Hoeveel tijd minimaal tussen twee paarden dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Hoeveel tijd minimaal tussen twee paarden dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 18:25

Weet iemand of het reglementair is vastgelegd hoeveel tijd er minimaal tussen de starts van twee paarden moet zitten?
Ik heb wel eens van een jury gehoord dat er minimaal een uur tussen moet zitten maar ik kan het in het reglement van de KNHS niet terugvinden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:36

Artikel 122 van het dressuurreglement

Deelnemers, die met twee of meer paarden aan dezelfde rubriek deelnemen, hebben recht op een
interval van tenminste één uur op de startlijst tussen de door hen te starten paarden. Indien dit om
praktische redenen niet of slecht haalbaar is dient dit met de betrokken deelnemer tevoren te worden
overlegd.

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:42

Nibbit schreef:
Artikel 122 van het dressuurreglement

Deelnemers, die met twee of meer paarden aan dezelfde rubriek deelnemen, hebben recht op een
interval van tenminste één uur op de startlijst tussen de door hen te starten paarden. Indien dit om
praktische redenen niet of slecht haalbaar is dient dit met de betrokken deelnemer tevoren te worden
overlegd.

Wist ik niet eens! Ik geef het meestal aan bij de aanmelding of ze er rekening mee willen houden. Ik kom namelijk met twee paarden in de zelfde rubriek.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 18:47

Super bedankt! Ik kon hem niet vinden.
Helaas heb ik twee paarden in verschillende rubrieken maar daar is dus niets over vastgelegd.

Nibbit

Re: Hoeveel tijd minimaal tussen twee paarden dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:55

Mijn ervaring is dat ze er wel rekening mee houden, ik zet het er altijd wel even bij bij opgave.

Jij komt in de knel Katja?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 19:20

Het hangt er een beetje om en er is nog geen definitieve startlijst. Had de organisatie gemaild maar die gaven aan hun best te doen maar dat er zoveel verzoeken van ruiters waren dat ze niet weten of het lukt.
Dus ik hoopte dat er iets in het reglement zou staan.

anique161

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:13

In het reglement staat dat er minimaal een uur tussen in moet zitten. Helaas is dit niet altijd mogelijk op kleinere wedstrijden. Meestal is een organisatie in overleg bereidt om mee te denken en een oplossing te vinden. Wat hier in de buurt nog wel eens gebeurd is dat de ruiter in een andere klasse bij dezelfde jury alsnog de proef vd eigen klasse mag rijden.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:24

op kleine wedstrijden is dit niet haalbaar, begin deze maand zelfs nog eens gehad dat onze zoon 8 minuten had tussen de start met de ene pony en de start met de andere

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:27

anique161 schreef:
In het reglement staat dat er minimaal een uur tussen in moet zitten.
Dit is alleen binnen dezelfde rubriek.

Maar uiteindelijk had ik er precies een uur tussen zitten. Helaas niet langer terwijl die ruimte er wel was in het programma maar ik heb het redelijk gered.