Tips voor dressuur proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Tips voor dressuur proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 19:24

Heeft er iemand tips voor dressuurproef B 3

Waar ik meer op moet leten of meer in de hoeken moet rijden zodat mijn figuur beter uitkomt

CaptainJS

Re: Tips voor dressuur proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:08

Niemand

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:11

Heb je het proevenboekje gekocht of de app? Hier kan je ook tips in lezen en wat de jury van je verwacht op dat niveau.

Houdt vooral een nette correcte aanleuning. Aan de teugel is nog niet verplicht, maar paard moet wel licht nageeflijk lopen, vooral met halsstrekken lekker die neus naar beneden. Hoeken moet je altijd goed rijden voor je oefeningen aan. (Tenzij je op een volte zit uiteraard.)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:31

Netjes op de letter rijden en je overgangen goed rijden scoor je altijd punten mee

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:38

Ik zou de KNHS app downloaden en het filmpje kijken, daar krijg je ook tips. Op de letter rijden, rustige been- en handhouding, voldoende tempo en nette overgangen.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:00

Een nette proef scoort altijd goed. Denk aan op de letter rijden en goed je hoeken door. Let op je tempo en je overgangen. Een rustige aanleuning geeft een rustig beeld en vergeet ook je eigen houding niet :)
Maar het allerbelangrijkste is plezier! Jury vindt het vaak ontzettend leuk om dat van je af te kunnen lezen :)

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:01

Netjes op de letter en nette figuren rijden (geen eitjes ipv voltes bijvoorbeeld :P ), en een ontspannen paard en ruiter... dat is volgens mij van het grootste belang.
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:04

De knhs app is echt een aanrader. Werkt erg fijn. :j