KNHS: eind in zicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:04

Laat de KNHS eerst maar eens gaan kijken hoe de ZZGP een westrijd organiseert..............!!
Daar kun je je nog opgeven tot 10 dagen voor de wedstrijd, en meestal nog wel later......... SUPER!!!!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:04

Volgens mij zitten er aan beide situaties voor en nadelen.
Omdat de KNHS de enige is, en dus een monopolie kunnen zij regels maken en iedereen dient zich daar aan te houden, je hebt namelijk geen andere mogelijkheid.
Maar als er dadelijk weer meerdere bonden zijn, wordt alles weer zo versnipperd. Weer verschillende kampioenschappen, wedstrijden enz.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:06

Sja, de beste stuurlui staan aan wal.

Nee, het gaat niet goed, het verloopt niet vlekkeloos. Maar noem me 1 sportvereniging waar het wel vlekkeloos gaat.
Ze proberen alle neuzen 1 kant op te krijgen, ze proberen dingen uit en ze zoeken oplossingen.
Ja, dan vallen er steekjes, dan zijn er beslissingen die in je nadeel zijn, en dan kan je het niet overal mee eens zijn.
Maar waar mensen werken, daar worden fouten gemaakt.

Het feit dat er hier wordt gesproken over M t/m heel hoog vind ik getuigen van weinig respect voor de B en L ruiters.

Ja, ik ben een B ruiter. Ik ben er trots op! Ik rij zoals ik rij en ik heb er zin in. Denk je dat ik het meer naar mijn zin heb als ik Z ben? Of dat ik alleen dan een goede organisatie wil? Ik rij wedstrijden omdat ik het leuk vind. Niet omdat het vlekkeloos gaat. Als ik Z zou zijn en ik zou het niet leuk meer vinden, dan stop ik. Het gaat mij om het plezier en dat is met de meeste ruiters het geval.

Ik denk dat er zeker wel een kans is voor een tweede bond, maar het vergt heel veel inzet, inzicht, hard werken en veel geld!
Dus ik denk dat het voor de meeste mensen hier niet haalbaar is om dat te doen. Of jullie moeten gisteren die jackpot van de staatsloterij voor mijn neus hebben weggekaapt Tong uitsteken

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:07

CGJ12 schreef:
Laat de KNHS eerst maar eens gaan kijken hoe de ZZGP een westrijd organiseert..............!!
Daar kun je je nog opgeven tot 10 dagen voor de wedstrijd, en meestal nog wel later......... SUPER!!!!!

Komt misschien omdat er minder ZZGP ruiters zijn dan B ruiters!
Een etmaal heeft helaas maar 24 uur en in die tijd kan je nooit iedereen laten starten en vol is meestal vol.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:09

Weet ik niet.
Tegenwoordig staan de startlijsten op internet en kan alles veel sneller.
Welke organisatie is zo handig om 3 rubrieken per dag te verrijden?
Om 9.00 u / om 13.00 u / om 18.00u
Niet één!!!!

Allemaal een concours op 20 ha die om 8.00 begint en om 1200u stopt........
Dat kan dus ook op 8 ha......... en heb je meer ruimte om te losrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:09

Sjuimpje schreef:
Ik heb eens gekeken maar volgens hebben er in dit topic geen Z ruiters gereageerd die puntloos zijn. Al was dat wel het geval, waar maken jullie je druk om.
.


We maken ons druk om de arrogantie die deze mensen hebben tegenover de amateurtjes BLM ruiter ( waaronder ikzelf) Maar als die er niet is, dan maak ik mij niet druk.

Maarre........ik begrijp hieruit wel dat ik je kan feliciteren met je eerste puntje in het Z?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:11

Pipo schreef:
Maarre........ik begrijp hieruit wel dat ik je kan feliciteren met je eerste puntje in het Z?

We gaan toch niet katten hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:13

feliciteren is toch geen katten?

