18+ met een D pony BB springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terrabeertje

18+ met een D pony BB springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 16:57

hoi hoi,

mag een 18+er op een (pony)wedstrijd mee doen aan BB? of mag een 18+er echt alleen starten tussen de paarden?

groetjes Terra

Change3x

Re: 18+ met een D pony BB springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:07

Een 18+er mag echt alleen bij de paarden starten.

Het is wel zo dat in het jaar dat je 18 wordt, je dat hele jaar nog mag uitrijden. Dus stel dat je op 3 januari 18 bent geworden, dan mag je tot 31 december tussen de pony's starten.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 20:24

Oke dankjewel! Dus je mag alleen bb bij paarden

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:37

Nee je mag ook officieel bij de paarden starten. Alleen niet meer bij de pony's

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 07:19

Dankje!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:39

Bij de paarden starten is inderdaad verplicht en ook goed te doen met een D-pony. Tussen de pony's ga je jezelf ook echt oud voelen, moet je niet willen. Bij de paarden zal je in het B en BB veel leeftijdsgenoten tegenkomen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:51

Inderdaad 18+ met D-pony moet je BB of B tussen de paarden rijden.
Of natuurlijk leuke oefenwedstrijdjes! Dan kun je ook fijn je eigen hoogte bepalen :) .
Al laten ze hier soms wel toe dat je met je pony bb mag springen tussen de pony's. Maar dat is dan wel altijd HC.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 18:58

dankjewel!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:18

Schoentje schreef:
Bij de paarden starten is inderdaad verplicht en ook goed te doen met een D-pony. Tussen de pony's ga je jezelf ook echt oud voelen, moet je niet willen. Bij de paarden zal je in het B en BB veel leeftijdsgenoten tegenkomen.

Maar een D pony op paardenafstand is niet geheel makkelijk. Hoe kan dat goed te doen zijn?

Het is ooit wel mijn doel maar ik wil haar niet bang maken op de afstanden

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:21

Geluk hebben met een hele handige pony of een pony met een paardengalop. En natuurlijk zelf ook handig zijn.

Het is in ieder geval niet voor niks dat vrijwel iedereen vanaf 18 jaar met een paard tussen de paarden gaat springen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:26

Change3x schreef:
Geluk hebben met een hele handige pony of een pony met een paardengalop. En natuurlijk zelf ook handig zijn.

Het is in ieder geval niet voor niks dat vrijwel iedereen vanaf 18 jaar met een paard tussen de paarden gaat springen.

Handig ben ik niet, pony heeft een beste galop en een voorwaartse sprong maar springt de dubbels op ander terrein in 2 galopssprongen (spreken we over een hoogte van 70cm). Maar ik kan nog niet bevatten hoe dat dan makkelijk haalbaar is :=
Al zag ik op bokt ook een tinker in het B springen.
Ik vind de knhs regeling onzin. Ze moeten een 18+ regeling treffen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:31

Je kan wel handig worden. :D

Ja... Als ze dat nou vorig jaar hadden genomen dan had ik mijn pony ook nog wel gehad. :')

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:35

Afstanden gaan oefenen, schakelen enzo, ik denk dat Schoentje je hier echt van alles over kunt vertellen :D

18 plus is er geweest nog niet zo heel lang geleden maar er was te weining animo voor helaas, dit kunt je terug vinden hier op bokt 18 plus pony springen heet het topic volgens mij.

Succes!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:36

En dat was ook niet voor winstpunten toch?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:39

Change3x schreef:
Je kan wel handig worden. :D

Ja... Als ze dat nou vorig jaar hadden genomen dan had ik mijn pony ook nog wel gehad. :')

NOu ehhh, daar zitten grenzen aan hoor aan dat handig worden, heb een 1.415 grote D staan, maar die zie ik geen B paarden springen, B pony's wel... BB hoop ik ooit wel..
En om L springen bij de fjorden te worden moet ze 90 cm parcours door kunnen met oxer en tripple van 1 meter breed. Dus we hebben nog wat te oefenen. (Waarbij ik deze afmetingen bij de fjorden weer absurd vind, maar goed). Die staan dan wel weer op fatsoenlijke afstand voor haar mag ik hopen.

