Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:40

Vandaag een winstpunt in het B springen behaald met m'n 4 jarige, dit was zijn eerste B parcours.
Afbeelding
Afbeelding

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:17

Goed bezig allemaal!

Ohhh ik ben zo dichtbij mijn doel; L2 ! *\%/*

Gisteren zou ik dan nog 2 puntjes moeten halen maar het was zó warm geworden naast het feit dat het al best vochtig was, ik moest ook nog eens rond 15u en er waren te veel horzels. Mijn handschoenen waren rood gekleurd door het bloed :( zo sneu! Ze liep netjes bij elkaar, geen fouten, maar had te weinig impuls doordat het gewoon te zwaar was. Wel laag gepunt over het algemeen, maar toch 1 wp erbij. So close :P en voor de volgende keer neem ik dazenspray mee. Had er totaal niet op gerekend dat het daar zo erg zou zijn.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:00

Wat een toppers hier! Ik heb ons ingeschreven voor M1 debuut op 28-7, super spannend!

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:15

Ik kom me aansluiten!
Onze laatste wedstrijd was 03-06-2017 :oo
Ik was helaas even mijn motivatie voor de wedstrijden kwijt, en het baggere weer in de winter maakte het niet beter.
Maar volgende week zaterdag en zondag rijden we beide dagen 2 proeven! *\%/* Daarna 30 juni en 1 juli weer beide dagen 2 proeven en 7 juli 1 proef.
We zijn B+10 en mogen dus naar de L1, maar ik wil eerst weer inkomen in de B en eventueel wat prijsjes rijden.
Ik heb er onwijs veel zin in weer!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:31

Ons nog lopend doel: in nov 2018 Z1 zijn.
Momenteel in 4x M2 gestart te zijn al M2+7, dus denk dat ik straks het doel moet aanpassen :+

Grappig weetje: op 31 juli 2016 reden Franco en ik ons allereerste wedstrijd ever. Toen starten we in de B:

Afbeelding

Nu bijna 2 jaar verder zijn we alweer bijna Z1! Ik moet mezelf af en toe echt knijpen; wat is het toch een gaaf dier <3

Afbeelding

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:41

Merel_Brit schreef:
denk dat ik als doel M2 plus 5 winstpunten stel, maar in 2018 ook een klein parcours zou willen kunnen springen.

Zaterdag ons M2 debuut gemaakt en gelijk een winstpuntje kunnen rijden. Ik was dus erg tevreden. M`n doel iets bijgesteld, ik wil Z1 startgerechtigd zijn aan het eind van het jaar. Ondertussen ook een begin gemaakt met een sprongetje, en dat vindt ze bijzonder leuk om te doen, dus ik wil daar ook wat verder in gaan.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:29

Wij zijn gisteren op concours geweest en weer een eerste plek en een derde plek gereden met weer 2wp erbij. Dus nog eentje en we zijn Z1 startgerechtigd! *\o/*

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:56

Had niet eens hardop een doel gesteld met mijn jonge paard. Maar de startpas heb ik en 1x in de B springen gestart. Gelijk een winstpunt te pakken.


Afbeelding

Afbeelding


7 juli gaan we dressuur. Ben benieuwd hoe het gaat. Doel voor dit jaar voor springen is misschien 10wp in het springen in de B en dressuur L1+winst. Hoeveel maakt niet uit, mag versneld promoveren dus dat doet er totaal niet meer toe.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:35

mijn doel was L1 startgerechtig teworden en dat is vorige week gelukt. En we mogen nu l1 starten ga de regio nog wel in het B starten. En daarna gaan we dan over naar het l1 en ik had me laast wedstrijd 190,5 en 193,5. Super blij mee naar allen tegen slagen die we gehad hebben. Hopelijk gaat de regio net zo goed en hoeven toen maar 1 winst tehalen. Dus ben nu B+11.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:58

Zaterdag gaan we nog even een lesje meepakken voor het NK :D

Een leuk, positief wedstrijddagje gehad zondag :D We hebben flink gave scores gehaald en voor het eerst de pleasure meegereden (was voor de lol, uiteindelijk ging het erg goed) :D

- In hand trail L2 een eerste plek met een 70 score;
- In hand trail L1 een eerste plek met een 70,5 score;
Na de in hand trail kregen we complimenten van de jury met daarbij het bericht dat we zekerweten klaar zijn voor het NK. Hoppaa die steek ik alvast in mn broekzak _/-\o_
- Pleasure L2 een eerste plek, met complimenten van de jury voor het constante en regelmaat.

*\o/* *\o/*

Afbeelding



Doelen voor het NK volgende week, vooral veel plezier hebben en samen genieten :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:18

Die rozetten zijn echt gaaf <3

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:52

Jeetje wat gaan jullie allemaal lekker zeg! Proficiat!

