KNHS: eind in zicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:33

CGJ12 schreef:
Jij snapt het niet.
Het woord VOL kan niet meer worden gebruikt aangezien de volgorde van inschrijving niet meer bepalend is.

Daarnaast ga ik natuurlijk die winstpuntenregeling op de schop gooien en die 10 terugbrengen naar 5.
Mensen die meer dan 65% rijden krijgen meteen het recht om te promoveren.
Méér dan 5 winstpunten rijden in een klasse wordt VERBODEN, zodat mensen die de winstpunten nog nodig zijn ook aan beurt komen.
Dergelijke mensen krijgen de mogelijkheid om na afloop met hun paarden (tegen betaling natuurlijk) te mogenen "oefenen" in de lege ringen.
Dat scheelt al 50% starts..............
Daarnaast wordt je verplicht bij het rijden van meer dan 70% gelijk 2 klassen te promoveren en óók komt er een promotieplicht naar de ZZ-L bij 40 winstpunten, of het overschrijden van de 200 punten grens...... Haha!
Het rijden van 2x achtereen van minder dan 55% bij een verschillende levert een tijdelijke wedstrijd-deelname blokkade op van exact 1 maand.
Met deze maatregelen breng ik het aantal starts in no-time terug tot 30% van de huidige.
(Bij de ZZGP krijgen soms alleen de beste 10 ruiters van een rubriek het recht om de 2e proef te rijden. Die rest zit veel te ver weg van de 60% en kan beter thuis nog even dooroefenen).


oh oh .....als ik eenmaal los ben........... Haha!


Eerste lid meld zich Haha!:D:D:D

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:35

Nou, als deze regeling in werkelijkheid bestond, dan had ik op m'n derde wedstrijd al meteen L2 moeten starten. *LOL*

Maar wat nou als er een Sinterklaas jurylid bij zit, die de eerste 10 combinaties allemaal 3 wp's geeft, en de rest allemaal 2? Die zijn er hoor! (ikkuh niet trouwens Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Scum op 28-01-04 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:36

nee hoor, tweede Knipoog Ik zou hier superblij mee zijn!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:39

Lijken mij fijne regels. Blijft iedereen wat langer thuis om te oefenen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:41

En terecht toch?
Waarom is 1 goede verrichting onvoldoende en moet je verplicht 10 x 168 rijden om van de L1 naar de L2 te mogen.
Da's toch hardstikke dieronvriendelijk!!!!

Zelf haden we afgelopen zomer een 5-jarige zover dat ie meemocht op concours. De betreffende amzone was nooit verder geweest dan M, dus moest het paard L1 starten.
Wat een dramtaisch gedoe. Na 1 wedstrijd kon je allang zien dat de combinatie niet in de L1 thuis hoorde (vind je het gek na 2 jaar intensieve training) en al die jury's maar (terecht) 168 punten geven.
Kwam geen eind aan........
Moest dat arme dier 20 keer mee om eindelijk M te mogen starten en in de tussentijd al die andere ruiters maar klagen dat die concoursen zo vol zitten...............

Kelan

Berichten: 1628
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:41

lijkt me een goed plan, ik doe ook mee Knipoog
(en de tijd die ik dan over heb door wedstrijden die ik niet meer hoef te starten, kan ik dan best gebruiken om op het laatste moment juryleden te bellen, dat zijn er dan toch niet zo veel meer Haha! )

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:43

Die 2 x 55% regeling zou wel eens akelig effectief kunnen werken........
Maar ja, zul je zien dat die slappe jury's alles weer naar boven afronden op 55%, net zoals ze nu soms al doen bij 155............... Bah.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:51

CGJ12 schreef:
En terecht toch?
Waarom is 1 goede verrichting onvoldoende en moet je verplicht 10 x 168 rijden om van de L1 naar de L2 te mogen.
Da's toch hardstikke dieronvriendelijk!!!!