We oefenen verder.. voor ons L fjordsport en BB paarden KNHS

Voor mensen nu denken dat die uk 4 linker voeten heeft, nee heeft ze niet, maar ze moet ook niet in een hindernis crashen vanwege niet kloppende afstanden voor haar en aan haar max moeten springen dat is niet eerlijk. En ik ben natuurlijk hopeloze dressuur muts eigenlijk.
http://boktimg.nl/img/m/wJHo9R.jpg
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 23-07-17 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:40

racinggirl schreef:
Afstanden gaan oefenen, schakelen enzo, ik denk dat Schoentje je hier echt van alles over kunt vertellen :D

18 plus is er geweest nog niet zo heel lang geleden maar er was te weining animo voor helaas, dit kunt je terug vinden hier op bokt 18 plus pony springen heet het topic volgens mij.

Succes!

Ik hoop dat schoentje nog antwoord! Hoor graag tips. Want hoe gaaf is het nou om met je pony de B paarden door te springen? Hoogte is het probleem niet 8-)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:41

1.41 is ook wel echt heel klein voor een D pony.

Maar ik bedoelde eigenlijk meer zelf handig worden als ruiter (reactie op Saaams)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:15

Je kunt de afstanden uitleggen met balkjes op de grond en daarover het juiste aantal galopsprongen proberen te oefenen. Eventueel met een kortere afstand beginnen en elke keer de volgende balk iets verder weg rollen. Als dat makkelijk gaat ben je al heel ver.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:25

BB staat vaak op 80/90cm dus dat is B/L voor D-ponies. Om daarin te groeien zal je gewoon veel oefenparcoursen moeten rijden.
De afstand in combinaties voor ponies of paarden scheelt echt niet zo vreselijk veel. Voor de ponyruiters die bij mij komen trainen, verzet ik eigenlijk nooit de afstanden. Zorg dat je het grondtempo iets hoger hebt dan normaal en probeer nooit te trekken voor de sprong. Als je moeite hebt met de dubbel of nog wat onzeker bent, leg dan galopbalken ertussen, dan zal je pony uit zichzelf wat naar voren rekken.
Voor je gevoel zal je in het begin misschien iets te hard aan het rijden zijn, maar daar raak je ook aan gewend en dan worden jullie daar vanzelf makkelijker en sterker in.

De pony/paard/18+ of niet discussie hebben we hier al eerder gehad. Ze kunnen niet voor iedereen die niet in het reguliere mee kan komen een aparte klasse maken, want als er een ponyklasse voor 18+ is, dan zouden koudbloedruiters ook een eigen springklasse moeten krijgen, want die hebben vaak ook niet een grote galop. Gewoon jezelf en je pony/paard aanpassen aan het niveau wat je wilt rijden, of er vrede mee hebben dat jullie niet geschikt zijn voor die discipline op wedstrijdniveau.

Dus even zorgen dat jullie wat extra meters maken en extra je best doen, dan zul je ook extra voldoening hebben van je rondje omdat het toch even net wat knapper is wat je doet, dan de andere deelnemers! ;)

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:15

Ik spring met mijn pony ook tussen de paarden. Is een kleine E (net 1.50 m en echt D gefokt). Heeft een gewone ponygalop maar is erg lenig. Dubbels gewoon wat voorwaartser rijden. Voor de rest kan je wel wat spelen met de afstanden. Als het voor paarden op 5 galopssprongen staat rij ik er meestal prima 6. Zit er nu over te denken om B te starten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:22

Nou zijn wij nog niet klaar voor de meter, maar tijdens mijn springles rijd ik eigenlijk tussen alleen maar paarden met mijn D-pony (oke en een E-pony) maar ik merk eigenlijk nooit dat wij meer moeite hebben met de afstanden.
We springen zowel dubbels als in-uitjes etc.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 25-07-17 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:33

Bij mij in de springles rijd een meisje met haar D pony mee en waar ik met mijn paard van 1.76 vaak 6 galopsprongen maak, maakt zij er 5... Ik rijd wat meer terug en zij rijd voorwaarts... met goede communicatie tussen ruiter en paard kan je ver komen :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:36

Paard afhankelijk moet je uiteraard wel een paard hebben die voorwaarts niet vlak word. Ik kan ook flink voorwaarts galopperen op de paarden afstanden, ze zal de meter er ook zo op weg springen. Maar dan gaat het om 2 hindernissen en niet een geheel parcours.