Mijn dochter gaat super lekker en start de kampioenschappen nog in het L2 en gaat daarna over naar het M1. Gezien ze de kampioenschappen op zaterdag en zondag over verschillende klassen rijden, doe ik zelf nog een gooi naar de beker in het MI. Wie weet :P

In de zomer of net erna hoop ik toch echt de overstap te maken naar een keertje M2 en dan het Z1 in. Nu mijn dochter met hem in het talententeam zit, blijft er weinig rijerij over voor mij. Misschien start zij hem er nog eerder in haha. Hij heeft het al druk genoeg, dus om hem nu ook veel te starten, dat is niet meer leuk. Beestje moet natuurlijk wel blij blijven :j

Nog een stoere trainingsfoto van die 2. Beetje slechte kwaliteit, maar het wordt echt zo'n mooi en stoer stel. Beetje grasbuikje, maar hij mag van ons gewoon lekker overdag op het land met een maatje.
Afbeelding

En deze was tijdens het losrijden met Jan Wolfs tijdens de TTC selectie.
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:25

Dan zie ik jullie daar weer padoertje! Heel gaaf zeg, heel veel succes!

Ik heb nu 3 wedstrijden l1 gedaan en 10 winstpunten. Ik ga ook de kringkampioenschappen rijden in de L1 en daarna kijken of we de L2 ingaan

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:36

Wat is iedereen onwijs goed bezig zeg! Het is even erg stil hier. Helaas staan de wedstrijden bij ons voorlopig stil.
De lage doorgangen angst van m'n maatje is in zoverre verergerd, dat hij echt zijn eigen stal niet meer in durfde. Dat heeft me doen besluiten hem na 2,5 jaar veel ups en downs in training te zetten bij een ervaren iemand om hem hopelijk van zijn angst af te helpen. Ook de trailer ging weer erg moeizaam, dus ook dit wordt meegepakt in de training. Hij staat inmiddels bijna 3 weken op de trainingsstal waar ze dagelijks met hem aan het werk zijn. Het heeft echter wel een week extra nodig; hij stond de 2e week plots erg kreupel wat een flinke hoefzweer bleek te zijn. Hij loopt nu nog steeds niet 100% rad (alleen rechtsom in draf af en toe een hakkeltje), maar goed genoeg om met hem te werken. Hier lijkt wel langzaam aan vooruitgang in te zitten en uiteindelijk hopen we natuurlijk dat we weer terug naar huis kunnen zonder problemen. Maar voor nu ziet het er naar uit dat we pas na de zomer (september?) dit jaar kunnen gaan starten. Tis jammer, maar het is even niet anders! Eerst maar eens dit probleem proberen op te lossen :)

Doel voor 2018 was eerst Z1+10. Dit doel wordt sowieso bijgesteld aangezien we nog helemaal geen winst hebben in het Z1 en we na de zomer pas weer gaan starten. Ik ben dan al blij met 1 wp in het Z1 aan het eind van 2018. Maar laat ik het doel zetten op Z1+3, dan ben ik echt zeer tevreden!

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:54

MyWishMax schreef:
Dan zie ik jullie daar weer padoertje! Heel gaaf zeg, heel veel succes!

Ik heb nu 3 wedstrijden l1 gedaan en 10 winstpunten. Ik ga ook de kringkampioenschappen rijden in de L1 en daarna kijken of we de L2 ingaan


Leuk! Dat schiet bij jullie ook lekker op zeg *\o/*

@Cindyy_1993 Balen zeg, maar wel goed dat je het nu uit handen geeft. Hopelijk weten ze er raad mee en heb je hem snel weer thuis staan. Die puntjes komen er vast wel later het jaar.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:35

Jaaa mijn doel is wederom behaald! Heb de punten voor de L2 binnen. Mijn nieuwe doel is om tegen het einde van het jaar 5 wp te hebben en een oefenwedstrijd M1 te doen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:02

Hier kan alles weer de ijskast in qua plannen. Paard leek weer goed op weg, mocht eindelijk van de week ook de wei weer op maar nu met rijden toch weer kreupel.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:27

veertje99 schreef:
Mijn doel behaald? Nee jammer genoeg niet. Afgelopen 2 maanden geen wedstrijden meer kunnen rijden. Mijn doel was om voor 1 januari L1+10 te zijn, we zijn +6 dus mag zeker niet klagen :D

Een nieuw doel verzinnen is best lastig aangezien ik niet weet hoe snel ik over ga naar het L2 en hoe dat gaat enz. Maar ik denk dat mijn doel is om M1 startgerechtig te zijn. Aangezien ik niet zo heel lang in het L1 wil blijven (denk 15/20 winstpunten) en dan lekker over wil gaan naar het L2 lijkt mij het een realistisch doel :) Ook start ik vanaf 1 januari bij de paarden want dan is mijn jaartje bij de pony's voorbij

Even een kleine update over mijn doel. In februari heb ik mijn eerste L1 wedstrijd bij de paarden gehad en afgelopen week hebben we onze laatste L1 wedstrijd gereden. Dit hebben we afgesloten met de eindstand op L1+21 :D 8 juli hebben we ons L2 debuut staan, dus ik heb zo'n vermoeden dat we ons doel wel gaan halen. Ik wil ook niet eerder over gaan naar het M1 als ik weer het L2 groten deels heb uitgereden :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:50

Mijn doel vandaag behaald! Wilde de punten voor het M1 hebben en dat is gelukt!