Dat is ook mijn argument voor versnelde promovatie van de B naar de L.
Dat werken ze zo wel in de hand, om meer winstpunten te moeten rijden zul je meer wedstrijden moeten rijden.
Ik heb bv nu 1 keer in de B gestart om eens even te polsen hoe hij reageert. Dat ging helemaal niet verkeerd, dus ik wil het liefst nog een paar B wedstrijdjes en dan naar de L1.
Om 10 winstpunten te halen (ik ga uit van elke wedstrijd 1) moet ik 5 maanden 2 keer in de maand weg. Vind ik te veel voor een 4 jarige, maar er zijn er zat die het wel doen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:03

Zie je wel.
Oplossingen zijn simpel, als je maar maatregelen durft te nemen.

Oh ja
Jury's
Mensen die zelf Z2 geklasseerd zijn hoeven enkel een toelatings-toets te doen om B/L jury te worden. Loodlijnkijkers en muggenzifters krijgen geen licentie.
ZZ-L mensen mogen beginnen bij de M-toets onder gelijke voorwaarden.
LT ruiters kunnen gelijk instromen in een Z-toets, waarbij de examinator mondeling per persoon alle examens afneemt door naast de betreffende persoon als schrijver te fungeren bij 20 combinaties........
BELANGRIJK: met terugwerkende kracht mogen jury's alleen nog die rubrieken beoordelen waarin ze zelf ooit minimaal 60% hebben gescoord na 1960. Alleen na een presentatie waarin het jurylid aantoont nog steeds op dat niveau te kunnen rijden kan dispensatie worden verleend.
De 70-jarige pensioen-leeftijd wordt niet alleen in ere hersteld, maar zelfs verlaagd tot 65 zodra het totale juryleden-aanbod dit toelaat. Een ogen- en concentratietest zal worden afgenomen vanaf de leeftijd van 50 jaar door de betreffende persoon 36 Z2 combinaties zonder pauze te laten voorrijden. Hierbij is een sanitaire stop niet toegestaan. Een blaastest wordt standaard afgenomen bij alle jury's vóór en na de wedstrijd. Drankgebruik leidt onherroepelijk tot intrekken van de licentie evnals het betasten van de schrijfster....................

Proeven:
Er worden A-proeven geintroduccerd, waarin de combinatie willekeurig 5 keer in de juiste galop moet aanspringen. Na slaging mag de volgende keer B gestart worden. Bij het verkeerd aanspringen in galop in elke willekeurige BLMZ-proef wordt de proef beeindigd en volgt te allen tijde terugplaatsing in de voorgaande klasse totdat de klasse A is bereikt.
Alle proeven worden in het vervolg verder ingekort tot maximaal 5 minuten. Een B en L proef zal maximaal 3 minuten duren. De ruiters mogen de baan voor de proef daarentegen 5 minuten verkennen.........
Indien de M- en Z-rubriek in dezelfde ring worden verreden zal de M-rubriek worden verreden in de 60 meter baan. Scheelt de organisatie meteen een berg werk...........

Materiaal:
Alle hulpteugels en dergelijk middelen worden toegstaan op het voorterrein en zelfs aangemoedigd indien dit de veiligheid van andere deelnemers bevordert. De middelen dienen echter aan redelijke eisen van diervriendelijkheid te voldoen. De proef zal dan echter HC dienen te worden verreden. Eveneens is het toegstaan iemand ander het paard te laten losrijden, maar ook dan dient HC te worden gestart.
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 28-01-04 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:04

wiehaa! Ik sluit me bij de bond van cgj aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:06

Phoe, ik denk dat ik nu toch even een stapje terugzet.

Voornamelijk het materiaalgedeelte staat mij niet aan. En de denigrerende uitspraken tegenover B/L ruiters. Vergeet niet CGJ dat dit wel de hobbyisten zijn die voor hun plezier rijden.

Het blijft wel HOBBY!

