hoor :D
Maar dacht al van huh hahahaha

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:58

Fleury wat een punten zeg!

Lb ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik ben er wel jaloers op hoor, ik mocht willen dat ik ook bijna 200 punten kon rijden op een slechte dag!! Ik ben altijd erg benieuwd naar het beeld bij jullie verhalen en ik vond het laatst zo leuk dat er filmpjes gedeeld werden, dus ik ga dat ook doen:

25-02 175 punten. Dit was onze vorige wedstrijd


En gisteren 14-04 183,5 punten.


Ik zie zelf al veel verschil! Er zit meer rust in en meer nagevelijkheid. Ik vind mezelf er ook mooier op zitten bij het laatste filmpje. Verder is er nog heel heel veel te verbeteren, zie mijn verslag op de vorige pagina.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:58

Ziet er inderdaad veel beter uit je 2e proef !
Zodra ze meer gaat dragen word het vanzelf makkelijker voor jullie

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:10

Ik kom ook even binnenvallen. Mijn b debuut staat gepland op 28 april. Geen idee of we helemaal klaar zijn, maar we gaan vooral voor de ervaring en om te zien waar we staan.

Ik ga starten met een 9 jarige Friese merrie die eerder L1+12 heeft gelopen. Dit was echter een hele tijd terug. Dus ik ben benieuwd hoe ze het nu gaat doen. Vandaag iig weer les.

Ziet er inderdaad beter uit annetje!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:58

Succes alvast Leonie!

Is er trouwens iemand die hier meedoet aan de benefiet cup? :o

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:18

immanuela29 schreef:
Succes alvast Leonie!

Is er trouwens iemand die hier meedoet aan de benefiet cup? :o


Succes Leonie!

Bedoel je de Almere Benefiet Cup? Ik had me opgegeven voor 3 dagen alleen is de osteopaat vd week langs geweest en Fame had wat blokkades in haar rug. Nu 2 weken longeren en dan er weer op, ze zei dat als ik wedstrijden wilde rijden het wel kon in principe maar het is beter om nu even een stapje terug te doen en de buiging in het lijf goed te hebben. Dus voor de zekerheid heb ik ons afgemeld.

gea_thora

Berichten: 309
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:37

Zo, ik kruip ook maar weer eens onder mijn steen vandaan...

DaisyHope: jammer van je afmelden, maar wel verstandig dat je voor het welzijn van Fame kiest! Wedstrijden rijden kan dan over een tijdje alsnog weer. Belangrijker dat je paard weer helemaal in orde is en dan nóg beter kan lopen!

Annetje: tweede filmpje geeft al een veel beter beeld inderdaad, je gaat wel hard in galop zeg! Misschien een kwestie van kilometers maken, en meer kracht/spieren bij het paard? Dan wordt constante aanleuning etc ook allemaal vanzelf makkelijker.

Fleury: Fijn dat het in de proeven beter ging dan met losrijden! Daar moet je het ook laten zien uiteindelijk. Wat een uitdaging met alleen bordjes he? Dat vond ik ook 3 weken geleden, denk je dat je je paard goed tussen je been en hand kunt houden, voel je je nog alsof je constant slingert :+

Verder ben ik inmiddels al weer zover dat ik jullie eigenlijk moet gaan verlaten :7
Ik heb al weer 11 punten bij elkaar weten te rijden in 4 wedstrijden! :)
Afgelopen vrijdag 194 en 206,5 gereden. Ik wilde eigenlijk gewoon nog een tijdje B doorrijden, gewoon omdat Banjo nog nooit eerder wedstrijden had gelopen.. dus hem laten wennen.
Maar ik ga toch maar direct L1 starten op 12 mei.
Banjo kent de proeven al, en hij wordt dan echt enorm heet. Straks zijn er wel weer andere proeven, maar ik denk dat het goed voor hem is als hij iets meer aan het werk moet, iets meer zijn focus bij mij en het werk moet houden. Nu heeft hij te veel tijd om lekker te gaan bokken etc }:0
Ik had vrijdag zelfs een 9,5 op mijn uitgestrekte draf! *D

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:38

DaisyHope schreef:
immanuela29 schreef:
Succes alvast Leonie!

Is er trouwens iemand die hier meedoet aan de benefiet cup? :o


Succes Leonie!

Bedoel je de Almere Benefiet Cup? Ik had me opgegeven voor 3 dagen alleen is de osteopaat vd week langs geweest en Fame had wat blokkades in haar rug. Nu 2 weken longeren en dan er weer op, ze zei dat als ik wedstrijden wilde rijden het wel kon in principe maar het is beter om nu even een stapje terug te doen en de buiging in het lijf goed te hebben. Dus voor de zekerheid heb ik ons afgemeld.


ja die bedoelde ik! Jammer maar goede keuze!
Ik ben er maar voor alleen de zaterdag dan. Ik wilde mijn paard niet gelijk teveel belasten met gelijk vier dagen achter elkaar mee te laten doen :')

gea_thora goed bezig! Succes alvast met je volgende wedstrijd!! Ik heb ook toevallig 12 mei een wedstrijd. :P

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:05

Gefeliciteerd allemaal!

Vorige week heb ik mijn eerste wedstrijd gereden!
In Nieuwkoop, dus lekker dichtbij voor ons.

Voor mijn gevoel ging het niet zo heel fijn, was erg warm en pony was best afgeleid.
En natuurlijk gaat het thuis altijd fijner.
Maaaar heel trots op die kleine pony want ze heeft tussen de paarden toch een eerste plaats gehaald in de eerste proef met 189 en in de 2de proef 187,5 en een tweede plaats. Dus 2 wp er bij!
Ik ben te vrede haha

6 mei heb ik mn volgende wedstrijd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:53

Wat een mooie punten komen er weer voorbij! Ik heb na mijn val een aantal fysiobehandelingen gehad dus het rijden is op een lager pitje. Deze week wel weer een les gepland en weer fanatiek begonnen. Ik was net na de val toen nog wel op wedstrijd geweest. Vond het eerlijk wel laag gepunt. 3e en 4e plaats met 2x 180. Nu dus 8 winst en bijna naar het L. Ik heb er voor gekozen om de selecties in de B te rijden en niet over te gaan naar het L omdat het altijd al een grote droom is geweest om naar de brabantse kampioenschappen te gaan! En ik wil eerst een geheel protocol zonder onvoldoendes in de B voor ik over ga naar het L!

Het wijken gaat steeds beter en ik merk dat ik er veel controle door krijg. Paar passen links wijken recht stellen en naar rechts wijken is een oefening die ik heel veel doe, ook andersom natuurlijk!
Verder veel aan het werk om de verruimingen beter te krijgen en om meer balans in galop te krijgen. En meer balans = meer controle wat ook best fijn is :')

10 mei is de eerste selectie dus nog even fanatiek doortrainen!

Rijden er nog meer mensen selecties mee in West-Brabant?

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:47

Weet jij welke de selecties zijn in west Brabant? Dan ga ik mijn zus lief aankijken of ze die mee rijd

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:18

Netjes gedaan met de pony !
Hier ook weer 2 punten erbij !
180,5 en 182

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:56

Charaz schreef:
Weet jij welke de selecties zijn in west Brabant? Dan ga ik mijn zus lief aankijken of ze die mee rijd

CH Halsteren, CH bergen op zoom, oudenbosch, prinsenbeek, etten-leur en rijsbergen. http://kringwestbrabant.nl/selectie/spelregels
4 vd 6 moet je gereden hebben!