Ik ga voor dit jaar geen nieuw doel meer stellen want we doen alles op ons gemak. Misschien starten we tegen einde dit jaar wel keer M1 maar misschien ook niet. Wil hem eerst volledig bevestigd hebben.

Afbeelding

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:25

Wat is iedereen goed bezig!

Balen SusanH! Hopelijk is ie snel weer in orde.

Ik ben 2 weken terug voor het laatst gestart. Paard had ontzettend last van spanning. Kwam er in het los rijden niet door heen. Stond meer op de achterbenen dan wat anders..
Maar met 179 en 169,5 viel de schade nog best mee.
Hopelijk kan ik over een week weer weg. Moeten even wat kilometers maken ergens anders dan thuis

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:31

komen nette punten voorbij zeg, mensen zijn goed bezig!
wel balen voor je SusanH,

Mala26 jammer van de spanning, volgende keer gaat het vast beter!

zelf had ik mijn doel een beetje ehh.. laten we maar zeggen dat ik ondertussen vergeten ben wat mijn doel uberhaupt was haha :+ :+ ik had december mijn laatste wedstrijd gehad en had daarvoor ook al iets van een half jaar geen wedstrijden gedaan(behalve oefenwedstrijdje springen) :+ :+

maar ik heb besloten nu ik klaar ben met mijn school toch echt een keertje door te zetten, sinds ik het wel graag wil. heb mij nu ook ingeschreven voor een wedstrijd op 8-07-18. (nu al zenuwachtig haha) en wil minstens 2 keer per maand een wedstrijd rijden

mijn doel voor nu is om voor het einde van het jaar gestart te zijn in het M1. <<) <<) <<)

ook een doel van mij is om volgend jaar selectie wedstrijden te gaan rijden, wil ik eigenlijk al heel lang maar gaat zo lastig als je 1 x per jaar een wedstrijd rijdt haha

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:07

Nu twee wedstrijden gereden met mijn nieuwe paard, zonder enige wedstrijdervaring en nu B+5.
Mijn doel is nu om de aanleuning constant te hebben en zodra de aanleuning constant is op wedstrijd en de punten moeten er natuurlijk zijn om dan over naar te gaan naar het L1. Thuis is de aanleuning vrijwel constant dus dit is gewoon een kwestie van km maken.
December hoop ik toch wel in de richting van het L2 te zijn :)

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:08

Wij hadden als doel het doorkomen van de B. In 5 wedstrijden gedaan. Ging iets sneller dan verwacht. Voor dit jaar dus lekker relaxed. Volgend jaar punten halen in de L?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:46

Wij hebben het NK er weer op zitten :)

L2 is subtopklasse en de L1 is de topklasse bij ons, snap dat t wat verwarrend kan zijn :Y)

Op vrijdag hebben we de pleasure L2 voor de tweede keer meegestart, Grace was overdonderd door de vele paarden in de bak en was de linkergalop even kwijt op de lange zijde. Daarna de horsemanship L2, die ging best netjes, we werden 8e. Daarna de reining L2 all ages, was even zoeken samen, vervolgens de reining L1 all ages, deze ging beter, een mooie 5e plaats!

In de avond was de uitreiking, ik had al te horen gekregen dat ik daar moest zijn. Met de knappe Mea, die er nu een maandje niet meer is, heb ik met de shows maarliefst 500 punten bij elkaar gespaard en dus kregen wij ter ere van Mea een oorkonde, een stalplaat en een zilveren schaal. De zilveren schaal en stalplaat worden nog nagestuurd, die waren er nog niet, dus nog even wachten tot we ze echt in handen hebben, maar wat een eer om dat met Mea behaald te hebben!!

Op zaterdag een reining dagje, in de reining L2 senior net buiten de linten met een 7e plek, in de reining L1 senior genoten maar helaas ook buiten de linten. Vervolgens was de WEM (western earned money) reining aan de beurt, lekker gereden en kunnen ontspannen op m’n runs, daardoor een 4e plek met een mooi lint en een geldbedrag.

Toen gisterochtend, als eerste hadden we de in hand trail L2, pfoeh wat een pittig proefje.. maar Grace deed het super en hier behaalden we BRONS en dus een mooie derde plek met een beker en lint. Vlak erna was de in hand trail L1 aan de beurt, op een paar kleine dingetjes na dezelfde proef, Grace deed het weer top! En dat resulteerde in ZILVER met een tweede plek en een mooie beker en lint, dus gewoon echt letterlijk tweede in de hoogste klasse van Nederland.

Afbeelding


Nu even geen doelen meer, even lekker rustig aan, genieten, buitenritjes en dan volgend seizoen weer knallen :D

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:00

Gefeliciteerd Wieneke! Mooie prestaties weer!!