[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:13

Ohh nice. Wat voor iets heb je besteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:44

nikkietjuh schreef:
Ohh nice. Wat voor iets heb je besteld?


Een Brandt. Heb hiervoor 3x een Custom gehad. Ook super fijn maar ik kreeg op mijn laatste zadel zo'n rugpijn.
Met het proefrijden ging het op alle modellen meteen super fijn. Nu een super fijn leenzadel. Helemaal benieuwd wat mijn eigen zadel gaat zijn.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:53

Nette score tijdens je debuut Rink!

Superzodiax ondanks dat het niet lekker ging toch mooie scores!

Welkom britt :D met je knappe Don!
Gauw naar de Z2, kunnen we weer gezellig samen :D

Nikki super dat het fijn gaat! Debuut al opgegeven?

Afgelopen zaterdag voor de 2e keer Z2 gestart. Behoorlijk groot 3 daagse dressuurwedstrijd met veel grote namen waar ik me totaal niet thuis voelde haha.
Losrijden was een ramp, met 9 combinaties in een 20x40 bak. Opzich niet ontevreden in de proeven. 1e proef vond de jury mijn draftempo te hoog, voor het gevoel was ze er gewoon lekker aan en voelde niet te hoog. 1 wissel sprong ze 3 meter na mijn hulp en de wissel contra/contra ging helemaal mis waar we een 4 en 1 voor kregen. De 3e ging wel goed. Daar 197 punten. 2e proef fijne stukken maar was ze iets afgeleid door de entourage waardoor we teveel foutjes kregen, daar nog wel net 204.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:56

Netjes Melissa!

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:04

Dat hoor ik van meer mensen dat ze last van hun krijgen in een custom. Ik heb er zelf een paar x meegereden maar de modellen die ik heb geprobeerd vond ik vooral erg hard. Kreeg er pijnlijke zitbeenknobbels van :=
Fijn dat je nu iets gevonden hebt dat wel werkt. Blijft een wonderen wereld die zadels. Blijft mooi om te zien hoe duidelijk die paarden ook een eigen mening hebben over welk zadel het moet worden.

Melissa debuut nog niet opgegeven hoor. Maar ik heb nu wel weer het gevoel dat het ooit gaat lukken dus dat is fijn :D Goed gereden in die entourage. De winstpunen pakken ze je niet meer af!!

Gister fijne les gehad. Hij begint echt zo fijn van de grond te draven. Vind het zelf nog wel heel moeilijk om te voelen wanneer dat ie ook echt actief genoeg blijft. Als het voor mij fijn voelt komt ie wel mooi klein terug maar dan wordt ie toch net te traag en schiet ie een beetje achter mijn been. Wissels ging ook goed. Nog niet altijd perfect gepsrongen maar wel op verschillende plekken op mijn hulp dus dat is in ieder geval al iets.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:43

Ik vind dat harde geen probleem. Heb bij Brandt ook niet gekozen voor een extra zachte zit. Mijn kleine billetjes zijn nooit anders gewend geweest dan harde zadels ;)

De testzadels zaten allemaal fijn, dat vond ik best bijzonder!

Fijn dat je paar zo goed liep! Als je wissels oke gaan da wordt het tijd voor je debuut!

Melissa proficiat met je wp! Gaat goed zo

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:31

Netten punten hoor Melis, naast een paar missers dus genoeg pluspunten! :)

Fijn dat je les goed ging Nikki, als de wissels nu beter gaan zit er toch een keer een debuut aan te komen?

Ik heb ook een custom zadel, een van de modellen van Wolfgang. Elke keer als ik opstap voelt het als thuiskomen in mijn zadeltje, vind hem ook zeker niet hard. Er zijn wel custom modellen waarbij je heel hoog op het paard zit, die lijken me wat minder, ik zit liever heel dicht om het paard, maar dat is vast persoonlijke smaak.

Ben benieuwd naar je zadel Vonneke, ken het merk Brandt niet. :o

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:34

We doen eerst 14 oktober ons B spring debuut. Dan zullen we daarna eens kijken waar we heen kunnen. Zal eens beginnen met thuis een x een proefje rijden.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:29

Komen ze morgen voor het aanmeten van mijn stang en trens aan te meten... loopt ie sinds 2 weken wel zo fijn op mijn trensje.

Ben wel heel erg benieuwd.

Wissels gaan goed. Vandaag 3 gereden en 3 goede. Knap dier.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:56

Idd een gedoe die zadels. Don gaf vorig jaar ook echt heel duidelijk aan met zadels passen wat ze wel en niet prettig vond, wereld van verschil

Super dat je les fijn ging Nikki!

Nikki ik doe je het niet na een B springdebuut :P

Ik heb nu een KM custom, vind het een heerlijk zadel :D en paard loopt er ook fijn onder
http://www.kmworldriding.nl/product/km-custom-made/

Vonneke super dat de wissel goed gingen!
Ah ja dat zul je altijd zien, nouwja dan heb je voor het afwisselen!

Vandaag ook fijne les gereden :)

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:26

Mooi zasel! In wat voor prijsklasse vallen ze?

Mijn ST is aangemeten. Wat interessant is dar zeg! En zo wat een verschil met hoe een bepaald bit aanvoelt en inwerkt.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:35

ik geloof dat ie rond de 2200 zat.

Klinkt goed! Wanneer krijg je m?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:18

melissa_93 schreef:
ik geloof dat ie rond de 2200 zat.

