Advies gevraagd, losrijden in de regen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Advies gevraagd, losrijden in de regen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 09:45

Ik ben op zoek naar goed advies. Ik heb mijn laatste wedstrijd gereden in de regen en het eindresultaat was een pikzwarte rijbroek, die daarvoor nog spierwit was…. Boos!

Kennelijk geeft mijn zadel erg af (we hadden er niets mee gedaan van te voren qua invetten oid). Met héél veel wassen met allerlei middeltjes hebben we m´n broek weer enigszins wit gekregen, maar ik vrees weer een volgende wedstrijd in de regen.

Wie heeft er een oplossing? Iets waardoor het zadel minder afgeeft, of iets voor over je rijbroek tijdens het losrijden, wat je makkelijk te paard af kan doen zodra je de ring in moet??

Niet starten in de regen kan natuurlijk ook, maar soms lijkt het droog te blijven en dan toch zit je ineens in een plensbui…. Knipoog


BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:00

met losrijden een trainingsbroek erover zodat je die vlak voor je proef uittrekt dan is je rijbroek nog zo goed als schoon

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:07

eamane schreef:
met losrijden een trainingsbroek erover zodat je die vlak voor je proef uittrekt dan is je rijbroek nog zo goed als schoon


Ja dat had ik ook in gedachten.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 10:19

animals"]
[quote="eamane schreef:
met losrijden een trainingsbroek erover zodat je die vlak voor je proef uittrekt dan is je rijbroek nog zo goed als schoon


Ja dat had ik ook in gedachten.
[/quote]

mag je officieel volgens het wedstrijdreglement rijden met iets over je witte broek heen?

En een trainingsbroek is vaak erg glag en geeft weinig grip, dus heeft niet mijn voorkeur.

Er bestaan van die broeken die je met drukknoopjes aan de zijkant kan dicht en open doen, met zitvlak speciaal om ermee te rijden. Iemand ervaring ermee?

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:22

hmmm, misschioen lange chaps....dan is wel je kont onbeschermd, maar daar blijft het over het algemeen ook droger... Knipoog

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:26

Je zadel poetsen met horsemans one step cleaner dat geeft niet af! En je hebt speciaale witte overbroeken die gaan tot aan je laars

...Dreaming with my eye's wide open...

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 10:35

kan je die witte overbroek in een ruitersportzaak krijgen??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:49

Je kan zo'n termo broek aandoen daar zit namelijk leer op het zit gedeelt. Alleen ik weet niet wat dat doet met je witte broek en regen.
En je mag ermee losrijden want je mag ook zonder jasje of dikke jas losrijden als je maar wel je cap ophebt Tong uitsteken .

Ik zou eerder eens kijken wat je kan doen aan je zadel?. Want zoveel afgeven is niet een goed teken. Zou de vraag eens neerleggen bij een ruitersportzaak. Ik vet of olie de bovenkant van mijn zadel nooit tenzij is lang niet ga rijden erop. Vaak gaan ze daar toch van afgeven.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 12:05

ja inderdaad, het is niet normaal dat je zadel zoveel zwart afgeeft. Het is een tweedehandszadel van Stubben (scandia) en wij hebben er nooit rare dingen op gesmeerd (hooguit zadelzeep en vet).

Zo´n thermobroek had ik ook aan gedacht, vroeg me alleen af of die dingen waterdicht zijn??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:22

Mhh zou toch eens navraag doen bij een zadelmaken misschien heeft die er speciaal spul voor.

Volgens mij heb ik van BR eens wat gezien qua regenkleding. Je zou divoza eens moeten bellen die kunnen dat leveren en inzien.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:13

Ik heb een thermobroek van BR. Die is waterdicht en kan je helemaal van pijp tot band bovenaan openritsen. Je kan hem dus te paard uit doen.

Hij is iig wel lekker warm!

Huisje, boompje, beestje...

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:15

Wat dacht je van een waterdichte uitrijdeken? Ik heb zelf zo'n pagonyding van divoza (waren in oktober in de aanbieding). Ipv dat ik op de deken ga zitten leg ik m over m'n benen heen, regenjas eroverheen en rijden maar. Dit kun je uiteraard alleen doen als je een braaf paard hebt (en die heb ik gelukkig).

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:35

jah ikke niet haha dan schiet ie alle kanten op Haha! maar misschien een regenpak over je kleding heen en die net voor je proef uittrekken Verward ik zou het zo anders niet weten, je kan er niet zo veel tegen doen geloof ik

............

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:22

Ik zat ook te denken aan een regenbroek. Maar ik denk dat je je zadel moet aanpakken. Het zadel is het probleem, dus kijk of je daar een oplossing voor kunt vinden. En anders of een thermobroek of een regenbroek

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 11:04

Afbeelding
Bron: Divoza

Thermobroek de Luxe (bst.nr.: 33608)
Gevoerde kwaliteitsoverbroek. Voorzien van doorlopende ritsen en extra overslag voor de beste isolatie. Slijtvast kunstleder voor een vaste zit. De hoge boord is voorzien van elastiek voor een optimale aansluiting. Voor dames en heren.
€ 59.94


Deze broek heb ik inmiddels besteld. Heeft iemand ervaring met deze broek? Zou hij waterdicht zijn?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:14

Je kunt hem natuurlijk altijd behandelen met Harmisol of een andere waterdicht-spray. En was hem eerst een paar keer voordat je 'm over je witte rijbroek aandoet, anders geeft-ie straks misschien blauw af. Knipoog

Heel toevallig kwam ik gisteren in een oude Paard&Sport dezelfde vraag tegen als die van jou. Met antwoorden. Zal ze straks ff voor je inscannen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:16

Hieronder de scan. Overigens bedacht ik me nog dat we hier thuis altijd ossengalzeep gebruiken voor dat soort vervelende vlekken op witte stof.

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:20

Wedstrijden uitzoeken met een binnenbak met inrijden Haha! Zo rijden hier in de buurt ook wel mensen. Je hebt alleen wel eens wachttijden bij deze plaatsen Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:48

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dus alleen nog maar op wedstrijden start waar ik ook binnen los kan rijden. ten eerste vanwege de regen maar als het vriest kun je vaak of niet losrijden of heel even en moet je dan lange tijd buiten stappen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:09

Ik heb zon mega lange regenjas, daar kan je ook mee rijden. Kan hem namelijk ook bij mn benen vast maken. Werkt perfect, ben altijd helemaal droog als ik in de regen heb gereden daar mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nafkedemi en 11 bezoekers