Ik had alleen verwacht dat als het zover was dat er wel een topic was gestart. Maar niet dus. Jammer!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:13

Je hebt de uitslagen slecht bijgehouden Pipo.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:13

CGJ12 schreef:
Weet ik niet.
Tegenwoordig staan de startlijsten op internet en kan alles veel sneller.
Welke organisatie is zo handig om 3 rubrieken per dag te verrijden?
Om 9.00 u / om 13.00 u / om 18.00u
Niet één!!!!

Allemaal een concours op 20 ha die om 8.00 begint en om 1200u stopt........
Dat kan dus ook op 8 ha......... en heb je meer ruimte om te losrijden

Nou, ik weet niet waar jij komt maar bij ons is dat vrij normaal. Springvoorbeeldje?
Half september Nuland (tegelijk met de KNHS kampioenschappen trouwens Knipoog ) :
zaterdag 64 B springruiters, 78 L ruiters, 104 M ruiters. Zondag 56 L ruiters, 99 Z ruiters, 53 ZZ ruiters. Beide dagen om 9 uur begonnen en pas 's avonds klaar.

Vorige week Vught (manege, dus overdag lessen)
vr avond M1, za avond B, zo 9 - 22.00 de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:15

Sjuimpje schreef:
Je hebt de uitslagen slecht bijgehouden Pipo.



Ik houd alleen die van Marcroix in de gaten. Daar starten nogal wat bekenden van mij. Staat jou naam ook tussen vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:17

Lielle, vorige week bunschoten : vrijdagavond tot half 10. Zaterdag van negen tot 10 uur savonds.

Afgelopen weekend, zaterdag de Z van 1600 uur tot 1900 uur. ZOndag van 9 uur sochtends tot half acht savonds.

Das dan een wedstrijd..........

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:19

dat bedoel ik Pipo.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:19

Ik plaats al heel lang geen topics meer over mijn wedstrijden, niet als ze minder gaan, maar ook niet als ze fijn gaan.

Overigens heb ik de pagina 3 nog eens gelezen, en ik zie geen minachtende opmerkingen over B en L ruiters,
dan had ik me ook aangesproken moeten voelen, aangezien ik ook nog een jong dier heb staan wat ik in die klasse wil gaan uitbrengen.

Kelan

Berichten: 1628
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:20

CGJ12 schreef:
Weet ik niet.
Tegenwoordig staan de startlijsten op internet en kan alles veel sneller.
Welke organisatie is zo handig om 3 rubrieken per dag te verrijden?
Om 9.00 u / om 13.00 u / om 18.00u
Niet één!!!!

Allemaal een concours op 20 ha die om 8.00 begint en om 1200u stopt........
Dat kan dus ook op 8 ha......... en heb je meer ruimte om te losrijden


Hier in de buurt is bij de outdoor concoursen een ochtend en en middag programma toch redelijk standaard. En dan zit ik als organisatie niet ook nog op een avond programma te wachten, zeker niet als je zelf ook wilt starten.

Dat betekent nl om 8:00 uur als eerste starten (en maar hopen dat al je juryleden er zijn), dan snel paard op de trailer, iemand anders lief aan kijken of ze alsjeblieft je paard naar huis willen brengen en zelf snel aan de slag met de coupons van 14 ringen te verwerken.

Dan terwijl de prijsuitreiking van het ochtendprogramma bezig is, de juryleden van het middagprogramma de wei in sturen. Om 5 uur 's middags als de prijsuitreiking van het middag programma geweest is nog een heleboel opruimen, dan zijn we tegen 7 uur 's avonds wel klaar, en kan ik thuis verder aan de slag

Nee, dan zit ik toch echt niet ook nog op een avondprogramma te wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:21

Lovely"]
Weer nieuw briefpapier: Z-ZZGP. De B L en M laten we dan over aan de KNHS.
[/quote]
[quote="Sjuimpje schreef:
De M mag er van mij ook wel


Ik verwacht dat sommige mensen dit bedoelen Sjuim
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-04 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:22

Juist, dat is bij ons dus ook standaard.
Blij dat je idd om 5-6 uur je uitslag hebt.
1 ding is wel leuk, het springen is dan nog volop bezig, dus geen uitgestorven boel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-04 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:22

Sjuimpje schreef:
Overigens heb ik de pagina 3 nog eens gelezen, en ik zie geen minachtende opmerkingen over B en L ruiters,
dan had ik me ook aangesproken moeten voelen, aangezien ik ook nog een jong dier heb staan wat ik in die klasse wil gaan uitbrengen.

