B rijvaardigheid onderstreept?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi
🏆 Paardenfluisteraar

B rijvaardigheid onderstreept?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:24

Gisteren een beetje een misser gehad op wedstrijd. De eerste proef de verkeerde kant op gereden en voor de rest weinig concentratie (173,5 pnt) en de tweede proef paardlief flink geschrokken van een knal van een trailer (leverde 2 4'en op.. 181 pnt).

Nu stond er op het eerste staatje rijvaardigheid onderstreept met geen verder commentaar erbij. Bedoelen ze het nou echt zo banketstaaf in de zin van dat ik niet kan rijden of zie ik spoken? :')

Nies_

Re: B rijvaardigheid onderstreept?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:26

Ja dat denk ik wel :')

JudithGigi
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:27

-O-

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:36

Wat voor cijfer heb je er voor gekregen?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:38

JudithGigi schreef:
Gisteren een beetje een misser gehad op wedstrijd. De eerste proef de verkeerde kant op gereden en voor de rest weinig concentratie (173,5 pnt) en de tweede proef paardlief flink geschrokken van een knal van een trailer (leverde 2 4'en op.. 181 pnt).

Nu stond er op het eerste staatje rijvaardigheid onderstreept met geen verder commentaar erbij. Bedoelen ze het nou echt zo banketstaaf in de zin van dat ik niet kan rijden of zie ik spoken? :')

Nou, er staat dat je die proef niet goed aan het rijden was. De jury weet natuurlijk niks van talenten die tijdens de proef verstopt blijven ;). Maar je zegt zelf al dat je vond dat je wat slapjes aan het rijden was en de jury geeft aan dat het vanuit het juryhok goed te zien was. Mooi toch, een bevestiging van wat je zelf al vond. Voor de volgende wedstrijd wat beter voorbereiden en tijdens de proef wat beter je best doen en dan heb je makkelijk winst. Het is toch ook leuker om de goede kanten van jezelf en je paard te laten zien?

Star123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:39

Je zou wel kunnen rijden en kan dit ook wel maar je hebt gewoon net een pechdag denk ik mischien had je de jury ook wel niet mee want dat kan heel af en toe ook een rol spelen en verder zoals je zelf zei was je uit je Concentratie en ja dan gaat je paard waar je op rijd ook minder presteren

JudithGigi
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:44

Pipodipo schreef:
JudithGigi schreef:

Nou, er staat dat je die proef niet goed aan het rijden was. De jury weet natuurlijk niks van talenten die tijdens de proef verstopt blijven ;). Maar je zegt zelf al dat je vond dat je wat slapjes aan het rijden was en de jury geeft aan dat het vanuit het juryhok goed te zien was. Mooi toch, een bevestiging van wat je zelf al vond. Voor de volgende wedstrijd wat beter voorbereiden en tijdens de proef wat beter je best doen en dan heb je makkelijk winst. Het is toch ook leuker om de goede kanten van jezelf en je paard te laten zien?

Haha klopt :) was eigenlijk wat ziek waardoor ik geen power in de proef kon rijden en ze wat op de voorhand viel. De figuren heb ik verder wel zo goed mogelijk afgewerkt maar dat maakt natuurlijk ook niet alles.

Had overigens een 5,5 voor rijvaardigheid en harmonie. Niet heel dramatisch dus maar wel pijnlijk als je ernaar streeft zo vriendelijk en harmonisch mogelijk te rijden :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:45

Wanneer ik (als jury) punten geeft voor een onderdeel dat uit meerdere aspecten bestaat, dan laat ik het aspect dat het meest van invloed was op het cijfer onderstrepen. Bv bij: 'Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard' een streepje onder rechtgericht bij een paard dat regelmatig scheef gaat. Ik denk dat de jury hier bij jou ook heeft willen benadrukken dat daar je probleem zit in dit onderdeel.

JudithGigi
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:52

Anoeska schreef:
Wanneer ik (als jury) punten geeft voor een onderdeel dat uit meerdere aspecten bestaat, dan laat ik het aspect dat het meest van invloed was op het cijfer onderstrepen. Bv bij: 'Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard' een streepje onder rechtgericht bij een paard dat regelmatig scheef gaat. Ik denk dat de jury hier bij jou ook heeft willen benadrukken dat daar je probleem zit in dit onderdeel.

Ahh oke helder! Ik heb impuls vaker onderstreept (hier hebben zowel paard als ik wat moeite mee) en vat het dus volledig verkeerd op :')

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:58

JudithGigi schreef:
Haha klopt :) was eigenlijk wat ziek waardoor ik geen power in de proef kon rijden en ze wat op de voorhand viel. De figuren heb ik verder wel zo goed mogelijk afgewerkt maar dat maakt natuurlijk ook niet alles.

Had overigens een 5,5 voor rijvaardigheid en harmonie. Niet heel dramatisch dus maar wel pijnlijk als je ernaar streeft zo vriendelijk en harmonisch mogelijk te rijden :')

Het was gewoon geen optimale wedstrijddag voor je, volgende keer weer beter. Maar probeer dan wel om het wat vlotter te laten tonen. Want een proef waarin het paard impuls verliest en op de voorhand valt wordt nooit echt mooi om naar te kijken. Vlot en vloeiend is wat de meeste jury's wel kunnen waarderen. En juist als je paard wat vlotter aanvoelt kan je kleinere hulpen geven zodat het beeld gemakkelijk en harmonieus blijft.

JudithGigi
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 10:14

Pipodipo schreef:
JudithGigi schreef:

Het was gewoon geen optimale wedstrijddag voor je, volgende keer weer beter. Maar probeer dan wel om het wat vlotter te laten tonen. Want een proef waarin het paard impuls verliest en op de voorhand valt wordt nooit echt mooi om naar te kijken. Vlot en vloeiend is wat de meeste jury's wel kunnen waarderen. En juist als je paard wat vlotter aanvoelt kan je kleinere hulpen geven zodat het beeld gemakkelijk en harmonieus blijft.

Bedankt voor de tips! We waren er al mee bezig maar zullen er voor het winterseizoen harder aan werken!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:53

JudithGigi schreef:

Dan heeft ze waarschijnlijk willen benadrukken dat het mindere cijfer zeker niet voortkomt uit de harmonie maar dat je wel wat handiger zou mogen zijn. Als een ruiter bijvoorbeeld grof is in de hulpen is dit een cijfer waarin je naar beneden gaat en dan is harmonie zeker een aspect dat daarin meespeelt. Echter een ruiter die een beetje meelift, heel vriendelijk is en het paard niet stoort maar er ook te weinig aan rijd, geeft natuurlijk best een harmonisch beeld maar is toch niet geheel de bedoeling.

Je weet echter in dit geval waar het aan ligt (je was niet lekker) en ik vind het dan best een prima keuze om gewoon netjes en met wat minder power te blijven rijden. Jullie hebben dan toch de wedstrijdervaring en je kan nou eenmaal niet optimaal rijden als je zelf niet 100% bent en je hebt op deze manier je paard daar niet de dupe van laten worden. Hopelijk ben je de volgende keer weer helemaal fit en kan je wat meer laten zien!