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:07

niet in dit stuk. En je mag best met materiaal ed los rijden, maar je start wel HC! Ideaal met jonkies Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:12

Lielle schreef:
niet in dit stuk. En je mag best met materiaal ed los rijden, maar je start wel HC! Ideaal met jonkies Knipoog



Ja maar ik zie nu gelijk al het kansloze wat er nu rijd en zonder hulpteugel het paard al extreem in elkaar trekt nu voor me met de meest afgrijseljke hulpteugels..................... Verdrietig


Pff, visualiseren is niet altijd fijn Verdrietig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:14

Die recreanten mogen HC meedoen of in het bos gaan rijden.
Desnoods introduceer ik de R-klasse (mooi achter op het terrein, waar niemand last van je heeft) waarbij er géén jury aanwezig is om je af te zeiken, maar bij C een applausmachine wordt neergezet die naar wens harder en zachter kan worden gezet. Daar mag ook door de rest van de familie op het paard worden gereden, mits de kinderen de minimale leeftijd van 3 weken hebben bereikt en tegen volle verantwoording van de bijbehorende ouders. Dergelijke combinaties krijgen maar liefst 40% korting op de inschrijvingskosten. Als prijs krijgen ze allemaal een rode roos of witte tulp mee, naar gelang het seizoen.

We hebben het hier over WEDSTRIJDEN.
Het zijn niet de olympische spelen waarbij meedoen belangrijker is dan winnen...........

Een échte recreant gaat het bos in. Dat is veel leuker. Zeker voor het paard. En anders laat je hem lekker in de wei lopen. Nog leuker!
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 28-01-04 17:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:14

een echt goed toezichthouder op het voorterrein Knipoog als we dan toch een sinterklaaslijstje aan het maken zijn Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:16

Iemand die durft op te treden en een ieder die een kind op het paard zet bij het uitstappen dat jonger is dan 8 jaar gelijk schorst voor het leven.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:17

Lips are sealed Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:19

CGJ12 schreef:
Iemand die durft op te treden en een ieder die een kind op het paard zet bij het uitstappen dat jonger is dan 8 jaar gelijk schorst voor het leven.



Jonger dan 12

Verder ga je mij te ver CGJ, ik vind dat je nu echt denigrerend doet tegen over hobbyruiters en amateurs die graag de sport in willen maar het moeten leren.

Hmm, ik ga eens googlenen naar wedstrijdresultaten van jou denk ik maar Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:21

Tenue:
De wedstrijd-tenues worden volledig vervangen. Hiervoor zal een wedstrijd worden georganiseerd bij de diverse mode-vakscholen.
Kernwoorden: praktisch / zomer- of wintertenue / elegant / nog net niet aanstootgevend..........
Het hoofddeksel is niet langer verplicht, maar mag vrijwillig worden gedragen tegen ieders eigen verantwoording.

Voor de FEI-proeven wordt natuurlijk de internationale standaard gehanteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:23

Dat tenue mag inderdaad wel anders. VOoral wat praktiser.

Dat witte blijf ik een crime vinden met paarden in de buurt. En ik heb geen moeder die met wondermiddeltjes die kleren weer schoon krijgt. En dan is het een duur grapje om eens in de zoveel tijd weer nieuw spul te kopen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:23

Welnee Pipo.
Ik denk dat dit gedachten zijn die bij veel ruiters wel leven.
Daar mag iedereen zelf over gaan nadenken.

Heeft met denigreren helemaal niks te maken.
Het gaat er bij de hobbbyisten om, om zoveel mogelijk plezier met / van je paard te hebben. Dat gaat niet altijd samen met wedstrijdsport, omdat slechts 1 het kan winnen en er altijd iemand laatste moet worden. Dat is gewoon een vaststaand feit...........

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:25

Maar om er nou 1 groot fantasietopic van te maken vind ik ook niet nodig eigenlijk...kan er dan, als er dan idd een kern van waarheid inzit, ook weer een beetje serieus verder gepraat worden over het oorspronkelijke topic?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:25

Ik ga nu 's winters al zowat dood van de hitte met die dikke jas aan. Vanaf april tot oktober ga ik wedstrijd-sabattical..............
Die springruiters mogen bij 23 graden boven nul al in zomertenue terwijl ik verplicht wordt om die jas aan te houden bij 35 graden.............
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 28-01-04 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:26

Oorspronkelijk topic: KNHS einde in zicht?

Geloof ik niks van.
Begint pas.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:27

Fijn, dank u.
Laten we dan nu de 'verrekte springruiters' en dergelijke nu achterwege aub?