Staan er ook niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:25

Wat is er mis met die opmerking? Is dat minachtend?
Nee, gewoon logisch nadenken.
Ik ben niet de enige die wel eens twijfelt aan wat er zoal in de B rondrijdt, kreupele paarden, paarden zonder stuur, valpartijen noem maar op. Bokt staat er vol mee en daar heb ik jou ook zat op zien reageren.
Ik kan me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten bij het ZZGP. Het verschil tussen een M combinatie en een ZZL combinatie is eenmaal kleiner dan met een B combi.
Je moet niet dingen willen lezen die er niet staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:27

Het was het hersenspinsel van Cgj om de ZZGP een beetje uit te breiden, zijstapje in het verhaal.
Het gaat hier nu alleen nog over de NPV en daar is het belangrijk voor om uiteindelijk technisch de aansluiting te vinden met de ZZGP.

Kelan

Berichten: 1628
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:29

CGJ12 schreef:
Laat de KNHS eerst maar eens gaan kijken hoe de ZZGP een westrijd organiseert..............!!
Daar kun je je nog opgeven tot 10 dagen voor de wedstrijd, en meestal nog wel later......... SUPER!!!!!


Hier haal je volgens mij twee dingen door elkaar. Bij de basiswedstrijden (B t/m Z) zijn het de verenigingen die de wedstrijden organiseren. De ene vereniging doet dat super, de andere wat minder, maar dat kun je de KNHS niet aanrekenen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:32

Gelijk weer een idee voor de NPV,
er zou dus ook een soort van beleid moeten komen, hoe wedstrijden georganiseerd dienen te worden.
Liefst ook veel automatiseren, je zou eigenlijk wedstrijdschema's moeten hebben, en dat je je met behulp van een autom. incasso kan inschrijven op de voor jou meest ideale tijd. Die het eerst komt die het eerst maalt.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:36

Wedstrijden organiseren ligt echt aan mensen zelf. Sommige kunnen dat en anderen niet. Ik start trouwens graag op wedstrijden met vaste tijden, dan kom ik niet voor verrassingen te staan.
Bij mijn eigen vereniging hebben ze er nog wel een handje van om een begintijd neer te zetten en daarna moet je het zelf uitzoeken.
Dus als er dan veel uitvallers zijn kom je nog wel eens voor een verrassing te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:33

Sjuimpje schreef:
Het verschil tussen een M combinatie en een ZZL combinatie is eenmaal kleiner dan met een B combi.
.


Vind je Verward

Ik vind het anders behoorlijk schrikbarend wat ik af en toe in het M en Z voorbij zie komen. Kreupele paarden, hangende ruiters enz enz.

In alle klasses rijden dat soort mensen.

En ik denk dat het verschil, tussen B en Z1 kleiner is, dan tussen Z1 en ZZGP.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:38

Kelan"]
[quote="CGJ12 schreef:
Laat de KNHS eerst maar eens gaan kijken hoe de ZZGP een westrijd organiseert..............!!
Daar kun je je nog opgeven tot 10 dagen voor de wedstrijd, en meestal nog wel later......... SUPER!!!!!


Hier haal je volgens mij twee dingen door elkaar. Bij de basiswedstrijden (B t/m Z) zijn het de verenigingen die de wedstrijden organiseren. De ene vereniging doet dat super, de andere wat minder, maar dat kun je de KNHS niet aanrekenen.
[/quote]

Gemiddeld zit elke wedstrijd 3 maanden van te voren al vol volgens de methode wie het eerst blèrt mag meedoen, en die mutsen komen dan weer niet opdagen.
Ze moeten gewoon de inschrijving pas 12 dagen van te voren openen...............dan weet je tenminste of je paard in vorm is en dat je niet hoeft af te zeggen omdat je intussen zwanger bent geworden of zo.........