Protocol vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Protocol vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:09

Na lang niet gestart te hebben ben ik sinds een half jaar weer een beetje wedstrijden aan het rijden, inmiddels zijn we L2 met winst.
Afgelopen zondag had ik wedstrijd en kreeg ik onderstaand protocol terug.
Omdat mijn vriend met mijn paard aan de hand stond te wachten ben ik snel weg gegaan en heb ik het thuis pas uitvoerig bekeken.
Mijn fout natuurlijk maar ik ben nu toch wel erg benieuwd of dit een gebruikelijke manier van doen is zoals hier gedaan is.
Bij 2 cijfers zijn de halfjes weg gekrast (waar ze in de eerste proef wel zijn blijven staan) waardoor het eindresultaat niet op 180 maar op 179 punten uit kwam.
Nou vind ik het helemaal terecht dat ik een punt niet krijg als ik 'm niet verdien, maar is het gebruikelijk om gegeven punten later te verlagen zodat je net onder een winstpunt uit komt?

Afbeelding

Daarnaast blijkt er ook nog een cijfer niet te zijn ingevuld, wat blijkbaar door zowel schrijver, jury als secretariaat gemist is...

Afbeelding

Nogmaals niet verdiend is niet verdiend hoor, het gaat me echt niet om die ene punt, maar ik vond het wel een beetje apart zo en toen ik het mijn instructeur vertelde was die ook wel heel verbaasd dat je als jury punten intrekt die je al hebt gegeven...

Jester_

Re: Protocol vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:13

Hmm ik denk niet bewust naar 179 gegaan, je had sowieso -4 dus met 180 ook geen wp. Niet ingevuls is wel heul slecht

furious
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:14

Die bovenste half lijkt met zwart doorkrast. Misschien had de schrijver daar een fout gemaakt waardoor je al 197.5 had.

Dat gemiste cijfer vind ik wel raar!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:14

Je weet niet hoe het gegaan is. Het kan zomaar dat de schrijfster een foutje heeft gemaakt en dat daarna is aangepast.
Het is makkelijk om een conclusie te trekken maar je weet niet hoe het gegaan is.

Beste kun je je protocollen meteen nakijken en als je dergelijke vragen hebt gelijk naar de jury stappen. En ik dit geval kijken of het cijfer alsnog ingevuld kan worden. Als ze gewoon met plussen en minnen hebben gewerkt maar het niet zoveel uit als er een punt niet is ingevuld tenzij je dat natuurlijk voor een 8 of een 9 gereden hebt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:17

Jester_ schreef:
Hmm ik denk niet bewust naar 179 gegaan, je had sowieso -4 dus met 180 ook geen wp. Niet ingevuls is wel heul slecht

-4 als totaal aantal straf punten kan niet... eerste vergissing is -2 en de tweede -4 wat samen -6 maakt.

Ik gok dat dat t totaal van de halfjes is...

Wat betreft het strepen ga ik geen uitspraken doen. De manier van tellen is wat bijzonder

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:17

Naar het schijnt gebeurt het vaker dat er achteraf omlaag gepunt wordt als een jury het gehele beeld niet winstpuntwaardig vond. Andersom het ik trouwens ook wel eens meegemaakt tijdens het schrijven, dat een jury omhoog puntte om toch op een WP uit te komen.

Ik heb ook wel eens een protocol gehad waarop een cijfer ontbrak. De jury was er nog en kon zich niet meer bedenken wat voor cijfer het had kunnen zijn, dus heeft ze een 6 gegeven, waardoor de punten gelijk bleven.
Laatst bijgewerkt door _Sofie op 08-08-17 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:18

Die 4 zijn geen strafpunten, daar hebben ze de opgetelde halfjes neer gezet.
Dat is op mijn andere protocol ook.
Ik weet natuurlijk dat ik naar de jury had moeten gaan, maar ik zoals ik aangaf las ik het pas thuis en was er ook geen gelegenheid om te jury te spreken na mijn rubriek.
Vandaar mijn vraag hier, ik vroeg het me gewoon af omdat het zo toevallig net op/onder die 180 uitkomt.

Dat vergeten cijfer maakt voor de telling inderdaad niks uit als het gewoon een 6 was geweest.
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 08-08-17 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:20

ik denk dat blauw door jury is gedaan (omdat handtekening ook blauw is) en zwart door schrijver.
Schrijver heeft het gecorrigeerd, jury heeft krabbel gezet dat correctie door hun is gedaan.

Dat er een cijfer mist is wel raar, echter zou je na tijd daar hoogst waarschijnlijk als nog een 6 hebben gekregen als je het eerder had gezien. Waarschijnlijk vonden ze de proef hier nog niet winstpunt waardig waardoor de aanpassing is gedaan.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:21

Ik heb het ook wel eens gehad dat er een punt werd aangepast (niet het verschil tussen wp en geen wp overigens). Er staan handtekeningen van de jury bij dus ik denk niet dat je veel had kunnen doen, behalve uitleg vragen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:23

Nee ik hoef ook niks veranderd te hebben hoor, verwacht dat ook van niemand.
Maar ik vond het apart, 2 halfjes weg gekrast die er op mijn eerste protocol wel staan en die dan precies het verschil van een wp maken.
Maar kan ook helemaal toeval zijn natuurlijk.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:26

Wat apart dat er een cijfer mist, zonde ook! Als je dus een 1 gehad had voor dat onderdeel had je een winstpunt gehad..