Klinkt goed! Wanneer krijg je m?


Heb het allemaal binnen. Hoofdstel had ik al en bitten gekocht bij fitter.

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:08

Weer mooie punten en resultaten lees ik. Ben wel aan het oefen, maar de wissel van links naar rechts blijft nog wat lastig. De andere kan ik in principe overal rijden. Heb nu weer een fijn springzadel, dat vind ik wel makkelijker voor het oefenen van de galoponderdelen.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:36

Super als je wissels zo makkelijk gaan!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:01

Ik heb gister dag 1 van een tweedaagse cup meegereden. Tegenstanders waren echt met megagoeie paarden en ik zat daar dan met mn huis tuin en keukenpaard tussen. Er zaten wat rommeltjes in helaas en die wissel van contra naar contra vertikt hij ook echt te doen in de proef. Score 198 en 201. Helaas had ik ook de onderdelen waar ik normaal.wel echt goed op scoor (halsstrekken, sb, travers, uitgestrekte stap) ook maar matige cijfers dus niks waarmee ik het gat dicht kon rijden. En die onderdelen gingen nu ook prima, dus dat is wel jammer.
Vandaag dag twee waar we maar 1 proef rijden. Hopelijk een jury waar ik het commentaar wel wat beter van snap haha

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:43

Succes SuperZodia. Je was er de 2e proef wel dicht bij.

Weet niet of anderen dat wel eens merken, maar soms krijg je met je huis tuin en keukenpaard na een hele goede wel eens punten die je niet helemaal kunt rijmen.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:48

Nou ook met meer bloed gefokte paarden. Mijn paard kan goed draven en heeft daarin een heel goed gedragen draf, echt kwaliteit. De stap daarintegen.. hij kan door voor een kameel bij tijden.. maar dan krijg ik in beide proeven dezelfde punten voor stap en draf.. nou schiet mij maar dood want dáár snap ik dan niks van en mijn beide instructeurs al helemaal niet..

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:45

Superzodiax. Wat jammer dat je je mindere oefeningen niet weg kon strepen. Maar je zat er inderdaad zeker dichtbij. Het is alleen jammer dat je goede onderdelen voor je gevoel niet gewaardeerd zijn. Hoop dat je laatste proef beter is gegaan.
Ik herken het helaas wel; dat je tussen een sterke groep minder scoort met een huis tuin en keuken paard. Hoewel ik echt super geweldig blij ben met mijn topper, heb ik wel altijd het gevoel hard te moeten strijden.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:31

Nee ook zondag zat het niet mee. 1 proef was het, 202,5 haha.. Tja ik had twee flinke fouten (2 en 3 voor gekregen) en die kreeg ik ook niet weggereden. Helaas. Volgende keer weer beter.
Ik moet gewoon al keihard werken om het beeld er verzameld en opwaarts uit te laten zien, omdat hij niet optimaal gebouwd is. Maar dan nog kan ik niet op tegen al bergopgebouwde paarden met super gangwerk. Maar normaal.gesproken rij ik wel goede punten, dus het was gewoon even een slecht weekend voor me. We trainen gewoon verder en volgende keer beter!

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:43

Wat jammer zo net onder een wp!

Mijn Vos wordt veel te fanatiek
Wisselt te pas en te onpas... kon gisteren geen meter contra rijden. Zelfs in de gewone galop deed ie spastisch.
Het mooie is dat ie wel vet ruige wissels springt hihi

Lithya

Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:59

Jammer van net geen winstpunten SuperZodiaX.

Haha vonnek, kon juist wel de contra rijden, maar niet meer rechtuit na de hindernis. Als we kunnen middelen....

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:39

Goedemorgen,

Iedereen een goed weekend gehad?
Wij hebben het hele weekend puingeruimd uit de tuin dus ik kan me nog amper bewegen.

Melissa mooi zadel is dat en een nette prijs.

Vonneke tof dat je nu ook bitten hebt. Wat is het geworden?
Overal wissels is ook niet zo handig. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat ie het niet doet!
En proficiat met je verjaardag Y)(^)

Lithya grappig, ik vind het juist makkelijker in mijn dressuurzadel. Op een af ondere manier kan ik met korte beugels niet zo makkelijk diepzitten.

Superzodiak balen dat er niet meer verschil in punten tussen de minder goede en goede onderdelen zat. Dan wordt het inderdaad lastig compenseren. Maar je zat er zeker niet ver vanaf ondanks de rommeltjes. Als die eruit zijn moet het zeker goed komen! Dit weekend vergeten en op naar de volgende.

Rink dat is inderdaad wel apart ja. Je zou denken dat de draf dan juist op moet vallen.
Maar soms snap ik het toch niet. Krijg je voor alle stap onderdelen een 7 en geven ze onderin een 5 of 6. :? wat was er dan niet goed aan?

Ik dacht de slangevolte met wissel van contra naar contra eens te proberen. Hij sprong de wissel wel maar zo groot dat we daarna bijna door de omheining de bak uitvlogen _O- Die moeten we nog even oefenen :+

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:41

Dat is echt pittig van contra naar contra op zo'n kort stuk. Snap niet goed waarom ze die er in gedaan hebben.

Ik heb een Sprenger dynamic onderlegtrens en een Sprenger HO dressuurstang. 2 nieuw model bitten. Loopt ie echt fijn op.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:04

Ik vind hem ook echt onmogelijk :') hij wordt trouwens alleen gevraagd in de Z2. In de ZZL niet meer.