Nu stond er op het eerste staatje rijvaardigheid onderstreept met geen verder commentaar erbij. Bedoelen ze het nou echt zo banketstaaf in de zin van dat ik niet kan rijden of zie ik spoken?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JudithGigi schreef:Gisteren een beetje een misser gehad op wedstrijd. De eerste proef de verkeerde kant op gereden en voor de rest weinig concentratie (173,5 pnt) en de tweede proef paardlief flink geschrokken van een knal van een trailer (leverde 2 4'en op.. 181 pnt).
Nu stond er op het eerste staatje rijvaardigheid onderstreept met geen verder commentaar erbij. Bedoelen ze het nou echt zo banketstaaf in de zin van dat ik niet kan rijden of zie ik spoken?
. Maar je zegt zelf al dat je vond dat je wat slapjes aan het rijden was en de jury geeft aan dat het vanuit het juryhok goed te zien was. Mooi toch, een bevestiging van wat je zelf al vond. Voor de volgende wedstrijd wat beter voorbereiden en tijdens de proef wat beter je best doen en dan heb je makkelijk winst. Het is toch ook leuker om de goede kanten van jezelf en je paard te laten zien? Pipodipo schreef:JudithGigi schreef:Gisteren een beetje een misser gehad op wedstrijd. De eerste proef de verkeerde kant op gereden en voor de rest weinig concentratie (173,5 pnt) en de tweede proef paardlief flink geschrokken van een knal van een trailer (leverde 2 4'en op.. 181 pnt).
Nou, er staat dat je die proef niet goed aan het rijden was. De jury weet natuurlijk niks van talenten die tijdens de proef verstopt blijven. Maar je zegt zelf al dat je vond dat je wat slapjes aan het rijden was en de jury geeft aan dat het vanuit het juryhok goed te zien was. Mooi toch, een bevestiging van wat je zelf al vond. Voor de volgende wedstrijd wat beter voorbereiden en tijdens de proef wat beter je best doen en dan heb je makkelijk winst. Het is toch ook leuker om de goede kanten van jezelf en je paard te laten zien?
was eigenlijk wat ziek waardoor ik geen power in de proef kon rijden en ze wat op de voorhand viel. De figuren heb ik verder wel zo goed mogelijk afgewerkt maar dat maakt natuurlijk ook niet alles.
Anoeska schreef:Wanneer ik (als jury) punten geeft voor een onderdeel dat uit meerdere aspecten bestaat, dan laat ik het aspect dat het meest van invloed was op het cijfer onderstrepen. Bv bij: 'Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard' een streepje onder rechtgericht bij een paard dat regelmatig scheef gaat. Ik denk dat de jury hier bij jou ook heeft willen benadrukken dat daar je probleem zit in dit onderdeel.
JudithGigi schreef:Haha kloptwas eigenlijk wat ziek waardoor ik geen power in de proef kon rijden en ze wat op de voorhand viel. De figuren heb ik verder wel zo goed mogelijk afgewerkt maar dat maakt natuurlijk ook niet alles.
Had overigens een 5,5 voor rijvaardigheid en harmonie. Niet heel dramatisch dus maar wel pijnlijk als je ernaar streeft zo vriendelijk en harmonisch mogelijk te rijden
Pipodipo schreef:JudithGigi schreef:Haha kloptwas eigenlijk wat ziek waardoor ik geen power in de proef kon rijden en ze wat op de voorhand viel. De figuren heb ik verder wel zo goed mogelijk afgewerkt maar dat maakt natuurlijk ook niet alles.
Had overigens een 5,5 voor rijvaardigheid en harmonie. Niet heel dramatisch dus maar wel pijnlijk als je ernaar streeft zo vriendelijk en harmonisch mogelijk te rijden
Het was gewoon geen optimale wedstrijddag voor je, volgende keer weer beter. Maar probeer dan wel om het wat vlotter te laten tonen. Want een proef waarin het paard impuls verliest en op de voorhand valt wordt nooit echt mooi om naar te kijken. Vlot en vloeiend is wat de meeste jury's wel kunnen waarderen. En juist als je paard wat vlotter aanvoelt kan je kleinere hulpen geven zodat het beeld gemakkelijk en harmonieus blijft.
JudithGigi schreef:Haha kloptwas eigenlijk wat ziek waardoor ik geen power in de proef kon rijden en ze wat op de voorhand viel. De figuren heb ik verder wel zo goed mogelijk afgewerkt maar dat maakt natuurlijk ook niet alles.