[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:39

ah oke, had me er nog niet in verdiept en wist dat ze in de oude Z1 preoven wel zaten :P

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:54

Ik vind huidige Z2 proeven niet zo fijn Haha! Vandaag weer gestart. Hij schrok bij binnenkomst en onderdeel daarna ook dus begon met twee keer 4, wel weten op te halen en tweede plek met winstpunt.

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:39

Ik ga voorlopig nog even geen Z2 starten eerst even wat verder doortrainen en buiten dat heb ik een huis gekocht wat natuurlijk ook de nodige aandacht eist. Waarschijnlijk ga ik in oktober wel meedoen met de herfstmeeting met de vereniging, maar dat word dan nog in het Z1.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:37

Nou ik heb gisteren wedstrijd gehad. Voor het eerst sinds 7 maanden door wat kleine blessures van mijn en zijn kant, dus het was weer even inkomen. Thuis is hij altijd wel vlug op mn hulp en super los, maar op vreemd terrein sluit hij zich een beetje af door de spanning en dan komen mn hulpen niet zo fijn door als dat ik zou willen, hangt hij een beetje terug op mn been en wordt hij wat sterker. Daardoor mis ik verzameling en duikt hij veel stukken op de voorhand. Maar mn doel was gister dat hij de wissels zou springen in de proef (7 maanden geleden negeerde hij mn hulp gewoon haha). Nou doel behaald want hij heeft alle wissels gesprongen. Wel waren het allemaal 4en omdat hij achter net iets laat was (zijn we nog mee aan het werk).
Maar toch nog een winstpuntje gereden ik had 210 en 196. Dus als die wissels goed gaan kom ik op hele mooie scores uit

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:47

Ik heb ze nog niet gereden Conny maar ik snap wel wat je bedoelt! Bij het doorlezen van de proef dacht ik wel even 'oei' dat wordt wat.

Fijn te lezen dat er meer met afsluiters zijn superzodiax! Die van mij wordt alleen niet sterk, hij wordt echt super traag. Hij is al niet zo'n vooruit denker en als hij dan gespannen is wordt dat nog veel erger.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:43

Mooie scores! hopelijk mag mijn vosse paard ook mee binnenkort <3
Hij werkt zo goed..

Afbeelding

Afbeelding

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:10

Mag ik me melden? :D
Ik heb in september ons z2 debuut gepland.. wil voordat ze met verlof gaat een puntje in t z2 hebben :o

Afbeelding
Afbeelding

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:03

Gefeliciteerd superzodiax! Belooft wat als de wissels bevestigd zijn!

Rink: gaaf dier heb je! Wat is dat er voor 1?

Welkom Leonie! Wil het bij jou allemaal al lukken?

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:51

Leuk dat er al een aantal winst gereden hebben in het Z2!

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:35

SuperZodiax: Gefeliciteerd met je winstpunt. En eenmaal de wissels goed bevestigd kom je mooi in de punten.

Vibabu: Inderdaad dat heeft mijn paard ook. Reageert nauwelijks op de hulpen

Rink: Mooi paard! Wat voor afstamming is het?

xLeoniee: Leuk een haflinger in t Z!

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:03

Dank!
Joe is een oldenburger van JazzXSandroHit

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:29

rink schreef:
Dank!
Joe is een oldenburger van JazzXSandroHit


Mooi bloed *D Hij toont ook mooi groot.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:20

Rink even je foto's gemist, gaaf paard!!

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:30

Hij meet ook 1.80, dus redelijk aan de maat :D

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:20

Leuk dier zeg! Benieuwd naar film materiaal!

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:33

Ik zal morgen even kijken naar wat beeldmateriaal, want dat is er wel, maar dat moet dan even op FB of YouTube gezet.. word vervolgd!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:26

Hoi mag ik me hier ook melden?
Ik hoop deze winter ergens een keer mijn z2 debuut te maken. Dit jaar dressuurmatig even stil gelegen door allerlei omstandigheden en andere prioriteiten maar na de vakantie gaan we weer aan de slag ~~}> .
Ik heb een 10 jarige ruin van florencio. Beetje een boef maar over het algemeen wel een werkwillig paard.
Dit zijn wij.
Afbeelding

Wij zijn ook nog flink aan het klooien met de wissels. 1 kant gaat goed maar de andere kant ben ik structureel niet snel genoeg en moet ik elke x eerst nog een hele trucendoos doorwerken voordat we om zijn :+
Maar goed na de afgelopen 2jaar met 2 paarden in het Z1 rond gehobbeld te hebben ben ik die proefjes ook wel een beetje beu.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:32

@nikkietjuh: Welkom! Leuk paard heb je :) En inderdaad op een gegeven moment heb je de Z1 wel gezien :=

Vraagje, hoe ziet jullie trainingsschema eruit bij jullie? Ik vraag dit mij altijd af, omdat ik met mijn paard wel eens bang ben dat ik te intensief train. Mijn trainingsschema ziet er bijvoorbeeld zo uit:
Maandag: actief, overgangen schakelen 45 min
Dinsdag: Longeren met dubbele lijnen 30 min
Woensdag: actief, zijgangen, schakelen
Donderdag: actieve rust, 20 min stapmolen
Vrijdag: zelfde als maandag
Zaterdag: zelfde als woensdag
Zondag: stap draf galop, 30 min.

