Iemand ideeen voor pas de deux op muziek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

Iemand ideeen voor pas de deux op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 19:52

Hoi,

Aangezien ik niet direct een recent topic vond maak ik er even een nieuwe,ik weet niet of het hier goed staat...

Het zit zo, eind september is het op onze manege opendeurdag en ik wil met mijn dochtertje een pas de deux op muziek rijden. We hebben alleen nog geen kür, maar dat komt tijdens het oefenen normaal wel inorde, heb wel al een paar ideetjes ;) maar in muziek ben ik niet zo sterk, ik dacht aan Disney muziek, maar totaal geen idee welke film ofzo...

Dus mijn vraag wie is handig met muziek of wie weet er sites met leuke kür muniek, of wie kan me handige tips geven enz

Alvast bedankt aan degene die me kunnen helpen _/-\o_

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:20

Wat ik altijd belangrijk vind, is dat de muziek past bij het kostuum/verhaal/proef enz.
Bijvoorbeeld vader en zoon paard (of gewoon mens) met het nummer bad boy's
Klassiek/netjes; (klassieke) muziek zonder tekst
Spaanse paarden = Spaanse muziek (of een modere versie erop)

De laatste 4tal voor een open dag die ik heb geschreven (oke, ruim 5 jaar terug) ging (gedeeltelijk) op deze muziek;(vanaf 3.27) https://www.youtube.com/watch?v=vCzNn5rSqzA

Setting donker, eerste start, licht onrustig publiek. Muziek goed hard. Geen tot nauwelijks verlichting. En dan die bel. Deuren gaan open en het 4 tal kwam binnen. Laatste bel = groet publiek en daarna starten met de proef.

10 jaar terug zelf voor het laats een pas de deux gereden op deze muziek;
https://www.youtube.com/watch?v=ilyose-srLM

Deoiridh

Re: Iemand ideeen voor pas de deux op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:47

Moana. Kan je hawai verkleed.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:30

Hoe oud is je dochter? Ik denk meteen aan de muziek van Frozen :+

Verder is Mulan's choice (uit Mulan uiteraard) ook een goed nummer voor een kur. Of wat uit de Lion King, Pocahontas. Disney heeft zoveel leuke films en bijbehorende muziek!
Marvinsmusic is een leuke site om ideeën op te doen voor muziek :)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:01

Aranel schreef:
Hoe oud is je dochter? Ik denk meteen aan de muziek van Frozen :+

Verder is Mulan's choice (uit Mulan uiteraard) ook een goed nummer voor een kur. Of wat uit de Lion King, Pocahontas. Disney heeft zoveel leuke films en bijbehorende muziek!
Marvinsmusic is een leuke site om ideeën op te doen voor muziek :)

Mijn dochter is 5 :P maar laat ons zeggen dat ze al een aardig stukje kan rijden (net haar 1ste jumping achter de rug) en ze heeft een hele brave en ervaren pony ;) ze vind frozen inderdaad wel super leuk! We hebben allebei 2 spierwitte paarden, dus misschien wel een leuk thema :D

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:07

Ik wil eigenlijk iets schattigs, beetje sprookjes achtig... Heel moeilijk kan ik het niet maken, dochter heeft de stap, draf en galop goed onder de knie, maar de oefeningen mogen niet al te ingewikkeld zijn. Ik dacht misschien om voor mezelf er wat oefeningen zoals wijken en schouderbinnenwaards enz in te steken, of hou ik het beter ook gewoon simpel?

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:19

Het liedje van Madagascar en dan als zebra (zwart paard met witte strepen) en leeuw (bruin paard) gaan. Op de kont de namen schrijven zodat het nog duidelijker is.

Als politie gaan en dan 'bij de politie' van k3.

Als biggen op het liedje 'drie biggetjes (?)' van k3.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:51

Misschien is een liedje van Narnia iets? Zou eventjes YouTube aanzetten en er een paar beluisteren. Of even intikken 'disney muziek/music' op YouTube. Misschien dat je dan opeens eentje tegen komt waarvan je denkt 'verrek, dat ik daar niet aan heb gedacht!'. Succes! :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:47