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:27

Wat had je op de andere proef?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:29

Het kan ook zijn dat de jury halverwege hetgeen wat je moet doen (bijvoorbeeld van f naar h van hand veranderen) al een cijfer geeft en de schrijver die al opschrijft en er dan net op het laatste stukje iets toch niet helemaal goed gaat.
Dan is het punt net iets te hoog maar staat het al wel op papier, dan word het soms wel eens aangepast.

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:33

Dat gekras is toch gewoon een foutje dat hersteld is. Het ontbreken van een cijfer zou niet mogen. Daarvoor zou je wel even contact opnemen met de knhs. Ik zie overigens in 2 vakjes gekras. Aar daarvan is een 5je wel meegeteld en de ander niet. Dus gewoon in het verkeerde vakje gezet toen veranderd en toen weer om vervolgens door de jury met handtekening definitief te maken.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 08-08-17 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:33

xMalibu schreef:
Wat apart dat er een cijfer mist, zonde ook! Als je dus een 1 gehad had voor dat onderdeel had je een winstpunt gehad..

Nee, dat klopt niet. Met optellen neem je een WP (= 6 gemiddeld = 180 punten totaal) als uitgangspunt. Zo gaat er met een 5 1 punt van de 180 af en komt er met een 7 juist 1 bij. Als TS een 1 had gehad, had haar puntentotaal vijf punten lager uitgekomen. Met een 7 (= +1) had ze wel op winst uitgekomen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:35

Nee dit zijn de punten die aan het eind gegeven worden, gangen e.d.

Ze hebben geteld met + en - dus dat missende cijfer had alleen winst opgeleverd als het hoger dan een 6 was geweest.

Andere proef had ik 177,5.
Bij die proef stonden de halfjes er nog gewoon bij.

Maar goed, ik ga er vanuit dat het niet bewust om de wp is gegaan, ik vroeg me alleen af of dat dus soms wel bewust wordt gedaan, iets wegstrepen om geen winst te hebben.

Mijn ervaring met schrijven is dat ze er eerder een puntje bij doen om er wel 180 van te maken ipv iets wegstrepen, dat had ik nog nooit mee gemaakt.
Vandaar mijn vraag, of dat gebruikelijk is of dat dit gewoon toeval is.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:37

ik schrijf regelmatig en heb het nog nooit meegemaakt. Wel wat je zegt een half of heel punt er bij zodat het een wp is

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:37

Maar je moet alles digitaal invoeren. Het secetariaat had dit dus moeten zien, de computer geeft een meldingn

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:41

Dan denk ik dat je er van uit kunt gaan dat ze de proeven nog niet winstpuntwaardig vonden, ofwel gewoon een foutje hebben gemaakt met neerzetten.
En jazeker wordt dat gedaan. Anders ga je dus steeds een punt krijgen wat je eigenlijk nog niet verdiend, en heb je in 10 proeven alsnog je wp voor een klasse hoger, terwijl je deze klasse eigenlijk nog niet goed beheerst. (En kom je daar in de knoei en vraag je je af waarom het dan ineens niet meer wil.. ect ect).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:42

Yom schreef:
ik schrijf regelmatig en heb het nog nooit meegemaakt. Wel wat je zegt een half of heel punt er bij zodat het een wp is

Ja dat heb ik inderdaad dus ook nog wel eens moeten doen met schrijven, maar wegstrepen ken ik zelf niet.
Vandaar mijn vraag, en anders zal het toeval zijn geweest...

Jester_ schreef:
Maar je moet alles digitaal invoeren. Het secetariaat had dit dus moeten zien, de computer geeft een meldingn

Moeten ze alle cijfers invoeren of alleen eindresultaat ?
Wat een werk dan zeg!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:43

Love_Rosie schreef:
Dan denk ik dat je er van uit kunt gaan dat ze de proeven nog niet winstpuntwaardig vonden, ofwel gewoon een foutje hebben gemaakt met neerzetten.
En jazeker wordt dat gedaan. Anders ga je dus steeds een punt krijgen wat je eigenlijk nog niet verdiend, en heb je in 10 proeven alsnog je wp voor een klasse hoger, terwijl je deze klasse eigenlijk nog niet goed beheerst. (En kom je daar in de knoei en vraag je je af waarom het dan ineens niet meer wil.. ect ect).

Maar dan zou je dus elke wedstrijd een twijfelgeval moeten zijn als je zo een klasse verder komt...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:43

Ja alle protocollen alle cijfers. Is zo gepiept hoor, maar als het niet klopt merk je dat wel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:46

Jester_ schreef:
Ja alle protocollen alle cijfers. Is zo gepiept hoor, maar als het niet klopt merk je dat wel

Oké ja dan zou je een leeg vakje tegen moeten komen inderdaad, dat is wel apart...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:47

Zo krijg je nooit rekenfouten. Zou dus wel even een belletje doen naar het secetariaat, ook slordig van hun! Hadden ze moeten zsien

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:48

Nouvel schreef:
Love_Rosie schreef:

Maar dan zou je dus elke wedstrijd een twijfelgeval moeten zijn als je zo een klasse verder komt...

Hoe bedoel je dat?