Ik weet niet of het gevraagd mag worden in dit topic?

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:36

armyhorse wat houdt actieve rust in? Is dat alleen stapmolen? Of ook wei? Persoonlijk krijgen ze van mij altijd 1 of 2 dagen volledig vrij maar dan wel de hele dag op de wei.
Wat je schetst qua rijden zou niet te intensief moeten zijn denk ik maar dat hangt wel een beetje samen met het algehele stal management daar omheen. Tijdens een cursus fysiologie waarin we veel met hartslagmeter en trainingsschema's bezig zijn geweest bleek dat een dressuurtraining voor een gemiddeld paard helemaal niet zo intensief is als wij denken.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:48

Mijn schema is:
Maandag lichte training (25 min stap, draf, galopje en wat zijgangen om los te werken)
Dinsdag zware training (50 min met veel korte krachtoefeningen)
Woensdag vrij (stapmolen en paddock)
Donderdag halfzware training (zie maandag maar dan iets meer oefeningen/verzamelen meenemen)
Vrijdag zware training - les (1 uur)
Zaterdag vrij (stapmolen en paddock)
Zondag zware training (zie dinsdag)

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:08

Ik heb geen schema.. ik heb heel erg flexibel werk en pak hem wanneer ik tijd heb (voor de verbeelding ik werk in de paarden en thuis en heb mijn paard daar ook staan) en dus wisselen mijn dagen. gemiddeld zit ik er 4 dagen op en knoop ik hem een enkele dag een keer aan de longe. de andere dagen heeft hij echt vrij en speelt hij buiten en wandel ik hem op het harde. Als ik train dan train ik hem ook flink, ik train hem dan veel in schakelwerk en buigoefeningen en zijwaarts werk. maar ik neem eigenlijk ook altijd de zwaardere oefeningen mee, wissels naar de series toe, pirouettes en nu sinds kort gaat hij het passageren aanpakken.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:32

@nikkietjuh: Met actieve rust doe ik haar meestal 20 min in de stapmolen. Daarnaast komt ze de hele week van 8 tot 2 in de wei. Bij slecht weer 3 uurtjes in de paddock. En in de winter ook altijd 3 uurtjes in de paddock. Ik merk wel dat de conditie van mijn merrie nog niet optimaal is (ze heeft een tijd rust gehad ivm blessure). Vandaar dat ik ook vraag naar trainingsschema's aangezien ik bang ben voor nog een blessure, omdat ik misschien toch iets te fanatiek train. Een hartslagmeter zou ik wel een willen proberen, dat is een mooie graadmeter om te zien.

@Superzodiax: op zich train ik mijn paard ook zo, alleen dan 1 dag vrij. Staat jouw paard ook op de wei?

@Rink: Oke, en de overige drie dagen heeft je paard vrij?

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:44

@armyhorse eigenlijk wel ja :+ soms dan rijd ik hem 5 dagen en de andere week weer 3 dagen.. ik heb geen vast schema met welke dagen ik rijd, het past mij of niet :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:54

rink schreef:
@armyhorse eigenlijk wel ja :+ soms dan rijd ik hem 5 dagen en de andere week weer 3 dagen.. ik heb geen vast schema met welke dagen ik rijd, het past mij of niet :)


Ik heb bij mijn paard een wat strakker schema omdat hij niet braver wordt als hij meer dan 1 dag achter elkaar vrij heeft. Dit schema waarin ik lichte en zware trainingen afwissel werkt goed bij hem en geeft hem genoeg tijd om tussendoor te herstellen.
Ik rij soms ook met een hartslagmeter, dan kan ik weer even kijken hoe zijn conditie is en of de oefeningen hem moeite kosten of dat het eigenlijk nog wel wat zwaarder kan

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:29

rink schreef:
@armyhorse eigenlijk wel ja :+ soms dan rijd ik hem 5 dagen en de andere week weer 3 dagen.. ik heb geen vast schema met welke dagen ik rijd, het past mij of niet :)


Oké, wel fijn dat je paard ook flexibel is haha. Mijn paard wordt vrij snel stug dus ik moet haar wel aan het werk houden. Hooguit een dagje vrij werkt bij mijn paard het beste :)